Gå til innhold

Alan.. Så God Som Alle Skal Ha Det Til?


amdada
 Del

Anbefalte innlegg


Ser på alle kampemner at det er mange som vil ha med Alan i startoppstillingen og klager på at han ikke får spille mer.

Jeg synes ikke det rart at han ikke starter og klager heller ikke på at han ikke får spille mer.

De kampene han har spilt har han ikke imponert stort. Han er jo en fotballunderholder av klasse og han lurer jo de fleste med sin sinnsyke teknikk, men hever han laget?

Jeg synes han er alt for liten og puslete og det virker som han mangler spillerforståelse. Han går som regel rett fram med ballen når han får den og stopper først når noen tar den fra han eller når han får frispark.

Jeg vil heller ha krigere på midten og på topp.

 

Alan har ikke imponert meg. Jeg lurer på om det bare er jeg som synes dette eller om andre mener det samme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Svarer både ja og nei. Jeg er enig i at Alan har hatt tendenser til å stoppe i en mot en situasjoner, etc. Alans problem ligger i å vende seg til spillstil, og selvfølgelig mer fysisk fotball enn hva han er vant med. Videre tror jeg det er viktig at Alan blir brukt riktig, feks at han kan få noe frihet i laget, slik at han får utfoldet seg skikkelig. Potensialet hans er stort, ihvertfall i norsk sammenheng. Har sett prov på det optil flere ganger. Etter hva jeg har skjønt har Alan også lidd litt under satsing på at 2 laget skal rykke opp, og han har etter sigende vært meget viktig i den sammenheng. Videre har han også lidd litt under omskoleringen av Henning til venstrekant. Henning har som kjent storspilt i det siste. Jeg har fortsatt troen på Alan, men er ikk helt sikker på at vår formasjon er den rette for han. Jeg føler Alan ville vært aller best som hengende spiss i en diamant på midtbanen, slik som Kaka er i Milan. Håper Alan, med bedre norskkunskaper, bedre kjennskap til gutta og spillestil, litt mer vekttrening, vil komme til nytte i det som forhåpentligvis blir TL til neste år.

 

Spent på å høre hva andre tenker. Hva sier dere?

 

Natta - og Forza Stabæk!!!!!!

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan blir en stor hit i TL. Ikke et spor av tvil i min sjel.

 

ja da har du sagt det.. vi får se.. jeg er ikke like sikker..

Men jeg digger han så det skal være sagt.. Uansett en favoritt på tribunen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Svarer både ja og nei. Jeg er enig i at Alan har hatt tendenser til å stoppe i en mot en situasjoner, etc. Alans problem ligger i å vende seg til spillstil, og selvfølgelig mer fysisk fotball enn hva han er vant med. Videre tror jeg det er viktig at Alan blir brukt riktig, feks at han kan få noe frihet i laget, slik at han får utfoldet seg skikkelig. Potensialet hans er stort, ihvertfall i norsk sammenheng. Har sett prov på det optil flere ganger. Etter hva jeg har skjønt har Alan også lidd litt under satsing på at 2 laget skal rykke opp, og han har etter sigende vært meget viktig i den sammenheng. Videre har han også lidd litt under omskoleringen av Henning til venstrekant. Henning har som kjent storspilt i det siste. Jeg har fortsatt troen på Alan, men er ikk helt sikker på at vår formasjon er den rette for han. Jeg føler Alan ville vært aller best som hengende spiss i en diamant på midtbanen, slik som Kaka er i Milan. Håper Alan, med bedre norskkunskaper, bedre kjennskap til gutta og spillestil, litt mer vekttrening, vil komme til nytte i det som forhåpentligvis blir TL til neste år.

 

Spent på å høre hva andre tenker. Hva sier dere? (Ringo, Markus, Alz, mfl)

 

Natta - og Forza Stabæk!!!!!!

Jeg kunne ikke vært mer enig. Han holder seg aldri på kanten sin uansett, men drar på seg masse motspillere og tar fra dem en hver selvtilit. Hvis han bare kommer inn i Nord-Europas måte å spille fotball på kan han også bli en bra lagspiller, ikke bare en morsom fargeklatt.

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Svarer både ja og nei. Jeg er enig i at Alan har hatt tendenser til å stoppe i en mot en situasjoner, etc. Alans problem ligger i å vende seg til spillstil, og selvfølgelig mer fysisk fotball enn hva han er vant med. Videre tror jeg det er viktig at Alan blir brukt riktig, feks at han kan få noe frihet i laget, slik at han får utfoldet seg skikkelig. Potensialet hans er stort, ihvertfall i norsk sammenheng. Har sett prov på det optil flere ganger. Etter hva jeg har skjønt har Alan også lidd litt under satsing på at 2 laget skal rykke opp, og han har etter sigende vært meget viktig i den sammenheng. Videre har han også lidd litt under omskoleringen av Henning til venstrekant. Henning har som kjent storspilt i det siste. Jeg har fortsatt troen på Alan, men er ikk helt sikker på at vår formasjon er den rette for han. Jeg føler Alan ville vært aller best som hengende spiss i en diamant på midtbanen, slik som Kaka er i Milan. Håper Alan, med bedre norskkunskaper, bedre kjennskap til gutta og spillestil, litt mer vekttrening, vil komme til nytte i det som forhåpentligvis blir TL til neste år.

 

Spent på å høre hva andre tenker. Hva sier dere? (Ringo, Markus, Alz, mfl)

 

Natta - og Forza Stabæk!!!!!!

 

ja du har rett han må bli mer vant til spille stilen

Endret av joogs
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan er en spiller vi må tilpasse taktikken til like mye som at han må tilpasse sin spillestil. Han passer glimrende som off. sentral midtbane evt. møtende spiss (men har jo ikke noe i lufta å gjøre, dessverre). Som kantspiller i en fri chippen-rolle kan han fungere, men han må lenger opp før han trekker inn. Han er spennede som høyrekant nettopp fordi han er venstrebeint og ekstremt god teknisk. Det er ikke en venstrebæk i dette landet som kan stoppe ham uten bruk av vold. Uansett må han få ballen nærere mål. Han har ikke mye å bidra med på midten av banen. Der må vi ha en som kan tenke enkelt og effektivt. Vi må etter mitt skjønn "skreddersy" en posisjon til Alan - og vips så kan vi få en stjerne. Må han tilpasse seg rollene i systemet vi har, heller jeg til samme oppfatning som amdada at han ikke klarer å etablere seg på laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan er en spiller vi må tilpasse taktikken til like mye som at han må tilpasse sin spillestil. Han passer glimrende som off. sentral midtbane evt. møtende spiss (men har jo ikke noe i lufta å gjøre, dessverre). Som kantspiller i en fri chippen-rolle kan han fungere, men han må lenger opp før han trekker inn. Han er spennede som høyrekant nettopp fordi han er venstrebeint og ekstremt god teknisk. Det er ikke en venstrebæk i dette landet som kan stoppe ham uten bruk av vold. Uansett må han få ballen nærere mål. Han har ikke mye å bidra med på midten av banen. Der må vi ha en som kan tenke enkelt og effektivt. Vi må etter mitt skjønn "skreddersy" en posisjon til Alan - og vips så kan vi få en stjerne. Må han tilpasse seg rollene i systemet vi har, heller jeg til samme oppfatning som amdada at han ikke klarer å etablere seg på laget.

 

 

Da han ble prøvd som spiss i treningsmatchen mot Lyn vant han faktisk en hodeduell mot Steven Lustü. Når det er sagt så tror jeg vi må gi fyren litt mer tid før vi feller noen endelig dom. Dette kan bli Chippen light, men det kan også bli Ackon, dog med sosiale ferdigheter :-)

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider


tja... jeg tror en vinter med muskel trening og venne seg til laget gjør han til helt konge neste sesong, uten tvil. bare se på forskjellen på veigar blandt annet, var jo tjukk og lat når han kom, er i bedre form i år, sterkere og mere arbeidsvillig

Lenke til innlegg
Del på andre sider


tja... jeg tror en vinter med muskel trening og venne seg til laget gjør han til helt konge neste sesong, uten tvil. bare se på forskjellen på veigar blandt annet, var jo tjukk og lat når han kom, er i bedre form i år, sterkere og mere arbeidsvillig

Er ikke Veigar fortsatt litt tjukk? Det mener i alle fall min 5-åring. ("Pappa - jeg visste ikke at Vegiar var så tjukk!")

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med de fleste her. La gutten få en vinter med trening, så blir dette bra! Det er en sinnssyk teknisk ressurs vi har her, men vi bør utvikle han på andre områder. Lurer på om vi bør gjøre som Vålerenga gjorde med Grindheim. Vi sørger for å skade han nå når serien er ferdig. Ikke noe alvorlig, men akkurat sånn at han ikke kan spille fotball før ca i mars. Da blir det noen gode måneder med knallhard fysisk trening, og vi får se en teknisk terrier på venstrekanten til neste år!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan gjør mye rart ja, men gi ham 90 minutter mot KIL og jeg er sikker på at han vil skape sjanser som aldri ville kommet om vi hadde gått for det mer trauste og vante.

 

En annen ting er dette med tillitt. Slik det er nå så føler han sikkert at han må bevise noe hver gang han slipper til. Blir fort litt anstrengt og lite gjennomtenkt. Han kommer jo tross alt inn i et system som har satt seg i løpet av kampen også. Må bli kjent med motstanderne osv. Om han blir vist litt tillitt tipper jeg han slipper ned skulderene noe og ikke nødvendigvis prøver å gjøre alt selv hver gang han får ballen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 1. Oct 2005, 20:44) 49847[/snapback]

Slik det er nå så føler han sikkert at han må bevise noe hver gang han slipper til.

 

Dette er viktig. Spesielt med tanke på at han kommer fra en annen fotballkultur. Vi må gjøre han bevisst på at han har lov til å feile, og ikke minst at vi her i Norge setter like mye pris på gode gjennvinnger og enkle gjennomspill som fine dribleserier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 1. Oct 2005, 22:44) 49847[/snapback]

Alan gjør mye rart ja, men gi ham 90 minutter mot KIL og jeg er sikker på at han vil skape sjanser som aldri ville kommet om vi hadde gått for det mer trauste og vante.

 

En annen ting er dette med tillitt. Slik det er nå så føler han sikkert at han må bevise noe hver gang han slipper til. Blir fort litt anstrengt og lite gjennomtenkt. Han kommer jo tross alt inn i et system som har satt seg i løpet av kampen også. Må bli kjent med motstanderne osv. Om han blir vist litt tillitt tipper jeg han slipper ned skulderene noe og ikke nødvendigvis prøver å gjøre alt selv hver gang han får ballen.

 

Akkurat nå mener jeg Alan ikke forsvarer en plass på midtbanen, i den formasjonen vi legger opp til. Venstrekanten er Hennings, og jeg tviler på at J'ene sentralt byttes ut. Branjimir er førstevalg på høyrekant, så det levner ikke Alan mange sjanser.

 

Hvis vi dog legger om til 4-3-1-2 så ville Alan passet som plommen i egget.

 

 

----------- Alan -----------

Henning - Jesper - Jokke

 

Slik.

 

Tror vi spiller 4-4-2 imorgen, og da starter Alan på benken.

 

Gleder meg stort til kamp.

 

FS

Lenke til innlegg
Del på andre sider


vi skal ikke legge om formasjon for at alan skal få spille..

Min mening: han er rett og slett ikke god nok. for liten for pinglete mangler spillerforståelse og det hjelper ikke å gi han et års trening sammen med laget.. visst nok kan han gjlr undre i seria A og hver 20'ende kamp i TL men han holder rett å slett ikke mål.

Jeg håper inderlig han klare å bli en stjerne i norge for jeg digger han rått men jeg tror ikke han klarer det..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan er en spiller vi må tilpasse taktikken til like mye som at han må tilpasse sin spillestil. Han passer glimrende som off. sentral midtbane evt. møtende spiss (men har jo ikke noe i lufta å gjøre, dessverre). Som kantspiller i en fri chippen-rolle kan han fungere, men han må lenger opp før han trekker inn. Han er spennede som høyrekant nettopp fordi han er venstrebeint og ekstremt god teknisk. Det er ikke en venstrebæk i dette landet som kan stoppe ham uten bruk av vold. Uansett må han få ballen nærere mål. Han har ikke mye å bidra med på midten av banen. Der må vi ha en som kan tenke enkelt og effektivt. Vi må etter mitt skjønn "skreddersy" en posisjon til Alan - og vips så kan vi få en stjerne. Må han tilpasse seg rollene i systemet vi har, heller jeg til samme oppfatning som amdada at han ikke klarer å etablere seg på laget.

 

 

Alan som møtende spiss? Kunne ikke vært mindre enig. Han må true bakrom med sin enorme fart. Som møtende spiss blir han meget lett å ta ut av kampen. Jeg mener at Alan er den fødte ving i 4-3-3 formasjon. Det tgår vel på akkord med Janne's fotballfilosofi, men med den stallen vi har nå mener jeg at vi burde spille med følgende formasjon/spillere fra midten og opp:

 

Joakim - Jeppe - Henning

 

Branimir - Daniel - Alan

 

Da ville vi fått enda mer ut av dette laget. Det fordrer selvsagt at Alan må ligge høyt i banen og kunne utfordre ned mot linja. Branimir og Alan kan selvfølgelig også bytte plass i løpet av kampen. Problemet sentralt er kanskje at Jeppe blir litt for stasjonær til å spille med kun tre på midtbanen, men jeg mener at Joakim og Henning er så løpssterke at det skulle bli meget bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Min mening: han er rett og slett ikke god nok. for liten for pinglete mangler spillerforståelse og det hjelper ikke å gi han et års trening sammen med laget.. visst nok kan han gjlr undre i seria A og hver 20'ende kamp i TL men han holder rett å slett ikke mål.

Jeg håper inderlig han klare å bli en stjerne i norge for jeg digger han rått men jeg tror ikke han klarer det..

Hvorfor så sinnsykt skeptisk? Hvor mye har du egentlig sett av Alan? "Mangler spilleforståelse" er hvertfall helt på jordet. Og hvorfor skulle han ikke klare å spille seg inn på laget etter et års trening?

 

Useriøst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det viktigste for Alan nå er at trenerteamet virkelig mener at han er noe å satse på, og at han får høre dette ofte. Ellers tror jeg han kan føle at han ikke har noe å bidra med og at han dermed får hjemlengsel. Dette er i hvertfall viktig nå som de mørke og tunge høst-/vintermånedene setter inn. Men jeg har stor tro på at Janne og gutta kan jobben sin bedre enn meg og at de vet hva de skal gjøre.

Jeg tror Alan blir en stor stjerne i 2008:

-2006 (neste sesong) Han blir litt for lett mot store midtforsvarere, men han kommer til å glimte til i enkelte kamper.

-2007 Kan fort bli et offer for grisete taklinger. Alle blir oppmerksom på han i 2006-sesongen, og alle som da ble rundlurt av han vil "ta han" denne sesongen.

-2008 Alan kommer tilbake! Sterkere! Tøffere! Hevnlysten!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke viktig å tenke på hvilke bein man spiller med? Jeg har ikke hørt om en venstre kant som er høyre beint (Henning)!!! Han brukte ikke venstre beinet én gang mot KIL, og da kan han ikke slå inn tidlig nok til Daniel. Det er en liten brems..

 

Nå vei ikke jeg hvilke bein Alanzino spiller med, men uansett er han som skapt for kanten! Han kommer seg forbi og løper som en vind, MEN kan han legge inn? (Jeg spør gutta som følger med på 2. laget/trening)...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i at Alan har tilpasningsproblemer, men på nadderud på søndag (mot kongsvinger) la jeg merke til noe litt forstyrrende:

Det ser ut til at det faktum at Alan ofte blir byttet inn det siste kvarteret, setter et stort press på ham til å prestere mye på kort tid. Han blir mindre selvsikker og misser i ca 90 prosent av alle fintene sine. Det var en stor skuffelse å sitte på tribunen å glede seg til at han skulle komme inn, for så å iakta en ellers underholdende spiller ha så dårlig tid.

 

Kan løsningen på problemet faktisk være å gi han mer tid, kanskje en hel omgang? Han ville kanskje rukket å komme inn i kampen da og vist hva han er god for. For han har DEFINITIVT et enormt potensial!

 

Så er det veigar: ja han er fortsatt kjukk! :)

 

 

Hen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spillestilen i Nord-Europa er relativt forskjellig fra Brasil. Tilvenning vil for de fleste ta noe tid. Da er det interessant å se på hva de har gjort i Sverige som har relativt lang erfaring med spillere fra dette landet. Trener i ÖIS, Zoran Lukic, sier følgende om sitt "nye" spisfunn; Ailton Almeida:

 

"Den 21-årige anfallaren har fortfarande mycket kvar att lära, menar Lukic, men han har också sett brassen ta stora steg under den gångna säsongen.

- Han har lärt sig att spela mer europeiskt. När han kom hit så dribblade han hela tiden och han sade att det var så han var upplärd. Sedan har vi försökt få anpassa honom till spelet i Europa utan att ta bort det som gör honom speciell, tekniken, säger Lukic."

 

Gi Alan tid, ro og ikke minst trygghet. Da kan resultatet bli meget, meget bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spillestilen i Nord-Europa er relativt forskjellig fra Brasil. Tilvenning vil for de fleste ta noe tid. Da er det interessant å se på hva de har gjort i Sverige som har relativt lang erfaring med spillere fra dette landet. Trener i ÖIS, Zoran Lukic, sier følgende om sitt "nye" spisfunn; Ailton Almeida:

 

"Den 21-årige anfallaren har fortfarande mycket kvar att lära, menar Lukic, men han har också sett brassen ta stora steg under den gångna säsongen.

- Han har lärt sig att spela mer europeiskt. När han kom hit så dribblade han hela tiden och han sade att det var så han var upplärd. Sedan har vi försökt få anpassa honom till spelet i Europa utan att ta bort det som gör honom speciell, tekniken, säger Lukic."

 

Gi Alan tid, ro og ikke minst trygghet. Da kan resultatet bli meget, meget bra.

 

Jepp, det er cluet. Jeg tror vel også det er måten en prøver å gjøre det på i Stabæk. Vinteren vil nok gjøre Alan godt, selv om det nok vil bli særs kaldt for han. Det var vel snakk om at han skulle få dra hjem til Brasil, og ha litt ekstra ferie i vinter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spillestilen i Nord-Europa er relativt forskjellig fra Brasil. Tilvenning vil for de fleste ta noe tid. Da er det interessant å se på hva de har gjort i Sverige som har relativt lang erfaring med spillere fra dette landet. Trener i ÖIS, Zoran Lukic, sier følgende om sitt "nye" spisfunn; Ailton Almeida:

 

"Den 21-årige anfallaren har fortfarande mycket kvar att lära, menar Lukic, men han har också sett brassen ta stora steg under den gångna säsongen.

- Han har lärt sig att spela mer europeiskt. När han kom hit så dribblade han hela tiden och han sade att det var så han var upplärd. Sedan har vi försökt få anpassa honom till spelet i Europa utan att ta bort det som gör honom speciell, tekniken, säger Lukic."

 

Gi Alan tid, ro og ikke minst trygghet. Da kan resultatet bli meget, meget bra.

 

Hepp,

 

Det er nok enda lenger frem for Alan enn for Ailton. Ailton er 1,80 høy og 75 kg, lille Allan er en mygg i sammenligning. Dessuten er norsk fotball mer fysisk en svensk. Men dersom han klarer overgangen kan han bli bra. Per i dag holder han ikke nivået! Men ett år i 2. div og enkelte innhopp i Eliten kan gjøre underverker!

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er kanksje eb knøttliten bagatel! Spikeren sier alanzinho, det samme står det bak på drakta! men i programmet og offisielle hjemmesiden står det alan carlos gomez da costa!! kan noen si meg hvorfor man ikke har blitt enig!? personlig liker jeg alanzinho, men det er ganske bra svong over "alan carlos gomez da costa" sangen til stabæk support!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er kanksje eb knøttliten bagatel! Spikeren sier alanzinho, det samme står det bak på drakta! men i programmet og offisielle hjemmesiden står det alan carlos gomez da costa!! kan noen si meg hvorfor man ikke har blitt enig!? personlig liker jeg alanzinho, men det er ganske bra svong over "alan carlos gomez da costa" sangen til stabæk support!

 

Husk at mannen ikke er så svær da. Tror ikke det er plass til hele navnet på drakta. Dessuten er jeg for at speakeren bruker "kunstnernavnet". Alan blir vår egen Garrincha eller Pelé.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Alan.. Så God Som Alle Skal Ha Det Til?
×
×
  • Opprett ny...