Gå til innhold

Hvorfor man ikke skal synge Tufte-sangen på kamp:


Albert
 Del

Tufte-sangen - en hån mot hvem?  

107 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Ser ingen betenkeligheter i det heletatt med dette. 8-1 er et resultat som i seg selv er komisk. Kan ikke fatte at noen tar dette alvorlig. Regner med at selv Pors synes dette var litt småkomisk, slik situasjonen ble.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes det er helt på sin plass at lagledelse og spillere bestemer hva vi skal synge og når. Akkurat som det er naturlig at vi forestår laguttak og valg av spillestil.

 

Har noen sendt over en komplett liste over sangene våre for godkjenning? Dette er en jobb for styret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


La oss slutte med denne utdritingen av motstanderne og gå over til gamlemetoden, ufyselig hetsing:

10.000 Kjønnsord, minst, haglet mot stakkars Hareide

 

Her var det mange tøffe påstander:

 

- Jeg trodde de hadde oppdragelse i Bærum. Det har de tydeligvis ikke. Litt folkeskikk må man kunne kreve. En av de som fikk verbal juling var Christer Basma. Som har ei fortid hos de blå.

 

- Det er fire år siden jeg dro herfra, men fortsatt får jeg en del unødvendig dritt fra supporterne, sier Basma til Dagbladet.

 

Oppdragelse og folkeskikk? I Bærum?

Og dessuten - hvem er det som avgjør hva som er unødvendig dritt? Hareide? Basma? Svenskene?

 

Basma - vi gleder oss til du kommer på Nadderud neste år: Du kan nok ikke stole på at vi nøyer oss med å synge "Heia, Tufte" til deg. Når trenerteamet og toppscoreren har godkjent hva vi kan rope til deg blir du nok skremt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det ble skrevet så mye om tufte sangen nå at jeg ønsker å vite teksten!

(og den kan vel ikke være så dramtisk???)

 

synes egentlig ikke at det kan bli totalt galt å synge litt ironiske sanger...så lenge man ikke fornærmer motstandernes spillere/trenere/supportere eller slenger drit mot de andre.

 

og hva f... bryr seg spillerne om hva vi synger (når det gjelder motstanderne)? de gjør en jobb på banen, vi gjør en jobb på tribunen, og hver av oss gjør den jobben han/hun er best i.

 

(at våre blå kanskje blir sinte hvis vi synger tufte sangen mot dem, er solklart, men det gjør vi ikke)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tuftesangen var kanskje en anelse morsom første gangen, men så ble den teit. Superteit. Kanskje enda dummere enn den latterlige et mål to mål sangen. Men det absolutt dummeste av alt er å synge "solgt seg som ei hore" når IA bokstavelig talt klipper ned en pors spiller og vi heller burde takke dommern for ikke å ha gitt han marsjordre

Endret av Henrik H
Lenke til innlegg
Del på andre sider


det ble skrevet så mye om tufte sangen nå at jeg ønsker å vite teksten!

(og den kan vel ikke være så dramtisk???)

 

synes egentlig ikke at det kan bli totalt galt å synge litt ironiske sanger...så lenge man ikke fornærmer motstandernes spillere/trenere/supportere eller slenger drit mot de andre.

 

og hva f... bryr seg spillerne om hva vi synger (når det gjelder motstanderne)? de gjør en jobb på banen, vi gjør en jobb på tribunen, og hver av oss gjør den jobben han/hun er best i.

 

(at våre blå kanskje blir sinte hvis vi synger tufte sangen mot dem, er solklart, men det gjør vi ikke)

 

Hehehe

Tufte sangen er omtrent sånn her: Heia Tufte, Heia Tufte, vi scorer mål mål, og gutta er av stål!

 

Det som er ironien her er at Tufte er et lag som er oppfunnet av Norsk tipping til en reklamefilm for noen år siden og som en TV kanal her nå har laget et lag av. De har tatt typisk nerder som ikke kan eller vet noen ting som helst om fotball og skal "lære"dem og spille. DEtte er et ganske morsom program med veldig mange seere. Tufte kan ikke spille fotball, dehar aldri scoret mål og vet ikke hva Real Madrid er.

 

Dette forklarer kanskje? humoren i dette. Det er altså ikke sangen i seg selv som er ille, men betydningen av den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det ble skrevet så mye om tufte sangen nå at jeg ønsker å vite teksten!

(og den kan vel ikke være så dramtisk???

Holde deg fast, Maren:

"Heia Tufte, ja heia Tufte. Vi scorer mål, mål, for gutta er av stål"

 

Og jeg avslutter mitt engasjement i denne dustesaken med å sitére fra Pors Grenlands eget forum:

"Talmo: Jeg synes ikke slike sanger er noe farlig jeg for det om jeg var skuffet over de 3 siste kampene. synge slike sanger er jo bare moro."

http://www.porsgrenland.no/nc_forum/viewtopic.php?t=361

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Personlig mener jeg at Tufte-sangen er godt innenfor grensen for hva et bortelag må tåle når de ligger under 7-0.

 

Men egentlig er jeg mot dissing av motstanderne. Det ble jeg på slutten av sesongen i fjor - under hjemmekapen mot Fredrikstad. Hvis ikke jeg husker feil, lå vi over Fredrikstad på tabellen, ledet 1-0 og alt var såre vel. Men så scorte Fredrikstad og en eller annen Fredrikstad-idiot på Q-feltet begynte å synge "Rykker ned, rykker ned, rykker ned...". Jeg kjente angsten godt tak i mellomgulvet.

 

Da var det to svært sympatiske Fredrikstad-tilhengere på Q-feltet som umiddelbart hysjet dem ned: "Hold kjeft - sånn kødder man ikke med! Det er for alvorlig!". Og etter den dagen har jeg vært motstander av dissing av bortelaget, i alle fall "rykker ned"-sangen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


@tonje: takk. hm, i tyskland finnes det et liknende lag, det heter "bananas", blir trent av lothar matthaeus (ja, denne matthaeus som er trener av det ungariske landslaget), og sist spilte de en kamp mot st.paulis "old boys team" (blanding av gamle stjernespillere og klubbansatte). bananas er også nerder alle sammen og klarer ikke å score når de står foran et åpent mål. men da de spilte mot st.pauli, heiet egentlig alle på bananas ;-)

egentlig kan jeg nå, etter jeg kjenner teksten av tufte sangen og betydningen av tufte guttene, ikke forstår hvorfor noen av våre spillere synes det er ikke snill å synge denne sangen...er de litt for følsomme? eller har de problemer med å forstår ironi?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


@tonje: takk. hm, i tyskland finnes det et liknende lag, det heter "bananas", blir trent av lothar matthaeus (ja, denne matthaeus som er trener av det ungariske landslaget), og sist spilte de en kamp mot st.paulis "old boys team" (blanding av gamle stjernespillere og klubbansatte). bananas er også nerder alle sammen og klarer ikke å score når de står foran et åpent mål. men da de spilte mot st.pauli, heiet egentlig alle på bananas ;-)

egentlig kan jeg nå, etter jeg kjenner teksten av tufte sangen og betydningen av tufte guttene, ikke forstår hvorfor noen av våre spillere synes det er ikke snill å synge denne sangen...er de litt for følsomme? eller har de problemer med å forstår ironi?

 

Ja, dette er et internasjonalt konsept, og såvidt jeg har forstått planlegges et VM med disse lagene. Egentlig et ganske søtt og morsomt opplegg.

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette har blitt en sak, men vi er altså kritisert i flere aviser i dag. Nannskog er den som skal ha kritisert oss, men som jeg kjenner pressen tror jeg heller det var journalisten som spurte omtrent så her: "Daniel Nannskog, synes du det er greit at supportere mobber motspillere som ligger nede med brukket rygg?" - altså et spørsmål det er umulig å svare ja på.

 

Ser nesten ut som vi (Stabæksupporterne) har fått mer rikspresse enn lagets 8-1 seier. Yeah, yeah. Det er viktig å holde fokus. :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmmm. Hvem har rappa pasordet til Henrik H? En Pors-supporter? Da har vi i så fall snevret inn antall mistenkte dramatisk.

 

 

Selv om vi er supportere må vi ha både toleranse for motspillere og dommere. Som sagt var tufte sangen litt gøy en gang. Det er en vits også, men da den ble sunget for 10. gang ble det mobbing.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmmm. Hvem har rappa pasordet til Henrik H? En Pors-supporter? Da har vi i så fall snevret inn antall mistenkte dramatisk.

 

 

Selv om vi er supportere må vi ha både toleranse for motspillere og dommere. Som sagt var tufte sangen litt gøy en gang. Det er en vits også, men da den ble sunget for 10. gang ble det mobbing.

 

Blir du mobba på skolen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er jeg den eneste som bryr meg om at vi stjeler fra TVN? De har alle rettigheter og sånt... Husker jeg drev og kopierte gamle MC (kassetter) på 80 tallet og har fortsatt dårlig samvittighet for det. Tror jeg kopierte bort 3-4 eksemplarer av Paul McCartney ”Give My Regards To Broad Street” til kompiser og venner. Og vi vet alle hvordan det gikk med the Beatles. Hvis alle skal synge på alt mulig uten rettigheter for det tror jeg det kan bli et ganske usivilisert og ustemt samfunn. Nei, holde seg til StabækLars !!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmmm. Hvem har rappa pasordet til Henrik H? En Pors-supporter? Da har vi i så fall snevret inn antall mistenkte dramatisk.

 

 

Selv om vi er supportere må vi ha både toleranse for motspillere og dommere. Som sagt var tufte sangen litt gøy en gang. Det er en vits også, men da den ble sunget for 10. gang ble det mobbing.

 

Kjell Magne er det du som har rappa passordet til Henrik H?

 

Er mobbing også galt nå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjapt spørsmål, trodde noe av poenget med å synge seg hese var for å påvirke dommere og spillere på banen?

 

Det er en grunn til at det er fordel å spille hjemme, spillerene blir påvirket, når vi buer på Nr. 5 Hagen så spiller han en dårligere kamp. Når vi synger "Vi vil se sila vinke.." til Alta målmannen er det fordi vi håper han skal komme ut av balanse.

 

Så er jeg enig i at det er forskjell på hva en synger, hvis vi står å kauker taterhore til motstanderbenker blir det lavmål, men å synge Tufte-sangen er helt greit. Nå må vi beholde litt av humoren her da.

 

Eks. nå skal vel ikke vi bli like ille som klanen, men eksempel på hva som går rett hjem der:

 

Vi voldta dere`s horer, vi skal knulle dere`s kyr.

drekka øl,Kjøre anal på en hest, synge Vål`enga er best

Også ronker vi når Enga tar poeng, 3 poeng

 

Og Markus, du er den eneste som bryr deg om TVN. :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes vi kan innføre en helt ny ordning.

 

Før kampen trekker vi ut hvilke sanger som skal bli sunget i en offisiell loddrekning på blaa. Kan tenke meg at vi synger samme sangen 5 og 5 minutter. Finn får ansvaret for å bryte inn med neste sang. Også viktig at resultatet av trekningen leveres 4.dommer og begge laglederbenkene så ingen får sjokk hvis det skulle passe sånn at vi synger veigar sangen når daniel har scora. Da slipper vi unna spontanitet, mobbing og 10000 ord hareide ikke liker..

 

Hva blir det nesten? At vi må flytte ståplass lenger unna innbytterboksene? Var det ikke ett par trenere som påpekte det ifjor?

Endret av Mortimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er jeg den eneste som bryr meg om at vi stjeler fra TVN? De har alle rettigheter og sånt... Husker jeg drev og kopierte gamle MC (kassetter) på 80 tallet og har fortsatt dårlig samvittighet for det. Tror jeg kopierte bort 3-4 eksemplarer av Paul McCartney ”Give My Regards To Broad Street” til kompiser og venner. Og vi vet alle hvordan det gikk med the Beatles. Hvis alle skal synge på alt mulig uten rettigheter for det tror jeg det kan bli et ganske usivilisert og ustemt samfunn. Nei, holde seg til StabækLars !!

 

Markus, du fremhever et viktig poeng her. Heldigvis virker ikke kassettspilleren min (verken den med fire eller den med åtte spor), og den gamle Tandbergbåndspilleren har forlengst gitt seg. Tenk at man en gang lagde sånne maskiner som man kunne kopiere andres sanger med fra radio og vinylplater!

 

(Du vet forresten ikke om Tuftesangen finnes på nettet? Stakkars Maren (pauligirl) har ikke hørt den, så vi kunne vel hjelpe henne med å få lastet den ned?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjapt spørsmål, trodde noe av poenget med å synge seg hese var for å påvirke dommere og spillere på banen?

 

Det er en grunn til at det er fordel å spille hjemme, spillerene blir påvirket, når vi buer på Nr. 5 Hagen så spiller han en dårligere kamp. Når vi synger "Vi vil se sila vinke.." til Alta målmannen er det fordi vi håper han skal komme ut av balanse.

 

Så er jeg enig i at det er forskjell på hva en synger, hvis vi står å kauker taterhore til motstanderbenker blir det lavmål, men å synge Tufte-sangen er helt greit. Nå må vi beholde litt av humoren her da.

 

Eks. nå skal vel ikke vi bli like ille som klanen, men eksempel på hva som går rett hjem der:

 

Vi voldta dere`s horer, vi skal knulle dere`s kyr.

drekka øl,Kjøre anal på en hest, synge Vål`enga er best

Også ronker vi når Enga tar poeng, 3 poeng

 

Og Markus, du er den eneste som bryr deg om TVN. :D

bryr meeg litt jeg å'!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes vi kan innføre en helt ny ordning.

 

Før kampen trekker vi ut hvilke sanger som skal bli sunget i en offisiell loddrekning på blaa. Kan tenke meg at vi synger samme sangen 5 og 5 minutter. Finn får ansvaret for å bryte inn med neste sang. Også viktig at resultatet av trekningen leveres 4.dommer og begge laglederbenkene så ingen får sjokk hvis det skulle passe sånn at vi synger veigar sangen når daniel har scora. Da slipper vi unna spontanitet, mobbing og 10000 ord hareide ikke liker..

 

Hva blir det nesten? At vi må flytte ståplass lenger unna innbytterboksene? Var det ikke ett par trenere som påpekte det ifjor?

 

Jeg tror Nadderud er Norges eneste arena i TL med innbytterbenker FORAN supporterne. Hvorfor er de ikke foran hovis?

 

For noen år siden hadde vi endatil motstanderlagets boks foran oss...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Hvorfor man ikke skal synge Tufte-sangen på kamp:
×
×
  • Opprett ny...