Gå til innhold

TL 2006


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Her er gulloddsen fra Ladbrokes neste sesong:

Rosenborg 2,75

Vålerenga 3,50

Start 8

Lillestrøm 8

Lyn 13

Brann 13

Viking 15

Tromsø 51

Stabæk 67

Fredrikstad 67

Odd Grenland 81

Sandefjord 101

HamKam 101

Molde 101

Moss 101

 

Playit gir følgende odds:

Rosenborg 3

Vålerenga 3

Lillestrøm 6.5

Viking 10

Start 12

Lyn Oslo 14

Brann 14

Odd Grenland 34

HamKam 51

Tromsø 67

Molde 67

Fredrikstad 101

Stabæk 151

Sandefjord 201

Moss 501

 

Det er vel bare å putte en lilla penge hos Playit, så blir det fine julegaver neste år :-) Regner med at oddsen vil bli lavere når forsterkningene melder sin ankomst.

 

Håvard

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


når jeg da, en vakker vårdag helt i starten av april, trasker ned på vinco og setter 100 spenn på at stabæk blir seriemestere, til 151 i odds, vil jeg noen måneder senere være 15100kr rikere!

 

isåfall gleder meg til neste års fest på blå, da blir det mye øl da..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg tror følgende tabell(tabellen dersom molde greier seg):

Start

enga

lsk

stabæk

brann

viking

rbk

lyn

odd

til

kamma

molde

ffk

sandefjord

 

og dersom moss rykker opp:

start

enga

lsk

stabæk

brann

viking

rbk

lyn

odd

til

kamma

ffk

sandefjord

moss

Lenke til innlegg
Del på andre sider


når jeg da, en vakker vårdag helt i starten av april, trasker ned på vinco og setter 100 spenn på at stabæk blir seriemestere, til 151 i odds, vil jeg noen måneder senere være 15100kr rikere!

 

isåfall gleder meg til neste års fest på blå, da blir det mye øl da..

 

Tror du må sette pengene inn nå, da jeg ikke ser andre utveier enn at oddsen på Stabæk må falle drastisk dess nærmere sesongstart vi kommer

Lenke til innlegg
Del på andre sider


når jeg da, en vakker vårdag helt i starten av april, trasker ned på vinco og setter 100 spenn på at stabæk blir seriemestere, til 151 i odds, vil jeg noen måneder senere være 15100kr rikere!

 

isåfall gleder meg til neste års fest på blå, da blir det mye øl da..

 

Tror du må sette pengene inn nå, da jeg ikke ser andre utveier enn at oddsen på Stabæk må falle drastisk dess nærmere sesongstart vi kommer

 

godt poeng. "lønning" den 15.

 

det vil si stipend..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Stabæk

2. Rosenborg

3. Viking

4. Vålerenga

5. Lillestrøm

6. Brann

7. Start

8. Lyn

9. Sandefjord

10. Odd

11. Tromsø

12. Molde

13. Ham-Kam

14. Fredrikstad

kamma går nok ikke ned nei

bytt bare sandfjord med kamma og alt er perfekt!!! :):D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)--><div class='quotetop'>QUOTE(d*u*b @ 3. Nov 2005, 20:56) 53972[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Tror nok ikke jeg setter en 1000-lapp på RBK til 2,75 i odds gitt...

 

Tror vel ikke at du setter én krone på RBK engang.

 

Helt sant!

 

Tipper Stabæk vinner suverent, og at resten egentlig bare kjemper internt om å ikke rykke ned. Blir Vålerenga som trekker det korteste strået, etter at bl.a. Flo har prestert å ennå ikke få "nettkjenning", som de sier. Stabæk møter Vif i siste runde, der Muri scorer selvmål, og Stenersen scorer 2 for Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Vålerenga

2. Brann

3. Rosenborg

4. Start

5. Ham-Kam

6. Lyn

7. Viking

8. Lillestrøm

9. Tromsø

10. Odd

11. Molde/Moss

12. Sandefjord

13. Fredrikstad

14. Stabæk

 

Sånn tror jeg det går, som den pessimisten jeg er. Og så håper jeg at jeg har tippa skikkelig gæærnt, så vi kan vrenge tabellen i november 2006.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har det rakna for deg?

Håper du har sniffa et eller annet du ikke burde.

Om dette er noe du faktisk tror; god bedring.

1. Vålerenga

2. Brann

3. Rosenborg

4. Start

5. Ham-Kam

6. Lyn

7. Viking

8. Lillestrøm

9. Tromsø

10. Odd

11. Molde/Moss

12. Sandefjord

13. Fredrikstad

14. Stabæk

 

Sånn tror jeg det går, som den pessimisten jeg er. Og så håper jeg at jeg har tippa skikkelig gæærnt, så vi kan vrenge tabellen i november 2006.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Vålerenga

2. Brann

3. Rosenborg

4. Start

5. Ham-Kam

6. Lyn

7. Viking

8. Lillestrøm

9. Tromsø

10. Odd

11. Molde/Moss

12. Sandefjord

13. Fredrikstad

14. Stabæk

 

Sånn tror jeg det går, som den pessimisten jeg er. Og så håper jeg at jeg har tippa skikkelig gæærnt, så vi kan vrenge tabellen i november 2006.

 

Nå begynner jeg å bli alvorlig bekymra for deg, Alz. Jeg lurer på om dette er eksluderingsgrunnlag... Skal ikke supportere tro på gull til det motsatte er bevist? Er ikke vår oppgave å synge, rope, skrike, klappe selvtillit, tro og optimisme inn i gutta på banen?

 

Kan vi være Stabæks tolvte mann om styremedlemmer i supportergruppa tror på TAP!!!? Og nedrykk?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge vi holder plassen (og gruser enga) blir jeg storfornøyd.

 

forsåvidt enig, men jeg håper og tror alikevel vi klarer en topp 4 plassering! mer penger og erfaring fra UEFA-cupen og Royal League hadde kommet godt med.. (pluss at vi da hadde hatt noen vinterkamper å glede oss til!)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å gruse enga er selvfølgelig svært viktig, jeg gleder meg til kampene mot dem.

 

Jeg tror RBK er oppe i toppen igjen neste år. vålerenga kommer også til å være der opp, men de vinner ikke. Start blir sesongens skuffelse, og sliter i bånn av tabellen, som toerne vanlivis gjør.

 

Vår plassering: Vi tar en kamp av gangen, og den skal vi vinne... Realistisk tror jeg vi kommer til og slåss rett over midten, men i mine drømmer er vi med medaljekampen, og ender med plass i Royal League (litt for tidlig - vinterkamper skal spille på Fornebu Arena).

 

Dessuten spiller vi cupfinale neste år. Og er vi først der kan hva som helst skje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror RBK er oppe i toppen igjen neste år. vålerenga kommer også til å være der opp, men de vinner ikke. Start blir sesongens skuffelse, og sliter i bånn av tabellen, som toerne vanlivis gjør.

 

Vår plassering: Vi tar en kamp av gangen, og den skal vi vinne... Realistisk tror jeg vi kommer til og slåss rett over midten, men i mine drømmer er vi med medaljekampen, og ender med plass i Royal League (litt for tidlig - vinterkamper skal spille på Fornebu Arena).

Bartelaget kommer sikkert tilbake, nå har dem unektelig fått orden på trenersiden også. Hvordan Stabæk gjør det kommer vi til å vite allerede før seriestart. Hvis nå klubben skjønner at stallen må forsterkes, ihvertfall på topp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skjønner ikke alt pratet om styrking på topp. Med Daniel og Veigar på topp i 4-4-2, Alan og Branimir på flankene, holder mot et hvilket som helst norsk lag. Vi har også godt mannskap på alle andre plasser. Jeg opplever ikke at det å styrke laget er så viktig i forhold til første-11, men i forhold til å ha sterk back-up på alle plasser, i tilfelle skader og i tilfelle enkeltspillere er ute av form.

 

Det som er viktig nå er å få skikkelig matching utover vinteren, få spillerne til virkelig å forstå forskjellen på 1. divisjon og eliteserie.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg håper og tror at stabæk jobber med å styrke laget for og bli mest mulig klare for tippeligaen. Tror dette kommer til å bli et bra comeback...

Håper vi får noen spennende matcher i vinter så det er litt morro å se på og.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jo!!! Forsterkninger er avgjørende for å garantere å forbli i TL også etter neste års sesong. Vi har ikke akkurat overbevist mot TL lagene i år, så selv om vi pløyer over motstanden i Adecco betyr ikke det at vi er gode nok for det øverste nivået ennå. Har personlig ikke troen på en topp 3 plassering, men håper vi kan markere oss og havne såpass langt unna nedrykk at vi kan sikte oppover istedet for å kjempe for livet i alle kampene. I og med at stallen vår er såpass sterk som den er, trengs det nok ikke mange nye. Heller et par stykker med skikkelig god kvalitet som hever snittet, fremfor flere brukbare.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med Daniel og Veigar på topp i 4-4-2, Alan og Branimir på flankene, holder mot et hvilket som helst norsk lag.
Forutsatt at de spiller på sitt beste, ja. Men hvor ofte presterer alle disse opp mot 100% av sitt potensiale? Veigar kan være alt fra veldig god til helt ødeleggende, og det er vel en viss usikkerhet til hvor stabilt Alan kan prestere f.eks. på nivå med det han gjorde i siste kamp, spesielt når motstanden blir bedre.

 

Jeg tror dagens stall kan være god nok til å unngå nedrykk, men håper ambisjonene ligger litt høyere enn det. Selv om førsteelleveren er god og det kanskje først og fremst er bredden i laget som må styrkes, bør det gjøres på den måten at det hentes inn spillere som går rett inn i startoppstillingen. Bredden, og selvsagt toppen, blir mer styrket av å hente inn nye spillere som er bedre enn dem man har enn ved å hente inn noen som ligger på nivået mellom førsteelleveren og reservene som er her fra før.

 

Tror ikke vi trenger mange forsterkninger for å kunne plassere oss trygt rundt midten. Ble vel niendeplass sist gang vi rykket opp til øverste divisjon? Noe rundt der neste år også, så er jeg fornøyd. Blir veldig overrasket om vi blander oss inn i topp fem.

 

Tror for øvrig Rosenborg gjenerobrer tabelltoppen neste år. Sandefjord ser foreløpig ut som et garantert nedrykkslag. Start får nok en nedtur i forhold til årets sesong. Sannsynlig at de mister en del spillere, og dessuten har de overprestert i år i forhold til kvalitet på spillerstallen. Forhåpentlig blir vi årets "overraskelse", men tror vi skal være rimelig fornøyd med alt over tiendeplass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 6. Nov 2005, 18:25) 54136[/snapback]

Jo!!! Forsterkninger er avgjørende for å garantere å forbli i TL også etter neste års sesong. Vi har ikke akkurat overbevist mot TL lagene i år, så selv om vi pløyer over motstanden i Adecco betyr ikke det at vi er gode nok for det øverste nivået ennå. Har personlig ikke troen på en topp 3 plassering, men håper vi kan markere oss og havne såpass langt unna nedrykk at vi kan sikte oppover istedet for å kjempe for livet i alle kampene. I og med at stallen vår er såpass sterk som den er, trengs det nok ikke mange nye. Heller et par stykker med skikkelig god kvalitet som hever snittet, fremfor flere brukbare.

 

Jeg er definitivt enig i at forsterkninger er nødvendig, ikke fordi vår 12-13 beste er for dårlige, men fordi 12-13 ikke er nok.

 

Når har vi ikke overbevist mot TL-lag, med unntak av LSK som slengte oss ut av cupen? Vi har vel neppe spilt mer enn to ordinære kamper mot TL-lag i år, og FFK opplevde oss ikke som plankekjøring.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Vålerenga

2. Brann

3. Rosenborg

4. Start

5. Ham-Kam

6. Lyn

7. Viking

8. Lillestrøm

9. Tromsø

10. Odd

11. Molde/Moss

12. Sandefjord

13. Fredrikstad

14. Stabæk

 

Sånn tror jeg det går, som den pessimisten jeg er. Og så håper jeg at jeg har tippa skikkelig gæærnt, så vi kan vrenge tabellen i november 2006.

 

Nå begynner jeg å bli alvorlig bekymra for deg, Alz. Jeg lurer på om dette er eksluderingsgrunnlag... Skal ikke supportere tro på gull til det motsatte er bevist? Er ikke vår oppgave å synge, rope, skrike, klappe selvtillit, tro og optimisme inn i gutta på banen?

 

Kan vi være Stabæks tolvte mann om styremedlemmer i supportergruppa tror på TAP!!!? Og nedrykk?

 

Jaja. Her kommer det med teskjeer:

 

Les den nederste linja i innlegget mitt et par ganger til først.

 

At man er supporter betyr ikke at man tror laget vinner serien. Å tro at laget vinner serien er å være naiv. Å være supporter betyr å ØNSKE at laget vinner serien, og gjøre alt som står i ens makt for at laget skal gjøre nettopp det. Selvsagt ønsker jeg seriegull i 2006, og frykter værst av alt nedrykk. Ved å sette opp et slags "worst case scenario" og eksplisitt skrive at jeg ønsker det motsatte er det vel neppe noe tvil om hvor jeg står?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Vålerenga

2. Brann

3. Rosenborg

4. Start

5. Ham-Kam

6. Lyn

7. Viking

8. Lillestrøm

9. Tromsø

10. Odd

11. Molde/Moss

12. Sandefjord

13. Fredrikstad

14. Stabæk

 

Sånn tror jeg det går, som den pessimisten jeg er. Og så håper jeg at jeg har tippa skikkelig gæærnt, så vi kan vrenge tabellen i november 2006.

 

Nå begynner jeg å bli alvorlig bekymra for deg, Alz. Jeg lurer på om dette er eksluderingsgrunnlag... Skal ikke supportere tro på gull til det motsatte er bevist? Er ikke vår oppgave å synge, rope, skrike, klappe selvtillit, tro og optimisme inn i gutta på banen?

 

Kan vi være Stabæks tolvte mann om styremedlemmer i supportergruppa tror på TAP!!!? Og nedrykk?

 

Jaja. Her kommer det med teskjeer:

 

Les den nederste linja i innlegget mitt et par ganger til først.

 

At man er supporter betyr ikke at man tror laget vinner serien. Å tro at laget vinner serien er å være naiv. Å være supporter betyr å ØNSKE at laget vinner serien, og gjøre alt som står i ens makt for at laget skal gjøre nettopp det. Selvsagt ønsker jeg seriegull i 2006, og frykter værst av alt nedrykk. Ved å sette opp et slags "worst case scenario" og eksplisitt skrive at jeg ønsker det motsatte er det vel neppe noe tvil om hvor jeg står?

 

Ja, det er klart - om man forbereder seg på det verste kan man jo ikke bli skuffet... Deg om det, jeg synes bare det så så forferdelig ekkelt ut, med en tabell med oss helt på bunn.

 

Men jeg er sikker på at vi kommer til å stå skulder ved skulder for å bidra til at den tabellen du lagde ikke blir den virkelige.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når alt dette er sagt føler jeg for å mane til litt edruelighet. JA vi vant Adeccoligaen. Hurra! Men steget opp til bare å holde plassen i TL er ganske stort. HVor mye sterkere er vi reelt sett i forhold til våre konkurrenter (ikke i forhold til oss selv) sammenlignet med katastrofeåret 2004?

 

Vi må gjøre mange grep med tropp og "samhandling" i løpet av vinteren før noen skal få meg til å TRO at vi vinner gull i 2006. Ja det er riktig at jeg ikke trodde vi skulle surfe gjennom Adeccoligaen, slik vi resultatmessig gjorde. Men vi var langt fra så overlegne som tabellen gir inntrykk av synes jeg. Vi slet med å finne gode konstellasjoner på sentral midtbane og, vi har fremdeles ikke funnet noe som er i nærheten av Martin/Tommy anno høstsesongen 2003.

 

Men vi har fått fram spennende spillere, og hvordan disse står seg i forhold til motstanderne vi møter gjenstår å se. Jeg er litt bekymret for at vi har gjort et så hardt generasjonsskifte i klubben: Mange 30+ og 22- i troppen, i stedet for en jevnere aldersfordeling.

 

Jeg tror ikke Daniel + Veigar vil rule i TL som i AL. Vi mangler luftstyrke, særlig på topp. Vi mangler litt fart i enkelte ledd, som må kompenseres. Og hvordan vil unggutta takle en lang vinter på hybel i Oslo rett ved all verdens utesteder?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er litt bekymret for at vi har gjort et så hardt generasjonsskifte i klubben: Mange 30+ og 22- i troppen, i stedet for en jevnere aldersfordeling.
Tror egentlig ikke det der er noe problem. Lyn er i samme situasjon, og de klarte seg jo rimelig greit i årets serie. Våre unggutter er ikke noe dårligere enn Lyn sine. Synes det er en fin kombiansjon med "gamle", rutinerte rollemodeller og unge og lovende.

 

Vi mangler luftstyrke, særlig på topp.
Det er sant, men samtidig er det etter min mening ikke skrikende nødvendig å ha det. Det er en trend at alle lag skal ha minst én spiss som først og fremst er god på hodet, men det finnes andre måter å sette sammen et angrep på óg.

 

At vi mangler hodestyrke, betyr samtidig at vi har noe annet. Veigar er god med ballen i beina, god til å drible, god med ryggen mot mål osv = ni målgivende i årets sesong. Om man leverer "assits" med hodet eller beina er for så vidt mindre viktig.

 

Selvsagt er det alltid best å ha et størst mulig register å spille på. Vi mangler litt luftstyrke på topp, men realistisk sett må dette eventuelt komme på bekostning av noe annet. Om vi får inn en spiss med stor hodestyrke, mister vi antakelig noe annet i samme slengen. Så om totalen blir noe bedre, er ikke godt å vite. Det er viktigere å ha to gode spisser som fungerer sammen enn å ha én med fart og én med luftstyrke. Heller en god spiss uten de helt store ferdighetene på hodet enn en dårlig en som bare kan heade veldig godt.

 

På dødball er så klart luftstyrke en viktig egenskap. Leste noe om at 40% av målene i årets Tippeliga kom på dødball. Mange vil si at dette er enda et bevis på hvor viktige dødballer er i dagens fotball. Vel, på den annen side kan man jo se det sånn at 60% av målene ikke kom etter dødball, til tross for at dødballer sannsynligvis er det norske lag trener aller mest på. Om dødballer er superviktig eller ei, blir litt det man velger å gjøre det til selv. Prioriterer man å satse på dødballer, nedprioriterer man samtidig noe annet, f.eks. spill mot etablert forsvar eller overganger. Man har jo bare så så mange treningstimer til rådighet... Kanskje er det ikke så hensiktsmessig å satse på dødballer likevel når man vet at de fleste målene er spillemål, enda det ikke er dette som prioriteres høyest i Norge?

 

Tror ikke vi på død og liv ha en hodesterk spiss, for det finnes andre måter å spille på. Får vi tak i en skikkelig god spiss som også er veldig sterk i lufta, så er selvsagt det flott. Men det er ikke den eneste veien til suksess. Dessuten er jo ikke Daniel så aller verst på hodet da.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

TL 2006
×
×
  • Opprett ny...