Gå til innhold

TL 2006


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg er definitivt enig i at forsterkninger er nødvendig, ikke fordi vår 12-13 beste er for dårlige, men fordi 12-13 ikke er nok.

 

Når har vi ikke overbevist mot TL-lag, med unntak av LSK som slengte oss ut av cupen? Vi har vel neppe spilt mer enn to ordinære kamper mot TL-lag i år, og FFK opplevde oss ikke som plankekjøring.

 

Vel, FFK i cupen var i en periode FFK var skikkelig dårlig. Men i to kamper mot LSK etter dette har vi vist oss for svake. Altså, ja vi slo et av de dårligste TL-lagene en gang, men tapte mot 4. plassen to ganger. Ikke overbevisende etter min mening.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Jeg tror ikke Daniel + Veigar vil rule i TL som i AL. Vi mangler luftstyrke, særlig på topp. Vi mangler litt fart i enkelte ledd, som må kompenseres. Og hvordan vil unggutta takle en lang vinter på hybel i Oslo rett ved all verdens utesteder?

 

Traff på Veigar og Eirik på byen i går.. ikke helt edru.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg er enig med Alz, alderskombinasjone i laget bekymrer litt. Ikke nødvendigvis med 2006 sesongen i tankene, men på litt lenger sikt. Førståeret går overraskende ofte greit for nyopprykkede lag, det er i grunn sesong 2 som bekymrer meg mest.

 

Jeg mener derfor det er viktig for Stabæk først og fremst å forsterke med kvalitetspillere som er et sted i midten/andre halvdel av 20-årene. Som nevnt tidligere så trenger vi nok ikke så mange forsterkninger. 2-3 mann er antagligvis nok.

 

Jeg ville da først prioritert en målfarlig og kreativ midtbanespiller. En type som scorer opp mot 10 mål på en sesong og har det samme antallet målgivende pasninger. Om han er en sentral midtbanespiller eller flanke er egentlig underordnet. Men slik det ser ut i dag, så er vel høyrevingen det punktet på midtbanen som er dårligst besatt.

 

Prioritet nummer 2 er en angrepsspiller som kan ta presset av Nannskog. Nå tror jeg Veigar har imponert oss alle såpass mye på slutten av årets sesong at vi kanskje ikke føler behovet for en ny angriper like sterkt. Men det kan være vi bedrar oss selv litt. Veigar har vært ustabil i år. I gode stunder holder han meget god adeccoligaklasse og det bør holde i Eliten også. I dårlige stunder senker han tempoet og gjør mange feil. Dessuten går veigar nå inn i siste sesongen på sin kontrakt. Gjør han en god sesong drar han videre som bosman etter sesongslutt. Vi må tenke litt fremtid også.

 

Så får vi se om vi får noen bytter i stallen også. Det kan være at enkelte av våre squad players kan ha godt av å bytte beitemark og vi kan nyte godt av å få inn litt nytt blod.

 

Når det gjeller sammensetningen av årets midtbane, synes jeg ting har fungert rimlig godt på slutten, med Jeppe i en mer offensiv rolle. Der har vi luftstyrken du etterlyser Alz! Dessuten blir han ikke så lett avslørt på tempo i den possisjonen. Med Jocke som balansespiller, Henning som venstreflanke og en nye høyreving så tror jeg vi får en slagkraftig midtbane før neste sesong.

 

Tabelltipping får vi komme tilbake til næremer sesongstart!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å lage et godt lag dreier seg om minst tre ting, som igjen kan oppsummeres i to: Hvilket lag man har, og hva man gjør med det. Denne tråden har i stor grad dreid seg om hvilket lag man har. Det skulle være unødvendig å minne om at hvilket lag man har er ikke nok. Bronse i 2003, nedrykk i 2004 med omtrent samme mannskap skulle vel være dokumentasjon nok.

 

1. Hvilke spillere man har. La meg først slå fast at jeg er enig at at forsterkninger er nødvendig. Men det er på langt nær nok.

 

2. Hva du gjør med spillerne du har. Fysisk trening. Teknisk trening. Har nøkkelen bak Starts suksess i år vært spillerne? Eller hva Start har gjort med relativt ukjente spillere (som ikke er ukjente lenger)? Beinhard trening, beinharde krav. De som har valgt fotball for å få en enkel livstil med kort arbeidstid holder seg nok unna Start.

 

3. Målsetting. Er du fornøyd med å berge plassen, kommer du i beste fall til å berge plassen. Er målsettingen middelmådighet får du middelmådighet. Er målsettingen høy, når du den kanskje ikke, men det er bedre å ende på en femteplass når du ønsket deg medalje, enn den tiendeplassen du ønsket deg. Det dreier seg om innstillingen.

 

Det er selvfølgelig en intern målsetting, ingen vits i legge lista for høyt i media, da kan man få en opplevelse av å mislykkes selv om man tar femteplassen.

 

Året før vi rykket tok vi bronse, vi ligger høyt på adelskalenderen for de ti årene vi var i eliteserien (er det 2. plass?). Det er ingen grunn til at den interne målsetting skal være lavere enn medalje.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er helt enig at det er alt for tidlig å sette opp tabellen for neste år, men jeg klarte ikke å la være. Er av den naturlige pessimist-typen ala Alz (dog ikke like ille) Men en 6. plass er en optimistisk tipping til meg å være. Er av typen som tipper mot Stabæk på tippekupongen, så og si konsekvent. Fikk kun 11 rette på det i fjor, da jeg tippet på Rosenborg mot Stabæk, og det ble jo borteseier. Gikk glipp av ca. 20 000.- der, men med et smil om munnen fordi Stabæk vant. (selv om smilet ble borte uka etter...)

 

Mitt tips (men jeg forbeholder meg retten til å endre på dette i løpet av vinteren, etter hvert som Stabæk kjøper den ene klassespilleren etter den andre - for en usedvanlig billig penge......)

 

1. Rosenborg

2. Viking

3. Vålerenga

4. Brann

5. Lillestrøm

6. Stabæk

7. Lyn

8. Odd

9. Tromsø

10. Start

11. Fredrikstad

12. Ham-Kam

13. Molde/Moss

14. Sandefjord

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Daniel Nannskog - årets spiller i 1. divisjon - hadde et innlegg i denn tråden i Østlandssendinga i dag. Dagens mannskap vil ha nok med å beholde plassen, med forsterkninger kan vi sikte på midten av tabellen, mener han.

 

Imponerende god kunnskap om nivået i norsk toppserie for en som aldri har spilt der. Håper ikke dette er utslag for den interne målsettingen. Mitt poeng er at man kan snakke/tro seg både dårligere og bedre. Forventer man dårlige resultater eller en vanskelig sesong, får man nok det. Jeg kan ikke fatte hvorfor ikke Stabæks mål skal være å komme tilbake til det nivået vi var på i de fleste av våre år i toppserien - øvre halvdel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fokus skal alltid være å vinne neste kamp. Og samtidig være meget ydmyke i forhold til egne forutsetninger. Å tro man er best er mer et handicap enn å tro man må jobbe jævli hardt for ikke å tape.

 

Hvis alle spillerne slår til neste år trenger vi kanskje ikke forsterkninger. Men det er som å tro på julenissen eller jesus for den saks skyld. Enig med Ringo i at vi trenger 2-3 skikkelige forsterkninger. Da ønsker jeg meg KOMPLETTE spillere, som ikke lider av noen av følgende svakheter:

 

- Høyde under 1.80

- Spenst som en tepose

- pers. på mer enn 8 sek. på 60m

- overvekt

- kroppsvekt under 70 kg

- teknikk på bedriftsfotballnivå

- Spilleforståelse som andre muri

- målteft som Tore Andre Flo

- mer enn 31 år

- plasskrevende selvbilde

- sosiale ferdigheter som runar nordmann eller tobias grahn

- Helse som Arild Berg

- kun én brukbar fot til å spille ball med eller skyte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fokus skal alltid være å vinne neste kamp. Og samtidig være meget ydmyke i forhold til egne forutsetninger. Å tro man er best er mer et handicap enn å tro man må jobbe jævli hardt for ikke å tape.

 

Hvis alle spillerne slår til neste år trenger vi kanskje ikke forsterkninger. Men det er som å tro på julenissen eller jesus for den saks skyld. Enig med Ringo i at vi trenger 2-3 skikkelige forsterkninger. Da ønsker jeg meg KOMPLETTE spillere, som ikke lider av noen av følgende svakheter:

 

- Høyde under 1.80

- Spenst som en tepose

- pers. på mer enn 8 sek. på 60m

- overvekt

- kroppsvekt under 70 kg

- teknikk på bedriftsfotballnivå

- Spilleforståelse som andre muri

- målteft som Tore Andre Flo

- mer enn 31 år

- plasskrevende selvbilde

- sosiale ferdigheter som runar nordmann eller tobias grahn

- Helse som Arild Berg

- kun én brukbar fot til å spille ball med eller skyte.

Betyr dette at vi også skal kvitte oss med spillere som ikke lever opp til dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fokus skal alltid være å vinne neste kamp. Og samtidig være meget ydmyke i forhold til egne forutsetninger. Å tro man er best er mer et handicap enn å tro man må jobbe jævli hardt for ikke å tape.

 

Hvis alle spillerne slår til neste år trenger vi kanskje ikke forsterkninger. Men det er som å tro på julenissen eller jesus for den saks skyld. Enig med Ringo i at vi trenger 2-3 skikkelige forsterkninger. Da ønsker jeg meg KOMPLETTE spillere, som ikke lider av noen av følgende svakheter:

 

- Høyde under 1.80

- Spenst som en tepose

- pers. på mer enn 8 sek. på 60m

- overvekt

- kroppsvekt under 70 kg

- teknikk på bedriftsfotballnivå

- Spilleforståelse som andre muri

- målteft som Tore Andre Flo

- mer enn 31 år

- plasskrevende selvbilde

- sosiale ferdigheter som runar nordmann eller tobias grahn

- Helse som Arild Berg

- kun én brukbar fot til å spille ball med eller skyte.

 

Har du sett på heia Tufte nå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fokus skal alltid være å vinne neste kamp. Og samtidig være meget ydmyke i forhold til egne forutsetninger. Å tro man er best er mer et handicap enn å tro man må jobbe jævli hardt for ikke å tape.

 

Hvis alle spillerne slår til neste år trenger vi kanskje ikke forsterkninger. Men det er som å tro på julenissen eller jesus for den saks skyld. Enig med Ringo i at vi trenger 2-3 skikkelige forsterkninger. Da ønsker jeg meg KOMPLETTE spillere, som ikke lider av noen av følgende svakheter:

 

- Høyde under 1.80

- Spenst som en tepose

- pers. på mer enn 8 sek. på 60m

- overvekt

- kroppsvekt under 70 kg

- teknikk på bedriftsfotballnivå

- Spilleforståelse som andre muri

- målteft som Tore Andre Flo

- mer enn 31 år

- plasskrevende selvbilde

- sosiale ferdigheter som runar nordmann eller tobias grahn

- Helse som Arild Berg

- kun én brukbar fot til å spille ball med eller skyte.

 

Er du ikke litt vel raus nå? Til og med jeg kvalifiserer på flere av punktene her. Pers under 8 sek (veldig lenge siden), jeg er ikke overvektig, dog over 70 kg, har ikke veldig plasskrevende selvbilde, relativt greie sosiale ferdigheter og bedre helse enn Arild Berg. Dessuten kan man ikke si at min målteft er dårligere enn Tore Andre Flos.

 

Jeg vedgår at dette ikke oppfyller alle dine krav, men så er ikke prislappen på meg særlig avskrekkende...

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fokus skal alltid være å vinne neste kamp. Og samtidig være meget ydmyke i forhold til egne forutsetninger. Å tro man er best er mer et handicap enn å tro man må jobbe jævli hardt for ikke å tape.

 

Hvis alle spillerne slår til neste år trenger vi kanskje ikke forsterkninger. Men det er som å tro på julenissen eller jesus for den saks skyld. Enig med Ringo i at vi trenger 2-3 skikkelige forsterkninger. Da ønsker jeg meg KOMPLETTE spillere, som ikke lider av noen av følgende svakheter:

 

- Høyde under 1.80

- Spenst som en tepose

- pers. på mer enn 8 sek. på 60m

- overvekt

- kroppsvekt under 70 kg

- teknikk på bedriftsfotballnivå

- Spilleforståelse som andre muri

- målteft som Tore Andre Flo

- mer enn 31 år

- plasskrevende selvbilde

- sosiale ferdigheter som runar nordmann eller tobias grahn

- Helse som Arild Berg

- kun én brukbar fot til å spille ball med eller skyte.

Betyr dette at vi også skal kvitte oss med spillere som ikke lever opp til dette?

Ja, så lenge de erstattes med spillere som ikke har egenskaper som nevnt over!

:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når vi snakker Tippeliga 2006, så vet man fra 2005 at dødballer er utrolig viktig i TL. 40% av scoringene kom på dødballer, er det fordi alle lagene spiller så defensivt og at man er for dårlige til å score spillemål? Eller er det rett og slett fordi man har blitt sabla gode på dødballer i dette landet??? (landslaget ser ihvertfall ikke ut til å bære frukter av det).

 

Vi snakker om at vi må ha mer hodesterke spillere i troppen, og spesielt på topp, men er det nødvendig dersom man ikke er bedre på å frispark og cornere enn f.eks det Gamsten og Grindheim presterte på lørdag?

For de av oss som så Argentina mot England på lørdag, så fikk vi servert en utrolig bra frisparksvariant på 2-1 scoringen til Argentina. Men det som var viktig der var at dødballen havnet akkurat der man ville ha den, og spørsmålet er om Stabæk har noen som er gode nok? Greit at Bjørnar sine innlegg begynner å bli bra, men har han egentlig kontroll på hvor de havner? Eller holder det at ballen kommer i en pen bue inn i 16.meteren?

I år har vel Stenersen, Hauger, Holmvik, Sund, Veigar, Alan, Daniel og Branimir tatt frispark og cornere på rad og rekke? Noen i Riquelme-klasse kommer vel aldri Stabæk til å få, men bør man ikke i det minst rendyrke de som slår dødballene? Hvilke andre "topplag" i Europa bruker 8 forskjellige spillere til å ta dødballene?

Eller bør klubben kjøpe en spiller som er bedre enn det vi har i dag slik at vi er bedre rustet bør neste sesong?

Endret av $uperTerje
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når vi snakker Tippeliga 2006, så vet man fra 2005 at dødballer er utrolig viktig i TL. 40% av scoringene kom på dødballer

Det skulle bety at noe sånt som at 60% av målene IKKE kommer på dødball - så det er vel ganske viktig det også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når vi snakker Tippeliga 2006, så vet man fra 2005 at dødballer er utrolig viktig i TL. 40% av scoringene kom på dødballer

Det skulle bety at noe sånt som at 60% av målene IKKE kommer på dødball - så det er vel ganske viktig det også?

 

Godt regnet, skulle nesten tro at du har artium!?

Nå er det mye man trenger for å vinne serien... jeg mener ikke at man kun skal fokusere på dødballer, men det kan det være greit å ha et våpen som faktisk funker når man blir tildelt en dødball!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

1. Rosenborg

2. Viking

3. Vålerenga

4. Brann

5. Lillestrøm

6. Stabæk

7. Lyn

8. Odd

9. Tromsø

10. Start

11. Fredrikstad

12. Ham-Kam

13. Molde/Moss

14. Sandefjord

 

La inn et tabelltips her for 3 måneder siden, med forbehold om mulige endringer. Har nå foretatt en liten justering, hvor jeg har tatt hensyn til overgangene så langt og de treningskampene som er spilt. Stabæk har fallt litt, men jeg forbeholder meg fortsatt retten til å foreta forandringer hvis forutsetningene tilsier det........

 

 

1. Rosenborg

2. Lyn

3. Lillestrøm

4. Viking

5. Vålerenga

6. Brann

7. Start

8. Odd

9. Tromsø

10. Stabæk

11. Fredrikstad

12. Ham-Kam

13. Molde

14. Sandefjord

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i din vurdering av Stabæk, dessverre. Men ski & smartclubklubben opp 5 plasser; Powell?? :P

Hepp,

 

Eller Henning Berg...

 

Lyn har kanskje den stallen i TL som har størst utviklingspotensiale, kombiner det med en meget dyktig trener og et knippe solide veteraner og man har et ganske så slagkraftig lag. Jeg tror også Lyn blir bra i år!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fokus skal alltid være å vinne neste kamp. Og samtidig være meget ydmyke i forhold til egne forutsetninger. Å tro man er best er mer et handicap enn å tro man må jobbe jævli hardt for ikke å tape.

 

Hvis alle spillerne slår til neste år trenger vi kanskje ikke forsterkninger. Men det er som å tro på julenissen eller jesus for den saks skyld. Enig med Ringo i at vi trenger 2-3 skikkelige forsterkninger. Da ønsker jeg meg KOMPLETTE spillere, som ikke lider av noen av følgende svakheter:

 

- Høyde under 1.80

- Spenst som en tepose

- pers. på mer enn 8 sek. på 60m

- overvekt

- kroppsvekt under 70 kg

- teknikk på bedriftsfotballnivå

- Spilleforståelse som andre muri

- målteft som Tore Andre Flo

- mer enn 31 år

- plasskrevende selvbilde

- sosiale ferdigheter som runar nordmann eller tobias grahn

- Helse som Arild Berg

- kun én brukbar fot til å spille ball med eller skyte.

Betyr dette at vi også skal kvitte oss med spillere som ikke lever opp til dette?

 

Da løser vi hverfall samtlige økonomiske problemer for all fremtid. :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Stabæk

2. ?

3. ?

4. ?

5. ?

6. ?

7. ?

8. ?

9. ?

10. ?

11. ?

12. ?

13. ?

14. VIFF

 

For meg så går det ikke ann å kombinere patriotisme og realisme.

 

Jeg klarte til og med engang å sette penger på at Fjøra skulle bli toppscorer i tippeligaen da han spilte for stabæk....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i din vurdering av Stabæk, dessverre. Men ski & smartclubklubben opp 5 plasser; Powell?? :P

Hepp,

 

Eller Henning Berg...

 

Lyn har kanskje den stallen i TL som har størst utviklingspotensiale, kombiner det med en meget dyktig trener og et knippe solide veteraner og man har et ganske så slagkraftig lag. Jeg tror også Lyn blir bra i år!

 

@ringo

 

Er ikke Lyn særdeles tynt bemannet i år da? Syns jeg hørte at stallen bestod av 18 mann pr. i dag... Høres farlig ut med tankte på karantene/skade frafall. Ellers tror også jeg at Lyn har et enormt potensiale.

 

 

 

1. Rosenborg

2. Viking

3. Vålerenga

4. Brann

 

La inn et tabelltips her for 3 måneder siden, med forbehold om mulige endringer. Har nå foretatt en liten justering, hvor jeg har tatt hensyn til overgangene så langt og de treningskampene som er spilt. Stabæk har fallt litt, men jeg forbeholder meg fortsatt retten til å foreta forandringer hvis forutsetningene tilsier det........

 

 

1. Rosenborg

2. Lyn

3. Lillestrøm

4. Viking

5. Vålerenga

6. Brann

 

 

Var det 2-4 tapet mot Løv-Ham eller 1-1 mot Sogndal som var avgjørende for den nedadgående pila for Brann?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 7. Feb 2006, 20:05) 61843[/snapback]

Enig i din vurdering av Stabæk, dessverre. Men ski & smartclubklubben opp 5 plasser; Powell?? :P

Hepp,

 

Eller Henning Berg...

 

Lyn har kanskje den stallen i TL som har størst utviklingspotensiale, kombiner det med en meget dyktig trener og et knippe solide veteraner og man har et ganske så slagkraftig lag. Jeg tror også Lyn blir bra i år!

 

@ringo

 

Er ikke Lyn særdeles tynt bemannet i år da? Syns jeg hørte at stallen bestod av 18 mann pr. i dag... Høres farlig ut med tankte på karantene/skade frafall. Ellers tror også jeg at Lyn har et enormt potensiale.

 

Når vi i tillegg vet at 5-6 av disse er juniorer uten særlig erfaring, ser det ganske glissent ut...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 7. Feb 2006, 20:05) 61843[/snapback]

Var det 2-4 tapet mot Løv-Ham eller 1-1 mot Sogndal som var avgjørende for den nedadgående pila for Brann?

 

Kanskje begge deler, kombinert med at de har begynt å snakke om gull i Bergen igjen, og alle vet hvordan det går når bergenserne blir for kjepphøye...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da har jeg satset en fl. vin på at Stabæk skal gjøre det bedre enn Odd denne sesongen. Håper Gaute Larsen gir meg den hjelp jeg trenger. Jeg har på følelsen at Odd kommer til å bli et av lagene som kommer til å slite skikkelig i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da har jeg satset en fl. vin på at Stabæk skal gjøre det bedre enn Odd denne sesongen. Håper Gaute Larsen gir meg den hjelp jeg trenger. Jeg har på følelsen at Odd kommer til å bli et av lagene som kommer til å slite skikkelig i år.

 

Enig. Tror også HamKam kommer til å slite...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da har jeg satset en fl. vin på at Stabæk skal gjøre det bedre enn Odd denne sesongen. Håper Gaute Larsen gir meg den hjelp jeg trenger. Jeg har på følelsen at Odd kommer til å bli et av lagene som kommer til å slite skikkelig i år.

 

Enig. Tror også HamKam kommer til å slite...

 

Enig. Tror også Molde kommer til å slite

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da har jeg satset en fl. vin på at Stabæk skal gjøre det bedre enn Odd denne sesongen. Håper Gaute Larsen gir meg den hjelp jeg trenger. Jeg har på følelsen at Odd kommer til å bli et av lagene som kommer til å slite skikkelig i år.

 

Enig. Tror også HamKam kommer til å slite...

 

Enig. Tror også Molde kommer til å slite

Enig. Tror også Sandefjord kommer til å slite

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

TL 2006
×
×
  • Opprett ny...