Gå til innhold

Juniorlaget


Anbefalte innlegg


Vi møter i Viking i stavanger i semien. Kampen spilles 25. september.

Noen som vet om kampene ble trukket eller satt opp? Hvis det blir satt opp er det svakt av NFF og ikke sett opp et lokaloppgjør.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi møter i Viking i stavanger i semien. Kampen spilles 25. september.

Noen som vet om kampene ble trukket eller satt opp? Hvis det blir satt opp er det svakt av NFF og ikke sett opp et lokaloppgjør.

 

Er ganske sikker på at de ble satt opp. Jeg må si jeg lurer mer på hvorfor kampene er lagt til en helg med tippeligakamper, dette vil jo straffe de lagene som bruker juniorspillere på a-laget. Eller kanskje juniorcupen ikke har prioritet hos NFF?

Men for alt jeg vet er det kanskje en god grunn til å ikke ha midtukekamper for juniorene..?

Endret av Dennis Iliohans leggskinn
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor kampen spilles er alt etter hvem som spiller. Blir det feks Stabæk-Rbk i finalen så får det laget som har hatt minst hjemmekamper til nå hjemmekamp. Så teller reiseavstand inn. Akkuratt som i Cupen for seniorer. Blir idiotisk med feks en cupfinale på Telenor Arena mellom Viking-Rbk med 150 tilskuere når de kunne samlet et par tusen på sine egne hjemmebaner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæks juniorer slo i dag Fredrikstad på gamle Fredrikstad Stadion, årets første Interkretskamp på gress for våre juniorer:

http://www.stabak.no/junior_elite/g19/article3374.ece

 

Cafu på midtbanen og greier, trodde han var mer i old boys-alder jeg da. Men har vi fått en ung utgave av den gamle helten på midtbanen lover det bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


NTG Bærum og Stabæk Fotball inngår samarbeid

 

Selv om man poengterer at man skal fortsette samarbeidet med Lyn, kreves det ikke mye fantasi for å tenke at dette kan være NTG som prøver å sikre seg hvis Lyn skulle opphøre. I tillegg reises en del interessante problemstillinger:

 

Hvor interessert vil NTG Bærum være i å ha en hovedsamarbeidspartner hvis seniorlaget er i Adecco (og andrelaget dermed høyest kan være i tredje divisjon)?

 

Er det sannsynlig at vi rykker opp som hovedsamarbeidspartner dersom FC Oslo går konkurs?

 

Er det i så fall ønskelig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


NTG Bærum og Stabæk Fotball inngår samarbeid

 

Selv om man poengterer at man skal fortsette samarbeidet med Lyn, kreves det ikke mye fantasi for å tenke at dette kan være NTG som prøver å sikre seg hvis Lyn skulle opphøre. I tillegg reises en del interessante problemstillinger:

 

Hvor interessert vil NTG Bærum være i å ha en hovedsamarbeidspartner hvis seniorlaget er i Adecco (og andrelaget dermed høyest kan være i tredje divisjon)?

 

Er det sannsynlig at vi rykker opp som hovedsamarbeidspartner dersom FC Oslo går konkurs?

 

Er det i så fall ønskelig?

 

JA

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Juniorlaget, hvordan går det egentlig?

 

Betimelig spørsmål. Spesielt nå. Semifinale i NM. Borte mot Viking. Der måtte de spille borte i fjor også for å ta med seg bøtta/pokalen hjem. Viking fikk altså hjemmefordelen i fjor i FINALEN. Og nå igjen i semi'n.

Tragisk. Forståelig kanskje, at man må regne med slikt ved trekning. Det er bare det at disse kampene IKKE trekkes, de "settes opp" av forbundet. Derfor, tragisk.

 

Og hvordan går det egentlig med juniorlaget (og bøtta) hvis halve laget får startnekt fordi forbundet har plassert kampen dagen før tippeligarunde, og halve klubbledelsen enten er blitt svensker eller kortsiktige pengemenn som ikke ser eller klarer å prioritere verdien av en NM-bøtte. Jeg håper mange supportere av Stabæk og norsk fotball har et ønske om at vi fremdeles også skal drive idrett. Sportslig satsing: Det betyr å satse på å vinne det vi kan (selv om det ikke gir bonuser til trenere og klubbens toppsjikte).

 

Jeg vil se NM-jr FINALE på TELENOR ARENA. Da blir det STABÆK - ROSENBORG, eller STABÆK - BÆRUM. Fantastisk, og historisk begge deler.

Men det må vinnes i Stavanger først. For Guds skyld, prioriter litt de fantastiske juniorene vi har hatt de siste årene. Prioriter LAGET deres, og denne ene semifinale-dagen. Unnskyld, laget vårt. Det er dette laget, innsatsen, samholdet i det som har slipt og produsert tippeligaspillere for oss. For de fleste av disse Stabækambassadørene som har prioritert Stabæk og fotballen i deres liv over en 3-5års periode, og som allikevel IKKE blir tippeligaspillere, kan dette NM være karrierens høydare. Ikke ta muligheten fra dem ved å holde tilbake Rogne, Hedenstad, Mix, Aase, Skjelvik, Gromstad,etc., ja faen ta meg halve laget, nå når det virkelig gjelder. Forøvrig er disse gutta sterke nok til å spille en omgang en dag og en hel eller halv kamp dagen etter.

 

Husk også at dette er det eneste Stabæk kan vinne i år. Sportslig. Og det KAN være lenge til muligheten byr seg igjen. Meninger og mangt om dette håper jeg kan debatteres før det er for sent.

Av deg. I Stabæk support. Og som tenker langsiktig, fordi du er med på dette ALLTID og UANSETT.

 

Uansett, en stor takk til Tveit og Jalland og resten av trenerteamet som har levert varene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nja. Tviler egentlig paa om det er mer interessant for spillerne du nevner aa kjempe for (nok) en jr.cupfinale enn for bronsemedalje i Tippeligaen.

 

Men det er klart; vi burde selvsagt kunne slaa Godset uten Hedenstad og Rogne. (Gromstad er for øvrig første aars senior.)

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til info går semifinalen i Stavanger på fredag kl 1800.

 

artikkel fra vår motstander:

 

Hjemme-semifinalen i NM for juniorer spilles fredag 25. september kl 18.00. Som i finalen i fjor er motstanderen Stabæk.

Av Eirik Arntsen Publisert: 15.09.09 Oppdatert: 16.09.09

Kampen var opprinnelig terminfestet til lørdag 26. september, men ettersom Viking har hjemmekamp i Tippeligaen søndag 27. september, ble lagene enige om å spille fredag kl 18.00. Dermed blir det en solid fotballhelg på Viking Stadion.

 

Stabæk gikk til semifinale med 6-1 over Sarpsborg 08, og startet den kampen med blant andre Vegar Eggen Hedenstad, Mikkel Diskerud og Torstein Andersen Aase, tre spillere med utstrakt Tippeliga-erfaring.

 

.

 

 

Hvis noen reiser så skal Stabæk Fotball Kvinner spille på lørdag kl 1600 på Jæren mot Klepp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Husk også at dette er det eneste Stabæk kan vinne i år. Sportslig.

 

Bare en liten påminnelse: vi har et DAMELAG. Som skal ta SERIEGULL. Ellers enig i det du skriver.

 

Ja. Jeg elsker damer. Får inkludere de svette også. :rolleyes:

 

Beklager.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper vi sender alle tilgjengelige juiorer til Stavanger på fredag, det inkluderer Hedenstad, Rogne og Aase.

 

Hedenstad og Rogne er fast på a-laget som skal spille kamp 48 timer senere, så tviler på at de blir med. Om Aase er itenkt en plass på benken mot Godset bør han reise nedover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper vi sender alle tilgjengelige juiorer til Stavanger på fredag, det inkluderer Hedenstad, Rogne og Aase.

 

Hedenstad og Rogne er fast på a-laget som skal spille kamp 48 timer senere, så tviler på at de blir med. Om Aase er itenkt en plass på benken mot Godset bør han reise nedover.

 

Ser den, men når a-laget spiller hjemme mot det dårligste bortelaget i serien ser jeg ikke på det som et stort problem at Stevoll og MMS stepper inn for de to.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper vi sender alle tilgjengelige juiorer til Stavanger på fredag, det inkluderer Hedenstad, Rogne og Aase.

 

Hedenstad og Rogne er fast på a-laget som skal spille kamp 48 timer senere, så tviler på at de blir med. Om Aase er itenkt en plass på benken mot Godset bør han reise nedover.

 

Enig, alle juniorer som ikke helt sikkert skal starte mot Godset, må man sende til Stavanger. Dersom man finner fullgode erstattere for Rogne og Hedenstad kan man gjerne sende dem også. Eller kanskje de tåler to kamper på tre dager? De er jo tross alt unge.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eller kanskje de tåler to kamper på tre dager? De er jo tross alt unge.

 

Problemet er vel at de skal opp og ned til Stavanger. Hadde vi spilt på hjemmebane kunne de sikkert stilt. Problemet med å sende dem nedover er at er en reell sjanse for at det blir 120 min fotball i regnvær. Det er langt fra optimalt. Medalje i TL er viktigere enn cupfinale i junior NM. Juniorene har dessuten greid seg bra uten Rogne og Hedenstad så langt. Men Aase kan være viktig for dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eller kanskje de tåler to kamper på tre dager? De er jo tross alt unge.

 

Problemet er vel at de skal opp og ned til Stavanger. Hadde vi spilt på hjemmebane kunne de sikkert stilt. Problemet med å sende dem nedover er at er en reell sjanse for at det blir 120 min fotball i regnvær. Det er langt fra optimalt. Medalje i TL er viktigere enn cupfinale i junior NM. Juniorene har dessuten greid seg bra uten Rogne og Hedenstad så langt. Men Aase kan være viktig for dem.

Send Rogne og Hedenstad ned og sett dem på benken, de kan da komme inn i 2 omgang om nødvendig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet er vel at de skal opp og ned til Stavanger. Hadde vi spilt på hjemmebane kunne de sikkert stilt. Problemet med å sende dem nedover er at er en reell sjanse for at det blir 120 min fotball i regnvær. Det er langt fra optimalt. Medalje i TL er viktigere enn cupfinale i junior NM. Juniorene har dessuten greid seg bra uten Rogne og Hedenstad så langt. Men Aase kan være viktig for dem.

 

Feil tenkt "monster", feil tenkt!

 

Bytteregelen i juniorfotballen sier visstnok at man kan gjøre massevis av bytter, man kan attpå til sette innpå spiller som har vært ute. Det betyr at man lett kan kontrollere hvor mye energi de "fragile" og viktige A-juniorspillerne våre kan risikere å legge igjen i Stavanger. De kunne teoretisk f.eks. spille bare 15min midt i første, og så kankje litt mot slutten av andre, og så litt i den ene ekstraomgangen hvis det trengtes. Idiotisk? Ja.

Poenget er at regelen åpner for alt.

 

Klart at hele gjengen må dra. Stabæk SKAL ha NM-pokalen.

 

Det er nemlig riktig tenkt ikke sant, Digi?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror du virkelig jr.nm er viktigere for Rogne og Hedenstad enn kampen om Tippeligamedaljer? Skulle Skjønsberg gjøre en solid kamp paa stopperplass, risikerer Rogne aa bli benket paa ubestemt tid. (Vi vet han har det i seg - Jf. cupkampen mot Aalesund.)

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror du virkelig jr.nm er viktigere for Rogne og Hedenstad enn kampen om Tippeligamedaljer? Skulle Skjønsberg gjøre en solid kamp paa stopperplass, risikerer Rogne aa bli benket paa ubestemt tid. (Vi vet han har det i seg - Jf. cupkampen mot Aalesund.) Det samme om Jönsson gjør andre omrokkeringer i forsvaret og det skulle vise seg aa være bunnsolid.

 

1. Rogne risikerer ikke noe som helst. Det står klubber i kø som vil ha ham dersom Janne skulle få mental kollaps.

 

2. Hedenstad har ikke reell konkurranse på venstrebacken.

 

3. Sånn som hodet på disse gutta er skrudd på er det ikke et spørsmål om enten eller, men ja takk begge deler.

 

4. Tippeligamedaljer får de uansett masse av, og sølv i år. Allikevel setter nok begge to sportslige utfordringer over feminin forsiktighet. En regulær A-trening er uansett ikke mindre tøff enn en omgang mot siddddisser.

 

5. Alle vet at klubben igjen trenger å bygge noen fler tøffinger som satser, blør for drakta, skaper samhold a la Keller, Stenersen, Skjønsberg og Kjølø. Det er sånne situasjoner som skaper den mentaliteten jeg vil se i lagets gutter for at jeg synes det skal være givende å være supporter. (Håper da ikke jeg har valgt feil klubb.)

 

6. Selvfølgelig drar gutta. Sammen. Alle sammen. Uansett. Og vinner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror du virkelig jr.nm er viktigere for Rogne og Hedenstad enn kampen om Tippeligamedaljer? Skulle Skjønsberg gjøre en solid kamp paa stopperplass, risikerer Rogne aa bli benket paa ubestemt tid. (Vi vet han har det i seg - Jf. cupkampen mot Aalesund.)

 

Jeg vet at det betyr enormt mye for juniorgutta å fullføre den jobben de startet på for 3 år siden, nemlig det å skape det beste mulige juniorlaget som kan ta NM-gull. Tro det eller ei, men vi har såpass oppegående juniorspillere i klubben vår, at de ser hvor jævlig urettferdig det er mot de juniorene som ikke er i a-stallen å skulle rasere hele sesongens mål, bare fordi klubbledelsen vil at de skal hvile til søndagens kamp.

 

Les innlegget til faren til Mix, les mellom linjene, og du ser hva jeg mener. Tro meg, disse gutta setter junior-NM utrolig høyt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror du virkelig jr.nm er viktigere for Rogne og Hedenstad enn kampen om Tippeligamedaljer? Skulle Skjønsberg gjøre en solid kamp paa stopperplass, risikerer Rogne aa bli benket paa ubestemt tid. (Vi vet han har det i seg - Jf. cupkampen mot Aalesund.) Det samme om Jönsson gjør andre omrokkeringer i forsvaret og det skulle vise seg aa være bunnsolid.

 

1. Rogne risikerer ikke noe som helst. Det står klubber i kø som vil ha ham dersom Janne skulle få mental kollaps.

 

2. Hedenstad har ikke reell konkurranse på venstrebacken.

 

3. Sånn som hodet på disse gutta er skrudd på er det ikke et spørsmål om enten eller, men ja takk begge deler.

 

4. Tippeligamedaljer får de uansett masse av, og sølv i år. Allikevel setter nok begge to sportslige utfordringer over feminin forsiktighet. En regulær A-trening er uansett ikke mindre tøff enn en omgang mot siddddisser.

 

5. Alle vet at klubben igjen trenger å bygge noen fler tøffinger som satser, blør for drakta, skaper samhold a la Keller, Stenersen, Skjønsberg og Kjølø. Det er sånne situasjoner som skaper den mentaliteten jeg vil se i lagets gutter for at jeg synes det skal være givende å være supporter. (Håper da ikke jeg har valgt feil klubb.)

 

6. Selvfølgelig drar gutta. Sammen. Alle sammen. Uansett. Og vinner.

Hvilken plass spiller du på?

 

Jeg ser argumentene dine (liker spesielt de litt mer kreative), og er veldig glad for at junioravdelingen er såpass sterk. Objektivt sett er det likevel ingen tvil om hva som er viktigst. Medalje i tippeligaen for tredje år på rad er et viktig skritt mot å etablere seg i toppen av norsk fotball, viktig for å bevare engasjementet, og også viktig for å gjøre seg attraktive for nettopp unge talenter.

 

Du kan også se på det på en annen måte; Når de gutta som allerede har tatt steget opp i tippeligaen blir der, gir det rom for at enda en generasjon unge talenter får prøve seg på et høyt nivå. Når Rogne, Hedenstad, Mix og Aase blir satset på og ansett som viktige A-lagsspillere kan det være en vel så viktig motivasjon for de andre som en Jr-finale.

Endret av enda en jævla islending
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Juniorlaget
×
×
  • Opprett ny...