Gå til innhold

Juniorlaget


Anbefalte innlegg


Denne tråden begynner å bevege seg langt fra kjernen.

 

Er det noen som kan si noe klokt om hvordan startellever'n kanskje kan komme til å se ut?

 

Jenssen i mål, og Rogne og Ager som midtstoppere høres kanskje sannsynlig ut. Kanskje også Hæhre på høyre kant. Men resten?

 

Jeg tipper det blir noe slikt:

 

Mål: Jensen

Forsvar (H-V): Remman - Ager - Rogne - Scheel

Midtbane (H-V): Mix - Hedenstad - Benjaminsen - Skjelvik

Spiss: Aase - Munthe-Kaas/Hæhre

 

Trodde Hæhre var et klart andrevalg på spissplass?

 

 

 

10. Geirti

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trodde Hæhre var et klart andrevalg på spissplass?

 

Stemmer nok det, men så var Haaken så god mot Sarpsborg som spiss. Dessuten har jeg glemt flere. Bl.a. Peder Hjermann som høyreback. Tror dessuten at de kanskje prioriterer Hæhre som høyrekant framfor Mix. Agh... Det var et veldig luksusproblem om alle er skadefrie og tilgjengelige...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne tråden begynner å bevege seg langt fra kjernen.

 

Er det noen som kan si noe klokt om hvordan startellever'n kanskje kan komme til å se ut?

 

Jenssen i mål, og Rogne og Ager som midtstoppere høres kanskje sannsynlig ut. Kanskje også Hæhre på høyre kant. Men resten?

 

Jeg tipper det blir noe slikt:

 

Mål: Jensen

Forsvar (H-V): Remman - Ager - Rogne - Scheel

Midtbane (H-V): Mix - Hedenstad - Benjaminsen - Skjelvik

Spiss: Aase - Munthe-Kaas/Hæhre

 

Aase er neppe aktuell.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trodde Hæhre var et klart andrevalg på spissplass?

 

Stemmer nok det, men så var Haaken så god mot Sarpsborg som spiss. Dessuten har jeg glemt flere. Bl.a. Peder Hjermann som høyreback. Tror dessuten at de kanskje prioriterer Hæhre som høyrekant framfor Mix. Agh... Det var et veldig luksusproblem om alle er skadefrie og tilgjengelige...

 

Er Sitter og Gromstad uaktuelle?

Hvilke øvrige sitter på benken dersom dere har rett mht startoppst.?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trodde Hæhre var et klart andrevalg på spissplass?

 

Stemmer nok det, men så var Haaken så god mot Sarpsborg som spiss. Dessuten har jeg glemt flere. Bl.a. Peder Hjermann som høyreback. Tror dessuten at de kanskje prioriterer Hæhre som høyrekant framfor Mix. Agh... Det var et veldig luksusproblem om alle er skadefrie og tilgjengelige...

 

Er Sitter og Gromstad uaktuelle?

Hvilke øvrige sitter på benken dersom dere har rett mht startoppst.?

 

Er det så vanskelig å få med seg at Gromstad IKKE er junior. Blitt nevnt her flere ganger nå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er Sitter og Gromstad uaktuelle?

Hvilke øvrige sitter på benken dersom dere har rett mht startoppst.?

 

Sitter "sluttet" rundt sommertider, men har hospitert i høst.

 

Jeg har jo glemt en til som har vært sikker på midtbanen, Helge Leikvang....

 

Siden Aase visstnok er uaktuell. Og noen av a-juniorene er usikre så tipper jeg noe slikt i stedet:

 

Jensen

Hedenstad - Remman - Ager - Scheel

Leikvang - Mix - Benjaminsen - Skjelvik

Hæhre - Munthe-Kaas

 

- Nesten det samme laget som møtte Sarpsborg G19.

 

EDIT: Jeg må gi meg i å tippe. Flere jeg vil ha i startoppstillingen. Bl.a Stormfelt også. I give up..

Endret av JonasM
Lenke til innlegg
Del på andre sider


27.10.09

Bella: -Kom på Juniorenes NM-finale!

 

Mangler lyd her :(

 

http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=201...p;progId=356278

 

Voila!

 

Pokker heller, av alle spillere, at ikke den fyren kunne lykkes bedre og blitt. Vi får ta en skikkelig avskjed med Bella i Sandefjord, kanskje et eller annet hvor vi kan sparke litt til Elfsborg også, de er jo ikke garantert medalje som oss (tredje eller fjerde), og ender på 52-55 poeng - men med markant dårligere målforskjell enn oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trodde Hæhre var et klart andrevalg på spissplass?

 

Stemmer nok det, men så var Haaken så god mot Sarpsborg som spiss. Dessuten har jeg glemt flere. Bl.a. Peder Hjermann som høyreback. Tror dessuten at de kanskje prioriterer Hæhre som høyrekant framfor Mix. Agh... Det var et veldig luksusproblem om alle er skadefrie og tilgjengelige...

 

Er Sitter og Gromstad uaktuelle?

Hvilke øvrige sitter på benken dersom dere har rett mht startoppst.?

 

Er det så vanskelig å få med seg at Gromstad IKKE er junior. Blitt nevnt her flere ganger nå!

 

Vi vet det. Men det gjorde antakelig ikke Rosenborg før du plasket i pytten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viktig at så mange som mulig kjøper Cupfinalelåta på CD og støtter JR. Laget. Sangen vil ikke kunne bli lastet ned noe sted og den selges i et begrenset eksemplar. CD'en koster bare 50 grunker.

 

Ta kontakt med noen av jr. spillerne så gjør du en avtale med dem!

Endret av Maan95
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tusen hjertelig takk, Blå_i_eksil! Skal bare bytte ut et klipp med Ager som skurret litt i helheten. Men takk for at du tok deg tid! Da skal jeg få den ut på stabak.no :)

 

Edit: Tusen takk til deg og, Haze! Herlig. Takk for tilbakemeldingen. Håper videoen har sin effekt på lørdag!

Endret av JonasM
Lenke til innlegg
Del på andre sider


På sidene til NFF er jr-trener Tveit intervjuet. Temaet er morgendagens NM finale for G-19 junior.

 

Tveit har et tungemål som avviker en del fra de lokale Stabækguttenes sprog. Allikevel har de med tid og stunder antagelig lært seg å forstå ham. Jeg tror til og med han har klart å prege dem. Akkurat som de fleste norske gutta som har deltatt eller sett på et par A-lagstreninger og umiddelbart gjør uttrykket "lugnt" til sitt eget, og dernest beskriver sin egen sinnstilstand rett så ofte med denne litt fremmedkulturelle betegnelse. Ja, akkurat på samme måte har juniorene som arendalitter flest f.eks tonet ned sitt tidligere bruk av r'er og således sluttet å feire sine "fremganger" med bruk av tidligere lydhøre rop som HURRA etc..

 

Dog bør ikke Tveits tungemål ansees så avvikende og divergerende at NFFs skribenter eller journalister kan gis forståelsen av at Vegard Eggen Hedenstad ikke skal spille finalen mot Rosenborg hvis så ikke er tilfelle. Det bør poengteres at 2/3 av navnet til gutten er fritt for både diftonger og vibrerende eller kalibrerende r'er. En språklig misforståelse på dette grunnlaget bør ikke kunne ha forekommet. Men... vi snakker altså om NFF. Innrømmelser av feil eller logiske endringer kan ikke påventes fra den kanten. Vegard er nok derfor uansett ute.

 

Synd for Vegar, synd for Tveit, synd for Stabæk. Det hadde vært flott å ha med Vegard i finalen. Det er derfor sterkt beklagelig å måtte lese det som står skrevet.

 

Noe er "sjukt" når gutten ikke kan få spille. Jeg verken tror eller håper det er gutten selv som er årsaken til tilstanden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tusen takk, alltidblaa! Videoen ligger ute på StabækTV. Litt bedre kvalitet der på oppløsningen og lyden.

 

Men over til temaet juniorlaget. Dette er sakset ut fra rbk's hjemmeside:

 

 

Cupfinale: Stabæk - Rosenborg

 

Kompisduell for Wangberg

Simen Wangberg regner med tøffe dueller mot Stabæk-spiss Torstein Andersen Aase i cupfinalen.

 

 

Av: Jørgen Stenseth Publisert: 30.10.2009 12:49, endret: 30.10.2009 12:51

Lørdag er det klart for juniorenes høydepunkt når cupfinalen går av stabelen i Telenor Arena. Rosenborg har måtte finne seg i å være favoritt så langt i årets NM, men mot Stabæk er rollene byttet.

 

- Stabæk er favoritter, men jeg tror det kan passe oss bra å være underdogs, sier midtstopper Simen Wangberg til RBK.no.

 

Stabæk stiller trolig med flere spillere som har godt med spilletid i årets Tippeliga i cupfinalen. Og det er også mye av grunnen til at Stabæk må finne seg i å være favoritter. Thomas Rogne, Mikkel Diskerud, Vegar Eggen Hedenstad og Torstein Andersen Aase forsterker Stabæk-laget kraftig.

 

- Jeg kjenner en del av gutta fra landslaget, men aller best kjenner jeg Torstein (Andersen Aase), sier Wangberg.

 

Andersen Aase er 1.91 på strømpelesten og er en kraftspiss det skal bli vanskelig å bryne seg på for Rosenborg og Wangberg. Verdt å nevne er at Andersen Aase scoret mot nettopp Rosenborg i Tippeligaen tidligere i høst.

 

- Jeg gleder meg til den duellen. Det er litt prestisje i å vinne den, smiler Wangberg.

 

- Hva tenker du om selve kampen?

 

- Det blir en tøff kamp mot et godt lag, men vi er også gode og skal ha en god sjanse til å vinne. De stiller med sine beste spillere, men da blir det desto artigere å slå dem, sier Wangberg.

 

- Hva vil et eventuelt cupgull bety for deg personlig?

 

- Det er klart det henger veldig høyt. Jeg ble seriemester med Rosenborg, men skulle vi vinne NM så blir det en helt annen følelse siden jeg har bidratt hele veien, sier Wangberg, som fremdeles har et år til som junior foran seg.

 

Siden det trolig er uaktuelt at Andersen Aase kan spille pga skade så blir jo dette litt feil, men håper jo på et under at det blir likevel en duell!

Endret av JonasM
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mange var det der?

 

Det er det ingen som vet :lol:

 

Alle under 20 ble ikke telt og banen dems er jo ikke akkurat så veldig innesperret :P

 

 

Står 985 på VG.

Hvor mange var det på Juniorfinalen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De lå under 3-1 til 88 min. Da måtte jeg gå...

 

...og det var du langt fra alene om.

 

-gjennom tap, fram til seier?

-Alltid uansett?

 

Utrolig trist å se at så mange går før kampen er ferdigspilt! Håper bare at juniorene, som fortsatt er amatørutøvere per definisjon (de fleste av dem lever ikke av fotballen) tolker dette som det sviket det kan se ut som. :ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Juniorlaget
×
×
  • Opprett ny...