Gå til innhold

Praktisk info


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Er det mulig å kjøpe billett i porten 1730, deretter stikke på blaa og komme tilbake til porten og vise den kjøpte billetten? Eller er det slik at man må inn på stadion idet man kjøper billett?

 

Det er nok sånn at du gir fra deg en hundrelapp og slipper inn.  Om du så går til Blaa må du nok levere dem enn hundrings til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det mulig å kjøpe billett i porten 1730, deretter stikke på blaa og komme tilbake til porten og vise den kjøpte billetten? Eller er det slik at man må inn på stadion idet man kjøper billett?

 

Jeg er litt spent på hvorfor du vurderer denne varianten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi vet ikke helt hvordan dette blir i praksis enda men en måte er at vi selger en bunke til sesongkortinnehavere, dette er folk vi vet er stående og syngende og som garantert vil være med på å skape stemning på Ullevaal. så utvider vi med billetter til medlemmer. Mye blir avklart etter et møte med Stabæk, NFF og finalelag 2. en gang neste uke... Dere vil bli holdt informert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet noen om det evt. blir mulig å kjøpe billett med SS til cupfinalen selv om man ikke har sessongkort på Nadderud?

Har du medlemskort i $$ så er det ikke noe problem.

 

Den nøyaktige logistikken rundt hvilke billetter som selges til hvem er ikke helt avklart. Vi oppfordrer alle til å være litt tålmodige, informasjon vil bli gitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan er det med adgang til SSs felt på nadderud for medlemmer uten sesongkort (men med medlemskort selvsagt..)

 

Jeg har vervet et nytt medlem og sesongkortene var utsolgt. Men som vi leser av stabaek.no så gir medlemskap rett til inngang på SSs felt (kun for stående, syngende supportere selvsagt.. Sakset fra stabaek.no: "Medlemsskap gir rett til sesongkort til kun kr. 400/550 og inngang på vårt felt på ståtribunen."). Dette har gått helt fint frem til lørdag hvor vi etter litt diskusjon fikk vi lov å gå inn begge to. Ønsker ikke SS seg flere venner på ståfeltet? Hva slags reklame er det for potensielle sesongkortkjøpere til neste år som rekruteres gjennom nåværende medlemmer?

 

Og hvordan blir dette på kampen mot VIF?

 

Vennlig hilsen

 

Stående, syngende supporter og medlem i BdB/SS siden '97.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Feltet er dessverre utsolgt og man har da valgt å drive adgangskontroll. Dette er uansett bare en problemstilling ut sesongen da alle skal få plass på fornebu. Med plass til 650 stående er det ikke forsvarlig å la 1500 medlemmer krangle om disse plassene - de som har kjøpt sesongkort er dermed prioritert. På dager med dårlig oppmøte kan man sikkert slippe inn, slik som mot hamkam.

 

Mot VIF kan du regne med at feltet er stappfullt og at din kompis mest sannsynlig ikke får snakket seg inn. Er du derimot litt kreativ så lurer du lett de som bedriver denne adgangskontrollen... sørg for billett på fornebulandet i første omgang (noe som er så og si umulig hvis det ikke allerede er i orden).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er du derimot litt kreativ så lurer du lett de som bedriver denne adgangskontrollen... sørg for billett på fornebulandet i første omgang (noe som er så og si umulig hvis det ikke allerede er i orden).

 

Dette er på kanten!

 

numb_nut:

De som har kjøpt sesongkort har kjøpt plassene du da sniker deg inn for å ta. Vi har 700 mann på et felt der det har vært 450 seter eller noe, og det er direkte uforsvarlig om det kommer inn enda flere enn det som sannsynligvis vil komme mot enga. Sesongkort er ikke bare prioritert, de har rett til å komme inn. Derfor har vi kontroll.

 

Det virker som om det er veldig delt forståelse for dette. Alle med sesongkort er enige, alle uten mener de også burde få stå på feltet (hører stort sett bare fra dem rundt storkamper).

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er du derimot litt kreativ så lurer du lett de som bedriver denne adgangskontrollen... sørg for billett på fornebulandet i første omgang (noe som er så og si umulig hvis det ikke allerede er i orden).

 

Nå er jeg ikke ute etter å "bryte reglene", det var kun ment som et spørsmål da det er litt tvetydig informasjon (og opplevelser) rundt dette. Men det problemet opplever vi jo kun en kamp til.. Jeg oppfordrer ingen til å presse seg inn på et felt som er overfylt fra før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det virker som om det er veldig delt forståelse for dette. Alle med sesongkort er enige, alle uten mener de også burde få stå på feltet (hører stort sett bare fra dem rundt storkamper).

 

Nå har vi vært på alle kamper f.o.m. Bodø/Glimt sammen, så dette er ihvertfall ikke tilfellet i denne saken :)

 

Men jeg forstår selvsagt grunnen, men synes det er rart at man glir rett igjennom med å fremvise medlemskort en kamp og blir stoppet en annen. Som sagt så er det kun en kamp igjen på Nadderud så det store problemet er det ikke, annet enn at ståfeltet sannsynligvis blir et menneske (meg) mindre :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg hadde driti i hele adgangskontrollen og møtt opp før de som skal kontrollere. Det var ett annet kreativt forslag!

 

Eventuelt kan han sitte på skuldrene dine.. Da opptar dere ikke mer plass, men da må dere stå bakerst.

 

Neste gang gidder jeg ikke stoppe selvom du holder meg igjen en gang til svensken ;)

Endret av Mortimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg hadde driti i hele adgangskontrollen og møtt opp før de som skal kontrollere. Det var ett annet kreativt forslag!

 

Eventuelt kan han sitte på skuldrene dine.. Da opptar dere ikke mer plass, men da må dere stå bakerst.

 

Styret har besluttet at alle som ikke har sesongkort under kontroll i løpet av kampen blir plassert i midten under wall of death!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da kan man jo spørre hva slags vurderinger styret har gjort når man må krangle for å slippe inn på feltet når det tydeligvis er plass til ihvertfall 100 ekstra (ref. hamkam-matchen) samtidig som man synes wall of death hører like mye hjemme på ståfeltet som på en satanistkonsert?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg hadde driti i hele adgangskontrollen og møtt opp før de som skal kontrollere. Det var ett annet kreativt forslag!

 

Eventuelt kan han sitte på skuldrene dine.. Da opptar dere ikke mer plass, men da må dere stå bakerst.

 

Styret har besluttet at alle som ikke har sesongkort under kontroll i løpet av kampen blir plassert i midten under wall of death!

 

Flott. Da selger jeg sesongkortet mitt og gleder meg til å bli løpt på, så får vi se hvem som tar mest skade av det.. Jeg, eller wall of death.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da kan man jo spørre hva slags vurderinger styret har gjort når man må krangle for å slippe inn på feltet når det tydeligvis er plass til ihvertfall 100 ekstra (ref. hamkam-matchen) samtidig som man synes wall of death hører like mye hjemme på ståfeltet som på en satanistkonsert?

 

Da kan man jo spørre hva slags vurderinger du har gjort når du ikke ser ironien i wall of death. Vi aner ikke om det er plass til hundre til ved kampstart fra vi står i kontroll. Vi har også sagt ved noen anledninger at folk greit kan komme inn dersom det er plass når kampen blåses i gang. Og da forsvinner vel problemstillingen? Vi må også være konsekvente, vi kan ikke slippe inn noen her og der og deretter nekte en annen. Det er ti ganger verre enn at folk som ikke har billett til feltet heller ikke automatisk kan benytte seg av plassene der.

Det jeg reagerer på er åpenlyse forslag på hvordan man kan lure medlemskontrollen som er der for å sikre DERE plass og ikke mos på feltet. Er ikke det å skite i eget reir?

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det jeg reagerer på er åpenlyse forslag på hvordan man kan lure medlemskontrollen som er der for å sikre DERE plass og ikke mos på feltet. Er ikke det å skite i eget reir?

 

Jeg har ikke sagt noe om hvordan, bare forklart at man i det minste ikke kan befinne seg på hovis.

 

Hva er ironien i wall of death? Jeg har ikke fått med meg den.

 

Slipper folk inn ved kampstart evt. fem minutter etter er det en helt grei løsning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det jeg reagerer på er åpenlyse forslag på hvordan man kan lure medlemskontrollen som er der for å sikre DERE plass og ikke mos på feltet. Er ikke det å skite i eget reir?

 

Jeg har ikke sagt noe om hvordan, bare forklart at man i det minste ikke kan befinne seg på hovis.

 

Hva er ironien i wall of death? Jeg har ikke fått med meg den.

 

Slipper folk inn ved kampstart evt. fem minutter etter er det en helt grei løsning.

 

Du legger ganske opp til hva man kan gjøre, og det er nettopp slik som at folk tyter inn fra sidene som gjør at feltet på enkelte kamper er fullstendig overfylt. Det at det er ståplasser virker å få folk til å tro at de kan stille seg der selv om de har billett til et helt annet felt, og det er feil, feil, feil.

 

Ironien i wall of death er at vi ikke kan gå rundt og sjekke kort mens kampen pågår, tvinge dem inn mot midten og bruke folkemengden til å mose dem...... Vi er litt ålreite lizm!

 

Numbnut, hvis du skaffer billett på fornebulandet kan du regne med at feltet er så fullt at det sannsynligvis vil bli stående supportere også rett på andre siden av gjerdet ut mot fornebulandet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ok, trodde wall of death i seg selv liksom skulle fremstå som ironisk.

 

Jeg hadde aldri gått ut og anbefalt medlemmer uten sesongkort å snike seg inn hvis jeg hadde visst at jeg da hadde risikert 300 ekstra. De 10-20 som har lest innlegget og samtidig finner ut at dette er verdt forsøket i siste kamp på nadderud er hjertelig velkomne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan er det med adgang til SSs felt på nadderud for medlemmer uten sesongkort (men med medlemskort selvsagt..)

 

Jeg har vervet et nytt medlem og sesongkortene var utsolgt. Men som vi leser av stabaek.no så gir medlemskap rett til inngang på SSs felt (kun for stående, syngende supportere selvsagt.. Sakset fra stabaek.no: "Medlemsskap gir rett til sesongkort til kun kr. 400/550 og inngang på vårt felt på ståtribunen."). Dette har gått helt fint frem til lørdag hvor vi etter litt diskusjon fikk vi lov å gå inn begge to. Ønsker ikke SS seg flere venner på ståfeltet? Hva slags reklame er det for potensielle sesongkortkjøpere til neste år som rekruteres gjennom nåværende medlemmer?

 

Og hvordan blir dette på kampen mot VIF?

 

Vennlig hilsen

 

Stående, syngende supporter og medlem i BdB/SS siden '97.

Jeg kommenterer ikke de andre innleggene, men kameraten din kan gå i Stabækbutikken, vise medlemskortet sitt og få kjøpt en billett til feltet. Disse billettene er det noen få av og de må forhåndskjøpes. Ta gjerne en telefon til butikken først da det ikke er alltid de som står der og jobber er helt oppdatert.

 

Årsaken til at vi det siste året spesiellt har måttet stoppe medlemmer uten sesongkort i å komme inn på feltet er ikke fordi vi ikke ønsker oss flere venner, men fordi det rett og slett er fullt. Vi har solgt 700 kort til ca 450 plasser... årsaken til at vi ikke har kontroll hele kampen er fordi vi gjør dette frivillog og vi gjør det fordi vi elsker Stabæk og vil se kampen. Alternativet er å bruke medlemskontigenten på vakthold istedenfor bussturer. Det er jo ikke så morsomt.

 

I sommer da det var mindre oppmøte pga. ferie valgte vi å ikke ha kontroll eller evt. slippe inn alle med medlemskort. På Cupkammper har alle med medlemskort fått adgang til feltet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan er det med adgang til SSs felt på nadderud for medlemmer uten sesongkort (men med medlemskort selvsagt..)

 

Jeg har vervet et nytt medlem og sesongkortene var utsolgt. Men som vi leser av stabaek.no så gir medlemskap rett til inngang på SSs felt (kun for stående, syngende supportere selvsagt.. Sakset fra stabaek.no: "Medlemsskap gir rett til sesongkort til kun kr. 400/550 og inngang på vårt felt på ståtribunen."). Dette har gått helt fint frem til lørdag hvor vi etter litt diskusjon fikk vi lov å gå inn begge to. Ønsker ikke SS seg flere venner på ståfeltet? Hva slags reklame er det for potensielle sesongkortkjøpere til neste år som rekruteres gjennom nåværende medlemmer?

 

Og hvordan blir dette på kampen mot VIF?

 

Vennlig hilsen

 

Stående, syngende supporter og medlem i BdB/SS siden '97.

Jeg kommenterer ikke de andre innleggene, men kameraten din kan gå i Stabækbutikken, vise medlemskortet sitt og få kjøpt en billett til feltet. Disse billettene er det noen få av og de må forhåndskjøpes. Ta gjerne en telefon til butikken først da det ikke er alltid de som står der og jobber er helt oppdatert.

 

Årsaken til at vi det siste året spesiellt har måttet stoppe medlemmer uten sesongkort i å komme inn på feltet er ikke fordi vi ikke ønsker oss flere venner, men fordi det rett og slett er fullt. Vi har solgt 700 kort til ca 450 plasser... årsaken til at vi ikke har kontroll hele kampen er fordi vi gjør dette frivillog og vi gjør det fordi vi elsker Stabæk og vil se kampen. Alternativet er å bruke medlemskontigenten på vakthold istedenfor bussturer. Det er jo ikke så morsomt.

 

I sommer da det var mindre oppmøte pga. ferie valgte vi å ikke ha kontroll eller evt. slippe inn alle med medlemskort. På Cupkammper har alle med medlemskort fått adgang til feltet.

 

Dette var ikke noe problem i fjor mot både Enga og LSK. Hva med "oss" som faktisk ikke har muligheten å ta turen til Stabækbutikken? Har ikke sesongskort i år, og er mildt sagt lite lysten på å kjøre 16 mil for å vite at "du kommer ikke inn på tidenes siste kamp på Nadderud"..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Praktisk info
×
×
  • Opprett ny...