Gå til innhold

Ønskeliste til jul


 Del

Anbefalte innlegg


Hvem ønsker dere inn de blaa rekker til neste sesong  :?:

 

Owe Rösler fra LSK. Vi trenger virkelig en spiss som også kan score mens Stabæk fortsatt er i gullstriden, og ikke bare i slutten av sesongen når vi ikke har noe å spille for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at Tommy Øren er innstilt på å forlate Sogndal og at Rosenborg er eneste norske alternativ....  

Hva med å legge inn bud på han ? Noen spillere må vel kjøpes ?

 

 

Ser at Gudbrand bekrefter mine bange anelser om at heretter er Stabæk en klubb for Stabækjuniorer. Hokksunds store sønn (les:Loe) kommer vel i sine egne bukser når hans store drøm om å skape et lag etter "ajaxmodellen" ser ut til å realiseres.

 

Problemet er vel heller at nederlenderne kan hente talenter hele verden over, mens Stabæks nedslagsfelt vil være først og fremst Norge.

 

Hvis nøkternhet og avling av TL-spillere og deretter selge dem til Rbk er planen og målsettingen er det forsåvidt greit nok. Utfordringen her ligger vel heller i å finne en rød tråd i Stabæks hårete målsettinger og dagens nøkterne økonmi.

 

Leser og at Martin Andresen går ut i Aftenposten og frykter at laget skal stagnere neste sesong og ikke hente hjem edelt metall. Stagneringen har vel vært et faktum helt siden 98, med sporadiske gode resultater innimellom etter hva jeg kan se.

 

De som venter seg kjøp bør vel lugne seg ned litt og heller spekulere i hvilke førsteårs seniorer som kommer til å blomstre i 2003.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at Gudbrand bekrefter mine bange anelser om at heretter er Stabæk en klubb for Stabækjuniorer. Hokksunds store sønn (les:Loe) kommer vel i sine egne bukser når hans store drøm om å skape et lag etter "ajaxmodellen" ser ut til å realiseres.

 

Mener å huske at det ble uttalt at vi skulle skaffe oss en kantspiller før sesongen begynner. (Fotballsesongen, ikke Bandyen. Men det er vel ikke kantspillere vi trenger?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at Gudbrand bekrefter mine bange anelser om at heretter er Stabæk en klubb for Stabækjuniorer. Hokksunds store sønn (les:Loe) kommer vel i sine egne bukser når hans store drøm om å skape et lag etter "ajaxmodellen" ser ut til å realiseres.

 

Mener å huske at det ble uttalt at vi skulle skaffe oss en kantspiller før sesongen begynner. (Fotballsesongen, ikke Bandyen. Men det er vel ikke kantspillere vi trenger?

 

 

http://www.nettavisen.no/servlets/page?sec...860&item=238965

 

Det har jeg lite tro på, med mindre man klarer å få tak i en spiller ala Kopteff på bosman. Fossbråthen uttaler her at de store, dyre stjernene ikke vil bli hentet i år.

 

Hva vi trenger er det vel kanskje bare Gaute som vet, men spiller vi 4-4-2, trenger vi utvilsomt en kantspiller. Er 4-2-3-1 formasjonen det skal satses på (noe jeg er for), så er jeg litt mer i tvil.

 

Denne spilleren burde i såfall vært en anvendelig spiller. En spiller som kunne blitt brukt på høyre, såvel som venstre. En stor, sterk spiss som scorer, burde vel heller vært høyere opp på prioriteringslisten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Riktig at det ikke finnes penger til noen store navn iår. Det skal heretter budsjetteres i null uten spillersalg. Får man solgt en spiller vil det bli hentet forsterkninger for noe av disse pengene, man slipper å bruke alt på å "tette hull" slik man måtte tidligere.

 

Alle er vel enige om at man enten trenger venstrekant eller spiss. Et poeng her er vel at "en spiss som scorer" er langt dyrere enn en god venstrekant.

 

Så vi må vel kanskje belage oss på noen nye femteplasser. Tror også uttalelser fra styre og stell kommer til å være preget av en mye større nøkternhet fremover. Men i grunnen er det ikke så mye som skal til før vi er et medaljelag heller. De som er i klubben nå får jobbe mer med det mentale og stabiliteten.

 

Det positive med den mer nøkterne økonomiske situasjonen er at ryktet om Stabæk som en pengeklubb/kjøpelag nå kan avskaffes med rette. Å vinne diskusjoner som går på dette temaet har blitt lett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i mye av det du skriver Henrik. Et artig poeng er at de som kanskje har kritisert Stabæk mest for å være kjøpeklubb holder med VIF. Deres eksistens kan de ene og alene takke mr. Frontline for.

 

Tror mange har sett på Stabæk som en kjøpeklubb og sett på Ingo som den enerådige hersker, slik posisjon som Røkke har i Moille og Fredriksen har Vålerengen. Slik er det jo som kjent ikke, også er jo Stabæææk fra Blærum. Slike billige poenger faller på sin egen urimlighet og har vel alltid gjort det.

 

Er ikke meg i mot at styret nå viser en mer nøktern holdning. Tror flere bæringer kan identifisere seg med klubben hvis man får opp unge gutter som går samme vei som André Muri. Da er det viktig å hente spillere tidlig, slik som man gjorde med Hemsedals Eirik Markegård. Dem skal tidlig krøkes....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jepp. For å drive klubben har vi solgt Martin, Tobbe, Frode Olsen, Jesper Jansson, Helgi, Stavrum, Basma, Mayer+++. Hva har VIF solgt? John Carew til RBK, + kanskje noen ubetydeligheter. Da kan det umulig være spillersalg som har dekket utgiftene, og billettintektene er heller ikke svære. Spetalen, Mæle og Fredriksen har i sannhet tapt mye penger.

 

Selv om vi kanskje må tåle å ligge litt etter de aller beste, har resultatene iår vist at vi kan være med selv uten vesentlige forsterkninger, og det er jo et lyspunkt når vi vet at vi ikke lenger kan plukke spillere fra øverste hylle. Kanskje er det ikke mere som skal til enn at spissene bestemmer seg for å komme en halvtime tidligere på trening og dunke ballen i mål et par hundre ganger.

 

 

Henrik

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det positive med den mer nøkterne økonomiske situasjonen er at ryktet om Stabæk som en pengeklubb/kjøpelag nå kan avskaffes med rette. Å vinne diskusjoner som går på dette temaet har blitt lett.

 

Om folk kaller Stabæk en kjøpe-klubb, er det noe jeg ikke tar meg nær av. Det som irriterer meg er at det skal være så jævligt vanskelig å få kjøpt inn en god spiller. Skulle ikke Stabæk være en av Norges ledende klubber innen 2003? Å havne på 5.plass er ikke å være ledende...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det bryr ikke meg så mye heller Slum. Men det er ikke vår oppfatning som skal endres heller. Det er dem i (først og fremst) Bærum, og Norge, som fortsatt kjøper Blææærum myten og knytter Stabæk til denne. Personlig mener jeg dette er en av de viktigste utfordringene for oss. Gjøre Stabæk til en klubb som appellerer til folk flest. Også til dem som for en tid siden ikke kunne assosiere seg med klubben fordi de trodde Stabæk var stappfull av klysete Bærumsmilliardærer med båter/hytter og alt det der. Og dette er vi faktisk i ferd med å klare. Sossehetsen har nesten stilnet helt. I denne sammenhengen var det jo ikke så ille med en omlegging til en mer nøktern økonomi, noe som gir klare fortrinn når pengeklubbmyten diskuteres med folk fra f.eks VIF.

 

Når det gjelder spillerkjøp kan det kanskje være trist at vi ikke har råd til noen, men det er jo ikke så jævlig mye å gjøre med det. Det finnes rett og slett ikke penger, det må man jo bare akseptere. Vi får vente på at det nye stadionanlegget gir oss et helt annet inntektsgrunnlag. I mellomtiden tror jeg du kan legge tidligere uttalte målsettinger litt på hylla. Disse ble nok satt i tiden før spillermarkedet i Europa tørket inn, og klubber som Stabæk, med budsjetterte 30 mill i spillersalg, fikk den økonomiske realiteten i trynet.

 

V kan fortsatt bli Norges beste lag i fremtiden. Men ikke uten ny stadion. Før den kommer får vi håpe at de guttene vi har, som kan slå alle i et heldig øyeblikk, hever "laveste" nivå, blir mer stabile, scorer på sjansene, og henter hjem medalje neste år.

 

Henrik

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vårt mest akutte behov er en skikkelig midtbanespiller. Kaliber Berg, Fakiri, Nyan, Aarsheim, Linderoth. Det blir forresten bare en større og større skandale at vi ga bort David Hanssen, rett før Stabæk tømte seg for nesten alt som fantes av aktuelle midtbanespillere. DH er en spiller som tjente et par hundre tusen i året og som blomstrer som løvetann straks han kommer vekk fra Nadderud. Med 4-2-3-1 Trenger vi ingen kantspillere, annet enn som reserver. TG og CW er mer enn bra nok i TL. Der vi trenger flere og bedre alternativer - særlig ved skader - er Peter Sand/Tommy/Mikkel, og backplassene.

 

Eneste grunnen til at vi klarte 5. plass i år er GL. MEn skal vi være så jævla fornøyde med middelmådighet? Vi skal ha metall neste år!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Personlig synes jeg det er vanskelig å vite hva jeg skal tro når det gjelder Stabæk. Stallen ser på papiret ganske svak ut. Alltid, Uansett tippet sågar Stabæk på syvendeplass iår. Slik sett kan man si at Gaute har fått maks ut av mannskapet.

 

Men på en annen side har de jo vist at de kan rundspille det meste. Spørsmålet er om man kan kjøpe stabilitet og bedre bortestatistikk. Kan man spille godt hjemme, bør jo de samme 11 kunne spille godt borte også. Men det har de jo ikke greid, med noen få unntak. Det viktigste neste år blir å ble mer kyniske og effektive, da vil bortestatistikken komme av seg selv.

 

Skjønner ikke hvorfor man ikke leter mer på kontinentet etter spillere. Det må jo finnes en mengde f.eks unge nederlendere som ikke kommer helt igjennom nåløyet for plass på førstelaget, og som kunne tenkte seg en norsk toppscorertittel på CVen. Tenker dog ikke først og fremst på Illojal.

 

Henrik

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis vi fikk ut det maksimale av mannskapet i år ser det usedvanlig mørkt ut med tanke på neste år. Blir vel fort en kamp rundt streken da.

 

Selv ser jeg nok mer potensiale i de som allerede er der, men som vanlig burde man ha en forsterkning utenfra i hvert ledd. Selv går jeg for en som kan score ved siden av Tryggvi (men det er det jo søren meg ingen som gjør her i landet (unntak Harald Martin)), men gjerne en til bak. Mrk. at vi faktisk slapp inn mer enn de andre topplagene, mens vi utrolig nok scoret nest mest.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes vi kan være fornøyde med jobben forsvaret har gjort. Men det hadde ikke vært dumt med litt konkurranse på venstrebacken... At vi slipper inn litt flere mål enn de andre er ikke så farlig, må vel regne med det når man prøver å satse mye fremover.

 

Hva med Schei Lindbæk forresten? Bosman spillere bør jo selv vi ha råd til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Schei Lindbæk? Nei takk. Etter min mening er han god i 4-4-2 sammen med en sterk spiss. Selv er han verken sterk nok eller dyktig nok til å spille spiss i 4-2-3-1. Da må vi ha en Sæternes/Helstad/Carew/Berre/Rushfeldt-type. Dessuten tror jeg Schei Lindbæk er for dyr i forhold til sine ferdigheter. = overvurdert. Å score mye som spiss på Molde er ingen spesielt stor prestasjon.

 

Jeg vil ha en som er stor og sterk, god på hue (faen jeg er lei av å ha spisser med spenst som min avdøde bestemor og som så godt som aldri vinner en hodeduell), rask og med god teknikk og ikke minst SCORINGSTEFT.

 

Men det vil vel resten av verden også...

 

Jeg tror ikke SL er noe særlig bedre enn Marel eller Thomas i vårt system.

 

Hva med å ha skuddfoten til Samir på topp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siden ingen scoret spesielt mange mål i Norge er det vel mest nærliggende å se til våre naboland (slev om jeg anser nivået der som betydelig dårligere enn i Norge). Peter Ijeh puttet 24 på 23 kamper for MFF. Ser dette som svært sterkt da svensk serie aldri har vært kjent for å være spesielt målrik. Men det er klart det er jo ikke sikkert personene passer inn i Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde vært bra med Ijeh ja. Men han er vel en 20-millioners mann nå tenker jeg.

 

To venstrekanter som kunne vært aktuelle er ex-Djurgården spillerne Sharbel Touma (nå Halmstad) og Abgar Barsom (sitter på benken i Heerenveen).

 

Henrik

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jo, kanskje det er høyrekant han er. Trodde de hadde Grahn på høyre og Levernes (som hadde tatt Ohrs plass) på venstre? Godt mulig jeg tar feil. Eller kanskje han kan spille på begge kanter. Uansett er han en bra spiller som kanskje ikke passer inn i Rekdals maskin-kollektiv.

 

Henrik

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

Ønskeliste til jul
×
×
  • Opprett ny...