Gå til innhold

Slutt å blås Stabæk opp i skyene..


Pondus
 Del

Anbefalte innlegg


Er det så vanskelig å se at vi ikke har et lag som holder mål for å kjempe i toppen? Jeg Håper jeg her feil - og at Stabæk kan kjempe i toppen.. Men det blir nok nedre halv del.

Men vi er best i tippeligaen på: bowling og spa!! :P

 

Er det ett topp lag f. eks Vålerenga eller LSK som er redd oss? Er vi et lag som skremmer?

Kanskje vis Stabæk får 2-3 KLASSE spillere, men ellers NEI!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det så vanskelig å se at vi ikke har et lag som holder mål for å kjempe i toppen? Jeg Håper jeg her feil - og at Stabæk kan kjempe i toppen.. Men det blir nok nedre halv del.

Men vi er best i tippeligaen på: bowling og spa!! :P

 

Er det ett topp lag f. eks Vålerenga eller LSK som er redd oss? Er vi et lag som skremmer?

Kanskje vis Stabæk får 2-3 KLASSE spillere, men ellers NEI!

zzzzzzz - gjesp.

 

Flott at du gjør ditt ytterste for å få gutta til å tro at de stinker. For å tro at spillerne våre ikke har tilgang til Intenett er helt dust. Og om jeg hadde vært Stabæk-spiller ville jeg tittet innom Stabæk Support Forum for å høre hva de som elsker Stabæk mener.

 

Og å la dem høre at vi supporterne ikke tror på dem, kommer til gi dem selvtillit for sesongen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan vil lagen en hemmelig tråd da, som ikke de med sarte sjeler kan lese og som ikke de proffe spillerne har tilgang til?

 

Eller det har dere vel alt??

 

 

Og dette er morro!

Endret av Pondus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


med 2-5 mot odd og 1-4 mot glimt så er det på tide å få bakkekontakt igjen. Man kan bygge så flotte luftslott man bare vil, men som alle andre nyopprykkede må vi nok bare innse at første sesong etter opprykk dreier seg om å holde plassen.

 

Blir nok en plass på nedre halvdel. og jeg ser ikke det som en pessimistisk holdning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For en jævla teit tråd!

 

For det første: Har ikke inntrykk av at folk her har urealistiske forventninger til sesongen. De fleste svarene til Lyn-supporteren er rimelig edruelige, noen er vel ikke helt seriøst ment.

 

Uansett, hva er poenget Pondus? Litt optimisme skader vel ikke? Det viktigste er vel at de som har ansvaret ikke har urealistiske vurderinger av lagets styrke, men det er vel ikke så farlig om supporterene har det?

 

Eller hva?

 

Skulle det bli en dårlig sesong kommer man nok fort ned på jorda igjen, det tror jeg du kan ta med ro.

 

T.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes det er bra med alle temaer som gir litt temperatur - selv om det er veldig flott/koz med tråder hvor 77 supportere legger inn sitt "Velkommen!!!!!". Det er bare så driit kjedelig.....

 

Synes forøvrig av Pondus var mer provoserende i sin forrige periode (før han ble sur og meldte at han ikke ville poste mer) B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan ikke se noe galt i hva Pondus skriver. Man er da like stor Stabækpatriot selv om man ikke tror at laget tar gull i 2006? Det er faktisk mulig å være realist uten at man skal fortjene å bli kalt negativ.

 

Med foreløpige treningsresultater, størrelsen og kvaliteten på troppen skal vi være godt fornøyd om vi holder plassen i TL. Det virker som om 90% av de som leser forumet da tror at jeg håper at vi skal slite i sumpa og at jeg ikke håper at vi vinner TL.

 

Jeg tror vi skal nå omstille oss til en ny virkelighet. Med temmelig nøyaktig samme mannskap som i fjor skal vi spille mot lag som er dobbelt så gode. I en svært jevn liga. I fjor var det 12 små poeng som skilte nedrykk fra 4. plass. Marginene mellom suksess og fiasko er ørsmå. Omtrent som i 2004 da vi mistet Martin og etterhvert Peter Sand da vi fikk Martin tilbake. De to var så sentrale i 2003 at tapet av dem skilte oss fra bronse til nedrykk.

 

For et nyopprykka lag er målet å holde plassen. Det er en stor prestasjon i seg sjøl. Spiller vi uavgjort hjemme mot VIF eller LSK skal vi juble av glede. 80% av Nadderudpublikummet kommer til å være skuffa. Medgangssupportere kaller vi slikt. Vi er underdogs og enhver seier skal feires som 17.mai, julekvelden, nyttårsaften og bursdagen til Bondevik på én gang. Seieren over RBK i 95 er fremdeles et av de største fotballminnene mine. Spesielt fordi den kom i en svært vanskelig periode.

 

Det LANGSIKTIGE målet vårt er seriegull. I 06 skal vi etablere oss på et høyere nivå. Foreløpig uten nye ansikter i startellevern. En tøff utfordring. Jeg tror vi klarer den. Det tror nok Pondus også. Pessimistisk? Nei. Nøkternt realistisk.

 

Som Pondus skriver: Med klare forsterkninger kan vi justere opp målsettinga.

 

Jeg TROR ikke vi ender opp på øverste halvdel av tabellen. Selvsagt HÅPER jeg at vi gjør det. Minst like mye som alle andre her. Det er likevel grunn til som Pondus gjør her å mane til en smule edruelighet. Selv om han gjør det uten å pakke det inn i fløyel og silke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig med Pondus, Barreth, mbh og Alz her. Ser heller ingen grunn å blåse opp forventningene før sesongen basert på dagens stall. Å være supporter betyr ikke at man skal være naiv optimist, det må være lov å ha en normal virkelighetsoppfatning. Det er dessverre en lei tendens her at alle skal ha samme meninger og være superoptimister. Hva er da vitsen med å ha et diskusjonsforum?

 

Pondus tar opp et tema som er høyst relevant og burde være et selvsagt dirkusjonstema for Stabæksupportere. Hvis man ikke skal kunne diskutere hvor godt laget blir denne sesongen så lurer jeg på hva som er et relevant tema her?

 

Pondus sin oppfatning er bare at det blir tøft for Stabæk å klare en topplassering med dagens mannskap. Hvis det er noe som får spillerne til å tro at de stinker er det jaggu på tide at noen får dratt de ned på jorda igjen. Og ærlig talt; hvor store tanker skal vi supportere ha om oss selv? Tror ikke noen av spillerne graver seg ned av å se at noen supportere ikke har klokketro på at det blir gull i år. Og om så var tilfelle er de ikke sterke nok mentalt til å spille i Stabæk, og må dermed uansett komme seg vekk fortest mulig.

 

Så takk til Pondus for at du tør å bringe temaet på dagsorden. Så får heller de som ikke vil diskutere holde seg til hallelujatrådene sine.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg er pessimist av natur, men når det gjelder Stabæks sjanser denne seongen er jeg nøktern optimist. Alt avhenger av om vi klarer å lande de spillerne vi nå jobber med. Med litt bedre bredde i stallen så vil vi kunne stabilisere prestasjonene. Det vi viste mot Molde var tidvis veldig solid og når vi spiller opp mot vårt beste så er det få om noen i TL som kan stoppe oss. Vi så det allerede i fjor. Først mot FFK og med normal pressisjon hadde vi ledet 2-1 til pause mot LSK og da kunne den kampen fort ha bikket i vår favør også.

 

Det jeg ser av spill fra norske lag i royal leauge og UEFA cupen om dagen gjør meg ikke akkurat skremt over nivået. Norsk fotball er også ekstremt primitiv, lite variert og ganske forutsigbar. I det hele tatt burde tippeligalagenen vært flinkere til å hente inn impulser utenfra for å heve nivået og kvaliteten på spillet. I så måte vil vi med vår litt mer avanserte spillestil være et friskt pust i en pansergråhverdag bestående av sonerfosvar, 4231 formasjon, lange baller, tette dueller og høyt press. Jeg får noja når trenere snakker om å rive opp motstanderens spill som om det var det viktigste i hele verden. Jeg vil høre trenere som snakker om at de har fokus på hva laget deres kan skape med ballen... Vel meg om det.

 

Det er alltid nyttig med en liten realitetssjekk innimellom. Jeg sier som Alz jeg HÅPER på en plass over midten, men er godt fornøyd med alt over en 12. plass. RL kan det være taktisk å vente med til hallen er klar på fornebu etter 2007 sesongen.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uansett hva "realitetene" måtte være må det jo være viktig å være positive og ha trua uansett? Skal vi bare sette oss ned og si til oss selv at vi ikke har god nok stall og at vi ikke er rike nok til å kjøpe oss inn i medaljestriden og at vi likegjerne bare kan ha som målsetning "gjøre en god figur i tippeligaen" eller "prøve å klare kval.plassen"? Jeg mener at uansett hva man har å jobbe med er det viktig med en psykisk støtte.. og selvtillitt spiller stor rolle i fotball. Se på f.eks. Lampard og Terry i Chelsea; i mange mange år har de fått høre fra alle rundt seg, i hhv. Chelsea og West Ham, at de er kjempetalenter og kan bli verdensstjerner, men allikevel har de slitt med å få spilletid og ikke gjort allverdens ut av seg. Så en dag kommer det en manager (først Ranieri, så Mourinho) og gir dem full tillit i første 11ern og forteller dem at de er verdens beste fotballspillere og så tar det ikke lang tid før de plutselig er det også.. Uansett om det er langt fra realitetet i Stabæk mener jeg det er viktig med full backing fra de som er rundt klubben. 2004-sesongen er et resultat på total fraværelse av selvtillitt og det skal ikke skje igjen.. Jeg tror det ikke er noe i veien for at Stabæk kan kjempe i toppen av TL denne sesongen, bare man har psyken som skal til. Ingen blir gode av å gå rundt å tro at man spiller på et dårlig lag..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det jeg ser av spill fra norske lag i royal leauge og UEFA cupen om dagen gjør meg ikke akkurat skremt over nivået.
Har tenkt samme tanken når jeg har sett kamper fra Royal League. Jeg tror ikke vi ligger noe tilbake for topplagene når det gjelder balltempo i hvert fall. Lag som Vålerenga og LSK briljerer ikke akkurat med hurtige kombinasjoner langs bakken. Det finnes vel neppe noen bedre måte å spille ut et lag på enn å holde tempo i ballen, være flinke til å sette opp tydelige trekanter og utnytte både lengden og bredden på banen for det det er verdt.

 

Ser på meg selv som en pessimist/realist og tror ikke jeg akkurat overvurderer Stabæk foran årets sesong når jeg tipper en plassering mellom 5. og 11. Et ganske "safe" tips som tar høyde for at vi kan få de forsterkningene Ingo snakker om, eller ingen i det hele tatt. Men det er mest et uttrykk for at at jeg håper/tror vi skal være gode nok til å holde oss, men tviler på at vi kan kjempe om en plass i Royal League, og hvilken plassering mellom der man havner på, er ikke ekstremt interessant.

 

For øvrig litt enig med begge parter i denne diskusjonen. Man trenger ikke være helt naiv og ikke mene noe som helst kritisk overfor eget lag, men samtidig er det heller ikke dumt å se muligheter så lenge de finnes. Kanskje er det sånn at det noen ganger kan gå litt sport i å være mest optimistisk i forhold til eget lag og egne spillere, men det kan fra tid til annen gå den andre veien og.

 

En annen ting er at det bør ikke være et poeng for en supporter å måtte uttrykke absolutt alle negative oppfatninger og inntrykk man har om laget og enkeltspillere. Enkelte ting holder man for seg selv. Også kommer det gjerne til overflaten i det den eller de det gjelder forsvinner fra Stabæk...

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Se på f.eks. Lampard og Terry i Chelsea; i mange mange år har de fått høre fra alle rundt seg, i hhv. Chelsea og West Ham, at de er kjempetalenter og kan bli verdensstjerner, men allikevel har de slitt med å få spilletid og ikke gjort allverdens ut av seg. Så en dag kommer det en manager (først Ranieri, så Mourinho) og gir dem full tillit i første 11ern og forteller dem at de er verdens beste fotballspillere og så tar det ikke lang tid før de plutselig er det også..

 

Bullshit. Det er alltid lett å trekke frem sånne faktorer i medgang. Litt som at Rosenborgs suksess var at brakka alltid var åpen for alle og journalister spiste lunch med spillerne. Så, når det gikk dårlig, fant de ut at det var jævlig ubehagelig og sluttet med det.

 

Spillere som Denilson, Saviola og Tommy Svindal har alle fått høre at de er Guds gave til fotballen og det største talentet siden Pele/Maradonna/Tom Lund. Likevel ble det aldri det alle trodde. Det var ikke fordi ingen tordde på dem, men fordi de manglet en viktig egenskap. Disiplin, og vilje til å jobbe hardt! Husker dere den sesongen Martin slo gjennom for fullt? Da trente han mer enn alle, og la inn kondisøkter opp Kirkerud. Alene. For å bli best.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For en jævla teit tråd!

 

For det første: Har ikke inntrykk av at folk her har urealistiske forventninger til sesongen. De fleste svarene til Lyn-supporteren er rimelig edruelige, noen er vel ikke helt seriøst ment.

 

Uansett, hva er poenget Pondus? Litt optimisme skader vel ikke? Det viktigste er vel at de som har ansvaret ikke har urealistiske vurderinger av lagets styrke, men det er vel ikke så farlig om supporterene har det?

 

Eller hva?

 

Skulle det bli en dårlig sesong kommer man nok fort ned på jorda igjen, det tror jeg du kan ta med ro.

 

T.

Er det Haugstad

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bullshit. Det er alltid lett å trekke frem sånne faktorer i medgang. Litt som at Rosenborgs suksess var at brakka alltid var åpen for alle og journalister spiste lunch med spillerne. Så, når det gikk dårlig, fant de ut at det var jævlig ubehagelig og sluttet med det.

 

Spillere som Denilson, Saviola og Tommy Svindal har alle fått høre at de er Guds gave til fotballen og det største talentet siden Pele/Maradonna/Tom Lund. Likevel ble det aldri det alle trodde. Det var ikke fordi ingen tordde på dem, men fordi de manglet en viktig egenskap. Disiplin, og vilje til å jobbe hardt! Husker dere den sesongen Martin slo gjennom for fullt? Da trente han mer enn alle, og la inn kondisøkter opp Kirkerud. Alene. For å bli best.

 

Selvsagt, trening er alltid viktigst.. men spillerne du trekker fram er primadonnaer som er medfødt et teknisk talent. Ser ingen sånne på vårt lag for øyeblikket.

 

Spillere som Hauger, Holmvik og Skjønsberg kunne fort blitt gjennsomsnitlig stallfyll om de ikke hadde blitt vist tillitt og gitt selvtillitt på et tidlig plan. Viljen til å jobbe hardt og disiplinen må komme fra et sted, det må være en motivasjon bak. Hadde ikke Martin visst med seg selv at han kunne bli norges beste fotballspiller, hadde han aldri orka å ta de ekstra øktene..

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uansett hva "realitetene" måtte være må det jo være viktig å være positive og ha trua uansett? Skal vi bare sette oss ned og si til oss selv at vi ikke har god nok stall og at vi ikke er rike nok til å kjøpe oss inn i medaljestriden og at vi likegjerne bare kan ha som målsetning "gjøre en god figur i tippeligaen" eller "prøve å klare kval.plassen"?

 

Har trua. Tror stabæk klarer å holde noenlunde trygg avstand til nedrykk og berger plassen til slutt. Med et par solide forsterkninger og knall hard jobbing tror jeg laget kan krabbe opp mot øvre halvdel også.

 

For meg er det hvertfall ikke snakk om å gjøre en god figur eller prøve å berge kval.plassen. Jeg vil bare ikke se at stabæk gjør som i 2004 og går ned med et altfor godt lag fordi de nektet å ta oppgaven alvorlig før det var for sent.

 

Problemet slik jeg ser det er at når man tabubelegger det å tenke på noe annet enn seriegull så gir man spillere inntrykk av at dette er noe som kommer til å gå lett. Og stabæk har rotet bort masse poeng fordi de har tatt for lett på motstandere

 

Tror som alessinho nevner at om spillerne ikke tåler å høre at man ikke tror de kommer til å vinne serien så er de kanskje ikke de spillerne vi trenger heller.

 

Vil også vise til start i fjor. Der gikk man ut og sa at målet var å berge plassen. Virket ikke som spillerne til start slet med motivasjonen og selvtilliten av den grunn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har fortsatt et langt stykke igjen opp til de syklige uoppnålige ambisjonene til Brann. Fottball er lidenskap, Stabæk er BEST uansett. Hva resultatene til slutt viser har ingenting med hva man som supporter drømmer om. Husk at dette er drømmenes areana. Stå på!

 

STABÆK SOM SERIEMESTER 2006!!!!! :D:D:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det så vanskelig å se at vi ikke har et lag som holder mål for å kjempe i toppen?

Det sa jeg om Start i fjor også... Hvorfor skulle ikke Stabæk kunne klare det Start klarte i fjor om vi først finner flyten? Riktignok gjorde RBK det dårlig i fjor, men det har ikke noe å si for oss, da vi stort sett har for vane å banke de

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er overasket at det er såpass mange som var positive til Stabæk. Er vant til at alle hater oss. har vi endelig blitt oppfattet som en klubb som har noe i tippeligaen å gjøre? Det sies at en klubb ikke er ekte tippeligaklubb før de har rykket ned og så opp igjen. Nå har vi hvertfall det....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er overasket at det er såpass mange som var positive til Stabæk. Er vant til at alle hater oss. har vi endelig blitt oppfattet som en klubb som har noe i tippeligaen å gjøre? Det sies at en klubb ikke er ekte tippeligaklubb før de har rykket ned og så opp igjen. Nå har vi hvertfall det....

 

Ja dette var jo rett å slett hyggelig å lese.... :):)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det artigste er likevel at om man er nøktern oppi dette, så er man negativ.

 

For en sjelden gangs skyld skal jeg vri litt på et Carl Adolf Hagen-utsagn:

 

Jeg tror vi holder plassen

Jeg håper vi kommer på øvre halvdel

Jeg drømmer om seriegull

 

Jeg frykter at vi kan rykke ned om vi ikke får inn flere gode spillere. Vi har mange plasser hvor Jønsson ikke har brukbare alternativer hvis det først ikke fungerer.

 

 

Så får alle dere som tror vi tar gull værsågod gjøre det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Målsettinga for hver kamp må jo være å vinne.. Man kan aldri gå på banen med noe annen innstilling (bortsett fra mot Sandefjord da selvfølgelig, da er det bare å legge seg i forsvar)

 

Så om man ser det på den måten så er det ingen tvil. Når man målsettingene i hver kamp så blir resultatet ved sesongslutt slik:

 

24 seire - 1 uavgjort - 1 tap

 

(en heldig uavgjort hjemme mot Sandefjord, og et soleklart tap borte mot sandefjord med Thorsen i spissen)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Evig opptimist :D Hvorfor skulle ikke vi ha en sjangse til øvere halvdel? Se bare på start i fjordårets sesong. de hadde ingen ny-innkjøpte såkalte "klasse" spillere som du snakker om Pondus.

 

 

Hva med Bård Borgersen?

 

Men de hadde/har mange som ble "klasse spiller" som slo igjennom samtidig, noe jeg ikke tror Stabæk har, kanskje H. Hauger slår igjennom i år, noe jeg tviler på, tror presset blir for stort. (håper jeg tar feil.. her også!!)

 

 

1. F. Strømstad

2. M. Johnsen

3. K. Hæstad

4. A.M. Valencia

5. B. Borgersen

 

Mener du at ikke noen av disse hadde styrket stallen til Stabæk?

 

Særlig de 3. Første som “slo igjennom” førstesesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Slutt å blås Stabæk opp i skyene..
×
×
  • Opprett ny...