Gå til innhold

Gammel blaa aargang!


superblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg mener også at ackon burde fått mer spilletid. Det er ikke lett å komme fra Ghana til Norge og passe rett inn i laget. Hvis han går til tottenham, MÅ han ha utviklet seg. Noe han ikke fikk full mulighet til i Stabæk. Han hadde jo helt klart kvaliteter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener også at ackon burde fått mer spilletid. Det er ikke lett å komme fra Ghana til Norge og passe rett inn i laget. Hvis han går til tottenham, MÅ han ha utviklet seg. Noe han ikke fikk full mulighet til i Stabæk. Han hadde jo helt klart kvaliteter.

 

Jeg var alltid skeptisk til alderen på Ackon. Han så ikke akkurat ut som om han var 19 år da han kom til Stabæk. Heller nærmere 35...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hørte et rykte nå om at vår gode venn RIckard Ackon er på prøvespill i Tottenham! Det er jo isåfall fantastisk artig for ham, og nesten like overraskende!

 

Dette er nødt til å være en dårlig spøk... Har søkt litt på nettet og finner ingen steder som skriver noe om dette. Om Tottenham vil ha en Ghaneser henter de nok en ung landslagsspiller og ikke en 28-åring fra Ghanesisk 2.divisjon.

 

Synd at Rickard aldri ble den spilleren mange trodde han skulle bli....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hørte et rykte nå om at vår gode venn RIckard Ackon er på prøvespill i Tottenham! Det er jo isåfall fantastisk artig for ham, og nesten like overraskende!

 

Dette er nødt til å være en dårlig spøk... Har søkt litt på nettet og finner ingen steder som skriver noe om dette. Om Tottenham vil ha en Ghaneser henter de nok en ung landslagsspiller og ikke en 28-åring fra Ghanesisk 2.divisjon.

 

Synd at Rickard aldri ble den spilleren mange trodde han skulle bli....

 

Skulle akkurat til å si det samme, søker man på duden på google er det eneste som kommer opp fra U17-landslaget og tiden i Stabæk, så det ryktet her tror jeg bare er piss. Og Ackon ble en flopp fordi han ikke hadde det som skulle til, ikke pga trenerne. Pluss at han hang på Sandvika Stasjon, ikke akkurat det mest utviklende miljøet i Bærum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener også at ackon burde fått mer spilletid. Det er ikke lett å komme fra Ghana til Norge og passe rett inn i laget. Hvis han går til tottenham, MÅ han ha utviklet seg. Noe han ikke fikk full mulighet til i Stabæk. Han hadde jo helt klart kvaliteter.

 

Jeg var alltid skeptisk til alderen på Ackon. Han så ikke akkurat ut som om han var 19 år da han kom til Stabæk. Heller nærmere 35...

 

 

Det kan man forsåvidt si om Somen og, tviler på at han er yngre enn meg. En kamerunsk kompis av meg lo rått da jeg viste bilde og sa at han var 83-årgang. Han mente det var vanlig rutine i Kamerun å trekke fra noen år når man dro utenlands.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener også at ackon burde fått mer spilletid. Det er ikke lett å komme fra Ghana til Norge og passe rett inn i laget. Hvis han går til tottenham, MÅ han ha utviklet seg. Noe han ikke fikk full mulighet til i Stabæk. Han hadde jo helt klart kvaliteter.

 

Jeg var alltid skeptisk til alderen på Ackon. Han så ikke akkurat ut som om han var 19 år da han kom til Stabæk. Heller nærmere 35...

 

 

Det kan man forsåvidt si om Somen og, tviler på at han er yngre enn meg. En kamerunsk kompis av meg lo rått da jeg viste bilde og sa at han var 83-årgang. Han mente det var vanlig rutine i Kamerun å trekke fra noen år når man dro utenlands.

 

Nå ja, gamle kamerunere er ikke det verste.  Roger Milla (Miller) er fra Kamerun, og er den eldste som scoret i et VM-sluttspill.  42 år gammel.  Og jeg tror han kunne vært en forsterkning for de fleste norske lag i den alderen.  Se her.

 

(kansje ikke BLAA, men definitivt GAMMEL AARGANG...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener også at ackon burde fått mer spilletid. Det er ikke lett å komme fra Ghana til Norge og passe rett inn i laget. Hvis han går til tottenham, MÅ han ha utviklet seg. Noe han ikke fikk full mulighet til i Stabæk. Han hadde jo helt klart kvaliteter.

 

Jeg var alltid skeptisk til alderen på Ackon. Han så ikke akkurat ut som om han var 19 år da han kom til Stabæk. Heller nærmere 35...

 

 

Det kan man forsåvidt si om Somen og, tviler på at han er yngre enn meg. En kamerunsk kompis av meg lo rått da jeg viste bilde og sa at han var 83-årgang. Han mente det var vanlig rutine i Kamerun å trekke fra noen år når man dro utenlands.

 

Når man kjøper spillere fra Afrika vet man aldri helt hva man får, har jo hørt om lag som har fått broren til han de trodde de kjøpte, o.l...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener også at ackon burde fått mer spilletid. Det er ikke lett å komme fra Ghana til Norge og passe rett inn i laget. Hvis han går til tottenham, MÅ han ha utviklet seg. Noe han ikke fikk full mulighet til i Stabæk. Han hadde jo helt klart kvaliteter.

 

Jeg var alltid skeptisk til alderen på Ackon. Han så ikke akkurat ut som om han var 19 år da han kom til Stabæk. Heller nærmere 35...

 

 

Det kan man forsåvidt si om Somen og, tviler på at han er yngre enn meg. En kamerunsk kompis av meg lo rått da jeg viste bilde og sa at han var 83-årgang. Han mente det var vanlig rutine i Kamerun å trekke fra noen år når man dro utenlands.

 

Nå ja, gamle kamerunere er ikke det verste.  Roger Milla (Miller) er fra Kamerun, og er den eldste som scoret i et VM-sluttspill.  42 år gammel.  Og jeg tror han kunne vært en forsterkning for de fleste norske lag i den alderen.  <a href="http://www.planetworldcup.com/LEGENDS/milla.html" target="_blank">Se her.

 

</a>

(kansje ikke BLAA, men definitivt GAMMEL AARGANG...)

 

 

Jeg vet godt hvem Roger Milla er, og alderen hans har men vel heller aldri helt vært sikker på. Var mye diskusjoner rundt dette, siden han ikke har noen fødselsattest.

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du om det. Regner med at trenerteamet hadde sine grunner for å bruke han på benken. Kanskje de mente i motsetning til deg at han ikke var god nok..??
Nå er det vel en stor misforståelse å tro at trenerteamet vet best...  Jeg syns alltid det er helt fenomenalt å høre på f.eks TV-kommentatorer, særlig sidekommentatorer; jeg skjønner bare ikke hvorfor sånne folk ikke er overbetalt trenere!  (noen er kanskje det - flere av dem er sparka trenere...).
Jess, alle trenere gjør til enhver tid alt 100% riktig og kunne aldri på noen som helst måte gjort en eneste ting bedre. Kjempeenig med dere nå, merker jeg... Det finnes da vitterlig en hel haug med trenere som gjør mye idiotisk både titt og ofte. Beklager å si det, men ting som det der er noe av det dummeste jeg leser. Man skal for all del ikke innbille seg at man skal kunne mene noe annet enn en profesjonell fotballtrener uten å være skikkelig dum.

 

Åpenbart mente de at Ackon ikke var noe å satse på, og det gjør dem til velkvalifiserte grøthuer, akkurat som at man må være en skikkelig fjomp for å mene at vi ikke skal satse på en spiller som Alan fremfor Bjørnar på venstrekant eller Somen fremfor Jokke. Noen bare ER imponerende overkonservative uten visjoner, og ja, min påstand er at det er direkte galt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du om det. Regner med at trenerteamet hadde sine grunner for å bruke han på benken. Kanskje de mente i motsetning til deg at han ikke var god nok..??
Nå er det vel en stor misforståelse å tro at trenerteamet vet best...  Jeg syns alltid det er helt fenomenalt å høre på f.eks TV-kommentatorer, særlig sidekommentatorer; jeg skjønner bare ikke hvorfor sånne folk ikke er overbetalt trenere!  (noen er kanskje det - flere av dem er sparka trenere...).
Jess, alle trenere gjør til enhver tid alt 100% riktig og kunne aldri på noen som helst måte gjort en eneste ting bedre. Kjempeenig med dere nå, merker jeg... Det finnes da vitterlig en hel haug med trenere som gjør mye idiotisk både titt og ofte. Beklager å si det, men ting som det der er noe av det dummeste jeg leser. Man skal for all del ikke innbille seg at man skal kunne mene noe annet enn en profesjonell fotballtrener uten å være skikkelig dum.

 

Åpenbart mente de at Ackon ikke var noe å satse på, og det gjør dem til velkvalifiserte grøthuer, akkurat som at man må være en skikkelig fjomp for å mene at vi ikke skal satse på en spiller som Alan fremfor Bjørnar på venstrekant eller Somen fremfor Jokke. Noen bare ER imponerende overkonservative uten visjoner, og ja, min påstand er at det er direkte galt.

Hepp,

 

STORE ord Perfect. :)

 

På samme måte som vi har våre preferanser og personlige favoritter så må vi regne med at trenere har det samme. Selvfölgelig er det ikke slik at våre preferanser bestandig sammenfaller med trenerenes. Men det er også en grunn til at de er fotballtrenere og vi andre har andre yrker...

 

Det er pussig hvordan enkelte spillere blir publikumsyndlinger uten at de egentlig bidrar fryktelig mye til lagets fremganger... Ackon var en slik spiller, og jeg mener Alan fremdeles har mye å bevise för han fortjener plassen sin i startoppstillingen. 2 mål og 3 assists på 21 kamper er ikke imponerende uttelling for en spiller som kun funker offensivt.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


På samme måte som vi har våre preferanser og personlige favoritter så må vi regne med at trenere har det samme.
Nettopp, og derfor blir det bare for dumt å avfeie synspunkter som strider mot en treners kun på det grunnlaget at den ene er trener og den andre ikke. Det blir som å si at man kan ikke mene at Bush gjør noe dumt, for det er tross alt han som er president og har et kobbel av rådgivere og spesialister i ryggen. Eller at Valla aldri kan gjøre gale ting i arbeidsgiver/arbeidstaker-forhold fordi hun er leder for landets største organisasjon som jobber med den slags til daglig. Alle trenere har sikkert en agenda og begrunnelser for sine prioriteringer, men det må være lov til å si at de av og til burde gjort ting annerledes. Det er ikke alltid den som sitter med ansvaret og tar de mest riktige avgjørelsene.

 

Det er i hvert fall en ganske nedlatende måte "kastrere" noens synspunkter på når man praktisk talt sier "Hysj på deg, alt du mener om noe du ikke jobber med er nødt til å være dumt". Man kunne like gjerne sagt at ingen kan stemme på noen andre enn den sittende regjeringen, for i så fall tror man at man er noe.

 

Om Ackon faktisk hadde blitt en god spiller for oss dersom han hadde fått muligheten til det er ikke godt å si. Uavhengig av det mener jeg det var ren idioti å gi han så lite tillit som han fikk.

 

At Alan fremdeles har mye han kan forbedre er ganske åpenbart. Allikevel forsvarer han en plass i startoppstillingen bedre enn noen av konkurrentene om plassen på venstrekanten, og vi har potensielt veldig mye mer på å tjene på at Alan skoleres i norsk spillestil og defensiv trygghet enn at f.eks. Bjørnar skal spille kant fordi han ikke er god nok defensivt som back.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Ackon fikk vel ikke den rett oppfølgingen utenfor banen heller, det er viktig å ta vare på hele mennesket.

 

Når det gjelder Alan vs Bjørnar er jeg enig, men nå ser vel jeg først og fremst Henning som Alans største konkurrent.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan jo tilføye følgende uttalese fra trener Spaletti:

 

January arrival Christian Wilhelmsson impressed and Spalletti was keen to highlight his contribution.

 

“He had a great match and gave his all, both in quality and quantity,” he noted. “If he continues like this then I am sure that we will hear about him a lot in the future.

 

Veldig gøy, og kanskje er tiden moden for at Chippen endelig tar det siste steget til å bli en spiller i europeisk toppklasse?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Roberto Mancini viser interesse for Chippen.

 

Det kan jo ikke skade at det eventuelt blir en budkrig mellom Inter og Roma, noe som i utgangspunktet er rått parti i favør Inter. Inters fager kler jo forøvrig Chippen langt bedre enn Romas, selv om jeg ikke kan fordra Inter.

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor i huleste virker VIF som et mer sannsynlig alternativ enn oss i denne artikkelen?? Har MA noe som helst til overs for VIF?

 

VIF har det med å kjøpe spiller på 30+ til milloner som konstant blir/er skadet/halvskadet. Så kanskje dette er et nytt ledd i den kjeden....

Skulle MA komme til Stabæk derimot så vil han nok ha mange gode år til :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Gammel blaa aargang!
×
×
  • Opprett ny...