Gå til innhold

Gammel blaa aargang!


superblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Herlig, Thomas Finstad:

 

http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20.../103050454/1099

 

Under en intensiv kortbaneøvelse fikk Stian Ohr et ublidt møte med knottene til Thomas Finstad. Kantspilleren bet i smertene og fortsatte, men like etterpå ble han igjen truffet på den vonde leggen. Da rant det over for Ohr, som havnet i en heftig diskusjon med trener Dag-Eilev Fagermo.

-Nå må du slutte å sutre. Han gjorde ikke det med vilje, sa Fagermo.

-Han kunne jo knekt leggen min. Du må jo se det, sa Ohr, som fikk en kraftig bloduttredelse der Finstad traff ham.

I SIF er det påbudt med leggskinn på trening. Det kan Ohr være glad for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lang artikkel om Chippen i siste nummer av Offside. Ikke overraskende fokuseres det ikke på oss, men vi er da nevnt både her og der. Blant annet nevnes det treningsperioden i Udinese da han var hos oss som det viktigste han har gjort. Treneren der den gang er i Roma i dag...

 

Omslag2-07liten.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han gjorde forøvrig en god figur mot Milan nå i helgen. Hadde det ikke vært for Romas ekstremt skralle økonomi, så hadde det nok vært et sikkert bet at Chippen hadde flyttet permanent til den italienske hovedstaden. Det var vel snakk om at Stabæk fortsatt har rett på utdannelseskompensasjon, og i såmåte bør vi jo krysse fingrene for at Roma tar seg råd til vår gamle superhelt.

 

Trener Spaletti er forøvrig en av støvellandets aller dyktigste, og ingen bør bli overrasket om Roma setter United skikkelig på plass til uken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mackan gjør comeback (i "fyran")?

 

http://www.lt.nu/site/page/2?nid=21256

 

Han beräknar att skadan i knät är läkt i slutet av sommaren och är därefter öppen för förslag. – Det ligger närmare till hands att spela i fyran (Linddingø) än i allsvenskan, säger han.... – Jag hade tänkt att lägga av, men jag känner mig pigg i kroppen och känner mig bättre tränad än någonsin, förklarar han.... Om det inte skulle bli spel i allsvenskan eller i utlandet vill han gärna fortsätta hålla på med fotboll i någon form. – Om jag skulle spela i fyran vill jag hålla på med något som intresserar mig vid sidan av.... En liten öppning för Lidingö finns.

Endret av Langemann
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aftenposten rangerte i dagens morgenutgave, de 15 beste spillerimportene i norsk fotball. Blant de ti fremste, hadde de rangert hele 3 Stabækspillere, som alle er svenske:

 

3 - Christian Wilhelmsson

7 - Tobias Linderoth

10 - Daniel Nannskog

 

Alle tre fantastiske spillere i den blå drakten, med ulike kvaliteter. En kompis nevnte forøvrig at det hadde stått noe om at Tobias lengter tilbake til Bærum, i en artikkel i DB Sport i helgen. Sammenhengen var at et par FCK spillere skrøt litt av Ståle Solbakken, deriblant Tobbe. Det ble da vel også nevnt her at det var til oss Tobbe egentlig ville etter Everton, men vi hadde ikke råd til lønnen på det tidspunktet. Tobbe skrev under for FCK i 2004, og er muligens bosman i år?

 

Er det feil å spekulere i at om Somen fortsetter storspillet gjennom sesongen, så blir han solgte for en 10-15 mill til høsten. Deretter hentes Tobias og Martin som bosmannspillere etter sesongen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde jo vært helt kongefett om Tobbe kom tilbake da! Dette er vel bare ønsketenkning, men alt er lov i krig og kjærlighet...Hadde jo vært prima om dette gjorde at chippen en gang også vender "hjem".

 

Noen som ander hva tobbe hadde av lønn i Everton og hva han ventuelt har i FCK nå?

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen i Norge kan kunkurrere med FCK på lønn. Vi snakker om en klubb med 450 mill i omsetning og større børsverdi enn Manchester United og Real Madrid.

 

Hadde uansett vært superstas med Tobbe tilbake. Tobbe og Somen sammen på midten hadde unektelig gjort seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Husker ikke når, men jeg hørte også ryktene om at Tobbe ønsket og var ønsket hit for en tid siden. Ser ikke noen grunn (bortsett fra lønn/hjemmelengsel til Sverige) til at Tobbe ikke skal la seg friste av heltestatus og Fornebu Arena når den tid kommer.

 

Tobbe var faen meg stor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mads Clausen har retunert til Jardar og 5.divisjon. Virker som de har ambisjoner i Jardar ihvertfall!

 

http://idrett.speaker.no/organisation.asp?...amp;CatId=15942

Mads Clausen har vel spilt der en stund allerede. Eirik Markegård, som er god kamerat av Mads, pleier også å være med Jardars treninger..

 

Jeg har forstått det som om han er trener der, noen som kan bekrefte eller avkrefte?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mads Clausen har retunert til Jardar og 5.divisjon. Virker som de har ambisjoner i Jardar ihvertfall!

 

http://idrett.speaker.no/organisation.asp?...amp;CatId=15942

Mads Clausen har vel spilt der en stund allerede. Eirik Markegård, som er god kamerat av Mads, pleier også å være med Jardars treninger..

 

Jeg har forstått det som om han er trener der, noen som kan bekrefte eller avkrefte?

Kan bekrefte at markegård er trener for jardar når det ikke kollidere med stabæk ting.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva han vil er vel rimelig uinteressant, det som betyr noe er vel strengt tatt hva Roma/Nantes ønsker... Men skjønner godt at han vil fortsette i Roma, håper for hans del at det ordner seg slik.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva han vil er vel rimelig uinteressant, det som betyr noe er vel strengt tatt hva Roma/Nantes ønsker... Men skjønner godt at han vil fortsette i Roma, håper for hans del at det ordner seg slik.

Og for vår del, vi har vel rett på litt lommerusk hvis han blir solgt videre (altså solgt til Roma).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva han vil er vel rimelig uinteressant, det som betyr noe er vel strengt tatt hva Roma/Nantes ønsker... Men skjønner godt at han vil fortsette i Roma, håper for hans del at det ordner seg slik.

Mye Roma-fans som ønsker han dit peppern gror, etter hva jeg har skjønt. Roma sliter vel uansett med å få handlet noe særlig med spillere, så skral som den økonomien er. Er det fortsatt slik at de ikke får lov til å kjøpe, kun leie?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt usikker å hvordan jeg skal forholde meg til kommentaren din, men jeg prøver:

 

Har du blitt lurt av en mørk, kjekk italiener? B) Du virker ihvertfall å ha fryktelig mye i mot Italia, og særdeles italiensk fotball. Nei, jeg snakker ikke italiensk, men har likevel dannet meg en oppfatning av hva en del Roma fans synes om Chippen, og de har ikke vært særlig fornøyd. Husk at det også finnes fotballfans som opererer utenfor det landet laget stammer fra. Uansett, dette er jo bare en fillesak, og det eneste jeg ønsker er at Chippen skal bli solgt til en klubb som har litt likviditet, så Stabæk kan tjene noen fortjente kroner ekstra på han. I tillegg synes jeg det er gøy om han får spilt regelmessig der han er, det unner jeg han, så mange gleder han gav meg i den blaa drakta.

 

Forøvrig så har han ikke imponert noe overvettig mye i de kampene jeg har sett han.

 

Forza Sta.....ehh, nei, Heia Stabæk!

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


kan du ikke ta en kompliment som akkurat en kompliment?

hvorfor maa du alltid legge noe negativt i innleggene jeg skriver?

det er slitsomt aa treffe paa mennesker som hver gang man sier/skriver noe (vil) misforstaa( r ) det.

 

jeg var nysgjerig hvorfor du vet at roma fansen önsker chippen til "dit pepperen gror" (som du sa).

saa spurte jeg om du kan italiensk. ikke mer ikke mindre.

jeg var imponert over at du forstaar italiensk saa vidt at du kan uttale deg om fansens mening om chippen.

jeg er tysk og tyskland er ganske naer italia (som du sikkert vet). men selv jeg som har laert fransk og latinsk (som er nesten italiensk) og har vaert i italia kan ikke snakke eller forstaar italiensk. derfor syntes jeg at det var kult aa lese at en fra norge kunne forstaa litt av dette spraaket. omtrent det samme som dere nordmenn som smiler over at en tysker forstaar litt mer islandsk enn dere selv ;)

 

du spurte saa interessert om mine opplevelser angaaende italienere, men svar skal du ikke faar, ihvertfall ikke her paa forumet ;)

 

ang. fotball, italia og supportere: ja, jeg misliker sterkt italiensk fotball, spillernes uttalelser, og supporternes oppförsel för, under og etter kampene.

uansett om det dreier seg om ligakamper i italia eller landslagskamper verden rundt.

spillere som uttaler seg dumt og negativt i all offentlighet, fornaermer alt mulig folk, hisser opp supporterne sine (til og med til aa bruke vold!), viser tydelig deres egne nazistiske eller rasistiske oppfattninger, spillere som dytter og spytter mot andre, som faller hver gang de ser en av motspillerne, spillere som hyler om hvor grov og stygt motstanderlaget takler naar de selv taper, förer ikke til at jeg faar et snill bilde av italiensk fotball. ryktene og historiene om kampfiksing og millionbelöp som forsvinner förer heller ikke til et bedre bilde. saa kommer supporterne. naar mennesker dör eller blir slaatt til blods under det som kalles fotballkamp er det slutt for meg.

 

og jeg har ikke lyst til aa diskutere videre med deg om synspunktet mitt.

Endret av pauligirl
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Gammel blaa aargang!
×
×
  • Opprett ny...