Jump to content

Recommended Posts

1 time siden skrev odd:

Det der blir en utfordring.

En spekulasjon i rangeringene:

Gruppe 1: Lumanza, Skytte, Kassi, Kostadinov

Gruppe 2: Solbakken, Lundal

Gruppe 3: Isaksen, Torgersen

Gruppe 1 er de som i utgangspunktet starter, gruppe 2 er de som "alltid" kommer inn og gruppe 3 de som må overbevise veldig på trening for å få innhopp.

Så tenker jeg at Solbakken (spesielt) burde være i den første kategorien i løpet av sesongen, og da må som Ringo sier noen ut. Er vårsesongen absolutt siste sjanse for Lumanza? Hvis ikke prestasjonene tar seg opp, så er det ut med han og opp med Solbakken? Videre lukter det jo at Kassi "som vanlig" blir brukt som kant mer enn sentral? (Jeg tenker han også som alternativ som spiss, men når han ikke fikk sjansen i fjor ser jeg ikke hvorfor han skal vurderes der i år.)

Lundal fyller tross alt 21 i år, samme årgang som Vetlesen og Solbakken. Sånn sett debuterte han "overraskende" sent i fjor, men synes han kom greit fra det. Samtidig trenger han spilletid nå, så kanskje et utlån til Grorud eller Strømmen kunne passet han godt? Å være 6. valg inn i sesongen er ikke noen god posisjon...

Isaksen har gått litt under radaren når vi har oppsummert. Vi hørte vel ikke noen jubelbrus fra Jerv i fjor høst, og om han ikke er nærmere laget når vinduet åpner igjen, så ønsker vi lykke til i HamKam eller KFUM? Han er enda et år eldre enn Lundal, og på et tidspunkt så vil bl.a. Torgersen passere han i køen.

Dette viser vel bare at vi er ganske langt unna å sette en spillerstall for neste sesong? Vi har spillere, f.eks. Azemi, Isaksen og Kinoshita, som mange tviler veldig på om de har lyst til å se noe særlig på banen, og da bør man jo av hensyn til både klubb, spiller, og stemningen i garderoben prøve å få disse spillerne ut, og over på et annet nivå hvor de kan få mer spilletid. Samtidig har vi denne mangelen som flere snakker om, og noen nå begynner å snakke litt ned: midtstopper og midtspiss. Vi trenger ikke å ha en midtspiss som "garantert" gir et visst antall mål - slike garantier er per definisjon en absurditet i et spill som fotball - vi trenger en midtspiss som Janne vil rangere klart foran Kino og Azemi. Det kan ikke være umulig å grave frem for en pengesum vi kan leve med. I tillegg trenger vi som sagt en midtstopper som vi foretrekker foran de vi har, en småskadet bauta med stort hjerte, men klare begrensninger innen teknikk og fart, en erfaren spiller vi heller bruker på back og en kommende Hanche. Jeg tar veldig gjerne en som Valsvik, men så lenge vi har noe som kan danke ut disse tre andre - eller i det minste spiller på med nivå med den beste av dem, er det godt nok.

Jeg begynner å bli småstressa på at vi skal ta nok en IA her. Signere en eller flere spillere som kanskje slår til, og som hvis de gjør det, ikke er samspilt med resten av laget før tidligst på sensommeren. Ser at overgangsvinduet til Eliteserien stenger 7. april. Herregud, DET er seint.

• Replies 5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Skulle blitt 39 år i går, mandag. 

Birger på Instagram: I tillegg vil jeg rette en takk til Stabæk. Hadde det ikke vært for at de ga meg muligheten i 2014, ville jeg aldri vært i denne posisjonen i dag. Dere vil ha en spesiell pla

Leser på Twitter at Anders Trondsen drilles som venstreback på dagens RBK-trening. Må være stas for gutten!

Posted Images

Gammel blaa aargang! er da ikke bare ment å være om gamle helter, noe det står i åpningsinnlegget. Kan også skrive om PFO her.

Uansett er vel gamle blaa det vi kan diskutere fremover siden det ikke lenger er noe håp om en fremtid 

37 minutter siden skrev sexxes:

Gammel blaa aargang! er da ikke bare ment å være om gamle helter, noe det står i åpningsinnlegget. Kan også skrive om PFO her.

Uansett er vel gamle blaa det vi kan diskutere fremover siden det ikke lenger er noe håp om en fremtid 

Ja, jeg håper alle her gledet seg over at jeg har fått meg ny jobb! Jeg er tross alt en gammel blå årgang.  

17 minutter siden skrev bluemaster:

Ja, jeg håper alle her gledet seg over at jeg har fått meg ny jobb! Jeg er tross alt en gammel blå årgang.  

Dette er vel en av få gladsaker om dagen.

4 timer siden skrev bluemaster:

Gratulerer.  Jeg feirer med en Stabækgutt blond ale på dine vegne...

Signert-gammel-blaaa-drakt, selges under Jahn Teigen auksjonen hos Grev Wedel Plass auksjoner.

https://gwpa-auksjon.no/produkt/187-kostyme-signert-stabaek-drakt/

Står at den er fra ca. 1990, men vi vet jo bedre, den er nyere enn det. Lurer på om jeg erindrer Teigen opptre i pausen på Nadderud, kan det stemme? 

CA. 7 timer igjen av auksjonen, for de som vil by. 3200,- er siste bud.