Gå til innhold

Gammel blaa aargang!


superblaa
 Del

Anbefalte innlegg


2 minutter siden skrev @ringo:

Er det egentlig det.

Vi har to lignende case Ola og Hugo. Begge ønsket seg vekk for å utvikle seg videre. Den største forskjellen var at i det ene tilfellet ville klubben selge i den andre ikke. 

Det er ikke noe tvil om at det går fint å gå fra Stabæk til det store utland, men igjen felles for disse så lå det ingen aktuelle bud på spillerne fra utlandet. Jeg vil også påstå at ingen av disse spillerne var modene for å ta steget ut på det tidspunktet de byttet til klubber i Norge.

Da tenker jeg at det kan være greit å stikke fingern i jorda og innse at i hverfall i Molde (men også delvis i Bodø) så er fasilitetene bedre og mer profesjonelle enn i Stabæk, kvaliteten på medspillerene og dermed også kvaliteten på treningene bedre, opplegget og oppfølging er mer profesjonell.

Det er heller ingen tvil om at både Hugo og Brynhildsen hadde stoppet litt opp i utviklingen hos oss og at ihvertfall Brynhildsen har tatt steg i sin utvikling etter at han gikk til Molde.  Så isolert sett var det nok dessverre riktig for begge guttene å bytte klubb for å fortsette sin utvikling. Det kan vi selvfølgelig like eller ikke like - jeg skulle gjerne ha sett begge her hos oss og er da ganske sikker på at vi hadde ligget mye bedre til på tabellen, men at de ikke er her i dag skyldes også klubben. Det har blitt en vedtatt sannhet at Brynhildsen førte klubben bak lyset, det er en historie som passer noen i Stabæk bra, men helt sann er det nok ikke. 

Men spørsmålet mitt er egentlig - to nesten identiske case - den største forskjellen er hvordan klubben har behandlet spillerne - men veldig forskjellige følelser rundt spillerne fra oss her på forum. Hvorfor er det slik?

og for å svare selv - jeg tror dere som "hater" Brynhildsen har blitt lurt!

I min verden var det det  forkastelige spillet til OB i forkant av overgangen som provoserte. Stabæk gjorde nok også en for dårlig jobb med han..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


39 minutter siden skrev bluemaster:

I min verden var det det  forkastelige spillet til OB i forkant av overgangen som provoserte. Stabæk gjorde nok også en for dårlig jobb med han..

mmmh - spill tja - hva skulle han si all den tid Stabæk nektet å selge til Molde?

Så kan man selvsagt hevde i ettertid at man HÅPET at spilleren ville endre mening all den tid han fremdeles var under kontrakt og man lykkes å blokkere overgangen til Molde med høye motkrav. Men jeg mener, slik jeg kjenner saken, at det håpet må stå for klubbens regning, og når man  da tilslutt slukøret må innse at spillet er tapt så er det smålig å dytte skylden utelukkende over på spilleren. Jeg mener dere som "hater" Brynhildsen har blitt ført litt bak lyset av klubben i dette tilfellet.

Uansett hvor bittert man måtte føle det i Stabæk så hadde det nok vært mye mer redelig og si; "Dessverre så lykkes vi ikke å komme i mål, det synes vi er synd fordi vi synes Brynhildsen er en god spiller. Men vi skilles som venner og håper våre veier krysses igjen senere" og så ønske spilleren lykke til videre. Istede for å helt unødvendig å forsøke å redde ansikt ved så skylde på at spilleren har "ført en bak lyset".

I min verden er det  forskjellen på en profesjonell og en ikke profesjonell måte å lhåndtere en sliksituasjon på.

@Slumhvilke fedre man er belemret med får men ikke gjort så mye med selv - det loddet er på en måte gitt ved unnfangelsen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fair at man ikke kan velge foreldre, men som myndig mann kunne OB kanskje bedt faren holde kjeft i mediene, eller hvertfall bedt han holde seg unna løgner i mediene? Jeg velger å stole på klubben, og derfor også å ha noe til overs for OB.

Hugo ble plassert på benken av trener og ønsket mer spilletid og nye utfordringer. Han var hvertfall ærlig om det og sutret ikke. OB spilte relativt fast, selvom situasjonen var uavklart. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som synes Harry Kane fremstår spesielt positivt om dagen? Eller er vi der at det er Tottenham sin skyld siden de "nekter å selge til City"?

Vi er heldigvis ikke der at en større klubb kan tilby knapper og glansbilder og forvente at de får kjøpe. (Mulig vi hadde trengt knappene, vet ikke om Rotevatn tok den med seg?) Nøyaktig hva Brynhildsens har sagt og ikke sagt vil nok være forbeholdt de som var til stede. Så vil "sannheten" alltid vris etter hvilken versjon man hører og hvem man ønsker å tro på. Mye tyder jo på at det var en reell antakelse fra klubben om at han vurderte å bli, bl.a. med hvordan han var blant dem som ble frontet i media selv i den vanskelige tiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 timer siden skrev bluemaster:

Og hva får Stabæk igjen for det i OB sitt tilfelle? 

Et forsterket godt rykte som en leverandør av gode, unge spillere.

Stabæk-produkt med 2 mål og assist borte mot Trabzonspor klinger bra i mine ører. 
 

Begynner å bli bra med talent vi har fostret fram de senere år nå og jo lettere er det å få de beste ungguttene enten de er 14 eller 18 år til å velge oss. 

Kjip greie rundt overgangen til OB, men isolert sett å stemple noen som judas for å velge Molde fremfor oss i 2020 blir litt navlebeskuende. 
 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev M-A-N:

Et forsterket godt rykte som en leverandør av gode, unge spillere.

Stabæk-produkt med 2 mål og assist borte mot Trabzonspor klinger bra i mine ører. 
 

Begynner å bli bra med talent vi har fostret fram de senere år nå og jo lettere er det å få de beste ungguttene enten de er 14 eller 18 år til å velge oss. 

Kjip greie rundt overgangen til OB, men isolert sett å stemple noen som judas for å velge Molde fremfor oss i 2020 blir litt navlebeskuende. 
 

Ser den, men har en følelse av at både Molde og OB heller vil fremheve utviklingen han har hatt i Molde kontra den han hadde i Stabæk. 

Uansett skjønner jeg ikke hvorfor jeg gidder å bruke tiden min på OB når det skjer så mye spennende i min egen klubb for tiden.

Heia alle nye spennende signeringer og at Kjønø får skuta på rett kjøl igjen!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 timer siden skrev Torres:

Hugo ble plassert på benken av trener og ønsket mer spilletid og nye utfordringer. Han var hvertfall ærlig om det og sutret ikke. OB spilte relativt fast, selvom situasjonen var uavklart. 

Viktig poeng. Hugo fikk for lite spilletid av JJ og ble ikke brukt riktig.

Angående OB-fleur, så synes jeg det er litt spesielt å si at han stagnerte i Stabæk og at han har stor utvikling i Molde. Det er først de siste mnd han har prestert virkelig bra der oppe. Det første halve året i Molde var ræva (var det ikke 15 kamper og 1 målpoeng eller noe..?) Hvorfor skulle han ikke hatt vel så god utvikling her? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


38 minutter siden skrev Offside:

 Noen som vet hvordan Løven gjør det i Danmark?

Var på benken i de to første seriekampene denne sesongen. Ikke i troppen i forrige kamp. Jørgen Skjelvik med 90 minutter i alle tre kamper, og seiersmål på overtid borte mot Midtjylland.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tobbe starter borte mot FCK kl. 16 i dag. Vises på Viasat Sport 2. 

Fra start i alle kamper til nå; dette er 4. serierunde. Trukket ned som høyreback i en 3-5-2 oppstilling. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


34 minutter siden skrev Totto:

Tobbe starter borte mot FCK kl. 16 i dag. Vises på Viasat Sport 2. 

Fra start i alle kamper til nå; dette er 4. serierunde. Trukket ned som høyreback i en 3-5-2 oppstilling. 

Koker greit i Parken… 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Totto:

Tobbe starter borte mot FCK kl. 16 i dag. Vises på Viasat Sport 2. 

Fra start i alle kamper til nå; dette er 4. serierunde. Trukket ned som høyreback i en 3-5-2 oppstilling. 

Høyreback eller en av tre stoppere? Lest tidligere at de har brukt han som stopper i oppkjøringen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Gammel blaa aargang!
×
×
  • Opprett ny...