Jump to content

Gammel blaa aargang!

superblaa
 Share

Recommended Posts

20 timer siden skrev rykkinn:

Erik Botheim er tatt ut på A-landslaget.. skulle ikke trodd det i fjor! Men gratulerer! 

Tror neppe han får mye spilletid. Har litt vanskelig for å forstå uttaket. Botheim kommer til sin rett med b/g som står høyt med kortpasninger i boks. Tror neppe vi greier å spille Nederland lave.

7 minutter siden skrev Innkast:

Tror neppe han får mye spilletid. Har litt vanskelig for å forstå uttaket. Botheim kommer til sin rett med b/g som står høyt med kortpasninger i boks. Tror neppe vi greier å spille Nederland lave.

Det skulle jo opplagt vært en annen tidligere blaa som burde vært tatt ut i stedet! Synes den vanvittige statistikken til Ohi nesten går litt under radaren…

27 minutter siden skrev Innkast:

Enig. Men nå har vi tatt rimelig feil angående Botheim tidligere også da.. 

Veldig enig - du har jo Ola Kamara også som jeg stort sett alltid synes har gjort god figur på landslaget. Har 11 mål på 15 matcher i MLS...

Når det gjelder Solbakken - en ting er å skape gode resultater når du har dobbelt så mye penger som nestemann i ligaen, og kan kjøpe internasjonale spillere til å løfte deg i E-cup. Men overalt hvor han har hatt mindre ressurser (kanskje med unntak av tiden i Kamma) så har det jo ikke gått strålende akkurat... inkludert starten som landslagssjef. Er Solbakken overvurdert her hjemme???

47 minutter siden skrev Innkast:

Han er tatt ut til hovedsaklig Nederland kampen, Thorstvedt og Sørloth er ute med karantene til denne matchen. Planen var vell at han skal ned på U21 etter den kampen, men de skulle se an iløpet av første dagene på samling + matchen, om han skal sendes ned eller ha med videre på samling. 

2 timer siden skrev Innkast:

Møter latvia og Gibraltar også

2 timer siden skrev @ringo:

Veldig enig - du har jo Ola Kamara også som jeg stort sett alltid synes har gjort god figur på landslaget. Har 11 mål på 15 matcher i MLS...

Når det gjelder Solbakken - en ting er å skape gode resultater når du har dobbelt så mye penger som nestemann i ligaen, og kan kjøpe internasjonale spillere til å løfte deg i E-cup. Men overalt hvor han har hatt mindre ressurser (kanskje med unntak av tiden i Kamma) så har det jo ikke gått strålende akkurat... inkludert starten som landslagssjef. Er Solbakken overvurdert her hjemme???

Akkurat det samme har jeg tenkt lenge også. Med de ressursene han har hatt til rådighet i FCK, så hadde det vært en større prestasjon om han ikke hadde lykkes. Jeg ble fryktelig skuffet da han ble presentert som ny sjef, og han har ikke gjort mye for å endre det - snarere tvert imot. Skal vi noen gang få landslaget opp og fram igjen, bør neste landslagssjef ikle seg dress fra Armani og ha et italiensk pass i herrevesken.

4 timer siden skrev guttensindet:

Ja!

Solbakken er klart overvurdert - det mener jeg også - med Lagerback forsto jeg stort sett hva han prøvde på, selv om han ikke lyktes.  Med Solbakken virker planene ganske uforståelige. Synd at Bradley ikke fikk jobben i sin tid.  

Tror nok Solbakken føler presset nå - hans voldsomme utfall mot FHI og politikernes smittevernregler, tyder på at han er litt kjørt. Han ender vel i RBK etterhvert.

30 minutter siden skrev boie:

Det baner veien for Hareide tilbake på landslaget. NFF er sikkert happy med det.

Hvorfor i alle verden skulle noen i NFF ønske Hareide tilbake?

1 time siden skrev Totto:

Brøndby -Red Bull Salzburg med Tobbe i startoppstillingen, vises nå på Tv2 sport1

Godt å se han tilbake etter å ha vært smittet. 

Hadde tatt seg ut med Tobbe i CL, men EL er ingen dum erstatning 

På 25.8.2021 den 20.27 skrev Innkast:

Kan jo tenkes at de synes han gjorde en bra jobb med Danmark ?

Nettopp. Han er i tillegg norsk og har trent flere store skandinaviske klubber. Han har en «profil» som NFF ofte går etter, og resultatene hans med Norge er blant de bedre, uansett hva man måtte mene om typen, spillermaterialet tilgjengelig på den tiden, etc. Ikke dermed sagt at jeg håper på det, da. 

15 timer siden skrev boie:

Nettopp. Han er i tillegg norsk og har trent flere store skandinaviske klubber. Han har en «profil» som NFF ofte går etter, og resultatene hans med Norge er blant de bedre, uansett hva man måtte mene om typen, spillermaterialet tilgjengelig på den tiden, etc. Ikke dermed sagt at jeg håper på det, da. 

Var det ikke Hareide som gikk ett helt år uten en neste (tellende?) seier? Håper vi slipper ham, i tillegg har han vel snart gått ut på dato.

Hvorfor diskuteres Hareide? Han har sagt at han gir seg med fotball etter 50 år for å prioritere helse og gjøre andre ting enn fotball med pensjonisttilværelsen..