Jump to content

Gammel blaa aargang!

superblaa
 Share

Recommended Posts

På 19.7.2022 den 19.17 skrev arni:

Godt poeng, Rich som har oversikten!?

Alle klubbens inntekter går til SFAS, med unntak av inntekter fra NFF som er øremerket - og Grasrotmidler. Inntekter som skapes av lag SFAS ikke garanterer for (Bredden + jenteakademiet, A-lag Kvinner og Gatelaget), går heller ikke til SFAS. I praksis går disse inntektene likevel indirekte til SFAS, siden klubben ikke er delt opp i egne juridiske enheter. Dette fordi hvis disse enhetene ikke går i null, så må jo den kostnaden (underskuddet), dekkes et eller annet sted. SFAS godkjenner budsjettene for HELE klubben, men garanterer kun driften for A- og B-lag menn + Gutteakademiet. I Tillegg setter de ned foten hvis andre enheter (f.eks. A-lag kvinner), prøver å skaffe seg inntekter som SFAS mener er i konkurranse med deres inntekter. Dette retten har de i.følge vedlegg 4. i samarbeidsavtalen mellom Stabæk Fotball og SFAS. 

Samarbidsavtelen mellom klubb og SFAS var vedlagt sakspapirene til årsmøte 16. juni. Den finner dere her, skroll litt ned så finner dere den. Særlig vedlegg 4. (vedlegg til samarbeidsavtalen) er interessant etter min mening. https://www.stabak.no/dokumenter/Agenda eo.pdf

Skjermbilde 2022-08-01 kl. 10.44.21.png

36 minutter siden skrev Rich:

Alle klubbens inntekter går til SFAS, med unntak av inntekter fra NFF som er øremerket - og Grasrotmidler. Inntekter som skapes av lag SFAS ikke garanterer for (Bredden + jenteakademiet, A-lag Kvinner og Gatelaget), går heller ikke til SFAS. I praksis går disse inntektene likevel indirekte til SFAS, siden klubben ikke er delt opp i egne juridiske enheter. Dette fordi hvis disse enhetene ikke går i null, så må jo den kostnaden (underskuddet), dekkes et eller annet sted. SFAS godkjenner budsjettene for HELE klubben, men garanterer kun driften for A- og B-lag menn + Gutteakademiet. I Tillegg setter de ned foten hvis andre enheter (f.eks. A-lag kvinner), prøver å skaffe seg inntekter som SFAS mener er i konkurranse med deres inntekter. Dette retten har de i.følge vedlegg 4. i samarbeidsavtalen mellom Stabæk Fotball og SFAS. 

Samarbidsavtelen mellom klubb og SFAS var vedlagt sakspapirene til årsmøte 16. juni. Den finner dere her, skroll litt ned så finner dere den. Særlig vedlegg 4. (vedlegg til samarbeidsavtalen) er interessant etter min mening. https://www.stabak.no/dokumenter/Agenda eo.pdf

Skjermbilde 2022-08-01 kl. 10.44.21.png

Takk for info!

Sterk trio. Det blir spennende å se hva de kan få til. Var det ikke Satyren eller Frekkazinen eller noe som en gang i tiden foreslo Hege Riise som ny Stabæk-trener, Rich?

5 minutes ago, Potter said:

Sterk trio. Det blir spennende å se hva de kan få til. Var det ikke Satyren eller Frekkazinen eller noe som en gang i tiden foreslo Hege Riise som ny Stabæk-trener, Rich?

Da hadde vi levd opp til å være annerledesklubben

1 time siden skrev Potter:

Det var Eli Landsem jeg foreslo. Tiden nådeløse tann, har jo vist at det var et historisk dårlig forslag 🙂 
Eneste norske kvinne som per i dag kan trene et Eliteserielag og lykkes, er jeg ganske sikker på er Ingvild Stensland. Det handler ikke om det fotballfaglige - der er flere på høyden, men personlighet og lederegenskaper. Problemstillingen iht til Stabæk er jo uansett ikke aktuell, siden vi ikke spiller i Eliteserien.

Når det er sagt så har vel Hege Riise alle forutsetninger for å lykkes med landslaget. Smart å ta med Stensland og Jon Knudsen

4 minutter siden skrev Morriz:

Kunne vel ikke forvente at han ville spille i obos?

Hadde vi vært nærmere direkte opprykk så hadde kanskje det hjulpet …

Det er ikke alltid jeg forstår hvorfor gamle blå skal komme å trene seg opp i Stabæk, for så å signere for en konkurrent eller en annen klubb. Mulig det er helt vanlig?

Jeg har aldri mistenkt Dio for å ha et blått hjerte- men allikevel..

17 minutter siden skrev Latmann:

Hvis det hever kvaliteten på treningen, så må vel det bare være positivt.

Enig - og to be fair - det er en stund siden han herjet på fotballbanen. La oss se hva Odd har fått før vi feller tårer.

15 minutter siden skrev @ringo:

Enig - og to be fair - det er en stund siden han herjet på fotballbanen. La oss se hva Odd har fått før vi feller tårer.

Odd har jaktet spiss i hele vinduet, de signerte ikke forrige pga medisinsk test, som aldri har vært ute en kamp for TIL i hele år!

Odd virker for meg litt desperate i denne situasjonen, så får vi håpe for Odd sin del at Dio finner tilbake til sitt Stabæk selv på banen! For hans storhetstid var i Blaat, og jeg tror han er langt unna det

Dio har vel strengt tatt aldri vært i nærheten av å kopiere det han gjorde i blått og mørkeblått verken før eller siden. Ganske god for Hødd og Godset og han fikk en kjempestart i MLS uten at det ble det helt store til slutt. 2015-sesongen var enorm, men det tilhører fortiden. For fremtiden finnes det langt mer interessante angripere i OBOS for eksempel. En av dem, Kristensen, ble rett nok klar for AaFK i går, men det er flere igjen. Kanskje spesielt Skeids Romsaas, men også Dahl på KFUM, Andersen på Kongsvinger, og selvsagt "vår egen" Mehnert og rekkekameraten hans Erlien. Tror vi må få ut fingeren hvis vi skal ha sjans på førstnevnte.