Gå til innhold

Gammel blaa aargang!


superblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Inge André Olsen (Stabæk): Ósérhlífinn,sterkur og sniðugur miðvörður. Einnig frábær utan vallar!!

 

Hehe, uten baller? Kan ikke være samme IAO.

 

Albert korrigerer sikkert snart, men må skrive omtalen av en annen helt:

 

Hægri miðja: Tobias Linderoth (FC Köbenhavn): Ótrulegur vinnuhestur. Makelele þeirra Svía. Spilaði með honum í Stabæk.

 

Tobbe, en utrolig vinnerhest!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Inge André Olsen (Stabæk): Ósérhlífinn,sterkur og sniðugur miðvörður. Einnig frábær utan vallar!!

 

Hehe, uten baller? Kan ikke være samme IAO.

 

Albert korrigerer sikkert snart, men må skrive omtalen av en annen helt:

 

Hægri miðja: Tobias Linderoth (FC Köbenhavn): Ótrulegur vinnuhestur. Makelele þeirra Svía. Spilaði með honum í Stabæk.

 

Tobbe, en utrolig vinnerhest!

OK - korreksjon kommer: Vinnuhestur er sammensatt av ordene vinna = arbeid og hestur = hest. Teksten betyr: Tobias: Utrolig arbeidshest. Svenkenes Makelele. Spilte sammen med ham i Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Også Helgi Sigurdsson - kanskje en av de største spissene vi har hatt og den store helten fra cupfinalen - er tilbake på Island. Han valgte førstedivisjonsspill i Reykjavikklubben Fram, klubben han spilte for da han ble hentet til Stuttgart i 1994.

 

Han er kaptein på laget og her er kampreferatet fra torsdagens kamp hjemme mot Þór (Thor - ja, laget som jeg holder med på Island). Første målet kom slik:

Helgi Sigurðsson komst upp vinstra meginn, lék á varnarmann og gaf fyrir á markteig. Þar var Jónas Grani einn á auðum sjó og þrumaði boltanum viðstöðulaust í markið, 1-0 fyrir Fram.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I følge Verdens Gang har Hønefoss KJØPT Markegård... http://fotball.vg.no/bors/spillerstall.php...p;sesong_id=323

 

Det stemmer ikke, han er bare utleid. Ser forøvrig at Markegård har begynt å få tillitt i HBK, og har takket for denne tillitten med å score i de to siste kampene.

Ja, han er leid ut med opsjon om kjøp. Noen som vet om pris evt. prisleie er avtalt på forhånd? Det er jo synd hvis han blir en spiss-juvel og vi bare får vekslepenger tilbake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I følge Verdens Gang har Hønefoss KJØPT Markegård... http://fotball.vg.no/bors/spillerstall.php...p;sesong_id=323

 

Det stemmer ikke, han er bare utleid. Ser forøvrig at Markegård har begynt å få tillitt i HBK, og har takket for denne tillitten med å score i de to siste kampene.

Ja, han er leid ut med opsjon om kjøp. Noen som vet om pris evt. prisleie er avtalt på forhånd? Det er jo synd hvis han blir en spiss-juvel og vi bare får vekslepenger tilbake.

 

Alternativet er vel å øse ut lønnspenger på han et par år til. Kanskje blir han en toppspiss, han kan ha potensialet. Dessverre har han vist i Stabæk at det ikke er her han kommer til å bli det. Gutten trenger et miljøskifte. Får vi en bra pris synes jeg vi skal selge. Gjerne en pris med lavt grunnbeløp og bonusutbetalinger ved kamper/scoringer/videresalg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ikke noe om det her i Island ennå, selv om de følger islendinger i utlandet med argusøyne. Marel satte forresten inn to straffer for Bredablik i går - uten at det hjalp. De tapte 2-4. Han ble forøvrig valgt ut i laget for "andre tredel" av sesongen forleden, og han er i landslagstroppen mot Spania på tirsdag - sammen med Veigar. Marel er fortsatt toppskorer på Island.

 

Tryggvi skorte også to mål for sitt lag - Hafnarfjordur - i går. Der holdt det til uavgjort.

 

Veigars fornyelse av kontrakten med Stabæk har vært behørig dekket her - og i dag kjører Morgunbladid (Islands største avis) nyheten om Veigars skade på topp i sportsbilaget. Landskampen mot Spania er tross alt bare to dager etter Lyn-kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Veigars fornyelse av kontrakten med Stabæk har vært behørig dekket her - og i dag kjører Morgunbladid (Islands største avis) nyheten om Veigars skade på topp i sportsbilaget. Landskampen mot Spania er tross alt bare to dager etter Lyn-kampen.

Vi har fått en ny stjerne :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


superblaa og elaang: kan ikke tenke meg dette. da han kom hjem til island og begynte å spille for breidablik sa han i en laaaang intervju omtrent dette: "det er bra å komme hjem etter 5 år som utenlandsproff. det er mange ting jeg må lære å gjøre og noen ganger føles det merkelig å gjøre vanlige ting jeg ikke har gjort de siste årene. men alt har fordeler og ulemper. jeg trives veldig godt nå, det er bra å være sammen med familien og vennene mine. jeg har fått en jobb hos faren min, og jeg synes det er spennende å oppleve dette her nå, å dra på jobb hver dag og lære noe nytt. å spille fotball er blitt gøy igjen og jeg gir mitt beste for å ha en god sesong med breidablik. drømmen om en karriere som utenlandsproff er det slutt med - jeg klarer ikke å trene nok for å være proff. og hvilken klubb ønsker å ha en spiller som bare klarer å trene 4 ganger/uken, noen ganger sågar mindre? klart, det var vanskelig å finne seg til rette i et vanlig liv. og jeg trengte litt hjelp til å bli kvitt noen problemer jeg hadde da jeg kom hjem fra belgia. men nå er alt blitt bra.

 

i et annet intervju sa han: "jeg har ofret så mye for å få til fotballdrømmen min. alt gikk i dass og nå er det virkelig slutt med å tenke på en proff karriere. jeg orker ikke mer. jeg vil ha et vanlig liv, jeg skal studere og jobbe og spille fotball."

 

høres ikke akkurat ut som om han er lysten på et nytt eventyr ute i europa...

 

albert: takk for rapporten. var litt syk i går og klarte ikke å lese islandske aviser - som jeg pleier før jeg legger meg. håper dere har det forsatt fint i akureyri :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Molde vill fá Marel Jóhann

 

Norska úrvalsdeildarliðið Molde vill fá framherjann Marel Jóhann Baldvinsson að láni frá Breiðabliki út leiktíðina. Ekki er víst að þeim verði að ósk sinni því Marel hefur verið lykilmaður í sumar í liði Blikanna sem berjast fyrir lífi sínu í deildinni líkt og níu önnur lið í Landsbankadeildinni.

 

Molde hefur rætt við Marel um kaup og kjör og félagið hefur gert Breiðabliki tilboð um að fá framherjann stóra og stæðilega að láni út leiktíðina með möguleika á kaupum eftir tímabilið.

 

har hørt dette før...lånsavtale ut sesongen, mulighet til å kjøpe...tjaha...da han forlot stabæk var det snakk om 6-måneders-lån, da lokerens formann sa han ble han kjøpt med en gang...og hvordan det hele endte vet vi alle. håper han er smart nok til å ikke bare tenke på penger eller å være utenlandsproff. heller en marel som spiller fotball med glede og som scorer masse mål for en middelmådig islandsk klubb enn en marel som blir benket fordi han ikke scorer nok og som fort blir skadet og frustrert fordi kroppen hans ikke tåler presset/treningen.

 

uff.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


marel vil til molde, breidablik er redd for å la han gå

 

:angry: :angry: :angry:

 

hva i all verden skal dette bli? molde trenger en målmaskin som skyter dem opp fra tabellbunnen. de driter i spilleren, de trenger bare mål. hva skjer hvis han drar til molde og de rykker ned? drar han hjem og spiller i breidablik - som også kommer til å rykke ned uten han? hva skjer hvis molde klarer å forbli i tippeligaen og klubben kjøper han? da får han kjempe mot nye, unge, helt skadefrie spillere som kan trene mer/bedre enn han - og det ender visst med at marel blir frustrert, klarer ikke å score, blir benket, blir mer og mer frustert, blir skadet pga frustrasjonen og til slutt blir han sendt hjem til island - igjen.

*hrmpf*

 

og herregud - jeg blir dårlig når jeg leser dette:

tornekrattet forum

han har fortjent en mye mye bedre klubb!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det gjelder kampen mot Molde, uavhengig om Marel spiller der eller ikke, så håper jeg virkelig at det er kampen hvor vi kan sende Molde ned i Adecco.

 

Har ikke glemt tilsvarende kamp for 2 år siden. Tid for hevn, og på tide at Ohr fortsetter med det han kan best, nemlig å rykke ned.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pauligirl, må si du viser en rørende omtanke for Baldvinsson. For ikke å snakke om dine evner til å se inn i fremtiden. At du allerede nå kan forutse at Baldvinsson neste sesong vil bli benka til fordel for yngre Moldespillere, dermed vil bli frustrert og på grunn av denne frustrasjonen vil bli skadet er intet mindre enn imponerende!! ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


takk skal du ha ;)

sjekket bare fortiden hans i belgia: han ble kjøpt som "målmaskin" etter at speidere fra lokeren så han spille i uefa cupen mot anderlecht. han kom til klubben, klarte ikke å score, ble benket...blabla...du vet vel hvordan det gikk. og jeg er redd for at han får oppleve det hele på nytt. å være toppscoer i island er en ting -men å berge plassen til et nedrykkstruede norsk tippeliga lag er noe helt annet - særlig når man egentlig har lagt opp som proff pga alvorlig skade og ikke kan trene for fullt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tom Fodstad er positiv til alkohol.

 

http://n24.no/naeringsliv/article1424522.ece

"En jente jeg snakket med fortalte at hun ikke var så interessert i fotball, men at hun og venninnene kom hit fordi det var så mange gutter her, ler Oterhals."

:lol::lol::lol:

når favorittlaget ditt spiller er du sikkert ikke interessert i noe annet? og etter kampen er guttene for fulle - uansett hvordan kamepn gikk ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Gammel blaa aargang!
×
×
  • Opprett ny...