Gå til innhold

Gammel blaa aargang!


superblaa
 Del

Anbefalte innlegg


BARE legesjekk???

for en som kalles "hobbyhypokonder" på molde forumet er legesjekken kanskje en vanskelig sak...

håper han ikke blir skadet med en gang når han er i molde. å velge molde istedenfor en bra sesong med breidablik kan jeg ikke forstår. særlig ikke da sesongen i island slutter i september - og hvis han forstatt viser hvor bra han er finnes det sikkert noen andre klubber som ville kjøpe han.

hva er vitsen i å forlate moderklubben (som kan forbli i landsbankinn når han er tilstede og scorer mål i fleng) til fordel til en nedrykkstruede norsk tippeligaklubb?

håper stabæk knuser molde når de kommer på besøk i oktober!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


BARE legesjekk???

for en som kalles "hobbyhypokonder" på molde forumet er legesjekken kanskje en vanskelig sak...

håper han ikke blir skadet med en gang når han er i molde. å velge molde istedenfor en bra sesong med breidablik kan jeg ikke forstår. særlig ikke da sesongen i island slutter i september - og hvis han forstatt viser hvor bra han er finnes det sikkert noen andre klubber som ville kjøpe han.

hva er vitsen i å forlate moderklubben (som kan forbli i landsbankinn når han er tilstede og scorer mål i fleng) til fordel til en nedrykkstruede norsk tippeligaklubb?

håper stabæk knuser molde når de kommer på besøk i oktober!

Nå vet faktisk Molde om Marels skadeproblemer, men vil visst ha ham likevel.

 

Og for folk som ikke er helt oppdatert på islandsk fotball så betyr landsbankinn nettopp "landsbanken", og er hovedsponsor for eliteserien som kalles "Landsbankadeild" (deild - divisjon).

 

For øvrig er det vel det minst oppsiktsvekkende på Forumet at Pauligirl ikke liker denne overgangen... Det gjør forøvrig ikke jeg heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og for folk som ikke er helt oppdatert på islandsk fotball så betyr landsbankinn nettopp "landsbanken", og er hovedsponsor for eliteserien som kalles "Landsbankadeild" (deild - divisjon).

hadde det travelt da jeg skrev innlegget mitt. kom på at jeg glemte "deildin" etter at jeg trykket på reply knappen.

 

*hrmpf* han får høre hva jeg synes om overgangen når molde kommer på besøk i oktober!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå vet faktisk Molde om Marels skadeproblemer, men vil visst ha ham likevel.

 

Og Marel vet veldig godt hva Molde er og hva han går til. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg nå ønsket Pauligirl farvel som stabæksupporter, for hun bryr seg opplagt mer om Marel enn Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå vet faktisk Molde om Marels skadeproblemer, men vil visst ha ham likevel.

 

Og Marel vet veldig godt hva Molde er og hva han går til. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg nå ønsket Pauligirl farvel som stabæksupporter, for hun bryr seg opplagt mer om Marel enn Stabæk.

 

Gufa, gult kort. At folk er opptatt av tidligere Stabæk-spillere må være lov.

 

Nå skal det innrømmes at Pauligirl ikke møter på alle hjemmekampene våre, men så har hun litt lengre vei enn de fleste av oss. :)

 

Hadde vært moro å fått en repetisjon på hva som får en tysker fra Hamburg til å holde med Stabæk og å lære seg norsk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er lov å være opptatt av tidligere Stabæk-spillere, det er bare mengden med opptatthet - og at denne sprer seg over alle tråder på forumet. Jeg forstår egentlig ikke den store interessen for Marel i det det hele tatt. Ikke var han spesielt god hos oss - og ikke vil vi ha ham tilbake.

 

Jeg er litt lei av å gå inn på en tråd og håpe på at "nå har det skjedd noe spennende", men så er det bare en eller annen avart av temaet "fallert-tidligere-Stabæk-spiller-fra-Island/på-islandsk".

 

Hva med å opprette tråden: Albert og Pauligirl's islandske hjørne? Her kan dere legge inn bilder av Marel, Trygvi, Helgi og Petur. Kanskje til og med med bilder av konene/eks-konene og barna deres. Kakeoppskrifter - hva vet jeg...

 

 

B)B)B)B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


skal gjerne forklare det til dere, gufa og mbh.

jeg er stabæksupporter. jeg elsker klubben min. det har jeg gjort fra det første øyeblikket da jeg så stabæk spille - på en liten inndørsturnering i hamburg i januar 2002.

jeg har lært norsk for å snakke med folk som dere, for å ikke være en engelsk snakkende utlending for alltid. og utallige ganger dro jeg med bil og båt i 17 timer - for å se stabæk kamper. hjemmekamper, bortekamper, cup kamper, uefa cup kamper, nedrykkskamper og opprykkskamper.

jeg brukte masse penger (men da driter jeg i) og nesten alle feriedager for å reise til norge, for å sta på tribunen sammen med stabæk support - uansett om det ble seier eller tap.

og ja, selvfølgelig skjer det at man har noen spillere man liker bedre enn andre. og noen blir favorittspillere.

så ble marel favorittspilleren min. husker dere hva som skjedde da han dro til lokeren i belgia i 2003? nei, fordi det skjedde ingenting. jeg var fortsatt en ivrig stabæk supporter. og marel var fortsatt favorittspilleren min. og nå, nå skjer det samme: nemlig ingenting. jeg blir en ivrig stabæksupporter - unntatt at jeg er trist for at han velger en så dårlig klubb. og at VI skal møte marel og det nye laget hans i oktober- noe som kommer til å bli et eneste mareritt for meg.

god natt.

 

ps: dere 2 har fått PM

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mitt innlegg var delvis humoristisk ment. Jeg er stolt av at vi har supportere som deg blant oss!

 

Stå på!

 

:)

 

skal gjerne forklare det til dere, gufa og mbh.

jeg er stabæksupporter. jeg elsker klubben min. det har jeg gjort fra det første øyeblikket da jeg så stabæk spille - på en liten inndørsturnering i hamburg i januar 2002.

jeg har lært norsk for å snakke med folk som dere, for å ikke være en engelsk snakkende utlending for alltid. og utallige ganger dro jeg med bil og båt i 17 timer - for å se stabæk kamper. hjemmekamper, bortekamper, cup kamper, uefa cup kamper, nedrykkskamper og opprykkskamper.

jeg brukte masse penger (men da driter jeg i) og nesten alle feriedager for å reise til norge, for å sta på tribunen sammen med stabæk support - uansett om det ble seier eller tap.

og ja, selvfølgelig skjer det at man har noen spillere man liker bedre enn andre. og noen blir favorittspillere.

så ble marel favorittspilleren min. husker dere hva som skjedde da han dro til lokeren i belgia i 2003? nei, fordi det skjedde ingenting. jeg var fortsatt en ivrig stabæk supporter. og marel var fortsatt favorittspilleren min. og nå, nå skjer det samme: nemlig ingenting. jeg blir en ivrig stabæksupporter - unntatt at jeg er trist for at han velger en så dårlig klubb. og at VI skal møte marel og det nye laget hans i oktober- noe som kommer til å bli et eneste mareritt for meg.

god natt.

 

ps: dere 2 har fått PM

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mange mål scoret egentlig Marel for Stabæk, og hvor mange kamper spilte han? Mener å huske at jeg aldri var særlig imponert av han.

Han spilte 36 kamper fra start i løpet av tre sesonger (2000, 2001, 2002) og kom inn som innbytter i 21 kamper. Han satte inn 12 mål.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mange mål scoret egentlig Marel for Stabæk, og hvor mange kamper spilte han? Mener å huske at jeg aldri var særlig imponert av han.

Han spilte 36 kamper fra start i løpet av tre sesonger (2000, 2001, 2002) og kom inn som innbytter i 21 kamper. Han satte inn 12 mål.

Da husket jeg ganske bra da... Ikke voldsomt imponerende tall akkurat.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mange mål scoret egentlig Marel for Stabæk, og hvor mange kamper spilte han? Mener å huske at jeg aldri var særlig imponert av han.

Han spilte 36 kamper fra start i løpet av tre sesonger (2000, 2001, 2002) og kom inn som innbytter i 21 kamper. Han satte inn 12 mål.

Da husket jeg ganske bra da... Ikke voldsomt imponerende tall akkurat.

De fleste av disse kom riktignok mot slutten. Marel var en spiller jeg begynte å få tro på når han forsvant. <_<

Lenke til innlegg
Del på andre sider


BARE legesjekk???

for en som kalles "hobbyhypokonder" på molde forumet er legesjekken kanskje en vanskelig sak...

håper han ikke blir skadet med en gang når han er i molde. å velge molde istedenfor en bra sesong med breidablik kan jeg ikke forstår. særlig ikke da sesongen i island slutter i september - og hvis han forstatt viser hvor bra han er finnes det sikkert noen andre klubber som ville kjøpe han.

hva er vitsen i å forlate moderklubben (som kan forbli i landsbankinn når han er tilstede og scorer mål i fleng) til fordel til en nedrykkstruede norsk tippeligaklubb?

håper stabæk knuser molde når de kommer på besøk i oktober!

Trodde Marel var erklært idrettsinvalid. Hvis han går gjennom den sjekken mener jeg at Molde har større problemer enn en skadet spiss - ubrukelig legepersonell

Lenke til innlegg
Del på andre sider


tror heller at forholdene i belgia gjorde han til en invalid. det jeg husker var at han selv sa at han ikke kan trene så mye som man må gjøre når man er proff. det holdt til å spille bra med breidablik. men om det holder til å spille i tippeligaen det tviler jeg på. molde vil ha han - skal de få han. ikke mitt problem hvis de kjøper en som lett blir skadet eller trenger å hvile istedenfor å trene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gufa, gult kort.

 

Enig, den var over streken.

 

Beklager Pauligirl.

 

Når det er sagt er jeg egentlig helt enig med det andre gule kortet som ble delt ut. Det er artig å lese om gamle helter, men ikke over alt. Opprettelsen av Pauli og Alberts islandske hjørne støttes!

 

Første spørsmål til våre islandseksperter: Likner ikke situasjonen til Marel veldig på Helgi? Var ikke han et ungt talent, dro fra Island for å bli omtrent invalid i Bayern for så å trene seg opp igjen i bl.a. Stabæk?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


satser millioner på baldvinsson

 

*uff* langtidskontrakt - betyr dette at han skrev under for både tippeliga og adeccoliga?

og hva tror molde har de kjøpt? de snakker om han som om han er den beste spissen man kunne kjøpe.

har de egentlig en gang sjekket hvordan det gikk med han etter at han forlot stabæk? om lokeren sies ingenting (er vel ikke verdt å nevne dette sportslige ulykket...)

 

jeg unner ham sukksess, jeg er fornøyd skulle han spille bra, score mål, få til sin drømm om proff karrieren - men ikke som molde spiller! herregud!

 

@gufa: ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


marel på web tv

sjekk linken under "Multimedia": Marel Baldvinsson til Mfk :D

fint at han fortsatt snakker norsk, men litt synd at han mistet litt hår de siste årene :P

(cowboyhatten hadde ikke vært så feil...)

 

tjaha, det blir en glede å fortelle ham noe på norsk - etter at stabæk vant kampen mot molde 5:1!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mange mål scoret egentlig Marel for Stabæk, og hvor mange kamper spilte han? Mener å huske at jeg aldri var særlig imponert av han.

Han spilte 36 kamper fra start i løpet av tre sesonger (2000, 2001, 2002) og kom inn som innbytter i 21 kamper. Han satte inn 12 mål.

Da husket jeg ganske bra da... Ikke voldsomt imponerende tall akkurat.

Det der kommer litt an på hvordan du ser det. Om man tar forholdstallet mellom antall kamper en spiller har spilt fra start og antall mål man har produsert, kommer ikke Marel så altfor ille ut. Listen toppes av Tom Fodstad og Daniel Nannskog som er våre mest effektive målskorere med 0,83 pr kamp. Om vi fjerner spillere som har startet i mindre enn 10 kamper får vi denne lista:

1 Fodstad, Tom 0,831

2 Nannskog, Daniel 0,827

3 Fjørtoft, Jan Åge 0,727

4 Belsvik, Petter 0,655

5 Malin, Jan Karsten 0,651

6 Gunnarsson, Veigar Pall 0,614

7 Sigurdsson, Helgi 0,579

8 Kaasa, Kjell Roar 0,514

9 Gudmundsson, Tryggvi 0,506

10 Gärdeman, Fredrik 0,500

11 Michelsen, Christian 0,439

12 Poljac, Branimir 0,429

13 Markegård, Eirik 0,429

14 Finstad, Thomas 0,427

15 Gomes da Costa, Alan Carlos 0,357

16 Baldvinsson, Marel 0,333

17 Wilhelmsson, Christian 0,302

18 Anderskog, Lars 0,288

19 Kofoed, Magne 0,282

20 Stavrum, Arild 0,276

Det er 75 målskorere i Stabæks datadokumenterte historie som går tilbake til 1990-sesongen. Tom Fodstad og Jan Karsten Malin spilte aldri med oss i eliteserien og Fredrik Gärdeman har nesten alle sine mål før 1995-sesongen. (Også Aderskog og Kofoed er "pre-1995", men de ligger uansett bak Marel på lista).

 

Om man inkluderer innhopp, rykker Daniel opp til førsteplass og Helgi til tredje. Marel sklir litt nedover lista.

 

Lurte litt på om jeg skulle legge lista på f.eks 13 kamper fra start (altså en halv sesong med dagens kampantall). Det ville nemlig fjernet Fjøra fra lista...

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om man tar forholdstallet mellom antall kamper en spiller har spilt fra start og antall mål man har produsert, kommer ikke Marel så altfor ille ut.

 

1 Fodstad, Tom 0,831

2 Nannskog, Daniel 0,827

3 Fjørtoft, Jan Åge 0,727

4 Belsvik, Petter 0,655

5 Malin, Jan Karsten 0,651

6 Gunnarsson, Veigar Pall 0,614

7 Sigurdsson, Helgi 0,579

8 Kaasa, Kjell Roar 0,514

9 Gudmundsson, Tryggvi 0,506

10 Gärdeman, Fredrik 0,500

11 Michelsen, Christian 0,439

12 Poljac, Branimir 0,429

13 Markegård, Eirik 0,429

14 Finstad, Thomas 0,427

15 Gomes da Costa, Alan Carlos 0,357

16 Baldvinsson, Marel 0,333

17 Wilhelmsson, Christian 0,302

18 Anderskog, Lars 0,288

19 Kofoed, Magne 0,282

20 Stavrum, Arild 0,276

 

Det var faktisk enda dårligere enn jeg husket, 16. plass av tjue er ikke bra...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var faktisk enda dårligere enn jeg husket, 16. plass av tjue er ikke bra...

Nå ja, jeg viste bare de tjue øverste navnene på lista over spillere som har spilt for oss siden 1990. Hele lista har 125 navn. Og det er mange kjente navn lengre nede på lista. Men om denne lista skulle bli helt korrekt måtte man vel sammenlignet folk i forhold til plassen på banen. Spisser bør skore mer enn keepere...

 

Og til Markus: Molde har nok ikke et helt habilt legeteam. Marel hinket seg forbi legesjekken. På samme måte som han kommer til å hinke seg forbi halvparten av treningene.

 

Og med dette lover jeg at jeg ikke skal skrive flere innlegg om Moldespilleren Marel Baldvinsson

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og til Markus: Molde har nok ikke et helt habilt legeteam. Marel hinket seg forbi legesjekken. På samme måte som han kommer til å hinke seg forbi halvparten av treningene.

Og med dette lover jeg at jeg ikke skal skrive flere innlegg om Moldespilleren Marel Baldvinsson

det har du absolutt rett i albert. men det er vel ikke VÅRT problem lengre...

 

fant dette her på molde forum og måtte smile da jeg leste det:

"Spilte jo fast på Stabæk når han var 20-21 år, gjorde det greit der, så han har jo faktisk spilt i Eliteserien før. Nå er han 26 og mente selv han var bedre enn sist han var i Norge."

tviler på om han husker riktig hvor bra den norske tippeligaen egentlig er. men han mener også det spilles bedre fotball i belgisk jupilerleague enn i den norske eliteserien...tja...det er sikkert ikke bare han som har forandret (utviklet?) seg - også norsk fotball har forbedret seg. men det kommer han til å oppleve snart

 

lykke til i molde, marel. håper du styr unna alvorlige skader og får til proffdrømmen din. men ikke tør å score mot mitt stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


*wah* det har han ike fortjent :(

kan han ikke komme til st.pauli? vi har et stort keeper problem...vi trenger en som har erfaring og står sikkert i målet! keeperne våre er enten for ung (21) eller gammel nok men uten praksis.

og å spille i tysk regionalliga foran 17.000 tilskuere hver hjemmekamp kan ikke være så ilkle...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er utrolig trist at en av norges beste keepere må spille på Løv-Ham. Eller enda værre. Prøvespille for Løv-Ham.

 

Kan vel ha noe med at han la opp i 2004, spilt i 3.div i det siste, Løv-Ham har EKSTREMT knappe ressurser og ikke har råd til å ta feil?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan vel ha noe med at han la opp i 2004, spilt i 3.div i det siste, Løv-Ham har EKSTREMT knappe ressurser og ikke har råd til å ta feil?

Han la opp? Ja-ja. Å legge opp kan faktisk være en skikkelig killer for karrieren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan vel ha noe med at han la opp i 2004, spilt i 3.div i det siste, Løv-Ham har EKSTREMT knappe ressurser og ikke har råd til å ta feil?

Han la opp? Ja-ja. Å legge opp kan faktisk være en skikkelig killer for karrieren.

 

Med mindre du heter Trine Haltvik eller Hilde Gjermundshaug Pedersen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Gammel blaa aargang!
×
×
  • Opprett ny...