Gå til innhold

Gammel blaa aargang!


superblaa
 Del

Anbefalte innlegg


I FotballMAG har de en serie som kalles noe ala "Glemte (eller var det gamle) helter".

 

I siste nummer er det en side om Niclas Svensson. Så om du ikke abonnerer eller kjøper, så ta deg iallefall en tur innom nærmeste Narvesen og smugles. Artikkelen er nesten helt bakerst i bladet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg håper det var fotballprestasjonen og ikke at en av tidenes stabækspillere ble "ydmyket" du likte?

 

Tidenes Stabækspiller var vel å ta i litt...? :huh:

 

Andresen når ikke Flem til høyre stortå.

 

(men han sa vel "en av")

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg håper det var fotballprestasjonen og ikke at en av tidenes stabækspillere ble "ydmyket" du likte?

 

Tidenes Stabækspiller var vel å ta i litt...? :huh:

 

Andresen når ikke Flem til høyre stortå.

 

(men han sa vel "en av")

 

Enig. Sikkert en egen tråd om det, men jeg tror jeg rangerer:

 

1. Jocke Grimstad

2. André Flem

3. Jan Åge Fjørtoft

 

Eller vent litt. Tror jeg tar Martin som nr 3 og skyver Fjøra ned på ca 300.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


:(

sjekk tornekrattets forum eller mfkweb.org (eller hva det heter)...hui...der får han huden kjeftet full...

men ikke forunderlig...han kom til molde, skrøt av seg ("er blitt mye mye bedre enn før da jeg var i stabæk", "er kommet for å score mål", "tror ikke på nedrykk", "lover mange mål" og før uefa cup kampen sa han "det blir 1:1 og jeg scorer")

 

tja, egentlig det samme som i belgia: ble kjøpt som frelser, var svinedyr, masse press la på han (supporternes høye forventninger, klubbens forventninger, media interesse, nytt lag, ny trener) og det tåler han ikke (selv om han selv sier at han ikke har problemer med presset), han faller sammen, spiller dårligere enn han egentlig er, blir lett skadet osv osv.

eneste klubb hvor han aldri hadde slike problemer var her i stabæk - men da han kom til stabæk var han en ung mann/gutt og torde ikke å skryte av seg.

 

trodde egentlig han hadde lært noe i belgia...og at oppholdet i island hadde hjulpet han å finne tilbake...

synd for han...jeg synes det hadde vært bedre hadde han blitt i island og sluttet den islandske sesongen med breidablik, som toppscorer og som en av de beste spillerne der, og så hadde han kunnet prøve å finne seg en ny (utenlands) klubb - en hvor man ikke kjemper mot nedrykk og hvor han får tid til å komme inn i laget og spillestilen osv.

 

håper tross alt at guttene våre slår molde 5:1! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Strømsgodset (det laget vi i følge enkelte medier ska ha spurt om vi kan få lov til å hate...) har hatt en gammel Nadderudhelt i kikkerten. Men Petur Marteinsonblir i Sverige.

 

 

 

Kanskje vi kan lure han tilbake? Han kunne jeg virkelig tenkt meg tilbake

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg håper det var fotballprestasjonen og ikke at en av tidenes stabækspillere ble "ydmyket" du likte?

 

Tidenes Stabækspiller var vel å ta i litt...? :huh:

 

Andresen når ikke Flem til høyre stortå.

 

(men han sa vel "en av")

 

Enig. Sikkert en egen tråd om det, men jeg tror jeg rangerer:

 

1. Jocke Grimstad

2. André Flem

3. Jan Åge Fjørtoft

 

Eller vent litt. Tror jeg tar Martin som nr 3 og skyver Fjøra ned på ca 300.

 

 

Jocke Grimstad er i spalten "Hva gjør du nå?" i Budstikka i dag (side 42). På spørsmålet "hva drømmer du om?" svarer han: "- At Stabæk spiller europacupfinalen på egen arena på Fornebu mot Barcelona om ti år".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Strømsgodset (det laget vi i følge enkelte medier ska ha spurt om vi kan få lov til å hate...) har hatt en gammel Nadderudhelt i kikkerten. Men Petur Marteinsonblir i Sverige.

 

 

 

Kanskje vi kan lure han tilbake? Han kunne jeg virkelig tenkt meg tilbake

er det sikkert at han blir i sverige? hørte noen rykter om at han skulle tilbake til island pga en alvorlig/langtidsskade?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Strømsgodset (det laget vi i følge enkelte medier ska ha spurt om vi kan få lov til å hate...) har hatt en gammel Nadderudhelt i kikkerten. Men Petur Marteinsonblir i Sverige.

 

 

 

Kanskje vi kan lure han tilbake? Han kunne jeg virkelig tenkt meg tilbake

er det sikkert at han blir i sverige? hørte noen rykter om at han skulle tilbake til island pga en alvorlig/langtidsskade?

 

 

 

Han er ihvertfall en kjernekar. Husker han pleide å traske rundt på jarmyra med bikkja si og var alltid blid og fornøyd.

 

Husker jeg var veldig fan av han og fikk raska til meg drakta hans (den som ble "ulovlig" pga. hansa-reklame) da han spilte i stabæk (var det i 99?). Den drakta henger høyt den dag i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så altså Petur er en kjernekar som forlot oss på Bosman, mens Martin som totalt dytta ca 40 mill inn i kassen er en sviker? Nå synes jeg Martin-haterne på forumet må ta ansvar og slenge litt dritt om Petur også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så altså Petur er en kjernekar som forlot oss på Bosman, mens Martin som totalt dytta ca 40 mill inn i kassen er en sviker? Nå synes jeg Martin-haterne på forumet må ta ansvar og slenge litt dritt om Petur også.

 

 

 

Ja det hørtes fornuftig ut... :blink: . Det var nettopp fordi han gikk som bosman jeg sa at han er en kjernekar..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så altså Petur er en kjernekar som forlot oss på Bosman, mens Martin som totalt dytta ca 40 mill inn i kassen er en sviker? Nå synes jeg Martin-haterne på forumet må ta ansvar og slenge litt dritt om Petur også.

 

Snakker vi sportslige eller økonomiske kriterier for å få tittelen "Tidenes Stabækspiller"? Dette vil uansett bli et tema der vi umulig vil få den verdige vinneren, da de tungtveiende argumentene for kvalitet også vil bli grunnen til at spilleren forlater klubben til fordel for større ligaer, og derfor aldri får tid til å bli "tidenes Stabækspiller".

 

 

Vi liker spillere som gjevnt gode, gjerne best i hver kamp, og som er typiske ledere. En som ofrer alt i alle kamper, og som virkelig vil vinne. Han er en som tør si hva som bør sies, og en som velger Stabæk fremfor andre tilbud. Aller helst vil vi ha en som er født i Bærum, som har spilt i juniorårene i Stabæk, og som blir i klubben i hele sin aktive tid. Etter dette skal han gå over i administrasjonen av klubben. Han skal helst ha god humor, fin dame og spille på landslaget.

 

Problemer:

En som skiller seg ut positivt og er best i alle kamper vil søke større utfordringer, samt prisnivået vil øke til klubbledelsen ikke har mulighet til å si nei. Ergo; De beste blir solgt tidlig.

 

Da står vi igjen med hvem som er mest trofast og best av de nest-beste. Her stiller eksepelvis Flem, Stenersen og IAO. Ingen av disse er gode nok for de store ligaene, men er i det øvre sjiktet her hjemme. Begge har holdt til i klubben i "evigheter" og har definitivt vært med også når det trengs når det har gått dårlig. Gode kandidater absolutt!

 

MEN, I en slik sammeheng mister vi gode kandidater som Chippen, Linderoth, Nanne og Belsvik, fordi de enten har vært for gode til å få tid nok i klubben, eller av andre årsaker ikke har vært her lenge nok. Hva hvis Nanne hadde vært her i ti år og putta 10 - 20 mål i året? Utvilsomt en god kandidat... Skal han da "straffes" for at han ikke kom før? Han kom jo til og med hit når vi akkurat hadde rykka ned! Er ikke dette noe som bør legges vekt på? Jeg vil gå så langt som å si at Chippen alene ga oss medalje i 2003. Han var da så god at det var umulig å holde han her. Noen flere år med han, og han ville ruvet som en gigant i historikken til klubben. Belsvik har putta 60 mål for oss i ligaen! Han kom også tilbake når det gikk som værst...

 

Den nevnte Brann-spilleren er en litt annen problemstilling. Han er en klubbspiller av rang, og det at han kom tilbake gang på gang, samt virkelig la ned et godt stykke arbeide for klubben gjør han til en historisk viktig spiller for klubben. Man kan trygt si han blødde for drakta, og han fremsto som en god PR-mann for klubben. Likevel, han forlater skuta titt og ofte, noe som i mine øyne diskvalifiserer han. Det at han har gitt klubben mye penger er selvsagt positivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tobbe og Chippen bør uansett ha en stor stjerne i klubben, og personlig er det mye lettere å svelge at spillere går til større ligaer enn motstandere. Tobbe er en av mine største favoritter, ikke bare fordi han var suveren på banen og jobba ræva av seg hver kamp, men også fordi han var en jævlig sympatisk person.

 

Problemet med Martin er at han forlot oss når vi trengte han som mest. Han ble presentert som The Second Coming of Christ når han kom tilbake fra tulleturen til England, spilte ræva og dro. Til en motstander. Da snakker vi om å gå fra topp til bunn på lista veldig fort, noe som gjør at jeg ikke kunne bry meg mindre om vi får se han her igjen. Han ville vel dratt igjen uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så altså Petur er en kjernekar som forlot oss på Bosman, mens Martin som totalt dytta ca 40 mill inn i kassen er en sviker? Nå synes jeg Martin-haterne på forumet må ta ansvar og slenge litt dritt om Petur også.

 

 

 

Ja det hørtes fornuftig ut... :blink: . Det var nettopp fordi han gikk som bosman jeg sa at han er en kjernekar..

 

Petur var en kjernekar. Møtte han en gang jeg var på klubbhuset, han hadde med dama og hunden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tobbe og Chippen bør uansett ha en stor stjerne i klubben, og personlig er det mye lettere å svelge at spillere går til større ligaer enn motstandere. Tobbe er en av mine største favoritter, ikke bare fordi han var suveren på banen og jobba ræva av seg hver kamp, men også fordi han var en jævlig sympatisk person.

 

Problemet med Martin er at han forlot oss når vi trengte han som mest. Han ble presentert som The Second Coming of Christ når han kom tilbake fra tulleturen til England, spilte ræva og dro. Til en motstander. Da snakker vi om å gå fra topp til bunn på lista veldig fort, noe som gjør at jeg ikke kunne bry meg mindre om vi får se han her igjen. Han ville vel dratt igjen uansett.

 

 

 

Man kan jo lure på om vi egentlig hadde bruk for Martin i adecco..??

 

At Jeppe kom hjem visket ut min skuffelse over at Martin dro.

Endret av kuk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha lest Aftenposten i dag, tror jeg vi kan glemme å få Martin tilbake i den blaa drakta om Brann vinner i morgen. Jeg har alltid ønsket Martin tilbake, men om han oppnår status som legendarisk i Bergen - da er du i Kniksen-klasse - tror jeg det vil gjøre så mye med ham, at vi kanskje ikke engang ønsker ham tilbake? Dessuten vil han være selvskreven førstekandidat til å bli president i Bergen...

 

Eirik tilbake til Stabæk? Jeg sier ja takk. Vi har hatt en del hyggelige stunder med ham, og hans problem har vært at han ikke har jobbet hardt nok på sin egen utvikling. Dersom oppholdet i Hønefoss har fått ham til å forstå at for å bli best er det viljen som er det viktigste - sammen med utrolige mengder med trening - da kan han bli en viktig brikke for laget. Husk at i fjor ble han ofte foretrukket foran Veigar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tobbe og Chippen bør uansett ha en stor stjerne i klubben, og personlig er det mye lettere å svelge at spillere går til større ligaer enn motstandere. Tobbe er en av mine største favoritter, ikke bare fordi han var suveren på banen og jobba ræva av seg hver kamp, men også fordi han var en jævlig sympatisk person.

 

Problemet med Martin er at han forlot oss når vi trengte han som mest. Han ble presentert som The Second Coming of Christ når han kom tilbake fra tulleturen til England, spilte ræva og dro. Til en motstander. Da snakker vi om å gå fra topp til bunn på lista veldig fort, noe som gjør at jeg ikke kunne bry meg mindre om vi får se han her igjen. Han ville vel dratt igjen uansett.

 

 

 

Man kan jo lure på om vi egentlig hadde bruk for Martin i adecco..??

 

At Jeppe kom hjem visket ut min skuffelse over at Martin dro.

Sant nok, i etterkant kan vi si vi klarte oss flott uten han, men han dro jo like etter nedrykket, og gjorde jo ikke situasjonen lystigere akkurat. Og det at han hadde blitt en dårligere spiller av ett år i adecco eller hva det var er jo tull. Ble IA dårligere? Veigar? Daniel?

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror ikke Eirik har lært det i Hønefoss. Av oppslagene jeg har lest virker det som om han stort sett har sutret fordi han ikke har vært et førstevalg på topp. Virker som om han har en instilling som det ikke akkurat lukter hardt, målrettet arbeid av. Dessverre. Håper Janne kan banke det inn i ham. Forundret over at han velger å dra tilbake når han ser hva slags konkurranse han får i Stabæk nå kontra hva han hadde når han dro. Han er nok redd for at KSHW skulle tvinge ham til å jobbe og utvikle seg for lønna.

Men håper jeg tar grundig feil og at vi får tilbake en mer moden spiller som vil jobbe for å bli bedre. Inntil det motsatte er bevist mener jeg det er MYE viktigere å satse på Ola Kamara.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Sant nok, i etterkant kan vi si vi klarte oss flott uten han, men han dro jo like etter nedrykket, og gjorde jo ikke situasjonen lystigere akkurat. Og det at han hadde blitt en dårligere spiller av ett år i adecco eller hva det var er jo tull. Ble IA dårligere? Veigar? Daniel?

 

Vi må jo ikke glemme at Stabæk var en klubb i økonomisk krise da dette skjedde, og at vi trengte de pengene mer enn vi trengte en skadet spiller (som han var da). Han brukte stort sett hele fjorårsseongen på å komme seg tilbake, og det var det likegreit at vi slapp å vente på...

 

En annen ting var jo at Hareide sa det mer eller mindre rett ut i pressen at Martin ikke kunne fortsette som landslags-kaptein om han spilte i Adecco-ligaen til vanlig. Dette er forståelig. Likevel, det er surt når "vår mann" drar til et annet norsk lag.

Endret av d*u*b
Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 21. Oct 2006, 10:25) 88508[/snapback]

 

Sant nok, i etterkant kan vi si vi klarte oss flott uten han, men han dro jo like etter nedrykket, og gjorde jo ikke situasjonen lystigere akkurat. Og det at han hadde blitt en dårligere spiller av ett år i adecco eller hva det var er jo tull. Ble IA dårligere? Veigar? Daniel?

 

Vi må jo ikke glemme at Stabæk var en klubb i økonomisk krise da dette skjedde, og at vi trengte de pengene mer enn vi trengte en skadet spiller (som han var da). Han brukte stort sett hele fjorårsseongen på å komme seg tilbake, og det var det likegreit at vi slapp å vente på...

 

Det skal jeg ikke stikke under en stol, nei

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)--><div class='quotetop'>QUOTE(d*u*b @ 21. Oct 2006, 10:25) 88508[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

 

Sant nok, i etterkant kan vi si vi klarte oss flott uten han, men han dro jo like etter nedrykket, og gjorde jo ikke situasjonen lystigere akkurat. Og det at han hadde blitt en dårligere spiller av ett år i adecco eller hva det var er jo tull. Ble IA dårligere? Veigar? Daniel?

 

Vi må jo ikke glemme at Stabæk var en klubb i økonomisk krise da dette skjedde, og at vi trengte de pengene mer enn vi trengte en skadet spiller (som han var da). Han brukte stort sett hele fjorårsseongen på å komme seg tilbake, og det var det likegreit at vi slapp å vente på...

 

Det skal jeg ikke stikke under en stol, nei

 

Og kanskje verdt å nevne at den langvarige skaden kom etter at han spilte på seg noe nær en kronsik skade for å prøve å redde oss? Både legen og Martin har vel i ettertid sagt at det hadde vært helt uaktuelt å spille kamper i den fysisike formen han var om det ikke vært mye å spille for. Husk at gutten er landslagskaptein og på topp av karrieren på dette tidspunktet. Likevel spiller han til the bitter end. I ettertid viste det seg at han ofret nesten et år av karrieren for å spille Stabæk til ny kontrakt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Gammel blaa aargang!
×
×
  • Opprett ny...