Gå til innhold

Stabæk-Sandefjord


sveinjhag
 Del

Anbefalte innlegg


Joda,, det var svakt og nervøst i går. Og selvf bør vi ta 3 p mot Sfj hjemme. Gikk skikkelig skuffet hjem fra Nadderud, men har kommet meg litt:

- vi mangler et par sentrale spillere som snart er tilbake

- vi blir bedre og bedre ut over i sesongen

- vi får nye spillere til sommeren (*håper*)

 

men jeg er fortsatt ganske skeptisk/redd for Tromsø- og Odd-kampene.

 

Jeg er også skeptisk til Tromsø/Odd kampene.

Kampen i går viste at vi sliter voldsomt med sammspillet og desuten har vi en trener som ikke handler.

Tom og Alan hadde en svak kamp, men får spille 81 og 61 min. Tom blir bytta ut med en back.

Veigar sliter mot Kjølner som er 2,30 på strømpelesten, Strand som matcher han på høyden får kun 15 min.

Selv mot et av de svakeste lagene jeg har sett på nadderud på ca 8 år klarer vi ikke å domminere kampen og spille ut Sandefjord som holder middels Adecco standard.

Ikke en skikkelig målsjanse produserte de.

 

Kanskje vår Svenske trener prioriterer det defansive?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


som de sier i for det meste i fotballxtra så var ALLE lagene i går redd for å tape fordi det var første kamp.. det var ikke bare vi som var forsiktige, men så og si alle de andre TL lagene også.. tror nok det lå litt i bakhodet til jan jønsson at vis vi tapte denne kampen, hva ville folk si da? så han prioriterte nok defansiv trygghet, og stabæk kom til 3-4 store sjanser og det er normalt i en kamp og der handler det bare om evnen til individualistene å avslutte den ballen i mål, ikke trenerens evne på sidelinjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tom og Alan hadde en svak kamp, men får spille 81 og 61 min. Tom blir bytta ut med en back.

Veigar sliter mot Kjølner som er 2,30 på strømpelesten, Strand som matcher han på høyden får kun 15 min.

 

Jeg er ikke enig at Tom hadde en svak kamp. Synes han klarte seg bra - mye bedre enn hva gjennomsnittsmeningen om han her på forumet skulle tilsi. Ikke god nok til å holde linja og slår inn fra hjørneflagget - men ellers får han godkjent. Til en back å være synes jeg Bjørnar var ganske offensiv når han kom innpå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joda,, det var svakt og nervøst i går. Og selvf bør vi ta 3 p mot Sfj hjemme. Gikk skikkelig skuffet hjem fra Nadderud, men har kommet meg litt:

- vi mangler et par sentrale spillere som snart er tilbake

- vi blir bedre og bedre ut over i sesongen

- vi får nye spillere til sommeren (*håper*)

 

men jeg er fortsatt ganske skeptisk/redd for Tromsø- og Odd-kampene.

 

Jeg er også skeptisk til Tromsø/Odd kampene.

Kampen i går viste at vi sliter voldsomt med sammspillet og desuten har vi en trener som ikke handler.

Tom og Alan hadde en svak kamp, men får spille 81 og 61 min. Tom blir bytta ut med en back.

Veigar sliter mot Kjølner som er 2,30 på strømpelesten, Strand som matcher han på høyden får kun 15 min.

Selv mot et av de svakeste lagene jeg har sett på nadderud på ca 8 år klarer vi ikke å domminere kampen og spille ut Sandefjord som holder middels Adecco standard.

Ikke en skikkelig målsjanse produserte de.

 

Kanskje vår Svenske trener prioriterer det defansive?

 

Lite poeng å bortimot konkludere etter en kamp, er det ikke? Janne har hele tiden sagt at defensiv trygghet skal være basisen. Og som Ringo sier; det laget som slipper inn færrest mål vinner serien (ikke helt riktig, men ikke langt unna sannheten). At vi da sliter litt offensivt i første kamp er da naturlig etter min mening. Uansett så skaper vi 4 kjempesjanser og det er mye utur som gjør at vi ikke scorer minst to mål og da hadde ikke en kjeft her vært misfornøyd. I tillegg ville Sandefjord, som ikke hadde noen plan over det offensive spillet, måtte angripe og da hadde det vel blitt utklassing.

Endret av Øyvind
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tom og Alan hadde en svak kamp, men får spille 81 og 61 min. Tom blir bytta ut med en back.

Veigar sliter mot Kjølner som er 2,30 på strømpelesten, Strand som matcher han på høyden får kun 15 min.

 

Jeg er ikke enig at Tom hadde en svak kamp. Synes han klarte seg bra - mye bedre enn hva gjennomsnittsmeningen om han her på forumet skulle tilsi. Ikke god nok til å holde linja og slår inn fra hjørneflagget - men ellers får han godkjent. Til en back å være synes jeg Bjørnar var ganske offensiv når han kom innpå.

 

 

Kanskje vannsklig å si. Hvis Tom har fått beskjed om å prioritere det defansive er det ikke rart han blir anonym.

Ser man på andre lag har de kantspillere som er hurtige og tør å utfordre. Det er mangelvare i Stabæk.

Men det hadde kanskje ikke vært noe poeng mot Sandefjord heller, med to korte spillere som spisser er det ikke mye vits med innlegg :rolleyes:

At Bjørnar kom inn for Tom sier vel bare at de som spiller på kanten ikke har tillit, et dårlig signal det............

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi var ikke enste laget i Eliteserien som spilte uavgjort. Tror dere Enga, Viking, LSK eller Lyn-tilhengerne er noen mindre fornøyd med uavgjort enn oss? Greit at vi møtte SF, men regjerene mester Enga klarte ikke en gang å dominere mot Odd... Det viktige her, er at vi ikke tapte, så kan vi heller vinne neste gang. Hvis vi ser på kampene fra i fjor, så er vi ikke noe flinke til å spille mot lag som legger seg i forsvar. I neste kamp, vil TIL antagelig kjøre på forover, noe som skaper masse plass til Alan og spissene våre. Og se på den positive siden, vi møter i neste runde det laget som ligger desidert sist på tabellen. Klarer Molde å score 3 ganger på de, skal faen meg vi klare å score også! Kombinert med et potte tett forsvar, så blir det 3 poeng.

 

Nordmark kan kun en ting som trener i Eliteserien - og det er å rykke ned... JJ har aldri rykket ned!

 

Cheer up - jeg føler at det vi får 3 Blaa poeng i påskeegget alle mann i år:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi var ikke enste laget i Eliteserien som spilte uavgjort. Tror dere Enga, Viking, LSK eller Lyn-tilhengerne er noen mindre fornøyd med uavgjort enn oss? Greit at vi møtte SF, men regjerene mester Enga klarte ikke en gang å dominere mot Odd... Det viktige her, er at vi ikke tapte, så kan vi heller vinne neste gang. Hvis vi ser på kampene fra i fjor, så er vi ikke noe flinke til å spille mot lag som legger seg i forsvar. I neste kamp, vil TIL antagelig kjøre på forover, noe som skaper masse plass til Alan og spissene våre. Og se på den positive siden, vi møter i neste runde det laget som ligger desidert sist på tabellen. Klarer Molde å score 3 ganger på de, skal faen meg vi klare å score også! Kombinert med et potte tett forsvar, så blir det 3 poeng.

 

Nordmark kan kun en ting som trener i Eliteserien - og det er å rykke ned... JJ har aldri rykket ned!

 

Cheer up - jeg føler at det vi får 3 Blaa poeng i påskeegget alle mann i år:)

Enig! Odd Dominerte mot Enga!!

Læreren min er Enga fan, Jeg skrev på pulten hennes: Du er et Jævla fyllesvin!!

Endret av joogs
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er også skeptisk til Tromsø/Odd kampene.

Kampen i går viste at vi sliter voldsomt med sammspillet og desuten har vi en trener som ikke handler.

Tom og Alan hadde en svak kamp, men får spille 81 og 61 min. Tom blir bytta ut med en back.

Veigar sliter mot Kjølner som er 2,30 på strømpelesten, Strand som matcher han på høyden får kun 15 min.

Selv mot et av de svakeste lagene jeg har sett på nadderud på ca 8 år klarer vi ikke å domminere kampen og spille ut Sandefjord som holder middels Adecco standard.

Ikke en skikkelig målsjanse produserte de.

Alan hadde en godt under snittet kamp, men Tom gjorde en litt over snittet kamp (kom også veldig bra ut på Dagbladet-børsen). Skulle gjerne hatt en Ohr i form i stedet, men han er da også blant TL beste. Henning er også veldig bra, og vil forhåpentligvis ta igjen Ohr i løpet av året.

 

At Sandefjord ikke hadde en skikkelig målsjanse er jo bare positivt for oss! Det betyr at vi dominerte i forsvar (riktignok mot et svært passivt og svakt lag), men midtbanen fungerte ikke optimalt noe som svekket oss veldig i angrep sammen. Her må spes. Alan ta sin del av ansvaret, samt at gutta ikke var godt nok samkjørt. Dette kommer seg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er også skeptisk til Tromsø/Odd kampene.

Kampen i går viste at vi sliter voldsomt med sammspillet og desuten har vi en trener som ikke handler.

Tom og Alan hadde en svak kamp, men får spille 81 og 61 min. Tom blir bytta ut med en back.

Veigar sliter mot Kjølner som er 2,30 på strømpelesten, Strand som matcher han på høyden får kun 15 min.

Selv mot et av de svakeste lagene jeg har sett på nadderud på ca 8 år klarer vi ikke å domminere kampen og spille ut Sandefjord som holder middels Adecco standard.

Ikke en skikkelig målsjanse produserte de.

Alan hadde en godt under snittet kamp, men Tom gjorde en litt over snittet kamp (kom også veldig bra ut på Dagbladet-børsen). Skulle gjerne hatt en Ohr i form i stedet, men han er da også blant TL beste. Henning er også veldig bra, og vil forhåpentligvis ta igjen Ohr i løpet av året.

 

At Sandefjord ikke hadde en skikkelig målsjanse er jo bare positivt for oss! Det betyr at vi dominerte i forsvar (riktignok mot et svært passivt og svakt lag), men midtbanen fungerte ikke optimalt noe som svekket oss veldig i angrep sammen. Her må spes. Alan ta sin del av ansvaret, samt at gutta ikke var godt nok samkjørt. Dette kommer seg!

 

Syns at Forsvaret var de som klarte seg greit.

I Neste kamp mot Tromsø vil jeg se Nystuen isteden for Alan, Andreas "kaka" Strand isteden for Rall Gunnarsson.

Tom Stenvoll var bedre enn på lenge. Han får nog vika plass når Henning er tilbaks

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi var ikke enste laget i Eliteserien som spilte uavgjort. Tror dere Enga, Viking, LSK eller Lyn-tilhengerne er noen mindre fornøyd med uavgjort enn oss? Greit at vi møtte SF, men regjerene mester Enga klarte ikke en gang å dominere mot Odd... Det viktige her, er at vi ikke tapte, så kan vi heller vinne neste gang. Hvis vi ser på kampene fra i fjor, så er vi ikke noe flinke til å spille mot lag som legger seg i forsvar. I neste kamp, vil TIL antagelig kjøre på forover, noe som skaper masse plass til Alan og spissene våre. Og se på den positive siden, vi møter i neste runde det laget som ligger desidert sist på tabellen. Klarer Molde å score 3 ganger på de, skal faen meg vi klare å score også! Kombinert med et potte tett forsvar, så blir det 3 poeng.

 

Nordmark kan kun en ting som trener i Eliteserien - og det er å rykke ned... JJ har aldri rykket ned!

 

Cheer up - jeg føler at det vi får 3 Blaa poeng i påskeegget alle mann i år:)

Enig! Odd Dominerte mot Enga!!

Læreren min er Enga fan, Jeg skrev på pulten hennes: Du er et Jævla fyllesvin!!

 

 

Du er lur i grunn....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Først trodde jeg det var en forsinket 1. april spøk, deretter en trykkfeil, men nei, Fredrik Kjølner var faktisk tatt ut på rundens lag av TV2!! Det er utrolig at en spiller som ikke gjør annet enn å måke ballen over sidelinjen, enten med beina eller hodet, skal kunne havne på rundens lag!

 

Både IA og Mike spilte en bedre kamp enn Kjølner og rundt omkring på arenaene var det sikkert mange andre midtstoppere som klarte å spille ballen til medspillere og ikke ut over sidelinjen, uten å komme på rundens lag av den grunn.

 

Kjølners og resten av Sandefjords innstilling til kampen er vel forståelig og grei nok; måk ballen unna og håpe at det holder til 0-0 og 1 poeng. Men at destruktivt spill skal verdsettes så høyt av selvutnevnte fotballeksperter er bare trist. Det var forøvrig kampen også <_<

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Først trodde jeg det var en forsinket 1. april spøk, deretter en trykkfeil, men nei, Fredrik Kjølner var faktisk tatt ut på rundens lag av TV2!! Det er utrolig at en spiller som ikke gjør annet enn å måke ballen over sidelinjen, enten med beina eller hodet, skal kunne havne på rundens lag!

 

Både IA og Mike spilte en bedre kamp enn Kjølner og rundt omkring på arenaene var det sikkert mange andre midtstoppere som klarte å spille ballen til medspillere og ikke ut over sidelinjen, uten å komme på rundens lag av den grunn.

 

Kjølners og resten av Sandefjords innstilling til kampen er vel forståelig og grei nok; måk ballen unna og håpe at det holder til 0-0 og 1 poeng. Men at destruktivt spill skal verdsettes så høyt av selvutnevnte fotballeksperter er bare trist. Det var forøvrig kampen også <_<

Du må jo være rundens beste midtstopper når du er med på å bidra til at Nannskog ikke scorer mål. Det er enkel logikk, det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Først trodde jeg det var en forsinket 1. april spøk, deretter en trykkfeil, men nei, Fredrik Kjølner var faktisk tatt ut på rundens lag av TV2!! Det er utrolig at en spiller som ikke gjør annet enn å måke ballen over sidelinjen, enten med beina eller hodet, skal kunne havne på rundens lag!

 

Både IA og Mike spilte en bedre kamp enn Kjølner og rundt omkring på arenaene var det sikkert mange andre midtstoppere som klarte å spille ballen til medspillere og ikke ut over sidelinjen, uten å komme på rundens lag av den grunn.

 

Kjølners og resten av Sandefjords innstilling til kampen er vel forståelig og grei nok; måk ballen unna og håpe at det holder til 0-0 og 1 poeng. Men at destruktivt spill skal verdsettes så høyt av selvutnevnte fotballeksperter er bare trist. Det var forøvrig kampen også <_<

Du må jo være rundens beste midtstopper når du er med på å bidra til at Nannskog ikke scorer mål. Det er enkel logikk, det.

Sant nok, - men når det andre laget ikke greier å skape en ordentlig målsjanse i løpet av 90 min + så skal forsvaret ha en god del av æren for det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser man på andre lag har de kantspillere som er hurtige og tør å utfordre. Det er mangelvare i Stabæk.

Men det hadde kanskje ikke vært noe poeng mot Sandefjord heller, med to korte spillere som spisser er det ikke mye vits med innlegg :rolleyes:

 

 

Er veldig uenig i det du sier her.

1.Alle innlegg fra kanten behøver ikke å være høye. Lave krypere kan være like farlige.

2. En midtstopper må gjerne være 3 meter høy og stoppe alt som kommer av høye baller rett i mot, men ved høye innlegg fra kanten må midtstopperne orientere seg rundt i feltet samtidig som de forflytter seg kjapt nok tili å følge spissene. Får vi da i tillegg fylt på med minst en sentral midtbanespiller og motsatt kantspiller vil de kunne utfordre de lavere spillerne i backrekken(sidebacker) Det gjelder å skape en form for kaos inne i motstanderens 16 meter.

3. Det er ikke mangelvare på raske kanter i Stabæk, de er bare skadet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser man på andre lag har de kantspillere som er hurtige og tør å utfordre. Det er mangelvare i Stabæk.

Men det hadde kanskje ikke vært noe poeng mot Sandefjord heller, med to korte spillere som spisser er det ikke mye vits med innlegg :rolleyes:

Er veldig uenig i det du sier her.

1.Alle innlegg fra kanten behøver ikke å være høye. Lave krypere kan være like farlige.

2. En midtstopper må gjerne være 3 meter høy og stoppe alt som kommer av høye baller rett i mot, men ved høye innlegg fra kanten må midtstopperne orientere seg rundt i feltet samtidig som de forflytter seg kjapt nok tili å følge spissene. Får vi da i tillegg fylt på med minst en sentral midtbanespiller og motsatt kantspiller vil de kunne utfordre de lavere spillerne i backrekken(sidebacker) Det gjelder å skape en form for kaos inne i motstanderens 16 meter.

3. Det er ikke mangelvare på raske kanter i Stabæk, de er bare skadet.

 

 

Det siste målet Stabæk har skoret var en heading fra Veigar. Og om jeg ikke husker helt feil var det nest siste en skoring med foten fra Andreas. (begge mot Ham-Kam).

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser man på andre lag har de kantspillere som er hurtige og tør å utfordre. Det er mangelvare i Stabæk.

Men det hadde kanskje ikke vært noe poeng mot Sandefjord heller, med to korte spillere som spisser er det ikke mye vits med innlegg :rolleyes:

 

 

Er veldig uenig i det du sier her.

1.Alle innlegg fra kanten behøver ikke å være høye. Lave krypere kan være like farlige.

2. En midtstopper må gjerne være 3 meter høy og stoppe alt som kommer av høye baller rett i mot, men ved høye innlegg fra kanten må midtstopperne orientere seg rundt i feltet samtidig som de forflytter seg kjapt nok tili å følge spissene. Får vi da i tillegg fylt på med minst en sentral midtbanespiller og motsatt kantspiller vil de kunne utfordre de lavere spillerne i backrekken(sidebacker) Det gjelder å skape en form for kaos inne i motstanderens 16 meter.

3. Det er ikke mangelvare på raske kanter i Stabæk, de er bare skadet.

 

 

Skal ikke krangle med deg jeg Anders, og jeg er helt enig at du har et poeng.

Men når man spiller i 74 minutter uten å utnytte rommet på bakken så må man forandre spillestil. Det er jo hele poenget.

Selvfølgelig er det mange skader men det hadde vært spennede å se de nye spillerne mot Sandefjord som egentlig ikke hadde noe å by på untatt 11 mann i forsver.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-Sandefjord
×
×
  • Opprett ny...