Gå til innhold

Stabæk-Sandefjord


sveinjhag
 Del

Anbefalte innlegg


Egentlig var det en jevnspilt kamp. Synes ikke vi var stort bedre enn Sandefjord, foruten sjansestatistikken. De har pokker meg en god keeper i Bugge Pettersen! Han imponerte meg forrige sesong, og fortsatte med det i dag. Muligens banens beste, i konkurranse med Markus. Tägström, eller hva han nå heter, virket også bra. Men Thorsen er jo direkte elendig...

 

Forresten skuffende publikumsfremmøte. 4500 er vel ikke noe mer enn det var i tilsvarende kamp i fjor. Det er for dårlig. Hadde forventet at den generelle publikumsøkningen i Tippeligaen skulle være gjeldende for oss også, men Bærumsfolk er jo ikke som andre folk...

 

 

Enig i dette.

Kampen ble nok også preget av at det var serieåpning og begge lag var nervøse. Angrepsspillet vil nok bedre seg utover sesongen.

Ellers så syns jeg det var gledelig at Bugge fikk markert seg fra første kamp.

Har alltid ment at han er en av de aller beste keeperne vi har i landet, og at han derfor bør være en aktuell kanidat for landslaget. Nå håper jeg han vil benytte muligheten til å bevise dette for resten av fotball-norge.

 

Og selv om kampen i dag ikke var noen "høydare" så var det i allefall deilig å komme i gang med serien. Det blir mange morsomme kamper fremover og jeg gleder med enormt!

Dere får ha lykke til i kampene fremover dere også Stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Dårlig kamp var det, ingen tvil om det. Etter mitt skjønn har Sandefjord større grunn til bekymring enn det vi har. De var ikke i nærheten av å skape en eneste sjanse. Spilte destruktivt, selv om det ikke var i nærheten av MK i fjor, og hadde griseflaks som fikk med seg poeng. Vi var alt for unøyaktige i oppspillsfase og også midtbanen var slurvete. Men dette er en typisk premiere-kamp. Vi i Stabæk er alltid like forbannet etter den første kampen, har vel ikke vunnet en premiere siden 1999 (Skeid) etter det jeg husker. Mange andre lag slet også det er helt naturlig.

 

Men; vi skapte 4 kjempesjanser + noen gode sjanser. Vi fikk bekreftet at forsvaret vårt er meget bra. Sandefjord hadde 0 sjanser og det er vel fremgang fra i fjor. At ikke Veigar eller Daniel scorer er uflaks etter mitt skjønn, det kommer. Daniel kunne forøvrig, hvis han var skuespiller noe han viste at han ikke er, fått straffe da han var alene med keeper i 1. omgang.

 

Kort spillervurdering:

 

Jon - hadde ingenting å gjøre, plukket lett det som kom i feltet, ennå for dårlig med beina.

 

MMS - Trygg og god, for lite med offensivt.

Mike - Full kontroll, oppspillene er ikke bra nok.

IA - full kontroll, sliter også med oppspillene. Begge stopperne mangler litt offensive kvaliteter.

Markus - Meget god. Rimelig rask og ikke minst rolig med ballen.

 

Tom - Mye bedre enn hva jeg ventet meg. Men mangler evnen til å gå til linja og slå (hands?) innlegg.

Joakim - Jobbet og slet, men var ikke konstruktiv i går, desverre.

Tommy - Vant mange baller, brukbare pasninger. En god kamp av Tommy.

Alan - Bedre lykke neste gang. Overtent?

 

Veigar - Kommer til to kjempesjanser + en god. Slet innledningsvis. Nydelig pasning til Daniels sjanse i 1.

Daniel - Mangler litt på toppform (etter skaden?). Men som Åge Hareide sa på TV2. Man ser at mannen kommer til å score mange mål. Plasseringsevnen er meget god. Skulle scoret selvfølgelig.

 

Espen - Meget positivt innhopp, lettbent, teknisk og vilje. Og for en spenst!

Andreas - Viser guts og vinner hodeduellene.

Bjørnar - Greit innhopp. Ikke veldig synlig.

 

Coaching: Jeg mener man gjør ting for sent. Alan skulle fått slippe 2. omgang. Andreas kommer inn for sent når man spiller mot et så defensivt tenkende lag. Så kan man spørre seg om man burde lagt om til tre mann bak. Skjønner dog at frykten er stor i første kamp.

 

Alt i alt synes jeg det var greit til å være første kamp. Hadde vi scoret på et par av sjansene så hadde vi vært strålende fornøyd.

 

1. Folk på hovis kan bekrefte at sandefjord supporterne sang oss sønder og sammen igår.

 

Jeg satt på Hovis. Jeg kan avkrefte det. Første fem og siste ti var Sandefjord supporterne hørbare, ellers var det SS eller stille.

Endret av Øyvind
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Øyvinds kampoppsummering er meget bra. Jeg ville kanskje tilføyd at jeg heller ville ha byttet en forsvarsspiller i stedet for Veigar med Strand, og litt tidligere. Så kunne vi spilt 3-4-1-2 med Veigar som ballfordeler til Daniel og Andreas.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det bør være mulig å spille med 3 spisser på hjemmebane mot "antatt" svakere lag som legger seg bakpå.

 

Enig i det hvis det skjer som en konsekvens av at det fortsatt 0-0 et stykke ute i kampen, men frykten for å tape er altfor stor i 1. serieomgang. Synd, men sånn er det.

 

Er dog ikke enig i at man skal starte i en annen formasjon. Janne er en 4-4-2 mann og da blir det feil å starte sesongen med en formasjon man ikke føler seg trygg i.

Endret av Øyvind
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skummet litt på SF-forumet i går etter kampen, og det som slo meg var følgende:

 

De var stort sett veldig fornøyde med kampen og resultatet!

 

 

Stabæk og Sandefjord har, omtrent uten unntak, blitt tippet på hhv. kvalik og nedrykk av alle "eksperter".SF-supporterne mener jo at disse to lagene er ganske jevngode, men vi mener vi er et par hakk bedre.

 

At vi er drit misfornøyde, mens SF er godt fornøyde sier egentlig ganske mye. Hvis de mener vi er jevngode og er fornøyde i en kamp de ikke har en eneste stor sjanse, mens vi burde scoret 2 eller tre med vanlig uttelling - hvordan ser SF for seg at det skal gå mot LSK, RBK, VIF, Lyn og Viking?

 

Hvilke lag skal SF slå, når de "taper" såpass klart mot oss?

 

http://www.op.no/sport/article2041109.ece

Olav Tuelo Johannesen kom inn etter 68 minutter, men fant som resten av Sandefjordslaget med å finne rytmen.

 

- Jeg holdt på ballen og gjorde jobben min. Egentlig hadde vi vel ikke en eneste sjanse i løpet av kampen, så vi bør være fornøyde med uavgjort, sier Tuelo Johannesen som gir mye av æren for poenget til målvakt Espen Bugge Pettersen.

 

- Han hadde en kongeredning i slutten av 1. omgang, og var solid kampen gjennom. Jeg tror Stabæk hadde fem sjanser og to skikkelig feite, sier han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er ganske enig med Øyvinds kampanalyse jeg også...

 

Det er jo heeelt utrolig at dommeren ikke legger til noe for skader og uthaling av tid, kun for innbyttene!

 

Alanzinho var den største skuffelsen. Tommy den som gjorde det best i forhold til mine forventninger..

 

Det er dog for dårlig at vi ikke tar tre poeng. Denne kampen er nok den vi på forhånd burde være størst favoritt til å vinne. Håper at vi får dratt med oss "noen" poeng fra de to neste kampene mot Tromsø og Odd, for mot Lyn, Rosenborg, Brann og Viking deretter er det faktisk ikke en selvfølge at vi gjør det!...og da er vi ikke langt oppe på tabellen...

 

Er litt pessimistisk nå kanskje, men kampen i går var ikke overbevisende. :huh:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er ganske enig med Øyvinds kampanalyse jeg også...

 

Det er jo heeelt utrolig at dommeren ikke legger til noe for skader og uthaling av tid, kun for innbyttene!

 

Alanzinho var den største skuffelsen. Tommy den som gjorde det best i forhold til mine forventninger..

 

Det er dog for dårlig at vi ikke tar tre poeng. Denne kampen er nok den vi på forhånd burde være størst favoritt til å vinne. Håper at vi får dratt med oss "noen" poeng fra de to neste kampene mot Tromsø og Odd, for mot Lyn, Rosenborg, Brann og Viking deretter er det faktisk ikke en selvfølge at vi gjør det!...og da er vi ikke langt oppe på tabellen...

 

Er litt pessimistisk nå kanskje, men kampen i går var ikke overbevisende. :huh:

 

Jeg synes det er rart at ikke Andreas Strand kom innpå tidligere. Vi slo jo langt hele tiden, veigar er vel ikke det beste oppspillspunktet. Når det er sagt synes jeg at Veigar imponerte meg. Daniel skuffet noe, burde vel ha puttet et mål eller to.

Endret av overlord
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi slår for mye langt i mine øyne, spesielt når det er Veigar som skal ta imot disse oppspillene. Han klarte bare å få ballen videre til Daniel et par ganger, hvor den ene førte til at Daniel kom alene med keeper.

 

Jeg kan ikke fatte at vi ikke spiller mer gjennom midtbaneleddet, men når det er sagt ville vel det gått dårlig med den utrolig dårlige bevegelsen Tommy og Jokke viste. De utgjorde ingen god kombinasjon, da de plasserte seg altfor likt og tett.

 

Jeg synes rett og slett vi spiller for lite fotball, er for feige med ballen og gjør mange enkle feil. Ved et par anledninger spiller vi godt på kanten, ved at Morten kommer opp i angrep, og da blir det straks farlig. Hvorfor skjer ikke dette oftere? Markus er ikke med opp en eneste gang, og når Bjørnar kommer inn, blir han ikke spilt opp en eneste fordømt gang. Hva vi hadde trengt mot slutten, med Andreas, Daniel og Espen på banen, er gode innlegg. Bjørnar la seg utpå krittet gang på gang, uten å få kula. Dumt.

 

Nei, dette var begredelig. Hadde vi enda vunnet 1-0, så kunne jeg tatt ferie med en visshet om at vi hadde sikret oss 3 viktige poeng i kampen mot ny kontrakt.

 

Forza Stabæk og god paaske!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Espen - Meget positivt innhopp, lettbent, teknisk og vilje. Og for en spenst!

 

Bra spenst ja!!!

 

normal_IMG_9207.jpg

 

Ehhh . håper det er greit at jeg gjengir bildet ditt Solli? se her---© 2003-2006 copyright Norpixel Media

Endret av Blaatter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Espen - Meget positivt innhopp, lettbent, teknisk og vilje. Og for en spenst!

 

Bra spenst ja!!!

 

normal_IMG_9207.jpg

 

Ehhh . håper det er greit at jeg gjengir bildet ditt Solli? se her---© 2003-2006 copyright Norpixel Media

 

 

Enig i den. Håper og tror Espen får starte ye oftere, kanskje allerede alt nå til helgen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


enig i mye her om at det er mere stabæk å spille ballen gjennom midtbaneleddet, og spille en mere "underholdende fotball". vær gang ballen ble slått langt mot veigar eller daniel, kan jeg ikke huske en eneste gang de vant den hodeduellen... alan sleit mot en defansiv ving og en god høyreback som tydeligvis ikke har trent på annet i år en å takle og heade ballen ut til innkast, og da kunne alan hatt god hjelp av at markus kunne vært med mer fremover, derfor synes jeg egentlig at markus burde blitt byttet ut med en offensiv bjørnar i pausen. jeg synes høyresida vår var best igår og ved noen anledninger i går så spilte de seg fint igjennom og kom til farlige innlegg.. bra samarbeid mellom tom og morten. men var nok en del nerver der ute igår pluss at jocke og jeppe som kjenner hverandre veldig godt ikke spilte sammen var et stort minus

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skummet litt på SF-forumet i går etter kampen, og det som slo meg var følgende:

 

De var stort sett veldig fornøyde med kampen og resultatet!

 

 

Stabæk og Sandefjord har, omtrent uten unntak, blitt tippet på hhv. kvalik og nedrykk av alle "eksperter".SF-supporterne mener jo at disse to lagene er ganske jevngode, men vi mener vi er et par hakk bedre.

 

At vi er drit misfornøyde, mens SF er godt fornøyde sier egentlig ganske mye. Hvis de mener vi er jevngode og er fornøyde i en kamp de ikke har en eneste stor sjanse, mens vi burde scoret 2 eller tre med vanlig uttelling - hvordan ser SF for seg at det skal gå mot LSK, RBK, VIF, Lyn og Viking?

 

Hvilke lag skal SF slå, når de "taper" såpass klart mot oss?

 

 

Vel, jeg trodde da vitterlig at vi fikk et uavgjortresultat mot dere i går. Og ja, vi er fornøyd med det.

Det er på hjemmebane vi skal slå dere og gjør vi det så har vi tatt 4 poeng i våre innbyrdes kamper.

Dere vil bare ha tatt ett.... Forstår du hvorfor vi er fornøyde da?

 

Og når det gjelder "underholdningsverdien" så er det vel strengt tatt hjemmelaget som skal stå for det?

På bortebane i eliteserien gjelder det å være kyniske og det var SF i går. Slikt blir det poeng av og det er poeng som gjør at man berger plassen.

 

Over halve av gårsdagens startelver var dessuten nye av året så jeg bekymrer meg ikke noe særlig over manglende sjanser heller. Det vil komme når spillerne bli mer samspilte og slikt sett burde SF bare bli bedre og bedre utover sesongen. Ett poeng i serieåpningen er derfor bra!

 

Banespillet var forøvrig helt jevnt så strengt tatt så er det dere som burde bekymre dere. Hjemmekamper mot lag som Sandefjord er vel kamper dere trenger å vinne dere også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel, jeg trodde da vitterlig at vi fikk et uavgjortresultat mot dere i går. Og ja, vi er fornøyd med det.

Det er på hjemmebane vi skal slå dere og gjør vi det så har vi tatt 4 poeng i våre innbyrdes kamper.

Dere vil bare ha tatt ett.... Forstår du hvorfor vi er fornøyde da?

 

Og når det gjelder "underholdningsverdien" så er det vel strengt tatt hjemmelaget som skal stå for det?

På bortebane i eliteserien gjelder det å være kyniske og det var SF i går. Slikt blir det poeng av og det er poeng som gjør at man berger plassen.

 

Over halve av gårsdagens startelver var dessuten nye av året så jeg bekymrer meg ikke noe særlig over manglende sjanser heller. Det vil komme når spillerne bli mer samspilte og slikt sett burde SF bare bli bedre og bedre utover sesongen. Ett poeng i serieåpningen er derfor bra!

 

Banespillet var forøvrig helt jevnt så strengt tatt så er det dere som burde bekymre dere. Hjemmekamper mot lag som Sandefjord er vel kamper dere trenger å vinne dere også?

Ja, ja! Kjempefint! Gratulerer! Supert lag! Sandefjord er kule! Hei! Hei!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg lurer på en ting nå som det i skyggen av Molde Tromsø kampen i går diskuteres om hvorvidt noe er fairplay eller ikke.

 

I går i kampen mellom Stabøk og Sandefjord lå det en Sandefjord spiller nede. Stabæk hadde ballen, Sandefjord supporterne peip fordi vi ikke ga fra oss ballen, så snappet en sandefjordspiller ballen, men heller ikke de sparker ballen utover linja. Resultatet er at dommeren blåser i fløyta og stopper kampen. Etter at dommeren har sett til den skadete spilleren så indikerer han at ballen skal droppes. Daniel får tak i ballen (sandefjord gjør ikke så mye for å få den) og sparker den i retning sandefjord spilleren. Er det egentlig nødvendig? Her har jo dommeren måtte gå inn å stoppe spillet da bør vel droppen være slik at det gjelder å få ballen og beholde den?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg lurer på en ting nå som det i skyggen av Molde Tromsø kampen i går diskuteres om hvorvidt noe er fairplay eller ikke.

 

I går i kampen mellom Stabøk og Sandefjord lå det en Sandefjord spiller nede. Stabæk hadde ballen, Sandefjord supporterne peip fordi vi ikke ga fra oss ballen, så snappet en sandefjordspiller ballen, men heller ikke de sparker ballen utover linja. Resultatet er at dommeren blåser i fløyta og stopper kampen. Etter at dommeren har sett til den skadete spilleren så indikerer han at ballen skal droppes. Daniel får tak i ballen (sandefjord gjør ikke så mye for å få den) og sparker den i retning sandefjord spilleren. Er det egentlig nødvendig? Her har jo dommeren måtte gå inn å stoppe spillet da bør vel droppen være slik at det gjelder å få ballen og beholde den?

 

 

Man bør vel absolutt sende ballen tilbake uansett om det er dommeren som blåser eller motstanderen spiller ballen utover linja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg lurer på en ting nå som det i skyggen av Molde Tromsø kampen i går diskuteres om hvorvidt noe er fairplay eller ikke.

 

I går i kampen mellom Stabøk og Sandefjord lå det en Sandefjord spiller nede. Stabæk hadde ballen, Sandefjord supporterne peip fordi vi ikke ga fra oss ballen, så snappet en sandefjordspiller ballen, men heller ikke de sparker ballen utover linja. Resultatet er at dommeren blåser i fløyta og stopper kampen. Etter at dommeren har sett til den skadete spilleren så indikerer han at ballen skal droppes. Daniel får tak i ballen (sandefjord gjør ikke så mye for å få den) og sparker den i retning sandefjord spilleren. Er det egentlig nødvendig? Her har jo dommeren måtte gå inn å stoppe spillet da bør vel droppen være slik at det gjelder å få ballen og beholde den?

Stusset på det samme. Her skulle vel en dropp ha vært dropp, og ikke en sånn sentre ting (i mangel på andre ord, så velger jeg å kalle det en fnæsk)? Men det hadde vel neppe noen verdens ting å si på utfallet

Endret av Pjalle Nøtt
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joda,, det var svakt og nervøst i går. Og selvf bør vi ta 3 p mot Sfj hjemme. Gikk skikkelig skuffet hjem fra Nadderud, men har kommet meg litt:

- vi mangler et par sentrale spillere som snart er tilbake

- vi blir bedre og bedre ut over i sesongen

- vi får nye spillere til sommeren (*håper*)

 

men jeg er fortsatt ganske skeptisk/redd for Tromsø- og Odd-kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-Sandefjord
×
×
  • Opprett ny...