Gå til innhold

Hvor bra er årets utgave av Stabæk?


Albert
 Del

Anbefalte innlegg


La oss se på våre selvmål.

 

1995

Ingen

 

Tom Kåre Staurvik, Rosenborg, mot Stabæk i 6. runde

Stian Larsen, Tromsø, mot Stabæk i 13. runde

Thomas Hafstad, Tromsø, mot Stabæk i 13. runde

 

1996

André Flem mot Rosenborg i 3. runde

 

1997

Karl Petter Løken mot Bodø/Glimt i 22. runde.

 

1998

Petter Belsvik mot Brann i 12. runde.

 

Eirik Bakke, Sogndal,  mot Stabæk i 13. runde.

 

1999

André Flem mot Brann i 11. runde.

 

Stein Petter Eidal, Skeid, mot Stabæk i 1. runde.

Arild Sundgot, Lillestrøm, mot Stabæk i 4. runde.

 

2000

Andrè Muri mot Odd Grenland i 15. runde.

 

Andreas Evjen, Bodø/Glimt, mot Stabæk i 5. runde.

 

2001

Petur Marteinsson mot Lillestrøm i 7. runde.

Christian Wilhelmsson mot Lyn i 19. runde.

 

2002

Ingen

 

Erik Hagen, Vålerenga, mot Stabæk i 15. runde.

Tobias Carlsson, Molde, mot Stabæk i 25. runde.

Rune Tangen, Moss, mot Stabæk i 26. runde.

 

2003

Christian Holter mot Rosenborg i 24. runde.

 

Roy Wassberg, Brann, mot Stabæk i 23. runde.

 

2004

Ingen

 

Gylfi Einarsson, Lillestrøm, mot Stabæk i 23. runde.

 

2006

Mike Kjølø mot Lyn i 4. runde.

 

2007

Ingen

 

Indridi Sigurdsson, Lyn, mot Stabæk i 22. runde.

 

 

Det er ingen som utmerker seg som store selvmålscorere hos Stabæk.  Selv Andre Muri har bare ett i tippeligaen.  Andre Flem topper med to.  

 

Mest spesiell må kampen borte mot Tromsø i vår første eliteseriesesong ha vært.  Da scoret Tromsøspillerne alle målene.  Kampen endte 2-2.

 

Kampen hvor Christian Holter satte sitt selvmål er også minneverdi.  Han satte også det neste målet i den kampen, slik at han var mannen bak de to siste målene.  Stabæk vant 6-1.  På Lerkendal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Ett poeng i årets seriepremiere er iallefall ett poeng mer enn i fjor, så med seier i neste runde vil vi allerede ligge tre poeng foran skjema fra i fjor. Ser meeeeeget lovende ut!

 

:-D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ett poeng i årets seriepremiere er iallefall ett poeng mer enn i fjor, så med seier i neste runde vil vi allerede ligge tre poeng foran skjema fra i fjor. Ser meeeeeget lovende ut!

 

:-D

 

Ifjor møtte vi Brann i åpningsrunden, laget som endte opp med seriegull. Tror ikke det er helt sammenlignbart!:-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ifjor møtte vi Brann i åpningsrunden, laget som endte opp med seriegull. Tror ikke det er helt sammenlignbart!:-)

 

Så du avskriver muligheten for at Molde tar gullet i år altså... Jaja, du om det. Jeg velger å tro Molde er helt i teten inntil det motsatte blir bevist. ;-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Molde tar naturligvis ikke noe medalje, men jeg synes de sparket overraskende godt fra seg på søndag. Selv om vi spilte dårlig blir jeg overrasket om Molde står nederst når vi teller opp etter sesongen.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ifjor møtte vi Brann i åpningsrunden, laget som endte opp med seriegull. Tror ikke det er helt sammenlignbart!:-)

 

Så du avskriver muligheten for at Molde tar gullet i år altså... Jaja, du om det. Jeg velger å tro Molde er helt i teten inntil det motsatte blir bevist. ;-)

 

Kan man bruke gjeldende tabell som bevis på at Molde ikke er helt i tet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ifjor møtte vi Brann i åpningsrunden, laget som endte opp med seriegull. Tror ikke det er helt sammenlignbart!:-)

 

Så du avskriver muligheten for at Molde tar gullet i år altså... Jaja, du om det. Jeg velger å tro Molde er helt i teten inntil det motsatte blir bevist. ;-)

 

Kan man bruke gjeldende tabell som bevis på at Molde ikke er helt i tet?

 

Hvis du samtidig vil bruke gjeldende tabell som bevis på at Stabæk ikke er helt i tet, så ja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk trenger nå 13 poeng for å passere Kongsvinger på maraton tabellen i øverste divisjon (1963-).

 

15. Kongsvinger 394kamper -69 i målforskjell 383 poeng

16 Stabæk 313 kamper +131 i målforskjell 370 poeng

 

Det bør vi klare i løpet av nærmeste fremtid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk trenger nå 13 poeng for å passere Kongsvinger på maraton tabellen i øverste divisjon (1963-).

 

15. Kongsvinger 394kamper -69 i målforskjell 383 poeng

16 Stabæk 313 kamper +131 i målforskjell 370 poeng

 

Det bør vi klare i løpet av nærmeste fremtid.

Takk, da er dagen min reddet..

 

Men forøvrig, målforskjellen er hyggelig, viser at det ikke er nytt at Stabæk spiller for å underholde. Bedre å score enn å vinne!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk man ikke kun 2 poeng for seier inntil en gang på 80-tallet?

Stabæk er jo fotball-historsk sett, ganske fersk i øverste divisjon, så det er overraskene at de er så høyt...

Endret av $uperTerje
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her har dere en ganske komplisert tabell som både bruker 2 og 3 poeng.  Man har dessuten en utregning på snittpoeng pr kamp spilt (to poeng for seier) - der er RBK best med 1,30, Lillestrøm har 1,19 og så kommer vi og Viking på 1,14. 
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her har dere en ganske komplisert tabell som både bruker 2 og 3 poeng.  Man har dessuten en utregning på snittpoeng pr kamp spilt (to poeng for seier) - der er RBK best med 1,30, Lillestrøm har 1,19 og så kommer vi og Viking på 1,14. 

Stilig at vi deler andreplassen over flest poeng per kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er du pensjonert, Albert, eller kan man håpe på tabell i år også?

 

edit: quotestyr

 

Jeg er ikke pensjonert, men det er en del arbeid.  Men om det er stor interesse for dem så bøyer jeg meg gjerne for folkeviljen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er du pensjonert, Albert, eller kan man håpe på tabell i år også?

 

edit: quotestyr

 

Jeg er ikke pensjonert, men det er en del arbeid.  Men om det er stor interesse for dem så bøyer jeg meg gjerne for folkeviljen.

 

Det er stor interesse :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

etter min mening er det beste på lenge! vi har god dekning på keeper midtbane og angrep, vi har talenter vi kan sette på når vi kjører kampene og vi har flere ledetyper enn på lenge. strengt tatt har jeg en sterk følelse for medalje i år i forhold til i fjor da jeg trodde vi ville havne midt på tabellen. Og jeg tipper negativt:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjære mednørder og statistikkfreaker,

 

Jeg takker for tilliten og det "voldsomme" trykket for litt historie.

 

Serieåpningen var ikke dårlig den.  Vi har bare vunnet tre ganger, og vi har hatt like mange uavgjort.

 

Runde 2

År (sl.plass) Målforskjell Poeng

1997 (5) 4 6

2008 (?) 2 4

2006 (5) 1 4

1999 (5) 5 3

2003 (3) 2 3

1998 (3) 0 3

2004 (13) 0 3

2001 (4) -2 3

2002 (5) 0 2

2007 (2) -1 1

1996 (6) -2 1

2000 (5) -4 0

1995 (9) -5 0

 

Poengmessig er det - på papiret - bare åpningen i 1997 som var bedre.  Da slo vi fugla 4-1 i første runde og fortsatte med 1-0 mot Tromsø i den andre runden.  Men det la ingen merke til

fordi kampen mot Tromsø først ble spilt 4. juni. Vi spilte uavgjort i vår andre kamp i 1997 (3. runde).

 

Hadde kampen i 1997 gått på riktig tidspunkt, ville vi vært ett mål bak Strømsgodset på andre plass.  Serieledelse etter andre serierunde har vi ald

i hatt før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Hvor bra er årets utgave av Stabæk?
×
×
  • Opprett ny...