Gå til innhold

Odd Grenland


atleten
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


jeg vet ikke jeg as, men nannskog er ikke i slik for som han var stort sett under hele tiden i 1.div. han putter på langt nær ikke så mye og setter ikke de samme 70-100% sjangsene som han gjøre før. litt skuffet over de siste kampene av han jeg as!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1-1. Etter å ha sett kampen på nett (kjedelig, men sånn er det å bo langt unna..), så er det ikke annet å si at vi skal være drit glad for at det er odd vi møter, og ikke rosenborg. Nystuen og Stenersen er, etter min oppfatning

ikke en god kombinasjon på midten.. Det er en tacklingsterk sentralmidt, men gir bort svære rom og gir bort ballen i øst og vest.

Nå er det forhåpentligvis skadesituasjonen som gjør at Steners og Nystuen spiller sammen sentralt, men må si at jeg håper virkelig at Persson eller Henning er tilbake i storform til lyn-kampen. Spiller vi med Steners-Nystuen sentralt på midt mot Lyn er jeg redd midtbanen kommer til å få det skikkelig tøft!

 

Selv om det ble 1 poeng, og vi allerede er oppe i 5poeng, er min kommentar etter denne kampen: HJELP!! Få Persson skadefri!

 

Kampens beste: IAO. Han er faen meg konge!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror det kan bli en trist sesong for Odd-supporterne.

Sang de en eneste sang?

 

Vakkert mål av Veigar, bra stopperspill av IA og Markus, Daniel er ikke i form, dommern var ræva og Arne Sandstø er jaggu rar.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror det kan bli en trist sesong for Odd-supporterne.

Sang de en eneste sang?

 

Hørte bare at de ropte "ODDERANE, ODDERANE" ! Kanskje vi skulle begynne å rope "Stabæk Support" ??? :blink:

 

Skulle gjerne sett litt bedre uttelling i slutten av 2. omgang. Sett fra MIX-tribunen var det mye "nesten" foran Odd-buret!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1-1. Etter å ha sett kampen på nett (kjedelig, men sånn er det å bo langt unna..), så er det ikke annet å si at vi skal være drit glad for at det er odd vi møter, og ikke rosenborg. Nystuen og Stenersen er, etter min oppfatning

ikke en god kombinasjon på midten.. Det er en tacklingsterk sentralmidt, men gir bort svære rom og gir bort ballen i øst og vest.

Nå er det forhåpentligvis skadesituasjonen som gjør at Steners og Nystuen spiller sammen sentralt, men må si at jeg håper virkelig at Persson eller Henning er tilbake i storform til lyn-kampen. Spiller vi med Steners-Nystuen sentralt på midt mot Lyn er jeg redd midtbanen kommer til å få det skikkelig tøft!

 

Selv om det ble 1 poeng, og vi allerede er oppe i 5poeng, er min kommentar etter denne kampen: HJELP!! Få Persson skadefri!

 

Kampens beste: IAO. Han er faen meg konge!

 

enig med deg. Jeg synes Stabæk også gjør ting vanskelig for seg selv med alt for lite bevegelse over hele banen. Veigar var god i første omgang, men når han ble flyttet til spiss i andre ble han helt borte, så det var synd strand ikke fortsatte! fem poeng etter møte med sandefjord Odd og tromsø, ett poeng for lite spør du meg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nystuen var rett og slett ELENDIG idag. Tapte mange dueller og rotet bort ballen hele tiden. Daniel prøver og prøver , men kommer ikke til store sjanser idag. Spiller for spiller:

 

Jon Knudsen......5 Ikke mye å gjøre. kan ikke lastes for scoringen

Morten Skjønsberg.....5 Roter litt noen ganger, men alt i alt bra

IA Olsen...BB...7 Ny strålende kamp. Viner alt i lufta

Markus Karlsson.....6 Bra kamp, gjør odds spisser anonyme

Bjørnar Holmvik....6 Har nivået inne og viser det. God offensivt

Tom Stenvoll.....3 Legger ikke merke til han offensivt, godkjent defensivt

Espen Nystuen....2 Håpløs kamp. Løper i mellom hele tiden og hodestyrken hans legger jeg ikke merke til. Svvak med ballen i beina

Tommy Stenersen.....4 Litt bedre enn Nystuen , men ikke mye. Endel gode taklinger , men blir tidvis overspillt

Veigar Pall Gunnarson....5 Strålende scoring, og er god i første omgang. Jobber bra i begge omganger, men ikke like mange vellykede raid

Daniel Nannskog.....4 Jobber knallhard. Har to førsøk som Jarstein rdeer. Grei kamp, bortsett fra at han ikke scorer.

Andreas Strand....3 Vinner et par dueller, men får ikke vist sin styrke ordentlig. Byttet ut mo Alan.

Alanzinho.....4 Setter litt press på Odds høyreback, men det blir ikke noe ordentlig farlig ut av det.

 

Alt i alt en for dårlig kamp. Skal vi vinne mot Lyn, KAN ikke Stenersen og Nystuen spille sammen. Håper at Hauger og Jansson er klar fra start mot Lyn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sitter og depper litt. Selv om vi bare en gang tidligere har gått ubeiseret gjennom de tre første kampene i eliteserien.

 

Første omgang var bra, bortsett fra situasjonen som leder til straffe. Jeg er selvfølgelig ikke enig, men det er antakelig fordi jeg ikke ser selve situasjonen.

 

Mener Veigar gjør en kjempejobb, og er definitivt vår beste i første omgang. Kanskje vi skulle beholde ham på midtbanen og la ham bli enda mer trygg i den rollen. Jeg gleder meg til får noen av våre skadede og Mike tilbake.

 

Gøy å se Henning igjen, selv om han selvfølgelig trenger litt spilletid før han når toppformen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


er enig i det meste, men jeg synes ikke holmvik spilte så bra at han fortjener en sekser, han hadde mange upresise langballer som jeg ble litt irritert over, særlig i annen omgang når stabæk MÅTTE score!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


er enig i det meste, men jeg synes ikke holmvik spilte så bra at han fortjener en sekser, han hadde mange upresise langballer som jeg ble litt irritert over, særlig i annen omgang når stabæk MÅTTE score!

 

 

Jeg syntes faktisk at Homvik gjorde endel bra jeg. Kanskje ikke helt presis med venstre foten , men er god defensivt, særlig i 2.omgang. Markus er ikke like god offensivt som Bjørnar, det er ivertfall helt sikkert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sitter og depper litt. Selv om vi bare en gang tidligere har gått ubeiseret gjennom de tre første kampene i eliteserien.

 

Første omgang var bra, bortsett fra situasjonen som leder til straffe. Jeg er selvfølgelig ikke enig, men det er antakelig fordi jeg ikke ser selve situasjonen.

 

Mener Veigar gjør en kjempejobb, og er definitivt vår beste i første omgang. Kanskje vi skulle beholde ham på midtbanen og la ham bli enda mer trygg i den rollen. Jeg gleder meg til får noen av våre skadede og Mike tilbake.

 

Gøy å se Henning igjen, selv om han selvfølgelig trenger litt spilletid før han når toppformen.

Straffen var vel relativt grei. Klønete opptreden av Espen, som kun går etter mann og ikke ball. Ellers må jeg si meg enig i alle som lovpriser forsvaret, IA er helt sjef! Og ærlig talt savnet jeg ikke Mike i dag. Men jeg savner sterkt den midtbanen Jokke, Jesper og Henning i form gir oss. I dag blir vi alt for upresise og misster ballen gang på gang på midten. Da får heller ikke Daniel de ballene han trenger. Tror ikke det er noe i veien med formen til Daniel - han trenger den rette servicen for å score, og det får han ikke med midtbanen vi stilte med i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


likte forøvrig disse her fra vg nett:

7 1 - 0 PALL GUNNARSSON. Pall Gunnarsson avanserer og blir fellt. Frispark fra 20 meter. Islendingen tar det selv, og setter det nydelig i venstre hjørne. Jarstein er på den, men makter ikke dytte den utenfor.

53 Alanzinho briljerer og spiller til Nannskog som blir felt. Dommer vinker videre.

56 Alanzinho skjærer inn fra venstre, går av et par mann og skyter over fra 16 meter.

 

var det ikke bakerste mann på den andre der a?

Endret av Andreas
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nystuen var rett og slett ELENDIG idag. Tapte mange dueller og rotet bort ballen hele tiden. Daniel prøver og prøver , men kommer ikke til store sjanser idag. Spiller for spiller:

 

Jon Knudsen......5 Ikke mye å gjøre. kan ikke lastes for scoringen

Morten Skjønsberg.....5 Roter litt noen ganger, men alt i alt bra

IA Olsen...BB...7 Ny strålende kamp. Viner alt i lufta

Markus Karlsson.....6 Bra kamp, gjør odds spisser anonyme

Bjørnar Holmvik....6 Har nivået inne og viser det. God offensivt

Tom Stenvoll.....3 Legger ikke merke til han offensivt, godkjent defensivt

Espen Nystuen....2 Håpløs kamp. Løper i mellom hele tiden og hodestyrken hans legger jeg ikke merke til. Svvak med ballen i beina

Tommy Stenersen.....4 Litt bedre enn Nystuen , men ikke mye. Endel gode taklinger , men blir tidvis overspillt

Veigar Pall Gunnarson....5 Strålende scoring, og er god i første omgang. Jobber bra i begge omganger, men ikke like mange vellykede raid

Daniel Nannskog.....4 Jobber knallhard. Har to førsøk som Jarstein rdeer. Grei kamp, bortsett fra at han ikke scorer.

Andreas Strand....3 Vinner et par dueller, men får ikke vist sin styrke ordentlig. Byttet ut mo Alan.

Alanzinho.....4 Setter litt press på Odds høyreback, men det blir ikke noe ordentlig farlig ut av det.

 

Alt i alt en for dårlig kamp. Skal vi vinne mot Lyn, KAN ikke Stenersen og Nystuen spille sammen. Håper at Hauger og Jansson er klar fra start mot Lyn.

 

Skjer a?? Nystuen var ikke dårligere enn noen av de andre og Steners var direkte svak. Han ga bort ballen hele tiden. Dessuten syns jeg det var feil å bytte ut Stand mot Alan, mot Odd trengs det muskler..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nystuen var rett og slett ELENDIG idag. Tapte mange dueller og rotet bort ballen hele tiden. Daniel prøver og prøver , men kommer ikke til store sjanser idag. Spiller for spiller:

 

Jon Knudsen......5 Ikke mye å gjøre. kan ikke lastes for scoringen

Morten Skjønsberg.....5 Roter litt noen ganger, men alt i alt bra

IA Olsen...BB...7 Ny strålende kamp. Viner alt i lufta

Markus Karlsson.....6 Bra kamp, gjør odds spisser anonyme

Bjørnar Holmvik....6 Har nivået inne og viser det. God offensivt

Tom Stenvoll.....3 Legger ikke merke til han offensivt, godkjent defensivt

Espen Nystuen....2 Håpløs kamp. Løper i mellom hele tiden og hodestyrken hans legger jeg ikke merke til. Svvak med ballen i beina

Tommy Stenersen.....4 Litt bedre enn Nystuen , men ikke mye. Endel gode taklinger , men blir tidvis overspillt

Veigar Pall Gunnarson....5 Strålende scoring, og er god i første omgang. Jobber bra i begge omganger, men ikke like mange vellykede raid

Daniel Nannskog.....4 Jobber knallhard. Har to førsøk som Jarstein rdeer. Grei kamp, bortsett fra at han ikke scorer.

Andreas Strand....3 Vinner et par dueller, men får ikke vist sin styrke ordentlig. Byttet ut mo Alan.

Alanzinho.....4 Setter litt press på Odds høyreback, men det blir ikke noe ordentlig farlig ut av det.

 

Alt i alt en for dårlig kamp. Skal vi vinne mot Lyn, KAN ikke Stenersen og Nystuen spille sammen. Håper at Hauger og Jansson er klar fra start mot Lyn.

 

Skjer a?? Nystuen var ikke dårligere enn noen av de andre og Steners var direkte svak. Han ga bort ballen hele tiden. Dessuten syns jeg det var feil å bytte ut Stand mot Alan, mot Odd trengs det muskler..

 

 

Ikke Enig i at Nystuen var like bra som de andre. Han skaffer Odd straffesparket som gjør at Odd får med seg et poeng. Han vant veldig få dueller i tillegg til å miste ballen hele tiden i det han skulle sende en pasning eller gjøre en finte. Stenersen gjorde mange feil, men var mere dominerende enn det Nystuen var. Enig i at Strand burde vært på banen i 2.omgang, men han gjorde ingen stor 1.omgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nystuen var rett og slett ELENDIG idag. Tapte mange dueller og rotet bort ballen hele tiden. Daniel prøver og prøver , men kommer ikke til store sjanser idag. Spiller for spiller:

 

Jon Knudsen......5 Ikke mye å gjøre. kan ikke lastes for scoringen

Morten Skjønsberg.....5 Roter litt noen ganger, men alt i alt bra

IA Olsen...BB...7 Ny strålende kamp. Viner alt i lufta

Markus Karlsson.....6 Bra kamp, gjør odds spisser anonyme

Bjørnar Holmvik....6 Har nivået inne og viser det. God offensivt

Tom Stenvoll.....3 Legger ikke merke til han offensivt, godkjent defensivt

Espen Nystuen....2 Håpløs kamp. Løper i mellom hele tiden og hodestyrken hans legger jeg ikke merke til. Svvak med ballen i beina

Tommy Stenersen.....4 Litt bedre enn Nystuen , men ikke mye. Endel gode taklinger , men blir tidvis overspillt

Veigar Pall Gunnarson....5 Strålende scoring, og er god i første omgang. Jobber bra i begge omganger, men ikke like mange vellykede raid

Daniel Nannskog.....4 Jobber knallhard. Har to førsøk som Jarstein rdeer. Grei kamp, bortsett fra at han ikke scorer.

Andreas Strand....3 Vinner et par dueller, men får ikke vist sin styrke ordentlig. Byttet ut mo Alan.

Alanzinho.....4 Setter litt press på Odds høyreback, men det blir ikke noe ordentlig farlig ut av det.

 

Alt i alt en for dårlig kamp. Skal vi vinne mot Lyn, KAN ikke Stenersen og Nystuen spille sammen. Håper at Hauger og Jansson er klar fra start mot Lyn.

 

Skjer a?? Nystuen var ikke dårligere enn noen av de andre og Steners var direkte svak. Han ga bort ballen hele tiden. Dessuten syns jeg det var feil å bytte ut Stand mot Alan, mot Odd trengs det muskler..

 

 

Må henge meg på der, Nystuen ga bort en straffe og noen baller, men han fighta som faen. Tommy var ganske anonym etter min mening.

 

Og å bytte ut Strand, var en gedigent feilgrep, Alan skulle blitt byttet ut mot Tom etter min mening, som også var ganske anonym idag

 

Men det er jo lett å være etterpåklok <_<

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nystuen var rett og slett ELENDIG idag. Tapte mange dueller og rotet bort ballen hele tiden. Daniel prøver og prøver , men kommer ikke til store sjanser idag. Spiller for spiller:

 

Jon Knudsen......5 Ikke mye å gjøre. kan ikke lastes for scoringen

Morten Skjønsberg.....5 Roter litt noen ganger, men alt i alt bra

IA Olsen...BB...7 Ny strålende kamp. Viner alt i lufta

Markus Karlsson.....6 Bra kamp, gjør odds spisser anonyme

Bjørnar Holmvik....6 Har nivået inne og viser det. God offensivt

Tom Stenvoll.....3 Legger ikke merke til han offensivt, godkjent defensivt

Espen Nystuen....2 Håpløs kamp. Løper i mellom hele tiden og hodestyrken hans legger jeg ikke merke til. Svvak med ballen i beina

Tommy Stenersen.....4 Litt bedre enn Nystuen , men ikke mye. Endel gode taklinger , men blir tidvis overspillt

Veigar Pall Gunnarson....5 Strålende scoring, og er god i første omgang. Jobber bra i begge omganger, men ikke like mange vellykede raid

Daniel Nannskog.....4 Jobber knallhard. Har to førsøk som Jarstein rdeer. Grei kamp, bortsett fra at han ikke scorer.

Andreas Strand....3 Vinner et par dueller, men får ikke vist sin styrke ordentlig. Byttet ut mo Alan.

Alanzinho.....4 Setter litt press på Odds høyreback, men det blir ikke noe ordentlig farlig ut av det.

 

Alt i alt en for dårlig kamp. Skal vi vinne mot Lyn, KAN ikke Stenersen og Nystuen spille sammen. Håper at Hauger og Jansson er klar fra start mot Lyn.

Enig i mye, men vil gi :

4 til Tom, bidro med en del off, uten å ha noen stor dag.

5 til Bjørnar, mista ballen mye i meget farlig posisjoner i 1 omgang, men hadde en bra 2.

3 til Espen, han jobber hardt og forstyrrer Odd mye, men er håpløs med ballen.

 

Henning virket forøvrig VELDIG usikker når han kom inn, men spilte seg opp en del. Blir nok mye sterkere mot Lyn, tipper han får i hvert fall en omgang da. Vil forøvrig heller ha Bjørnar en Markus mot Lyn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viktig å huske på de som gjør det bra også!

- Knudsen er bankers som alltid! (Hva faen gjør Espen Johnsen på landslaget?)

- IAO er enorm, og synes han fremstår som en skikkelig lagleder

- Markus gjør jobben, og funker bra med IA

- Pall er drivkraften på midten og er ganske bra

 

Jeg er av den oppfatningen at Alan burde ha spilt fra start, med tanke på

at det er stenersen og nystuen som spiller sentralt. Det blir litt tamt med kun Pall som kreativ drivkraft fremover..

Endret av kuk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi kan vel konstatere for tredje gang på rad at det er forsvaret vårt som redder oss. IA var virkelig sjef i dag, og Markus var ikke stort dårligere, faktisk bedre enn jeg hadde forventet av han i midtstopperrollen. Og Veigar var faktisk bedre på venstrevingen i første enn som spiss i andre.

 

Å få med seg ett poeng når vi mangler fem mann fra den "normale" startelleveren, inkludert hele midtbanen, er egentlig ikke så ille. Vi kan kanskje ikke forvente trepoengere når vi er inne i en periode med mange skade- og karantene-fravær. Sånn sett er poengene fra de to siste kampene nesten som bonus å regne. Allikevel blir jeg litt bekymret.

 

Punkt 1: Vi få igang "førsterekka" på midtbanen fort som fy hvis vi skal kunne ta poeng fra andre enn de antatt svakeste lagene.

Punkt 2: Er vi gode nok taktisk? Jeg synes mangelen på variasjon og offensive spillemønstre er påfallende. Det har selvsagt litt sammenheng med at vi stiller med kun andrevalg på midtbanen og at disse ikke er gode nok teknisk eller kreativit til å dominere midtbanen, men like fullt mener jeg det er en smule bekymringsverdig. Hvilke taktiske endringer gjør vi når det ikke lykkes å slå langt? Ingen! Annet enn at det går over til noe som synes ganske planløst. Dette er ikke akkurat hva vi ble vant med under Anders Linderoth og Gaute Larsen...

 

Vi kan krige oss til ok resultater mot lagene på den nedre tabellhalvdelen ved å spille på denne måten, men det lover ikke godt mot motstandere som Lyn og Rosenborg.

 

Selv om det var en jevn kamp, synes jeg faktisk vi ser mer ut som et bunnlag enn Odd. Forhåpentlig var det bare fordi vi manglet flere av våre beste spillere.

 

Odd på sin side virket bedre enn mange har spådd dem å bli i år. De har enkelte spillere av god nok kvalitet til at jeg tror Odd vil få en sesong omtrent som de pleier, med én dårlig periode og én god, som til slutt resulterer i en plassering rundt midten. Per Nilsson og Fernando de Ornelas var vel de som bød oss på størst problemer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er bekymret for midtbanespillet for tiden. Odd hadde kjempe store rom på midten i 1. omgang og tommy svindal fikk gjøre akkurat som han ville. Savner ballsikre midtbanespillere med overblikk, det har vært det største problemet vårt nå som JP, JJ og HH (tilbake nå heldigvis) har vært og er skadet. I store deler av matchen idag var det null bevegelse på midten, noe som førte til at forsvaret slo de lange ballene opp mot spissene, som odd forsvaret tok seg greit av. Vi får krysse fingrene for at gutta snart blir friske!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tenker på uttalelser før sesongstart om at Daniel er bedre trent enn noengang - fra maestro. Synes han løper for lite, og gir opp for lett i dag.

Hva med Pall? Han løp jo hakke meg i alle 90 minuttene. Jobba og sleit deffensivt og offensivt. Vår beste mann, spør du meg. I konkuranse med IA.

Strand bør være nødløsning når det butter - inntil videre.

Vi har ennå ikke tapt i Tippeligaen i år. Herlig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tenker på uttalelser før sesongstart om at Daniel er bedre trent enn noengang - fra maestro. Synes han løper for lite, og gir opp for lett i dag.

Hva med Pall? Han løp jo hakke meg i alle 90 minuttene. Jobba og sleit deffensivt og offensivt. Vår beste mann, spør du meg. I konkuranse med IA.

Strand bør være nødløsning når det butter - inntil videre.

Vi har ennå ikke tapt i Tippeligaen i år. Herlig!

t

 

 

Helt enig i den tolkningen. synes også vi taper alt for mange baller på midten og er upresise i oppspille og odd for mye rom. Espen og Tommy var ikke helt i slag i dag. Og klønete av Espen som gir odd straffe. Tror vi har mer å gå på når vi får flere tilbake fra skade.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Svindla larsen etter kampen til vg:

 

 

Rusten Svindal Larsen

 

32-årige Tommy Svindal Larsen spilte syv sesonger på Nadderud, og var med da Stabæk debuterte i eliteserien i 1995. I går stod han på motsatt banehalvdel, og måtte tåle å bli kalt «Judas».

 

- Jeg synes det er litt synd å få slike tilrop. Jeg hørte jo det samme da jeg spilte mot Odd for Stabæk. Jeg har hatt noen fantastiske år her. Det ble noe kluss på slutten, og det skjedde ting som både jeg og Stabæk får ta på hver våre kapper, sa Svindal Larsen.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113847

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig enig i mye av det som har blitt sagt her. Midtbanen er for svak og klarer ikke å skape et spillemønster fremover. Vi får satse på at ihvertfall henning og jesper er spilleklare mot lyn.

 

Kan det være en ide å spille 4-5-1 mot Lyn for å få mer tyngde på midten?:

 

-daniel-

-bjørnar - henning - jesper - veigar- alan

markus - inge - mike - morten

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Odd Grenland
×
×
  • Opprett ny...