Gå til innhold

Odd Grenland


atleten
 Del

Anbefalte innlegg


Henning ikke klar mot Odd

Men med Jesper nå, Mike i neste kamp og Henning klar til kampen deretter så ser ting bedre ut. Persson kommer tilbake omtrent samtidig med Henning også, og da har vi bare Branimir ute hvis det ikke (gud og alle andre makter forby) blir flere skader eller suspensjoner

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Henning ikke klar mot Odd

Men med Jesper nå, Mike i neste kamp og Henning klar til kampen deretter så ser ting bedre ut. Persson kommer tilbake omtrent samtidig med Henning også, og da har vi bare Branimir ute hvis det ikke (gud og alle andre makter forby) blir flere skader eller suspensjoner

Sorry - det blir det. Vi står å skriker "blø for drakta" og jeg tror at om vi har et lag som frykter skader og kort, taper vi kampene selv med alle på plass.

 

VINN - FOR ENHVER PRIS !!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Henning ikke klar mot Odd

Men med Jesper nå,

Eller uten Jesper nå...

 

Æsj, bæsj!

Synes sykelisten begynner å bli litt vel lang...

 

Ikke at det hjelper for mye i forsvar og midtbane, men er det noen som har peiling på når Ola blir klar for 1. laget?

 

Lista er i lengste laget nå: Til kamp mot Odd uten Henning, Brani, Mike, Jesper, Jokke...

 

Bare de 4 fra midten kunne vært en potensiell midtbane firer fra start...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eneste trøsta oppi dette er vel at Mike heldigvis bare fikk én kamp karantene.

Trøst og trøst - jeg synes han burde fått en unnskylding og blomster fra dommeren. Og immunitet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men Somen Tchoyi, som vel skapte det som var av farligheter mot Molde er vel venstre flanke? Er han ikke?

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg kan fint lite om dagens Odd-lag:

 

Rune A. Jarstein

Steffen Hagen

Per Nilsson

Nat Borchers

Tuomo Könönen

Espen Ruud

Jan Tore Amundsen

Somen A. Tchoyi

Fernando de Ornelas

Chris Joyce

Tarjei Dale

 

... så det er godt mulig du har rett. Forhåpentlig har Gaute Larsen klart å drepe det som var Odds fremste våpen: Oppspill mot spiss som legger igjen på raske overganger, 2-3 trekk og avslutning. Med litt Gaute Larsen filosofi er det nå blitt: Oppspill mot Tommy Svin

dal Larsen som spiller tilbake til midtstopper, som får panikk og måker ballen opp mot midtsirkelen, der ballen tapes i duell med Espen Nystuen. Etter 35 minutter får dessverre den samme Tommy Svin

dal Larsen litt uggen magefølelse og må bytte. Det setter straks mer fart i overgangene, men uten Occean uteblir målene.

 

 

Mer Alan: Jeg har mer tro på å dytte inn Alan midtveis i 2. omgang, når motstander er sliten. Da kan han utfordre og får automatsk mer rom - som kan gi muligheter. Men det betinger at vi har god defensiv kontroll.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror det er jævli viktig å matche både HH og JJ pent inn i laget igjen Hvis mulig bør de komme inn som innbyttere i 2. omgang. Min startellever:

 

JK

MMS-IAO-MK-BH

Tom/HH-EN-Tommy-VGP

AS-DN

 

Tom henger i en syltynn tråd, og reddes av mangel på kampklare alternativer og sine defensive kvaliteter. Henning kommer innpå snarest mulig for Tom. Hvem som byttes ut med JJ vil være avhengig av kamputvikling og dagsform på spillerne.

HH er ikke klar!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mer Alan: Jeg har mer tro på å dytte inn Alan midtveis i 2. omgang, når motstander er sliten. Da kan han utfordre og får automatsk mer rom - som kan gi muligheter. Men det betinger at vi har god defensiv kontroll.
Man kan planlegge en startoppstilling, ikke hvilke bytter man skal gjøre halvveis ut i andreomgangen. Scenarioet ditt forutsetter en spesiell kamputvikling.

 

I en hjemmekamp mot Odd må vi ha ambisjoner om å styre spillet. Derfor må Alan starte, slik jeg ser det. Jeg synes det er overraskende defensive holdninger ute og går her nå. Mye snakk om "bare vi holder nullen" og "vi må være superduperkyniske og trygge defensiven". Man trenger faktisk ikke ha så stor kontroll defensivt for å hevde seg i Tippeligaen. Start havnet på andreplass i fjor, til tross for at forsvaret deres er blant de dårligste i eliteserien.

 

Selvsagt er det en fordel å holde buret rent. Da trenger man jo bare ett mål for å vinne. Men så er det heller ikke så lett å omstille seg dersom man skulle få et baklengs og må jage på for utlikning, hvis man i utgangspunktet har gått ut for å overprioritere defensiv trygghet og tatt ut en ellever der etter.

 

Vi må ha evne til å styre en hjemmekamp mot Odd. Vi trenger Alan og Veigar for å ha uforutsigbarhet og kreativitet. Så får man se etter kampen om de presterte opp mot sitt potensiale eller ikke, sånt kan man ikke forutse. Man kan imidlertid forutse at en startoppstilling mot Odd uten Alan og Veigar vil ha langt mindre kreativitet og forutsetninger for skaperevne enn en med.

 

Vi gjør det kanskje lettere for oss selv defensivt hvis vi prioriterer de med defensive ferdigheter, men i samme slengen gjør vi det tilsvarende enklere for Odd i deres defensive oppgaver.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg tror nøkkelen til stabæk er å satse offansivt i disse oppgjørene, det er mot lag som odd,molde,ham kam, tromsø, fredrikstad på hjemmebane stabæk virkelig må prøve å få tre poeng, for det er her på nadderud vi har mest mulighet til det. og vis vi slår alle disse lagene hjemme har vi femten poeng, vi trenger selvfølgelig mye mer, men mot de lagene vi har mulighet til å ta tre poeng mot, må vi virkelig tørre å gjøre det! Hvorfor Start lykkes sånn ifjord var at de gikk ut for å vinne hvert ENESTE kamp og gravde seg ikke ned i forsvar. men mot lag som lillestrøm, lyn og viking må vi selvfølgelig være kyniske i forsvar og kanskje være litt mere defansivt, men jeg blir skuffet vis jeg ser stabæk spille på søndag slikt de spilte mot tromsø selv om innsatsen ikke var noe å si på, men nå tenker jeg mer på spillet

Endret av Andreas
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mer Alan: Jeg har mer tro på å dytte inn Alan midtveis i 2. omgang, når motstander er sliten. Da kan han utfordre og får automatsk mer rom - som kan gi muligheter. Men det betinger at vi har god defensiv kontroll.
Man kan planlegge en startoppstilling, ikke hvilke bytter man skal gjøre halvveis ut i andreomgangen. Scenarioet ditt forutsetter en spesiell kamputvikling.

 

I en hjemmekamp mot Odd må vi ha ambisjoner om å styre spillet. Derfor må Alan starte, slik jeg ser det. Jeg synes det er overraskende defensive holdninger ute og går her nå. Mye snakk om "bare vi holder nullen" og "vi må være superduperkyniske og trygge defensiven". Man trenger faktisk ikke ha så stor kontroll defensivt for å hevde seg i Tippeligaen. Start havnet på andreplass i fjor, til tross for at forsvaret deres er blant de dårligste i eliteserien.

 

Selvsagt er det en fordel å holde buret rent. Da trenger man jo bare ett mål for å vinne. Men så er det heller ikke så lett å omstille seg dersom man skulle få et baklengs og må jage på for utlikning, hvis man i utgangspunktet har gått ut for å overprioritere defensiv trygghet og tatt ut en ellever der etter.

 

Vi må ha evne til å styre en hjemmekamp mot Odd. Vi trenger Alan og Veigar for å ha uforutsigbarhet og kreativitet. Så får man se etter kampen om de presterte opp mot sitt potensiale eller ikke, sånt kan man ikke forutse. Man kan imidlertid forutse at en startoppstilling mot Odd uten Alan og Veigar vil ha langt mindre kreativitet og forutsetninger for skaperevne enn en med.

 

Vi gjør det kanskje lettere for oss selv defensivt hvis vi prioriterer de med defensive ferdigheter, men i samme slengen gjør vi det tilsvarende enklere for Odd i deres defensive oppgaver.

Hepp,

 

Jeg synes det blir søkt å sammenligne Stabæk med Start. Start kom til tippeligaen og satte standarden. Særlig imponerte de med å ha et høyere tempo enn de etablerte eliteserielagene. Der har definitivt ikke vi.

 

Jeg synes kampen mot TIL viser at vi tidvis har store tempoproblemer i spillet vårt. Derfor er vi avhengige av å utligne denne forskjellen og ta fra de etablerte eliteserielagene denne fordelen. Det betinger nok innledningsvis mer defensiv fotball med kontringer og lange oppspill i rommet bak motstanderenes stoppere. Når vi har en såpass målfarlig spiller som Daniel Nannskog på topp så trenger ikke han allverdens sjanser før det sitter en i nettet til motstanderene. På litt sikt, og når vi får tilbake de skadede spillerene, kan vi slippe opp og kjøre på med mer offensiv fotball. Men vi må ikke gå tilbake til den litt naive stabækstilen fra tidligere tider. Vi har nok 5. plasser!

 

Odd er uansett et lag vi greit skal kunne komme på talefot med. Vi skal i grunn bare passe oss for å ikke la Oddspillerne få sette igang med å passe ballen rundt på banen med oss løpende i mellom.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men vi må ikke gå tilbake til den litt naive stabækstilen fra tidligere tider. Vi har nok 5. plasser!

 

@ringo

 

Enig at vi har mange 5. plasser, men for min del ville en 5. plass i år være langt over forventning..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor så SINNSYYYYYYYKT NEGATIV til Alan?

Drar av spillere i fleng,har vist at han også er flink til

å spille Daniel igjennom. :blink:

 

Alan var IKKE god mot Sandefjord...Virker som han er avhengig og få en god start tror jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har lagt ut følgende info på forsiden.

 

Ny kamp like rundt hjørnet

og i den forbindelse ønsker vi å innformere om følgende

 

Vi selger fortsatt sesongkort

 

Stabæk Support vil selge sesongkort og medlemskort på Onkel Blaa fra 15-1730 på søndag. Det vil også være anledning til å kjøpe det nye skjerfet der.

 

Skjerf vil det også være mulig å skaffe seg i teltet utenfor Nadderud fra klokken 1630 hos Stabæk Support.

 

Ståfeltet

På ståfeltet vårt vil det denne kampen bli kontroll av medlemskort så det er flott hvis du ikke pakker det ned etter at du har passert inngangen, men holder det frem slik at vi får kontrollert dem. Det vil være mulig å kjøpe medlemskort dersom det er noen som ønsker å stå sammen med oss, men som ikke har det allerede.

Vi har samtidig trykket opp noen sanghefter slik at de som er usikre ikke har noen unskyldning for ikke å synge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg tror nøkkelen til stabæk er å satse offansivt i disse oppgjørene, det er mot lag som odd,molde,ham kam, tromsø, fredrikstad på hjemmebane stabæk virkelig må prøve å få tre poeng, for det er her på nadderud vi har mest mulighet til det og vis vi slår alle disse lagene hjemme har vi femten poeng, vi trenger selvfølgelig mye mer, men mot de lagene vi har mulighet til å ta tre poeng mot, må vi virkelig tørre å gjøre det! Hvorfor Start lykkes sånn ifjord var at de gikk ut for å vinne hvert ENESTE kamp og gravde seg ikke ned i forsvar. men mot lag som lillestrøm, lyn og viking må vi selvfølgelig være kyniske i forsvar og kanskje være litt mere defansivt, men jeg blir skuffet vis jeg ser stabæk spille på søndag slikt de spilte mot tromsø selv om innsatsen ikke var noe å si på, men nå tenker jeg mer på spillet

 

Punktum er noe drit! Er det virkelig nødvendig å ha et punktum i en slik melding?

 

Odd er ikke noe svakere motstander enn Tromsø. Jeg har ingen tro på at vi kan spille dem ut. Vi MÅ være smarte - 1 eller 3 poeng er godkjent. Hvis du heller vil ha underholdning anbefaler jeg Rikets Røst.

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor så SINNSYYYYYYYKT NEGATIV til Alan?

Drar av spillere i fleng,har vist at han også er flink til

å spille Daniel igjennom. :blink:

 

Alan var IKKE god mot Sandefjord...Virker som han er avhengig og få en god start tror jeg.

 

Men nå skinner sola, og gresset er grønt. Alan må spille. Det er bare skjønnt! :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg tror nøkkelen til stabæk er å satse offansivt i disse oppgjørene, det er mot lag som odd,molde,ham kam, tromsø, fredrikstad på hjemmebane stabæk virkelig må prøve å få tre poeng, for det er her på nadderud vi har mest mulighet til det og vis vi slår alle disse lagene hjemme har vi femten poeng, vi trenger selvfølgelig mye mer, men mot de lagene vi har mulighet til å ta tre poeng mot, må vi virkelig tørre å gjøre det! Hvorfor Start lykkes sånn ifjord var at de gikk ut for å vinne hvert ENESTE kamp og gravde seg ikke ned i forsvar. men mot lag som lillestrøm, lyn og viking må vi selvfølgelig være kyniske i forsvar og kanskje være litt mere defansivt, men jeg blir skuffet vis jeg ser stabæk spille på søndag slikt de spilte mot tromsø selv om innsatsen ikke var noe å si på, men nå tenker jeg mer på spillet

 

Punktum er noe drit! Er det virkelig nødvendig å ha et punktum i en slik melding?

 

Odd er ikke noe svakere motstander enn Tromsø. Jeg har ingen tro på at vi kan spille dem ut. Vi MÅ være smarte - 1 eller 3 poeng er godkjent. Hvis du heller vil ha underholdning anbefaler jeg Rikets Røst.

 

Men du skjønte hva han mente eller? Din negative *#%***"# :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ut til at det kan bli målrikt mellom de to lagene med færrest scoringer ti nå.

 

 

Føler meg ikke så sikker på det. begge lag er gode defansivt. Et tidlig mål (til Stabæk) kan kanskje åpne for flere utover kampen tror jeg.

Endret av geisha
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Odd Grenland
×
×
  • Opprett ny...