Gå til innhold

Odd Grenland


atleten
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Veldig enig i mye av det som har blitt sagt her. Midtbanen er for svak og klarer ikke å skape et spillemønster fremover. Vi får satse på at ihvertfall henning og jesper er spilleklare mot lyn.

 

Kan det være en ide å spille 4-5-1 mot Lyn for å få mer tyngde på midten?:

 

-daniel-

-bjørnar - henning - jesper - veigar- alan

markus - inge - mike - morten

 

 

Helt enig midbanen faller helt igjennom og er feilplasert mesteparten av tiden.

Godt vi har Tommy som stabiliserer.

I to kamper har vi spilt med 2 spisser som noen få ganger får hjelp av kantspillere, midtbane. Syntes Synd på Daniel og Strand som må ordne alt selv , ikke rart de scorer når de må gjøre alt grovarbeidet selv.

Til og med når de blir brukt som opp spillspunkt gidder ikke midbanen/kantspillerne komme etter.

Henning tåler neppe 90 og Tommy er mye bedre en Bjørnar.

Kanskje en 4-3-2-1 formasjon

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det sjokkerer meg at det heller ikke denne runden er mulig å plukke ut IA på folkets lag på dagbladet.no. :angry:

Akkurat når det gjelder Dagbladet er jeg vel ikke veldig sjokkert, desverre.

Nei, forsåvidt.. Latterlig er det uansett! Makan til midtstopper er det ikke mange av i Norge!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det sjokkerer meg at det heller ikke denne runden er mulig å plukke ut IA på folkets lag på dagbladet.no. :angry:

Akkurat når det gjelder Dagbladet er jeg vel ikke veldig sjokkert, desverre.

Nei, forsåvidt.. Latterlig er det uansett! Makan til midtstopper er det ikke mange av i Norge!

 

 

 

6èr og banenes beste i vg til I.A

 

http://fotball.vg.no/bors/kamp.php?kamp_id=14005

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viktig å huske på de som gjør det bra også!

- Knudsen er bankers som alltid! (Hva faen gjør Espen Johnsen på landslaget?)

- IAO er enorm, og synes han fremstår som en skikkelig lagleder

- Markus gjør jobben, og funker bra med IA

- Pall er drivkraften på midten og er ganske bra

 

Jeg er av den oppfatningen at Alan burde ha spilt fra start, med tanke på

at det er stenersen og nystuen som spiller sentralt. Det blir litt tamt med kun Pall som kreativ drivkraft fremover..

 

Faktisk helt enig. Håper Alan får sjansen på den stooore matta på Ullevoll. :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viktig å huske på de som gjør det bra også!

- Knudsen er bankers som alltid! (Hva faen gjør Espen Johnsen på landslaget?)

- IAO er enorm, og synes han fremstår som en skikkelig lagleder

- Markus gjør jobben, og funker bra med IA

- Pall er drivkraften på midten og er ganske bra

 

Jeg er av den oppfatningen at Alan burde ha spilt fra start, med tanke på

at det er stenersen og nystuen som spiller sentralt. Det blir litt tamt med kun Pall som kreativ drivkraft fremover..

 

Faktisk helt enig. Håper Alan får sjansen på den stooore matta på Ullevoll. :D

 

 

Alan burde starte på kanten i stedenfor Tom. Lyn sliter med sidebackene og vi burde prøve med 2 kjappe kantspillere. Hva med å gi Sund og Alan sjansen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det mange som har kritisert enkelt spillere her og jeg kunne nok ha sluttet meg til fleremeninger her, emn jeg velger heller å spørre. Hva i all verden var det Janne drev med i går. Tar ut Strand og setter inn Allan!!? For en gangs skyld hadde vi en høy spiller som virkelig kunne kjempe om ballen med motstanders forsvar også blir han tatt av til pause, mens både Espen og Tommy får fortsette uten at noen av dem værken hadde gjort seg fortjent til det eller gjorde det utover i kampen. Jeg sier ikke at alt Strand gjorde var bra for det var det vel ikke, men vi ble jo fullstendig tannløse etter at han gikk ut. Mye hjulpet av at Daniel ikke hadde skikkelig tenning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den sentrale midtbanen vår var direkte svak i denne kampen! Ellers er mitt intrykk etter de 3 første kampene, at laget mangler et angrepsmønster som er godt nok for eliteserien. Det er lite kreativitet og variasjon, dette kan ha noe med at Jokke mangler - men er laget virkelig så sårbart?

Endret av $uperTerje
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at Odd klager på banen i går. Er det berettiget??? Så fin ut for meg, kanskje litt humpete noen steder.

Dette har vært en tråd som gjør det verdt å ha forum. Mange meninger og gode analyser.

 

Vil henge meg på Perfect7 som savner en plan for det offensive spillet. Er det flere enn meg som ikke skjønte om det var plan eller mening over hverken Holmvik og Pall sine raid, eller de lange ballene som aldri kom frem? Særlig blir det et problem når en tar ut Strand og fortsetter Drillo-spillet. Nuvel..

 

Kjært gjensyn med Henning, mente å ha lest at han fortsatt ville være ute en stund. Kanskje litt rusten? Eller var det også der problemer med spilleplanen?

 

Jeg følger oppsumeringen til Alz fra kampen: "Neste gang så setter vi Alan utpå, uten å ta av en spiller!"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at Odd klager på banen i går. Er det berettiget??? Så fin ut for meg, kanskje litt humpete noen steder.

Det stemmer! Gaute Larsen synes banen vår hadde for lite humper og for mye grønt gress. Dette medførte bl.a at det ble særdeles vanskelig for Odds angrepsspillere å finne snublepunkter inne i 16-metern.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at Odd klager på banen i går. Er det berettiget??? Så fin ut for meg, kanskje litt humpete noen steder.

Det stemmer! Gaute Larsen synes banen vår hadde for lite humper og for mye grønt gress. Dette medførte bl.a at det ble særdeles vanskelig for Odds angrepsspillere å finne snublepunkter inne i 16-metern.

 

De fikk det jo fint til en gang da...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selv om det var en jevn kamp, synes jeg faktisk vi ser mer ut som et bunnlag enn Odd. Forhåpentlig var det bare fordi vi manglet flere av våre beste spillere.

 

Odd på sin side virket bedre enn mange har spådd dem å bli i år. De har enkelte spillere av god nok kvalitet til at jeg tror Odd vil få en sesong omtrent som de pleier, med én dårlig periode og én god, som til slutt resulterer i en plassering rundt midten. Per Nilsson og Fernando de Ornelas var vel de som bød oss på størst problemer.

 

Hepp,

 

Dette er jeg veldig uenig med deg i! Jeg synes Odd var veldig svake. JA, de er gode til å småspille på tvers av midtbanen og Pelle Nilsson er veldig bra i forsvaret, men utover det har de absolutt ingenting å by på. Gjennom hele kampen forsøker de å senke tempoet og stykke opp spillet. Det å få gult kort i første omgang for uthaling av tid er direkte pinlig.

 

Jeg synes at vi har kvaliteter som går utenpå Odd i alle spillets faser, bortsett fra å trille ball på tvers av midtbanen! Hadde vi vært litt mer nøyaktige i overgangene innledningsvis, hadde det fort blitt et helt annet resultat. Det virket som om vi mistet litt av gutsen når Odd fikk tildelt sitt billige straffespark. I andre omgang synes jeg vi tidvis kjører kampen, men igjen så er det litt unøyaktighet på den siste 3. delen som gjør at vi ikke får uttelling. Odd er svineheldige som får med seg poeng hjem til Skien og jeg hadde følelsen av tap når jeg tuslet hjem fra station.

 

Neste er Lyn, de kommer til å være store favoritter både blant pressen og i sitt eget hode. Det har de taklet dårlig før og jeg er styrket i troen på poeng etter gårsdagens kamp mot Odd!

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis odd ikke hadde fåttt den straffen og målet så tidlig så hadde det blit et helt annet kampbilde. Odd var tydelig fornøyd med ett poeng(dette sier litt om deres ambisjoner!), og var mye mer interressert i å unngå å slippe inn mål enn å score selv. At man får gult for drøying i første omgang sier litt!!

 

Midtbanen fungerer ikke optimalt, dette håper jeg endres når HH, JP, JJ er tilbake for fullt.

 

Vi er til tider tannløse offensivt og må tørre å angripe med så mange spillere som mulig, ikke bare 4,5 stykker.

 

Defensivt vil jeg si vi har full kontroll, IA er Mannen med stor M!

 

Mot Lyn blir det sannsynligvis et helt annerledes kampbilde, med en motstander som faktisk vil angripe! Dette tror jeg paser oss veldig bra! Gleder meg til den kampen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at Odd klager på banen i går. Er det berettiget??? Så fin ut for meg, kanskje litt humpete noen steder.

Vil henge meg på Perfect7 som savner en plan for det offensive spillet. Er det flere enn meg som ikke skjønte om det var plan eller mening over hverken Holmvik og Pall sine raid, eller de lange ballene som aldri kom frem? Særlig blir det et problem når en tar ut Strand og fortsetter Drillo-spillet. Nuvel..

 

Det jeg savner er mer offensiv bruk av kantene. Disse skal utfordre eller legge inn fra kant og inn mot boksen. Her mener jeg vi har en del å gå på. Ved flere tilfeller var det Daniel som la inn fra kanten hvilket blir feil. Vår giftigste spiller skal selv stå i boksen og motta innlegg.

 

Ellers må jeg si at jeg ble litt skuffet over Alan. Enkelte gode inititativ men det virker som om han mangler selvtillit. Skulle gjerne sett at han innvolverer seg mer i spillet. Blir løpende mye imellom.

 

IA og Veigar var store i går! Veigar er vel inne i sitt siste kontraktsår. Håper på en forlengelse!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir irritert hver gang daniel mottar ballen feilvendt og går tilbake til midtbanen før han klarer å spiller ballen fra seg. Den ene gangen han vendte rundt og slo tidlig så fikk vi en stor målsjanse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir irritert hver gang daniel mottar ballen feilvendt og går tilbake til midtbanen før han klarer å spiller ballen fra seg. Den ene gangen han vendte rundt og slo tidlig så fikk vi en stor målsjanse.

Ved flere anledninger "somlet" Nannskog før han til slutt spilte tversover mot midtbanen. Sikkert for at han skulle få tid til å løpe inn i feltet før påfølgende innlegg. Mulig han heller burde legge inn selv. Vi har jo andre som kan score. Og det at Nannskog ikke står i feltet under et innlegg er jo et stort overraskelsesmoment for motstanderen i seg selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir irritert hver gang daniel mottar ballen feilvendt og går tilbake til midtbanen før han klarer å spiller ballen fra seg. Den ene gangen han vendte rundt og slo tidlig så fikk vi en stor målsjanse.
For så vidt enig i det, men det har jo også litt sammenheng med hvilke bevegelser som skjer, eller rettere sagt ikke skjer, rundt han. Ved et par anledninger da Daniel lå alene på topp og mottok ballen, var det ganske tydelig at han så etter gode løp, men de som kom var stort sett halvhjertede eller helt håpløse å spille på, så da er det bedre å holde på ballen enn å gi den til Odd. Som nevnt tidligere er det lite plan, fantasi og samhandling over det offensive spillet.

 

Hva i all verden var det Janne drev med i går. Tar ut Strand og setter inn Allan!!?
Jeg tror tanken bak det byttet var helt riktig, at Strand ikke fikk utrettet stort og at Per Nilsson hadde for stor kontroll til at det var noe poeng å slå lange, høye oppspill mot midtforsvaret deres. Det var et riktig valg av JJ, mener jeg. At vi ikke klarte å legge om taktikken og forandre oppspillsmønstre er et annet problem, et midtbaneproblem.

 

Jeg synes Odd var veldig svake. JA, de er gode til å småspille på tvers av midtbanen og Pelle Nilsson er veldig bra i forsvaret, men utover det har de absolutt ingenting å by på. Gjennom hele kampen forsøker de å senke tempoet og stykke opp spillet. Det å få gult kort i første omgang for uthaling av tid er direkte pinlig.

 

Jeg synes at vi har kvaliteter som går utenpå Odd i alle spillets faser, bortsett fra å trille ball på tvers av midtbanen! Hadde vi vært litt mer nøyaktige i overgangene innledningsvis, hadde det fort blitt et helt annet resultat. Det virket som om vi mistet litt av gutsen når Odd fikk tildelt sitt billige straffespark. I andre omgang synes jeg vi tidvis kjører kampen, men igjen så er det litt unøyaktighet på den siste 3. delen som gjør at vi ikke får uttelling. Odd er svineheldige som får med seg poeng hjem til Skien og jeg hadde følelsen av tap når jeg tuslet hjem fra station.

Jeg synes det er ganske tydelig hele kampen igjennom at Odd har mer å spille på enn den elleveren vi stilte med i går. Påstanden er ikke at de var særlig gode eller bedre enn oss, men at de har mer å gå på enn det vi har med de elleve som startet i går. Forhåpentlig har vi mye mer å gå på både teknisk og taktisk når vi har en skadefri tropp igjen, men hvis du helt seriøst mener at vi i gårsdagens kamp viste kvaliteter som gikk utenpå Odd sine...

 

Du snakker om vår nøyaktighet den siste tredjedelen, men glemmer jo helt at man kan trekke frem akkurat det samme i forhold til Odd. De var hakket fra å spille seg gjennom flere ganger enn vi var, og ved en rekke anledninger var det bare godt forsvarsspill, siste liten-taklinger og hårfine offside-situasjoner som hindret dem i å komme igjennom alene mot Jon. Og mens vi hadde én og to spillere til å true deres sekstenmeter, spilte de seg ofte frem med fire og fem rundt vår. Nettopp pga deres evne til å trille ball. Det å kunne trille ball er en undervurdert ferdighet som av en merkelig årsak nærmest blir latterliggjort i her i landet. Men de manglet, akkurat som vi, litt nøyaktighet og marginer på den siste tredjedelen og klarte ikke å skape rare sjansene.

 

Når jeg sier at jeg mener Odd så mindre ut som et bunnlag enn oss, går ikke det på at de spilte bedre enn oss i den ene kampen, for det gjorde de ikke. Jeg snakker om hva jeg syntes å se av potensiale i måten de to lagene spilte fotball på. Jeg må innrømme at jeg er ingen stor tilhenger av måten vi spiller fotball på for tiden. Men så lenge vi sanker poeng er det heller ikke så viktig...

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


"det er menneskelig å feile"

Men dette er bare halve sitatet, kan du resten :-)

 

OK, oK, helt off topic, men det var jo ikke all verden å glede seg over mot Odd, bortsett fra at i fortsatt ikke har tapt en eneste kamp i årets serie!

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

"det er menneskelig å feile"

Men dette er bare halve sitatet, kan du resten :-)

 

Er det mer? Nå ble jeg nyskjerrig!

 

Ja, off topic, beklager :)

Det er menneskelig å feile, men ikke å tilgi. Det halve sitatet brukes dermed omvendt av hva sitatet egentlig står for :blink:

 

OK, da er jeg ferdig med dette på Odd Grenland tråden B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Odd Grenland
×
×
  • Opprett ny...