Gå til innhold

Odd Grenland


atleten
 Del

Anbefalte innlegg


"To err is human, to forgive is divine", heter det egentlig, og da er poenget det samme som man ofte mener når man sier "Det er menneskelig å feile". Dårlig oversettelse.

 

Kjekt å vite... :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Du snakker om vår nøyaktighet den siste tredjedelen, men glemmer jo helt at man kan trekke frem akkurat det samme i forhold til Odd. De var hakket fra å spille seg gjennom flere ganger enn vi var, og ved en rekke anledninger var det bare godt forsvarsspill, siste liten-taklinger og hårfine offside-situasjoner som hindret dem i å komme igjennom alene mot Jon. Og mens vi hadde én og to spillere til å true deres sekstenmeter, spilte de seg ofte frem med fire og fem rundt vår. Nettopp pga deres evne til å trille ball. Det å kunne trille ball er en undervurdert ferdighet som av en merkelig årsak nærmest blir latterliggjort i her i landet. Men de manglet, akkurat som vi, litt nøyaktighet og marginer på den siste tredjedelen og klarte ikke å skape rare sjansene.

 

Når jeg sier at jeg mener Odd så mindre ut som et bunnlag enn oss, går ikke det på at de spilte bedre enn oss i den ene kampen, for det gjorde de ikke. Jeg snakker om hva jeg syntes å se av potensiale i måten de to lagene spilte fotball på. Jeg må innrømme at jeg er ingen stor tilhenger av måten vi spiller fotball på for tiden. Men så lenge vi sanker poeng er det heller ikke så viktig...

Hepp,

 

Neida jeg har ikke glemt det, men jeg deler ikke din oppfatning av situasjonene. Odd gjør ting vanskelig for seg selv ved å bruke lang tid på det oppbyggende spillet. Pasningene går mye på tvers av banen uten at laget evner å skape hverken overtall eller gjennombrudd. Det de derimot oppnår er å sinke det offensive spillet sitt og sørge for at vi får balanse i vår formasjon. Da blir det vanskelig for dem å skape muligheter. Altså mener jeg vi bryter angrepet deres snarere enn at de spiller bort ballen.

 

Vi på vår side har større tempo i overgangene, kanske litt for fort til tider. Vi blir som du sier få i angrep, hvilket i seg selv ikke er kritisk dersom vi er nøyaktige i pasningsvalgene. Jeg synes også vi har mer kraft i spillet vårt, vi vil mer og burde ha avgjort denne kampen til vår fordel.

 

Jeg undervurderer ikke verdien av å ha pasningsikre midtbanespillere, men det må brukes til å skape gjennombrudd. Ikke til å slå støttepasninger fra midten til flanken og inn igjen.

 

Jeg er enig i at det offensive spillet vårt har litt mangler for tiden, men med 4 - 5 mann ute, så skal det vel bare igrunn bare mangle??? Derfor ser jeg ingen grunn til å være pessimistisk! Vi er solide defensivt og det er viktigst nå!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir irritert hver gang daniel mottar ballen feilvendt og går tilbake til midtbanen før han klarer å spiller ballen fra seg. Den ene gangen han vendte rundt og slo tidlig så fikk vi en stor målsjanse.

 

 

Hvem pokker skal han spille ballen på da??? :blink:

Midbanen er jo så defansiv og når man bruker Daniel som oppspilspunkt gidder ingen å jobbe etter.

Som ja sa i et tidligere innlegg så syntes jeg synd på spissene som må jobbe helt alene!

Nå har jeg sett de 3 siste kampene og det som gjelder er tett igjenn bak og mæl ballen opp.

Drillo fottball?? ikke å ta i det, extrem Drillo fotball

Skader ja, men dette er gutter som skal spille fotball på et høyt nivå, vi burde skape mer da!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Drillo fottball?? ikke å ta i det, extrem Drillo fotball
Egentlig ikke Drillo-fotball. Til det er det for mange elementer som mangler, bl.a. en midtbane som makter å fylle på offensivt sånn at spissene slipper å måtte jobbe alene med de lange oppspillene som du påpeker i tillegg til offensiv samhandlig, samtidige bevegelser osv. Det minner mer om Semb-fotball, som i bunn og grunn er kun halvparten av Drillo-fotball, nemlig den defensive biten, uten offensiv struktur. På en måte føles det feil å være skeptisk så lenge vi har fått med oss fem poeng på de tre første kampene, men jeg er faktisk mer skeptisk nå enn jeg var før seriestart. Jeg håper virkelig at det vi har vist til nå utelukkende skyldes skadesituasjonen, ikke trenerkompetansen. Hvis ikke tror jeg ikke JJ er mannen som kan føre oss opp i toppen av norsk fotball, dessverre.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjerp dere! synes ikke vi har spillt så dårlig. Man kan si at det blir spillt mye langt, men jeg synes det kommer seg på den biten også. Jeg mener vi spilte mer langt mot Sandefjord en det vi gjorde igår. Jeg ser også mye lysere på alt nå en det jeg gjorde før seriestart. Med HH tilbake vil vi også få en midtbanespiller som har enorm løpskapasitet og utvilsomt en styrke offensivt. Så se lyst på det! :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjerp dere! synes ikke vi har spillt så dårlig. Man kan si at det blir spillt mye langt, men jeg synes det kommer seg på den biten også. Jeg mener vi spilte mer langt mot Sandefjord en det vi gjorde igår. Jeg ser også mye lysere på alt nå en det jeg gjorde før seriestart. Med HH tilbake vil vi også få en midtbanespiller som har enorm løpskapasitet og utvilsomt en styrke offensivt. Så se lyst på det! :D

 

 

Vi har spilt dårlig syntes jeg. Backfireren er av høy klasse og har spilt utrolig bra med I.A som sjef. Ellers erdet elendig. Midbanen mister ballen veldig lett og vi har ikke teknikk/fart på kantene, Veigar viste litt av det jeg savner på kanten mot Odd.

Når vi går i angrep er det som regel 1/2 spillere i boksen med en lang ball fra kant/forsvar.

Utrolig lett for det forsvarende laget.

De to målene vi har scort er en langpassning fra egen 16-meter og et frispark fra 20 meter.

Jeg syntes kampen mot Odd var et skritt i riktig retning, men etter 3 kamper burde vi ha hatt 9 poeng.

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjerp dere! synes ikke vi har spillt så dårlig. Man kan si at det blir spillt mye langt, men jeg synes det kommer seg på den biten også. Jeg mener vi spilte mer langt mot Sandefjord en det vi gjorde igår. Jeg ser også mye lysere på alt nå en det jeg gjorde før seriestart. Med HH tilbake vil vi også få en midtbanespiller som har enorm løpskapasitet og utvilsomt en styrke offensivt. Så se lyst på det! :D

 

 

Vi har spilt dårlig syntes jeg. Backfireren er av høy klasse og har spilt utrolig bra med I.A som sjef. Ellers erdet elendig. Midbanen mister ballen veldig lett og vi har ikke teknikk/fart på kantene, Veigar viste litt av det jeg savner på kanten mot Odd.

Når vi går i angrep er det som regel 1/2 spillere i boksen med en lang ball fra kant/forsvar.

Utrolig lett for det forsvarende laget.

De to målene vi har scort er en langpassning fra egen 16-meter og et frispark fra 20 meter.

Jeg syntes kampen mot Odd var et skritt i riktig retning, men etter 3 kamper burde vi ha hatt 9 poeng.

 

Men i alle dager da gutta!

 

Ja, det er ting å plukke på, men vi spiller da absolutt ikke dårlig om dagen! Jeg synes tydelig å se at det er fremgang fra kamp til kamp, og så lenge forsvaret er potte tett så blir det her veldig bra til slutt det!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Odd Grenland
×
×
  • Opprett ny...