Gå til innhold

Lyn-Stabæk


joogs
 Del

Anbefalte innlegg


Hepp,

 

Laget?

 

Jon - Morten, Mike, IAO, Markus - Tom, Tommy, Espen, Bjørnar - Veigar, Nannskog???

 

@ringo

Hva med Henning? Begynner han å nærme seg klar til å starte en kamp? Noen minutter får han vel uansett..

Henning skulle få spille lenger mot Odd enn mot Lyn, blir ikke forbauset hvis han starter og spiller så lenge han orker, det bør jo i hvert fall være en omgang. Tipper han går inn for Tom eller Espen, kanskje helt det siste etter missen mot Odd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 282
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Henning var meget svak mot Odd. Hva med å sette Tom på benken, la Veigar ta høyre og Bjørnar venstre kant?

 

Jon

Morten - IA - Mike - Markus

Veigar - Espen - Tommy - Bjørnar

Daniel - Andreas

 

Så blir Alan, Henning og Tom utfordrere på benken?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Henning var meget svak mot Odd. Hva med å sette Tom på benken, la Veigar ta høyre og Bjørnar venstre kant?

 

Jon

Morten - IA - Mike - Markus

Veigar - Espen - Tommy - Bjørnar

Daniel - Andreas

 

Så blir Alan, Henning og Tom utfordrere på benken?

BINGO! Det blir bra!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har Veigar i det hele tatt erfaring på høyresiden?? Han spiller jo venstre på landslaget og gjorde en fin kamp mot Odd, jeg vil fortsatt ha Veigar på venstre!!

Bjørnar på benken da eller? Og Tom på høyre?

 

Nei, jeg er enig med Alz!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Henning var meget svak mot Odd. Hva med å sette Tom på benken, la Veigar ta høyre og Bjørnar venstre kant?

 

Jon

Morten - IA - Mike - Markus

Veigar - Espen - Tommy - Bjørnar

Daniel - Andreas

 

Så blir Alan, Henning og Tom utfordrere på benken?

Henning var helt klart svak mot Odd, men det er stor forskjell på 2 dagers trening og 9 dagers trening + 1/2 times kamp etter 2 mnd skadefravær. Det er ikke sikkert forskjellen er stor nok, men det vet (forhåpentligvis) Verdans Besta Jönsson

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kan ikke henning hvertfall prøve seg en hel annenlags kamp isteden for at han får 10 min mot odd og 15 min mot lyn? jeg tror det er smartere å ta det derfra enn å sette han litt etter litt innpå mot TL lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Henning var meget svak mot Odd. Hva med å sette Tom på benken, la Veigar ta høyre og Bjørnar venstre kant?

 

Jon

Morten - IA - Mike - Markus

Veigar - Espen - Tommy - Bjørnar

Daniel - Andreas

 

Så blir Alan, Henning og Tom utfordrere på benken?

Henning var helt klart svak mot Odd, men det er stor forskjell på 2 dagers trening og 9 dagers trening + 1/2 times kamp etter 2 mnd skadefravær. Det er ikke sikkert forskjellen er stor nok, men det vet (forhåpentligvis) Verdans Besta Jönsson

 

 

Synes IKKE Hennnig var den svakeste, men hva kan man forvente. Håper han spiller mot Lyn!

Endret av overlord
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da har jeg 98 påmeldte på bussene til Lyn på søndag,det vil si at det er ca 26 plasser igjen, er det noen som skal være med som ikke har meldt seg på så må dere raske, ser ut til at det blir fullt!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jaja, to dager til kamp. Vi mangler Brani, Jeppe og jokke. Lyn mangler Berntsen. Hauger er tilbake, men sikkert ikke helt 100%. Begge lagene har vel en positiv tendens, og oddsen er faktisk ikke helt utelukkende til borteseier i dette oppgjøret. Lyn er likevel favoritt.

 

Ettersom at vi har måttet finne opp nytt krutt pga skader i midtbanen, har vi blitt tvunget til å spille en noe mindre tradisjonell Stabæk-stil. Lange baller til Strand, contringer og dødball-fotball. Jeg tipper Stabæk kommer til å satse på det som har vært vår styrke sålangt i år, nemlig solid defensivt arbeide, og håpe på å få sjanser etterhvert som kampen drar på. Lyn har ikke akkurat spilt først og fremst angrepsfotball hittil de heller, men på hjemmebane mot Stabæk vil dem nok gå for en tidlig ledelse. Det er her jeg mener Stabæk bør gjøre det uventede. Kline til fra start med offensiv fotball, og ta grep allerede fra første spark. Kjøre på, så Lyn ikke får tatt kommando. Jeg tviler på at Lyn forventer noe slikt, og har helt sikkert planlagt å legge seg høyere på banen denne gang enn tidligere. De har nok forberedt seg på å ta ut Daniel, og eventuelt Strand, men ikke en hel Armada av angripere. Med Henning, Alan og Veigar, samt spiss-duoen, så har vi et aldri så lite problem for den bakre fir'ern til Lyn. Et tidlig mål vil åpne kampen VELDIG til vår fordel. Et Lyn-lag som må i angrep vil åpne seg bakover.

 

------------------Jon

 

---- MMS - IAO - Mike - Markus

 

-------------Tommy

Hauger---------------------- Veigar

---------------------Alan

 

--------------Strand

------------------ Daniel

Endret av d*u*b
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi vel ta en liten fredagsanalyse av statestikken mot helgas motstander, Oslo FK eller Lyn. Det har selvfølgelig stabak.no allerede gjort - og det meste av statestikken er hentet fra dem.

 

Totalt har vi møtt dem 10 ganger i tippeligaen, og tapt halvparten - derfor må vi i likhet med klubben hjemmesider begrense oss, og nøye oss med møter på Ullevaal. Der har vi ganske korrekt vunnet to ganger, tapt to ganger og spilt en uavgjort; målforskjellen er 5-7, altså to mål mer til FC Lyn Oslo (som visstnok er det korrekte navnet).

 

I 2004 tapte vi begge kampene mot Lyn, mens i 2003 gikk det dårlig hjemme (1-3), mens vi like godt vant 3-2 på Ullevaal.

 

I 2002 spilte vi tre ganger mot Lyn, to av de kampene regner jeg med at en del husker. Den som fortrenges er nok bortekampen på Ullevaal (tapte 2-0), mens hjemmekampen sikkert huskes: 5-0. Hvem som skorte - vi spør stabak.no:

Målscorer

Thomas Finstad (10)

Christian Holter (str.) (69)

Tryggvi Gudmundsson (77)

Christian Wilhelmsson (83)

Christian Michelsen (85)

Mindre morro var det nok ikke for de få som var på Ullevaal 11/9-2002. I en cupkamp Lyn dominerer blir det ekstraomganger. Helten fra 1998 gir Lyn ledelsen 2-1 (Helgi) halveis ut i første ekstraomgang. I det 120. minutt utligner en annen islending (Tryggvi), og en av dagens helter (Inge Andre) sikrer semifinalespill ved å sette inn sitt spark i straffekonkuransen.

 

Apropos få; kampene mot Lyn har vel aldri vært de store publikumsmagnetene. Kvartfinalen i cupen på landskampsarenaen samlet godt under 3000 tilskuere. Begge våre bortekamper mot Lyn i tippeligian på 1990-tallet hadde under 2000 tilskuere. Dette bedret seg noe på 2000-tallet, høydepunktet - for bortekamper - kom i 2004 med nesten 5000 tilskuere. Sannsynligvis blir denne rekorden slått på søndag; Lyn har et gjennomsnitt på 16 049 tilskuere på hjemmekamper i år. (OK da - de har bare spilt en hjemmekamp og den var mot Vålerenga... I fjerde serierunde i fjor - 2. mai - så nesten nøyaktig 3 000 personer at Lyn slo Sogndal på Ullevaal. Vi får se utover sesongen om Lyn klarer å samle flere tilskuere enn oss).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I fjerde serierunde i fjor - 2. mai - så nesten nøyaktig 3 000 personer at Lyn slo Sogndal på Ullevaal. Vi får se utover sesongen om Lyn klarer å samle flere tilskuere enn oss).

 

Tror nok ikke vi hadde Sogndal hjemme i fjor, men det hadde vel dere? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I fjerde serierunde i fjor - 2. mai - så nesten nøyaktig 3 000 personer at Lyn slo Sogndal på Ullevaal. Vi får se utover sesongen om Lyn klarer å samle flere tilskuere enn oss).

 

Tror nok ikke vi hadde Sogndal hjemme i fjor, men det hadde vel dere? :)

Det er helt korrekt. Vi slo dem 4-2. Foran 3.500 tilskuere. Kampen jeg viste til var i fjerde serierunde i 2004. Aner ikke hvorfor jeg har en tendens til å overse 2005 i statisitske sammenhenger... Beklager.

 

1. mai i fjor slo Lyn Molde 6-1 på Ullevaal foran mer enn 4500 tilskuere i fjerde runde. Det var mens John Obi Mikel fremdeles spilte fotball (en av hans relativt få kamper).

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

(d*u*b @ 28. Apr 2006, 15:08) 72578[/snapback]

Jaja, to dager til kamp. Vi mangler Brani, Jeppe og jokke. Lyn mangler Berntsen. Hauger er tilbake, men sikkert ikke helt 100%. Begge lagene har vel en positiv tendens, og oddsen er faktisk ikke helt utelukkende til borteseier i dette oppgjøret. Lyn er likevel favoritt.

 

Ettersom at vi har måttet finne opp nytt krutt pga skader i midtbanen, har vi blitt tvunget til å spille en noe mindre tradisjonell Stabæk-stil. Lange baller til Strand, contringer og dødball-fotball. Jeg tipper Stabæk kommer til å satse på det som har vært vår styrke sålangt i år, nemlig solid defensivt arbeide, og håpe på å få sjanser etterhvert som kampen drar på. Lyn har ikke akkurat spilt først og fremst angrepsfotball hittil de heller, men på hjemmebane mot Stabæk vil dem nok gå for en tidlig ledelse. Det er her jeg mener Stabæk bør gjøre det uventede. Kline til fra start med offensiv fotball, og ta grep allerede fra første spark. Kjøre på, så Lyn ikke får tatt kommando. Jeg tviler på at Lyn forventer noe slikt, og har helt sikkert planlagt å legge seg høyere på banen denne gang enn tidligere. De har nok forberedt seg på å ta ut Daniel, og eventuelt Strand, men ikke en hel Armada av angripere. Med Henning, Alan og Veigar, samt spiss-duoen, så har vi et aldri så lite problem for den bakre fir'ern til Lyn. Et tidlig mål vil åpne kampen VELDIG til vår fordel. Et Lyn-lag som må i angrep vil åpne seg bakover.

 

------------------Jon

 

---- MMS - IAO - Mike - Markus

 

-------------Tommy

Hauger---------------------- Veigar

---------------------Alan

 

--------------Strand

------------------ Daniel

Jeg likte den, men antageligvis blir det vel som det står på stabak.no. men det har skjedd før og vil skje igjen. Trenere har gjort små frekkiser før rett før kampstart og vis jeg husker riktig har vel dette gått bra de fleste gangene ;)

Vis RBk klarer å lede 1-0 etter første omgang mot real madrid på santiago bernabeu klarer vel stabæk også dette mot lyn. Men rbk har ikke inge og mike i forsvar. Lyn-Stabæk 0-1

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mindre morro var det nok ikke for de få som var på Ullevaal 11/9-2002. I en cupkamp Lyn dominerer blir det ekstraomganger. Helten fra 1998 gir Lyn ledelsen 2-1 (Helgi) halveis ut i første ekstraomgang. I det 120. minutt utligner en annen islending (Tryggvi), og en av dagens helter (Inge Andre) sikrer semifinalespill ved å sette inn sitt spark i straffekonkuransen.

 

Jeg husker den kampen, jeg blødde fra øret av alt stresset! :unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror nok dette blir laget:

 

Jon

 

Morten-Mike-I.A-Markus

 

Espen-Henning -Tommy-Bjørnar

 

Veigar-Daniel

står at henning ikke kommer til å bli i start'11ern før neste uke!

Så mitt lag er:

Jon

Morten-Mike-Inge-Markus

Alan-Tommy-Espen-Veigar

Daniel-Andreas

Lenke til innlegg
Del på andre sider


står at henning ikke kommer til å bli i start'11ern før neste uke!

Så mitt lag er:

Jon

Morten-Mike-Inge-Markus

Alan-Tommy-Espen-Veigar

Daniel-Andreas

 

Er det noen som har sett på Christian Sund i det siste? Alan, Espen og Andreas er alle spillere som kan levere en bra kamp, men ingen av dem er stabile enda. Hvis ingen av dem har dagen kan det gå fryktelig dårlig, men det kan også bli seier og veldig langt opp på tabellen hvis de har dagen samtidig. Jeg stoler ikke helt på at Henning ikke starter, vi kan få en positiv overraskelse :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Andreas er vel 27 år, Espen er 24? Stabiliteten er neppe problemet. Alan derimot varierer veldig. Innhoppet mot Odd var bra, og han burde nok prioriteres framfor Tom på den bakgrunn. Jeg er imidlertid redd Alan blir for lett mot Lyn, som holder en helt annen klasse enn Odd. Mot Lyn vil fart være viktigere enn teknikk, og da tror jeg at Bjørnar er et bedre valg enn Alan. Både Alan og Veigar kan utmerket spille på høyre kant, ettersom de trekker inn og utfordrer i stedet for å løpe ned og legge innlegg. Det kan derimot Bjørnar. Veigar og Alan på midten samtidig blir for mye av det samme. Jeg vil gjerne ha Andreas på topp, selv om Lyn er gode i lufta bak, også uten Berntsen. Andreas binder opp 2 mann og gir rom til Daniel. Andreas er såpas sterk at selv Lustu må slite for å ha kontroll på ham. Og jeg tror Daniel er så mye smartere enn Fittie-Onstad at vi skal få lurt en ball i kassa.

 

Men vi må ha defensiv kontroll på midten. Lyn kontrer raskt hvis vi spiller med høy risiko. Da er Bjørnar lysår foran Alan, det er for øvrig Tom og Sund også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Andreas er vel 27 år, Espen er 24? Stabiliteten er neppe problemet

......

Men vi må ha defensiv kontroll på midten. Lyn kontrer raskt hvis vi spiller med høy risiko. Da er Bjørnar lysår foran Alan, det er for øvrig Tom og Sund også.

Alder i seg selv er ikke nok for å være stabil. De har 1 mnd med trening i TL, og har fått noen få kamper, men der er langt derfra til våre andre gutter som stor sett har lang erfaring fra TL eller tilsvarende, og i tillegg er godt kjent med resten av laget. Selv Tom som vært lenge med oss svinger ganske mye i prestasjonen, og jeg vil derfor kalle ham også ustabil.

 

Jeg har stor sans for Bjørnar, og mener han har bra både offensive og defensive kvaliteter. Blir ikke forundret om vi starter med Henning, Bjørnar, Tommy og Veigar på midten. De er etter min mening vår sterkeste midtbane. Alle er gode med ball, har brukbar til god fart og har noe å bidra med både offensivt og defensivt. Henning og Bjørnar på hver sin side, Vegar offensiv midt og Tommy som defensive midt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har Veigar i det hele tatt erfaring på høyresiden?? Han spiller jo venstre på landslaget og gjorde en fin kamp mot Odd, jeg vil fortsatt ha Veigar på venstre!!

Bjørnar på benken da eller? Og Tom på høyre?

 

Nei, jeg er enig med Alz!

 

Hva er evt galt med Bjørnar på høyre?

 

Han har tidligere vist et solid skuddbein, så er jo ikke krise om han drar seg inn mot midten på 25 meter istedetfor ned til kortlinja for innlegg.

 

Vi risikerer vel da å bli veldig smale med to kanter med "feil" bein, men det får gå. Desto viktigere at backene, kanskje spesielt Morten, kommer på løp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er evt galt med Bjørnar på høyre?

 

Han har tidligere vist et solid skuddbein, så er jo ikke krise om han drar seg inn mot midten på 25 meter istedetfor ned til kortlinja for innlegg.

 

Vi risikerer vel da å bli veldig smale med to kanter med "feil" bein, men det får gå. Desto viktigere at backene, kanskje spesielt Morten, kommer på løp.

Morten kan ha en del gode løp, og Bjørnar er vant til å spille defensivt så han kan veksle mellom å bli med fram eller falle tilbake og vokte høyresiden mens Morten går. Kunne sikkert forvirra en del motstandere også, men avhenger selvfølgelig av at våre gutter ikke blir forvirra de også. Det er en ide i hvert fall :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det virker som JJ taktisk har valgt at bækene skal sikre når vi er i angrep, ikke gå fram. Det har fungert bra (ingen spillemål mot oss) men gjør oss pinglete offensivt. På meg ser det i hvertfall ut som vi har en helt annen taktikk enn i fjor - mer kynisme og kontroll, underholdninga driter vi i. Jeg synes det virker fornuftig, selv om det ser litt feigt ut..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det virker som JJ taktisk har valgt at bækene skal sikre når vi er i angrep, ikke gå fram. Det har fungert bra (ingen spillemål mot oss) men gjør oss pinglete offensivt. På meg ser det i hvertfall ut som vi har en helt annen taktikk enn i fjor - mer kynisme og kontroll, underholdninga driter vi i. Jeg synes det virker fornuftig, selv om det ser litt feigt ut..

 

Helt enig! Det eneste som teller er å overleve i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det virker som JJ taktisk har valgt at bækene skal sikre når vi er i angrep, ikke gå fram. Det har fungert bra (ingen spillemål mot oss) men gjør oss pinglete offensivt. På meg ser det i hvertfall ut som vi har en helt annen taktikk enn i fjor - mer kynisme og kontroll, underholdninga driter vi i. Jeg synes det virker fornuftig, selv om det ser litt feigt ut..

Det er ikke så dumt i seg selv, hadde bare midtbanen vært med på noen kjappe kontringer kunne vi levd med det. Problemet i dag (og i fjor) er at vi ikke har en eneste kontring a'la Rosenborg med 4-6 mann som løper. Eneste måten vi kommer i "overtall" på er Daniel som løper fra forsvarerene, og kommer alene med keeper. Han har ikke feelingen til Alan, og er avhengig av å komme rettvendt på mål nogenlunde rett forfra og kunne løpe rett inn. DET er han til gjengjeld god på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


skulle gjerne ha vært der imorgen...

spennende kamp, lyn er jo faktisk serieleder nå så!

 

Henning var meget svak mot Odd. Hva med å sette Tom på benken, la Veigar ta høyre og Bjørnar venstre kant?

 

Jon

Morten - IA - Mike - Markus

Veigar - Espen - Tommy - Bjørnar

Daniel - Andreas

 

Så blir Alan, Henning og Tom utfordrere på benken?

BINGO! Det blir bra!

 

Helt enig, dette er et godt lag. Skulle hatt en Henning i storform. Da hadde han tatt venstre kanten og Bjørnar hadde flyttet ned på venstre ving. Da hadde det blitt perfekt!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ikke så dumt i seg selv, hadde bare midtbanen vært med på noen kjappe kontringer kunne vi levd med det. Problemet i dag (og i fjor) er at vi ikke har en eneste kontring a'la Rosenborg med 4-6 mann som løper. Eneste måten vi kommer i "overtall" på er Daniel som løper fra forsvarerene, og kommer alene med keeper. Han har ikke feelingen til Alan, og er avhengig av å komme rettvendt på mål nogenlunde rett forfra og kunne løpe rett inn. DET er han til gjengjeld god på.

 

Dessverre - kontringer tror jeg noen høyt i ledelsen har bestemt at vi ikke skal ha på reportoaret. Verken med Backe, Linderoth, Larsen eller Jønsson har kontringer vært en sentral del av taktikken. Det har selvsagt også litt med valg av spillertyper å gjøre. Tommy kan slå en ball både raskt og langt fram (som pasningen til Daniel som ga 1-0 mot TIL), mens spillere som spesielt Alan og Veigar helst skal gå på tvers av banen i en overgangsfase, slik at motstander kommer i balanse og vi møter et etablert forsvar. En skikkelig kontring gjøres ved å SPILLE ballen fram, Stabækvarianten er i beste fall at en rask spiller løper framover med ballen. Da må han være så rask som Chippen med ball (målet mot Moss) for ikke å bli tatt igjen av resten.

 

Men jeg er helt enig. Med et oppspillspunkt som Andreas som vinner alt i lufta kan vi dunke ballen opp mot ham, som header tilbake til en SAMLET midtbane som kommer i hundre eller stusse framover til Daniel som kan plukke opp ballen i bakrom. Men som du skriver, så er aldri midtbanen vår på hugget og vi får ikke de farlige overgangene med overtallsspill rundt motstanders 16-meter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Lyn-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...