Gå til innhold

Stabæk Support i media


stabækLars
 Del

Anbefalte innlegg


Dette skriver Stabæk-fansen:

 

GP-Jostein:

Ville sikkert slengt dritt til det svenske bidraget, Pontus, Daniel og Jönsson, og sagt de har mindre sjarm enn en bokhylle fra ikea og sånt. Og det stemmer bare når det gjelder Pontus og Jönsson.

 

Jan Thomas:

Litt slitsomt å ha en person i nærheten som hele tiden skal kommentere antrekk. Mener dessuten sikkert at drakt er fy-fy og at skjerf rundt hodet ikke er in i år. Snakker dessuten rart.

 

Finn Schøll:

Innbitt motstander av kunstgress. Hadde bare blitt bråk når vi skulle flytte til Fornebu.

 

Stein Erik Hagen:

Innehaver av rar, brun jakke. Dessuten ser han ganske svær ut, ville sikkert blokkert sikten for de på raden bak. Plusspoeng for at han er gift.

 

 

Det er mulig at jeg er litt politisk ukorrekt nå, men hvis det stemmer at det er dette som står i fanzina så synes jeg det var ganske så morsomt og har vondt for å se homo-hetsen.... :rolleyes: (Kommentarene om GP-Jostein og Blomster-Finn er jo bare hysterisk morsomme).

 

Men at Dagbla' klarer å lage en så til de grader oppblåst sak av det gjør meg både sint og lei meg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes nå egentlig ikke artikkelen er noe journalistisk mesterverk, det kunne vært et morsomt innlegg på et internt forum der alle skjønte hva det henviste til. Men storm i vannglass er det jo helt klart. SS har jo hatt lite eller ingen problemer med homohets.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ganske tragisk at alle ser ut til å danse etter medias pipe i denne saken. At homser og alle andre selvfølgelig er velkomne på Inferno-, såvel som på Supporttribuner drukner når alle på død og liv skal ta "sterk avstand" og Inferno i ettertid legger "legger seg flate og beklager".

 

Inferno har ikke gjort noe galt - homser har ikke blitt hetset, noe det imidlertid fortsatt virker som. Media er definitivt vinnern her. Som vanlig...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ganske tragisk at alle ser ut til å danse etter medias pipe i denne saken. At homser og alle andre selvfølgelig er velkomne på Inferno-, såvel som på Supporttribuner drukner når alle på død og liv skal ta "sterk avstand" og Inferno i ettertid legger "legger seg flate og beklager".

 

Inferno har ikke gjort noe galt - homser har ikke blitt hetset, noe det imidlertid fortsatt virker som. Media er definitivt vinnern her. Som vanlig...

 

Forfatteren av denne lista kan vel i det minste innrømme at ironien ikke er tydelig for utenforstående. Og man bør være klar over faren for å bli misforstått når man bruker politisk ukorrekt humor for å belyse et poeng.

 

Man kunne for eksempel publisert en av torsdagsklubbtalene til OJ (uten å opplyse at det var hans) og sett hvilke reaksjoner man hadde fått...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hehe. Et godt poeng. Grunnen til at OJ går fri, er jo fordi de fleste er kjent med hans ironibruk. Her har jo Dagbladet/Gaysir uten å sette seg videre inn i saken, heller kjørt ukritisk på for å lage mest mulig oppstyr. Dermed blir nedturen desto større når fakta kommer på bordet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det jeg lurer på er hvilken idiot som har levert det bladet til gaysir...

 

Har vi en skaphomo i supportermiljøet? Finn ham og sleng ham på listen!!

 

(Til alle journalister: Dette er en spøk. Jeg har heller ingen formell tilknytning til Stabæk)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hehe. Et godt poeng. Grunnen til at OJ går fri, er jo fordi de fleste er kjent med hans ironibruk. Her har jo Dagbladet/Gaysir uten å sette seg videre inn i saken, heller kjørt ukritisk på for å lage mest mulig oppstyr. Dermed blir nedturen desto større når fakta kommer på bordet.

Jeg synes OJ ofte misbruker ironi. Ikke fordi han "går over streken", men fordi det han driver med ofte er ren provokasjon uten et underliggende poeng. Da blir det å si noe det ikke er lov å si på nivå med bæsj/tiss/prump/giertsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ZZZZZZZzzzzzZZZZzzz

 

Snakk om å overdrive a gitt? Artikkelen var plump, de har beklaget, Dagbladet & co viser nok en gang elendig journalistikk, og gufa, pauligirl og stabæk peder er som vanlig dypt indignert over at ikke alle holder hverandre i hendene og og synger leirsanger..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det jeg lurer på sånn litt i etterkant er jo hvem som tipset media om dette? Målet var åpenbart å sverte Stabæk Inferno(/SS?)? Evt. en utenforstående kjøper, men det er vel hovedsaklig Stabæk-fans som har kjøpt dette. Til deg som har gjort det: ER DU FORNØYD NÅ? FIKK DU OPPMERKSOMHETEN DU VILLE? Ikke bare dro du Stabæk Inferno og supporterklubben ned i gjørma, men jommen gikk hele klubben med i dragsuget! Og ikke bare dro du opp gamle sår som har grodd i mange år, men du lagde nye sår i klubbens ære. Bra jobbet!

 

Det er nok ingen som har baller til å stå frem, men du får i det minste leve med skammen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå har de vel strengt tatt innrømmet at dette var altfor intern humor, og at det ikke var til hensikt å skade noen. Hvorfor enkelte fortsatt kjører på og kaller det homohets blir for meg ganske uforståelig. Vi vet jo alle at det er gode holdninger i Stabæk, så la oss slutte å grine. Det var feilslått, dårlig humor i en ellers morsom blekke, end of fucking story.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes nå egentlig ikke artikkelen er noe journalistisk mesterverk, det kunne vært et morsomt innlegg på et internt forum der alle skjønte hva det henviste til. Men storm i vannglass er det jo helt klart. SS har jo hatt lite eller ingen problemer med homohets.

Tja... :lol:

Edit: Står du forresten fortsatt for det du sa :lol:

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


REF:Uønskede personer på "inferno-tribunen"

 

Nå synes jeg grensen for hvor idiotiske disse inferno-folka kan være er overskredet!

 

Og hva vil det si å legge seg flat ?!? Det får jo ingen konsekvenser i det hele tatt. Hadde de enda lagt seg flate på asfalten så vi kunne kjørt over de med sykkel hadde vi snakket!

 

Tullingene får holde seg unna å ytre seg utenfor egen kjellerstue i fremtiden.

 

Og hva er "inferno-tribunen"?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og hva er "inferno-tribunen"?

Dagens tips, listen er ikke seriøs. Det er ikke slik at man fører adgangskontroll til en spesiell homofri tribune hvis du faktisk trodde dette.

 

Forvørig fremstår de berørte og deres støttespillere i denne saken frem som mer hårsåre enn enn konservative og krigshissende syriske mullaher, det trodde jeg virkelig ikke var mulig.

 

Og hva vil det si å legge seg flat ?!? Det får jo ingen konsekvenser i det hele tatt. Hadde de enda lagt seg flate på asfalten så vi kunne kjørt over de med sykkel hadde vi snakket!

 

Tullingene får holde seg unna å ytre seg utenfor egen kjellerstue i fremtiden.

Og holdiningene dine er forresten langt mer forkastelige enn å kommentere at Blomster-Finn ikke liker kunstgress og at GP-Johan ikke liker svensker.

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider


REF:Uønskede personer på "inferno-tribunen"

 

Nå synes jeg grensen for hvor idiotiske disse inferno-folka kan være er overskredet!

 

Og hva vil det si å legge seg flat ?!? Det får jo ingen konsekvenser i det hele tatt. Hadde de enda lagt seg flate på asfalten så vi kunne kjørt over de med sykkel hadde vi snakket!

 

Tullingene får holde seg unna å ytre seg utenfor egen kjellerstue i fremtiden.

 

Og hva er "inferno-tribunen"?

Gjeeeesp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lærdommen får være at man framover må være litt mer kritiske mht hva man trykker i fanziner - som det dessverre blir færre og færre av. En fanzine er ikke noe som skal refereres i riksmedia. Mediaoppstusset rundt dette er enkel "underholdning" (agurkskandaler) for enkle mennesker. Men det er det som selger, se bare antallet kommentarer til artiklene.

 

Humor er farlig, ironi enda farligere og satire er nærmest umulig å bruke uten å få uvenner. Det er mange på dette forumet som ikke tåler min bruk av provokasjon og satire, og dessverre svært mange som ikke klarer å forstå ironi i det hele tatt. Enda værre blir det når noe som i dette tilfellet tas fullstendig ut av sammenheng.

 

Det er også et lite paradoks at dette er atskillig mindre hets av homofili enn hva Monsen nettopp fikk pris for, og ytringene i siste AU også er atskillig mer stuerene enn hva både Dagbladet og VG lar få stå på sine egne kommentar- og debattsider om homofile. Er det valget av medium som skal avgjøre hvor ille en ytring er? I så fall har fanziner hittil vært friområder for ytringer, men den tiden er nå over.

 

Får håpe denne saken dør asap. Dette har ikke vært god PR for verken de homofile, SF, SS eller SI spesielt, og Henrik stakkars har måttet beklage og unnskylde seg for at noen andre har laget en ikke helt vellykket artikkel med intern humor som virkemiddel. Og han forsto ikke tidsnok at denne kunne noen synes at ikke var morsom og atter andre leverte til redaksjonen(!) i Gaysir opplevde den som sårende osv...

 

Først når noen beklager med tårer i øyekroken og fremstår som en pisket hund slipper mediagribbene taket.

 

Så er vi forhåpentlig ferdig med den saken, og media kan kaste seg over neste agurk: "Koristene til Alexander Rybak vil ikke bare være søte syngedamer." Les mer i Dagbladet!

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Så til en annen del av debatten, som faktisk er viktig. Generell homohets på tribuner. Jeg skal ikke skryte på meg massevis av homofile venner, Christen Sveaas og ikke liker jeg Elton John heller. MEN... Vi har heldigvis fint lite av det, men jeg synes det er like patetisk og teit de gangene en eller annen 14-åring skal rope ut at linjemannen, dommeren eller en motspiller er homo fordi vedkommende gjør noe rart på banen.

 

Kan vi ikke alle være enige om at vi har vokst fra det og elskverdig be folk som måtte bruke "homo" som skjellsord om å holde kjeft? Neste gang det kommer fra en på feltet til SS får vi garantert store mediaoppslag, og Albert må igjen ut og fortelle hvor lite dette representerer resten av SS osv. Vi har tross alt mange homofile medlemmer i SS, som antagelig minst av alle synes dette er moro.

 

Er "homo" i det hele tatt et skjellsord? Nå må det jo forsterkes med "jævla homo". For de fleste er vel homofili blitt like provoserende som fregner. For oss ikke-religiøse er det ubegripelig at homofili skal være noe som angår andre enn de homofile selv. Hadde Nina Karin Monsen hatt det bedre med seg selv om Jan Thomas var gift med Siv Jensen? Hvem bryr seg egentlig?

 

Det er så mange andre og mye bedre og sterkere skjellsord som kan brukes eller lages spontant. Jeg refererer dem ikke her, av frykt for å havne på forsida av Dagbladet..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://astridmeland.wordpress.com/

 

Den dama er ansvarlig for magasinet på nett - dvs. at hun er dagbladet-journalist. Hun har satt seg skikkelig inn i saken. Anbefalt lesning for de av dere som har latt dere besnære av media og som føler for å hvile øynene på litt skikkelig journalistikk. Denne bloggen oppsummerer det meste og står som et fint punktum i denne saken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://astridmeland.wordpress.com/

 

Den dama er ansvarlig for magasinet på nett - dvs. at hun er dagbladet-journalist. Hun har satt seg skikkelig inn i saken. Anbefalt lesning for de av dere som har latt dere besnære av media og som føler for å hvile øynene på litt skikkelig journalistikk. Denne bloggen oppsummerer det meste og står som et fint punktum i denne saken.

 

Mye bra i bloggen, men noen faktaglipp er det - fx:

 

"Om Anders Rogg sier de for eksempel at de ikke vil ha han der fordi trommer er tabu på tribunen (det vil de gjerne ha selv), og da er vel ikke piano noe å trakte etter heller."

 

Korriger meg om jeg tar feil, men trommer har vel aldri vært en fanesak for SI? Eller er det noe ironisk her jeg ikke får med meg?

 

Jeg håper i det lengste vi kan klare oss uten trommer.

 

Uansett - hele denne superagurken beviser jo bare at tabloidpressen primært er på jakt etter underholdende nyheter, ikke nyheter som faktisk har betydning. (Nå må jeg jo innrømme at også jeg har lest disse "spikersuppenyhetene" og møter meg selv litt i døra)

 

Apropos: De sykt fete Jan Thomas-videoene i VG overgår da AU med 1000-gangeren i utdriting av JT? Nå har jeg ikke giddet å lese gaysir.no, men burde de ikke heller være i harnisk over dem? Og at VG da selv skriver om hvor fæle Stabækfans (SI) er mot JT er bakkerekord i dobbeltmoral.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 140

Jeg har fulgt med på Gaysir, og sendte dem en rimelig sint mail da beklagelsen hadde ligget på bordet lenge uten at de hadde oppdatert noen av de 3 artiklene de allerede hadde laget med korrekt fakta. Den kom ganske fort, så de hadde sikkert begynt på den.

 

Dette er heller ikke journalister, snarere skribenter på fritida lik vi har. Det kan virke på mengdene i kommentarfeltene som om folk ikke brydde seg så voldsomt om hele greia.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Pinlig!

 

Når bortimot samtlige forumbrukere (med noen unntak) mener dette er storm i vannglass, hva faen er da poenget med å spinne videre på det?

 

Og, når det har blitt presisert fra flere hold at $$ og SI ikke har noe med hverandre å gjøre, hvorfor skal da $$ bevise noe som helst?

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle har jo skjønt at $$ eller SI99 ikke er noen homsehatere. Det gikk opp for de fleste i løpet av gårsdagen.

Hvorfor ikke legge saken død? Isteden gjør man tribunen til Gay Parade.

 

Nei, legg ned det teite "la oss være venner" når vi i utgangspunktet aldri har vært uvenner.

Endret av Blaapaatur
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Pinlig!

 

Når bortimot samtlige forumbrukere (med noen unntak) mener dette er storm i vannglass, hva faen er da poenget med å spinne videre på det?

 

Og, når det har blitt presisert fra flere hold at $ og SI ikke har noe med hverandre å gjøre, hvorfor skal da $ bevise noe som helst?

 

Helt enig!

 

Jeg tipper dette er et styremedlem i Stabæk Support som misbruker sin posisjon og vil skaffe seg cred. i det politisk miljøet sitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det virker som om denne saken nå er over, hvorfor blusse den opp igjen? De fleste må nå ha skjønt at dette ikke var ment som noen som helst form for homohets, at skribleriene i "alltid, uansett" ble tatt ut av en sammenheng! isolert sett kan jeg heller ikke se på dette som homohets, men nok om det. Synker rimelig lavt med disse flaggene må jeg si...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk Support i media
×
×
  • Opprett ny...