Gå til innhold

Veien til Ullevaal - Cupen 2006.


Slum
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 223
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Sogndal må ikke undervurderes. Vi som tippeliga lag er favorittter og det skal vi leve opp til å vise at vi tar alle motstandere seriøst selv om de ligger i adecco ligaen.

 

De må ikke undervurderes, men med det gode laget vi har nå tror jeg vi banker dem nord og ne!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Virker som alle tippeligalagene unntatt LSK slet seg gjennom kampene sine.

Tromsø, Molde og Odd ute.

Vi må for all del ikke undervurdere Sogndal. Herregud. Tenk å ryke ut mot en utvanna gjeng saftbønder...

Nervøs foran denne kampen. Håper vi får et tidlig mål slik at Sogndal må frem og score. Da får vi rommet vi trenger for å leke oss i.

 

Forza Stabæk! Vi skal til Ullevål i år :)

 

Viking vant 4-0 (tre mål av Iljeh)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sogndal må ikke undervurderes. Vi som tippeliga lag er favorittter og det skal vi leve opp til å vise at vi tar alle motstandere seriøst selv om de ligger i adecco ligaen.

 

Fikk vel god trening i det i fjorårets sesong. Samme gjeng som spiller i år, så det tror jeg går bra. Burde vel også være gode forhåpninger om en flat og god gressmatte i Sogndal. Burde passe godt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sogndal må ikke undervurderes. Vi som tippeliga lag er favorittter og det skal vi leve opp til å vise at vi tar alle motstandere seriøst selv om de ligger i adecco ligaen.

 

Fikk vel god trening i det i fjorårets sesong. Samme gjeng som spiller i år, så det tror jeg går bra. Burde vel også være gode forhåpninger om en flat og god gressmatte i Sogndal. Burde passe godt

 

Nå har vel ikke gressmatten i Sogndal allverdens å si, med tanke på at kampen spilles på Nadderud.

 

http://stabaek.no/index.lasso?s=nyhet&ID=5109

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trekning av cupens 4. runde ikveld på TV2 kl 19:50.

 

Da skal jeg driste meg til (selv om vi ikke har spilt ennå, men etter det er jo heller ikke spenningen der) å sette opp hvem vi sannsynligvis vil få hjemme og borte.

 

Hjemme:

 

Bodø/Glimt

Brann

Bryne*

Hamarkameratene

Lyn

Sandefjord*

Skeid*

Rosenborg

Viking

 

Borte:

 

Fredrikstad

Follo

Lillestrøm

Start

Strømsgodset*

Vålerenga

Aalesund

 

Usikker:

 

Mandalskameratene

(mener vi bør få hjemmekamp, men forskjellen er kanskje ikke "nok" i vår favør).

 

* betyr at lagene ikke har spilt sin 3. rundekamp ennå.

 

Kampene spilles vel hovedsaklig 19/7, men får vi Brann eller Viking blir det vel 20/7. Lillestrøm vil kunne bli 27/7 og Lyn 3/8 (to sistnevnte har med at de har seriekamp den 19/7 og Lyn i tillegg har UEFA-cup).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sitter og ser på Sogndal-Bryne på TV2.

 

De er skikkelig dårlige ass. Upresise pasninger og angrepsvegring. Duste-Flo har ennå ikke lært seg å gå i dueller uten at armene flakser 90 grader ut fra kroppen. Idiot!

 

Selvom Bryne, og Paul Oyuga spesielt, er enda dårligere enn Sogndal så hadde det vært utrolig flaut å tape cupkampen på onsdag.

 

De fortalte på TV at når den nye Sogndal stadion, med 4000 plasser er ferdig, så vil den ha kostet 1 milliard!!!!!!!!

 

 

Hvis vi vinner så skal vi spille mot Follo!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hehe, en milliard! :D Hvor skal de få de pengene fra, selge saft..?

 

Det er en sykt kjedelig kamp ass, jeg satte på Stabæk - SIF fra i fjor for å ha noe bedre å se på etterhvert jeg..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sitter og ser på Sogndal-Bryne på TV2.

 

De er skikkelig dårlige ass. Upresise pasninger og angrepsvegring. Duste-Flo har ennå ikke lært seg å gå i dueller uten at armene flakser 90 grader ut fra kroppen. Idiot!

 

Selvom Bryne, og Paul Oyuga spesielt, er enda dårligere enn Sogndal så hadde det vært utrolig flaut å tape cupkampen på onsdag.

 

De fortalte på TV at når den nye Sogndal stadion, med 4000 plasser er ferdig, så vil den ha kostet 1 milliard!!!!!!!!

 

 

Hvis vi vinner så skal vi spille mot Follo!

4000 plasser i en bygd med 6000 innbyggere, dvs kapasitet på 66% av innbyggerne! De er optimister hvertfall, det skal de ha! :D

Endret av msp
Lenke til innlegg
Del på andre sider


msp, Posse og stabækLars: Stadion skal ha ein kapasitet på 6000 når siste langsida er ferdig. Idag var det åpning på hovedtribuna og innmaten i den(vip-losjer, resturant, møterom ++)

 

Sogndal har tenkt litt lengre enn dei fleste andre fotballag i Norge. Me hadde valget mellom å bygge på stadion for 40 millioner eller å byggje skule inni tribunene. Dette vart gjort, og 3000 studenter skal få nye klasserom/forelesningssaler).

Mange skal leige kontor(har skreve kontrakter på 20 år meiner eg) på Fosshaugane Campus, og på sikt vil hovedtribuna bli nedbetalt.

 

Kva som er galt med ein milliard kroner når du ser på dette? Richard Nesheim(økonimisjef SIL-Tribuna AS) sover bra om nettene! ;)

 

Takk for innspel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


msp, Posse og stabækLars: Stadion skal ha ein kapasitet på 6000 når siste langsida er ferdig. Idag var det åpning på hovedtribuna og innmaten i den(vip-losjer, resturant, møterom ++)

 

Sogndal har tenkt litt lengre enn dei fleste andre fotballag i Norge. Me hadde valget mellom å bygge på stadion for 40 millioner eller å byggje skule inni tribunene. Dette vart gjort, og 3000 studenter skal få nye klasserom/forelesningssaler).

Mange skal leige kontor(har skreve kontrakter på 20 år meiner eg) på Fosshaugane Campus, og på sikt vil hovedtribuna bli nedbetalt.

 

Kva som er galt med ein milliard kroner når du ser på dette? Richard Nesheim(økonimisjef SIL-Tribuna AS) sover bra om nettene! ;)

 

Takk for innspel.

 

BAre å gratulere med ny stadion, og at dere tør å satse, det er bra noen tør det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet ikke om det her er helt riktig tråd, men det er jo NM det og.. Hva skjedde med Stabæk i NM i fotballtennis? Trodde gutta skulle gå helt til topps, men vi kom jo tydeligvis ikke videre fra gruppespillet en gang! Skandale, sier jeg dere, skandale! Noen som var der og kan gi et halvfyldig referat?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mitt tips for 3. runde blir da :

.

.

.

.

 

Follo - Stabæk

 

Ja, ja, så ble det 4. runde i steden da... (Forutsatt at vi slår Sogndal da..)

 

Hjemme/bortekamp blir bestemt i dag. Vi bør slå Sogndal (selv om vi ikke skal undervurdere), og da er det stor mulighet for at vi møter Follo på bortbane. Både Follo og Stabæk har hatt bortekamp i 1. og 2. runde, og hjemmekamp i 3. runde. Begge har reist til Trøndelag i 2. runde. (Strindheim og Kolstad). Men Follo hadde lenger reisevei i 1. runde.

 

Bortekamp i 4. runde, betyr at muligheten for hjemmekamp i kvartfinalen er veldig sannsynlig, uansett motstander. Dette lover bra!

 

(ingen som tar seire på forskudd her, nei... B) )

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, ja, så ble det 4. runde i steden da... (Forutsatt at vi slår Sogndal da..)

 

Hjemme/bortekamp blir bestemt i dag. Vi bør slå Sogndal (selv om vi ikke skal undervurdere), og da er det stor mulighet for at vi møter Follo på bortbane.

 

(ingen som tar seire på forskudd her, nei... B) )

 

Tror faktisk vi skal være veldig på vakt når Sogndal kommer for å spille. De er muligens det beste laget i Adecco akkurat nå, med to strake seiere mot Strømsgodset og Bryne. Vi har tradisjonelt et godt tak på dem, men her er det bare å sette inn full innsats. Sogndal pr. i dag er ingen lek.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har aldri møtt Sogndal i cupen (i alle fall ikke etter 1990), men vi har møtt dem to ganger i første divisjon og 12 ganger i eliteserien. Det er et lag vi har godt tak på.

 

Vi har vunnet ni ganger og tapt bare fire. Vi har en målforskjell på 39-14. Hjemme har vi vunnet seks av sju ganger.

 

Høydepunktet var kanskje på Fosshaugane i 1998: Da vant vi 9-0. Petter Belsvik og Martin Andresen satte inn tre mål hver foran drøyt 800 tilskuere i siste serierunde. Stabæk var allerede før kampen bronsevinnere, mens Sogndal allerede lenge før den kampen hadde sikret seg sisteplass i det årets eliteserie.

 

Statistisk bør Sogndal slås lett på onsdag. Men statistikk er ikke kamp - det bekreftet de Blaa i seriekampen mot Molde, som statistisk skulle være veldig vanskelig. Ingen motstander skal undervurderes. Men du verden hvor gøy det hadde vært å oppleve noe som ligner på 25. oktober 1998...

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er det ganske sikkert hjemmekamp i kvartfinalen (snakker om den før 3. runde er spilt ja. Sikkert lurt). Er vel bare Strømsgodset evt. Mandalskameratene det kan bli bortekamp mot (tatt ut av hodet, men det skulle vel stemme).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget mot Sogndal?:

 

Jon

Tom - IA - Mike - Bjørnar

Somen - JJ - Tommy - Alan

Veigar - Daniel

 

Største argumentet for at at vi skal tape denne kampen (i tillegg til undervurdering) er det faktum at jeg IKKE er på ferie. Ved Stabæks 3 seire i serien i år, har jeg vært på ferie, og har følgelig ikke fått luftet flagget mitt, som jeg ifølge min egen tradisjon her på Bøler, henger opp når vi vinner. Nå er planen å dra på ferie igjen, etter HamKam-kampen, men kanskje jeg skulle dra på søndag?

 

For øvrig skal jeg prøve og holde meg borte fra bortekamper i år. (men jeg garanterer ikke at jeg klarer det) I fjor var jeg kun på 3 bortekamper, og det var mot Sandefjord, Skeid og LSK. Noen som snakker om dårlig karma?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget mot Sogndal?:

 

Jon

Tom - IA - Mike - Bjørnar

Somen - JJ - Tommy - Alan

Veigar - Daniel

 

Største argumentet for at at vi skal tape denne kampen (i tillegg til undervurdering) er det faktum at jeg IKKE er på ferie. Ved Stabæks 3 seire i serien i år, har jeg vært på ferie, og har følgelig ikke fått luftet flagget mitt, som jeg ifølge min egen tradisjon her på Bøler, henger opp når vi vinner. Nå er planen å dra på ferie igjen, etter HamKam-kampen, men kanskje jeg skulle dra på søndag?

 

For øvrig skal jeg prøve og holde meg borte fra bortekamper i år. (men jeg garanterer ikke at jeg klarer det) I fjor var jeg kun på 3 bortekamper, og det var mot Sandefjord, Skeid og LSK. Noen som snakker om dårlig karma?

Er du sikker på at det er karma? Prøvd Colgate?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Største argumentet for at at vi skal tape denne kampen (i tillegg til undervurdering) er det faktum at jeg IKKE er på ferie. Ved Stabæks 3 seire i serien i år, har jeg vært på ferie, og har følgelig ikke fått luftet flagget mitt, som jeg ifølge min egen tradisjon her på Bøler, henger opp når vi vinner. Nå er planen å dra på ferie igjen, etter HamKam-kampen, men kanskje jeg skulle dra på søndag?

 

For øvrig skal jeg prøve og holde meg borte fra bortekamper i år. (men jeg garanterer ikke at jeg klarer det) I fjor var jeg kun på 3 bortekamper, og det var mot Sandefjord, Skeid og LSK. Noen som snakker om dårlig karma?

 

Dra i dag du!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor ingen traad for naa!!!

Sorry stabaek, er i portugal paa internett cafe.

blir det live oppdatering noe sted????

 

Kanskje fordi denne tråden inneholder alt om Cupen, dvs også kampen mot Sogndal.

 

Jönsson er "sugen på et eventyr"

 

Stabæk stiller trolig med dette laget:

 

Jon Knudsen - Tom Stenvoll, Inge André Olsen, Mike Kjølø, Bjørnar Holmvik - Somen A. Tchoyi, Jesper Jansson, Tommy Stenersen. Alanzinho - Veigar pall Gunnarsson, Daniel Nannskog.

 

Ikke ulikt mitt forslag fra noen poster siden.. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Veien til Ullevaal - Cupen 2006.
×
×
  • Opprett ny...