Gå til innhold

Stabæk-lsk


msp
 Del

Anbefalte innlegg


Henning med sine vendinger på midtbanen minnet mye om Martin Andresen.

Akkurat det slo meg i går også. Med litt større evne til å løfte blikket vil Henning gjøre vendingene enda riktigere og skaffe seg mer rom for å slå neste pasning. Akkurat der er Martin overlegen, men Henning har alle muligheter!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


LSK siste 10 var en skam for fotballen. At MK gjør sånt er en ting, men det er noe helt annet når serielederne i TL er så gjennomgående usympatiske som de var i går. Veigars straffe var så fantastisk deilig, og det var en uavgjortkamp god som gull.

 

Håper forresten Veigar og Daniel slutter med sine litt på kanten gester mot det andre lagets supportere. Veigars feiring i går med å holde hånden bak øret mot Kanarifansen er ikke bra, og Daniels hysjing, som f.eks mot brann, er også litt drøy. Jeg hadde nok blitt rimelig irritert om Sundgodt hadde gjort det i går i alle fall...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


LSK siste 10 var en skam for fotballen. At MK gjør sånt er en ting, men det er noe helt annet når serielederne i TL er så gjennomgående usympatiske som de var i går. Veigars straffe var så fantastisk deilig, og det var en uavgjortkamp god som gull.

 

Håper forresten Veigar og Daniel slutter med sine litt på kanten gester mot det andre lagets supportere. Veigars feiring i går med å holde hånden bak øret mot Kanarifansen er ikke bra, og Daniels hysjing, som f.eks mot brann, er også litt drøy. Jeg hadde nok blitt rimelig irritert om Sundgodt hadde gjort det i går i alle fall...

Han gjorde noe tilsvarende han og

Lenke til innlegg
Del på andre sider


LSK siste 10 var en skam for fotballen. At MK gjør sånt er en ting, men det er noe helt annet når serielederne i TL er så gjennomgående usympatiske som de var i går. Veigars straffe var så fantastisk deilig, og det var en uavgjortkamp god som gull.

 

Håper forresten Veigar og Daniel slutter med sine litt på kanten gester mot det andre lagets supportere. Veigars feiring i går med å holde hånden bak øret mot Kanarifansen er ikke bra, og Daniels hysjing, som f.eks mot brann, er også litt drøy. Jeg hadde nok blitt rimelig irritert om Sundgodt hadde gjort det i går i alle fall...

Jeg må innrømme at jeg bare synes det er gøy. :)

Veigar er Gud!

 

Men, ja, jeg hadde blitt forbanna hvis noen hadde gjort noe tilsvarende mot oss!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Jeg gikk frem før straffesparket for å gjøre skytteren litt nervøs. Det er nok mulig at det er gult kort. Men det andre gule kortet er jeg sikker på at ikke var riktig. Jeg ville bare kaste ut ballen, og treffer en motspiller i ryggen, hevder Heinz Müller overfor VG Nett.

 

Tipper at IA ikke er noe mer glad i LSK etter denne kommentaren. Jeg tar heller 13¨år til med RæWBk enn et år med LsKuK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes alle gutta gjorde en kjempejobb i dag. Henning med sine vendinger på midtbanen minnet mye om Martin Andresen.

 

Henning er sterk i kroppen, så det er få som klarer å ta fra han ballen i de situasjonene. Det virker som han er på gang, og han viste spesielt ved en anledning gode offensive tendenser (2omgang; spiller vegg med Veigar (?), og setter deretter opp Morten ute på kanten - finfint). Mer av slikt Henning, spissene trenger litt mer hjelp enn de til tider får i dag.

 

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg rakk å bli meget provosert av ett destruktivt og kynisk lag igår...Ett lag som faktisk (!) presterer og drøye ut tiden i første omgang etter at de har scoret, mot ett nyopprykket lag, når de er serieledere!!!??

 

Er det mulig!??

 

Ja, laget har kvaliteter. Mifsud er en klassespiller. MEN herregud for en drittklubb! Ned til cornerflagget å hale ut tida, keepern flytter ballen over til andre siden, etter at Daniel har lagt opp ballen for ham...ligger å vrir seg i "smerte" etter små dueller...Nei - fy pokker!

 

Den straffen var som sendt fra himmelen! Hadde bare Daniel satt en av de to alene-med-keeper-sjansene...!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hehe,

 

Det skummer høyt på pip-pip formuet. Synes denne oppsummerer stemningen godt.

 

Patetiske Semb. Sitter i TV2-studio og er rørt til tårer over Stabæks "brasilianske" frisparkvariant på overtid. Samtidig slår han fast at LSK ikke bør få innvilget disp.søknaden av NFF. Det flotte målet til Mifsud eller den stygge skallen Riise får, nevner han ikke med et ord. Latterlig mann.

 

Stakars... det må være et komplott! :)

Eller kanskje det er en grunn til at TV2 velger å vinkle det slik?

 

Ellers er det mye syting om provoserende IAO, hvor på banen stabækspilleren feiert målet o.l. les hele greia her:

 

Stabæk-LSK søndag 21. mai kl. 18:00 (kamptråd)

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ellers er det mye syting om provoserende IAO, hvor på banen stabækspilleren feiert målet o.l. les hele greia her:

 

@ringo

 

Ja ja, men så fikk han jo kortet for provoseringen og kranglingen også da og mer kan de jo ikke forvente.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hehe,

 

Det skummer høyt på pip-pip formuet. Synes denne oppsummerer stemningen godt.

 

Patetiske Semb. Sitter i TV2-studio og er rørt til tårer over Stabæks "brasilianske" frisparkvariant på overtid. Samtidig slår han fast at LSK ikke bør få innvilget disp.søknaden av NFF. Det flotte målet til Mifsud eller den stygge skallen Riise får, nevner han ikke med et ord. Latterlig mann.

 

Stakars... det må være et komplott! :)

Eller kanskje det er en grunn til at TV2 velger å vinkle det slik?

 

Ellers er det mye syting om provoserende IAO, hvor på banen stabækspilleren feiert målet o.l. les hele greia her:

 

Stabæk-LSK søndag 21. mai kl. 18:00 (kamptråd)

 

@ringo

 

+ en masse skryt av forhåndsanalysen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæks straffespark var greit nok. Da Müller stilte seg foran ballen for å gjøre Vegar Pall Gunnarsson usikker, fikk han naturligvis sitt første gule. Keepertrener Kjell Lier syntes en slik opptreden er ok, hvis den kan gi laget tre poeng.

Kommentar er egentlig unødvendig men fy f... for en uspiselig gjeng de har klart å skrape sammen der oppe i veikrysset!!

 

link

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg syntes faktisk vi skal være litt forsiktige her. Føler i øyebliket at dette er litt flaut. Jo jeg er enig i at rettferdigheten seiret til slutt og at LSK fikk smake egen medisin. Straffen var det ikke noe å si på, Daniel blir faktisk fellt to ganger før han får straffen. Problemet jeg har er dette med å kalle LSK for usporstlig når våre egne spillere benytter anledningen til å feire begge målene forran bortesupporterne så er det usportslig og provoserende. Når IA i tillegg håverer overfor Müller blir ikke saken bedre. Det er ikke noen unskyldning at Müller er den som begynner. Spillerne våre skal heve seg over det. Og om Müller har skapt et keeper problem for LSK så har IA skapt et forsvar problem for Stabæk.

 

Og at Bjørnar får gult kort etter taklingen på Riise er helt riktig, og at Tom som kommer til for å splitte kamphanene får gult kort når han er ueheldig og planter hånda i Riises ansikt er også korrekt, selv om det var et uhell. I aller strengeste fall så burde Riise fått kort for å gå mot Bjørnar slik som han gjør, å dytte han i brystkassa med egen brystkasse, men strengt tatt så er det ikke så ofte det skjer. Bjørnar svarer med å ta panna frem og skaller egentlig Riise, så der skal vi vel forhode oss helt rolige.

 

Alt i alt har jeg forsåelse for at Kanarifansen kaller Stabæk usportslig, og jeg syntes vi skal se lenger enn dem og klare å se begge sider av saken selv om de gjorde alt de kunne for å hale ut tiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er faktisk overrasket over at Stabæk gutta ikke "tar igjen" i større grad, mot fribrytere som Kippe og hans disipler. Vi har ingen ting å være flaue over, etter min mening.

Jeg synes kanskje den verste hos LSK var Occean - han klarer å legge igjen spillere 3-4 ganger etter spark, tråkk og slag. Utrolig at dommeren ikke reagerte.

 

Når det er sagt, Bjørnars springskalle fortjente minst et gult kort. Problemet var at det hadde han egentlig allerede pådratt seg, dommeren hadde hånden i kortlomma da situasjonen utartet seg. Jeg var sikker på at dommeren kom til å gi Riise gult og Bjørnar rødt - utsikten fra ståtribunen var veldig god til situasjonen. Veldig glad for at han ikke gjorde det...

 

Jeg syns dommeren var generelt svak i går. Jeg opplever at de fleste av hans feil går mot oss, men det var definitivt noen for (som Bjørnars gule kort). At noen kan diskutere straffen finner jeg merkelig, og påstanden om at Daniel går for straffe synes jeg er på grensen til det injurerende. Daniel blir tydelig sparket i bena to ganger, om han hadde "gått for straffe" kunne han trygt lagt seg ned etter første forsøk, men han kjemper og klarer å holde seg på bena og risikirere samtidig å miste ballen.

 

PS - for første gang syns jeg Semb gjorde en bra jobb som ekspertkommentater på TV2 sent i går kveld...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra kamp av Stenvoll igår, jobber og sliter som bare pokker.. Vinner dueller, bryter pasninger og løper som en helt!!

 

Bare synd at han ikke eier teknikk selvom han prøver.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bjørnar skulle hatt rødt kort - ingen tvil om det! Å skalle ned en motstander, hører ikke hjemme noensted! Riise ble forbannet på Bjørnar som takler ham rett ned uten å røre ballen, og da bør ikke Bjørnar være den det koker over for. Han var heldigvis "smart" nok til å legge seg ned etterpå, slik at det kunne se ut som en gjensidig skalling. Han skulle også hatt et kult kort når han bevisst holdt igjen drakten til en Riise når han forserte. Men men, slik er fotball - innimellom får man det røde og andre ganger ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


. Han skulle også hatt et kult kort

 

Kult kort. høhø..

 

men enig at han var heldig som fikk spille hele matchen. uerfarent å irritere seg over jippotassen riise.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg syntes faktisk vi skal være litt forsiktige her. Føler i øyebliket at dette er litt flaut. Jo jeg er enig i at rettferdigheten seiret til slutt og at LSK fikk smake egen medisin. Straffen var det ikke noe å si på, Daniel blir faktisk fellt to ganger før han får straffen. Problemet jeg har er dette med å kalle LSK for usporstlig når våre egne spillere benytter anledningen til å feire begge målene forran bortesupporterne så er det usportslig og provoserende. Når IA i tillegg håverer overfor Müller blir ikke saken bedre. Det er ikke noen unskyldning at Müller er den som begynner. Spillerne våre skal heve seg over det. Og om Müller har skapt et keeper problem for LSK så har IA skapt et forsvar problem for Stabæk.

 

Og at Bjørnar får gult kort etter taklingen på Riise er helt riktig, og at Tom som kommer til for å splitte kamphanene får gult kort når han er ueheldig og planter hånda i Riises ansikt er også korrekt, selv om det var et uhell. I aller strengeste fall så burde Riise fått kort for å gå mot Bjørnar slik som han gjør, å dytte han i brystkassa med egen brystkasse, men strengt tatt så er det ikke så ofte det skjer. Bjørnar svarer med å ta panna frem og skaller egentlig Riise, så der skal vi vel forhode oss helt rolige.

 

Alt i alt har jeg forsåelse for at Kanarifansen kaller Stabæk usportslig, og jeg syntes vi skal se lenger enn dem og klare å se begge sider av saken selv om de gjorde alt de kunne for å hale ut tiden.

 

Dette er jo noe av oppskriften til LSK. Få motstanderen til å fokusere på andre ting enn spillet , ved bruk av masse skulte småtriks. Utrolig at vi ikke er såpass profesjonelle at vi ikke lar det koke over. Tåle juling og ikke hovere over egene prestasjoner mot motstasaderene. Jønson må ta tak her!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er faktisk overrasket over at Stabæk gutta ikke "tar igjen" i større grad, mot fribrytere som Kippe og hans disipler. Vi har ingen ting å være flaue over, etter min mening.

Jeg synes kanskje den verste hos LSK var Occean - han klarer å legge igjen spillere 3-4 ganger etter spark, tråkk og slag. Utrolig at dommeren ikke reagerte.

 

 

 

Jeg syns dommeren var generelt svak i går. Jeg opplever at de fleste av hans feil går mot oss, men det var definitivt noen for (som Bjørnars gule kort). At noen kan diskutere straffen finner jeg merkelig, og påstanden om at Daniel går for straffe synes jeg er på grensen til det injurerende. Daniel blir tydelig sparket i bena to ganger, om han hadde "gått for straffe" kunne han trygt lagt seg ned etter første forsøk, men han kjemper og klarer å holde seg på bena og risikirere samtidig å miste ballen.

 

PS - for første gang syns jeg Semb gjorde en bra jobb som ekspertkommentater på TV2 sent i går kveld...

 

Jeg synes ikke vi skal klage på dommeren. Det var ting som gikk veldig vår vei. Vil helst ikke skrive om det i et åpent forum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror vi og dere skal være enige om et par ting:

 

- 2-2 rettferdig resultat (vi brenner 100 % sjanser, og det gjør dere òg)

- Vi gjør en del usportslig i form av drøying og forstyrrer Veigar i forkant av straffesituasjonen

- Dere gjør en del usportslig i form av situsjonen med skalling av spiller, samt feiring foran Kanarifansen

 

Det jeg prøver å si er at vi er like gode, og jeg tror verken Stabæk eller Lillestrømspillerne er spesielt usportslige, men kampen i går ble litt "heit" for enkelte og dette bør man lære av. For vår egen del er jeg spesielt flau over vår egen keeper Müllers opptreden, noe vi også får betale for i rikt mon i og med at vi nå står uten keeper. -Men at dere ikke reagerer mer over at de jubles foran vår fans på 2-2 synes jeg er merkelig, jeg hadde personlig følt meg snytt for en kjempefeiring sammen med egne spillere som sto på helt til slutt.

 

I tillegg vil jeg kommentere utspillet om at vi fra Kanarifansen kun er ute etter å lage bråk. nilsms: Ta deg en tur (gjerne med Stabæk-drakt) på Martin`s før returoppgjøret til høsten og du skal som alle andre bortesupportere bli tatt godt i mot- og er du ute etter en god fotballdiskusjon i forkant av oppgjøret lover jeg at du er kommet på rett plass. Se det som et kompliment når deres pub oversvømmes av våre supportere før kampen- det er kun et tegn på at vi begge har sunne supportermiljøer!

 

Lykke til videre!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


-Men at dere ikke reagerer mer over at de jubles foran vår fans på 2-2 synes jeg er merkelig, jeg hadde personlig følt meg snytt for en kjempefeiring sammen med egne spillere som sto på helt til slutt.

Dette er jeg helt enig i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror vi og dere skal være enige om et par ting:

 

- 2-2 rettferdig resultat (vi brenner 100 % sjanser, og det gjør dere òg)

- Vi gjør en del usportslig i form av drøying og forstyrrer Veigar i forkant av straffesituasjonen

- Dere gjør en del usportslig i form av situsjonen med skalling av spiller, samt feiring foran Kanarifansen

 

Det jeg prøver å si er at vi er like gode, og jeg tror verken Stabæk eller Lillestrømspillerne er spesielt usportslige, men kampen i går ble litt "heit" for enkelte og dette bør man lære av. For vår egen del er jeg spesielt flau over vår egen keeper Müllers opptreden, noe vi også får betale for i rikt mon i og med at vi nå står uten keeper. -Men at dere ikke reagerer mer over at de jubles foran vår fans på 2-2 synes jeg er merkelig, jeg hadde personlig følt meg snytt for en kjempefeiring sammen med egne spillere som sto på helt til slutt.

 

I tillegg vil jeg kommentere utspillet om at vi fra Kanarifansen kun er ute etter å lage bråk. nilsms: Ta deg en tur (gjerne med Stabæk-drakt) på Martin`s før returoppgjøret til høsten og du skal som alle andre bortesupportere bli tatt godt i mot- og er du ute etter en god fotballdiskusjon i forkant av oppgjøret lover jeg at du er kommet på rett plass. Se det som et kompliment når deres pub oversvømmes av våre supportere før kampen- det er kun et tegn på at vi begge har sunne supportermiljøer!

 

Lykke til videre!

 

Den som er mest usportslig er faktisk keepertreneren som går ut å sier at det er greit å forstyrre Veigar i straffesituasjonen. Hva er Fair Play da? Tror vi alle må gå i oss selv.

 

PS! Tar meg gjerne en tur på pub i Lillestrøm før match, sef med drakt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I tillegg vil jeg kommentere utspillet om at vi fra Kanarifansen kun er ute etter å lage bråk. nilsms: Ta deg en tur (gjerne med Stabæk-drakt) på Martin`s før returoppgjøret til høsten og du skal som alle andre bortesupportere bli tatt godt i mot- og er du ute etter en god fotballdiskusjon i forkant av oppgjøret lover jeg at du er kommet på rett plass. Se det som et kompliment når deres pub oversvømmes av våre supportere før kampen- det er kun et tegn på at vi begge har sunne supportermiljøer!

 

Lykke til videre!

 

Den som er mest usportslig er faktisk keepertreneren som går ut å sier at det er greit å forstyrre Veigar i straffesituasjonen. Hva er Fair Play da? Tror vi alle må gå i oss selv.

 

PS! Tar meg gjerne en tur på pub i Lillestrøm før match, sef med drakt!

 

Jeg ønsker selfølgelig å oppleve en hyggelig tid før og etter kamp på pub i Lillestrøm, når stabæk kommer på besøk i høst. Men grunnen til at jeg ikke har / hatt tiltro til kanarifansen er etter en episode for noen år siden hvor jeg og en kammerat ble meget dårlig mottatt i Lillestrøm etter kamp. Vi måtte vente en stund på toget, hvor vi bestemte oss for å ta en øl på Martin`s og hvor jeg forlot stedet med en tann mindere.( er skrevet i et tidligere innlegg i dette forumet, men er sikkert blitt slette nå ) Fikk plutselig en albue i kjeven. Den gangen følte jeg også at stabæk var lite populære i Lillestrøm.

Jeg har vært på flere turer men stabæk support til Åråsen, hvor bussen har kjørt direkte til stadion, mens man på andre borteturer ofte reiser tidligere for nettopp å kunne besøke hjemmelagets suporter pub. Hvorfor man ikke gjør dette når vi møter lsk på åråsen vet jeg ikke, men kansje stabæk support får dette til når vi møter lsk til høsten. Da blir jeg selfølgelig med. Ofte sitter hatet litt for lenge, men dette skal nok gå over.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i at keepertreneren vår går ut med en påstand han godt kunne holdt internt (for at det er en utbredt holding i de fleste lag tror jeg nok).

 

For øvrig håper jeg uhellet ved ditt forrige besøk på Martin`s skyldes et uhell. Jeg opplever det som et viktig fokus i Kanarifansen at vi skal være inkluderende og ha null-toleranse for vold/rasisme og andre ytringer som hører urtiden til. Dette tror jeg, og håper jeg, også er grunnen til at vi har doblet vårt medlemstall på to år.

Selvsagt har vi som andre våre sorte får, men tro meg- det jobbes aktivt for at disse ikke får komme til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt generelt om turopplegg så er det vel vanlig at Oslo og omegn klubbene ikke besøker hverandres pub. Ikke fordi vi ikke kan omgås, men fordi det fort blir fryktelig mange mennesker og fordi turen er så kort at mange heller sitter på "egen" pub før turen går til Åråsen eller Ullevaal (for vårt vedkommende). Det er på en måte bare mer praktisk slik.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk plutselig en albue i kjeven.

 

Skal selvfølgelig ikke prøve å si noe om hva som skjedde uten å ha vært der. Men se Tom på Blue Dream TV, hvordan han forklarer hvordan han "plutselig" albuet en lillestrømspiller og fikk gult kort.

 

Forøvrig synes jeg vi bør skille mellom to ting; det å støtte gutta 100% uansett på kamp, og det å ha en mer nyansert oppfatning mellom kampene.

 

Det Veigar gjorde synes jeg var helt greit der og da, det fortjente de, de jæ## ####ene fra Lillestrøm. Sett i ettertid synes jeg vel egentlig at Veigar var langt over kanten. Og hvorfor feirer han ikke med oss i stedet? Har en drøm om den dagen målscorern tar løpeturen fra målet og hjem bak eget mål for å feire med sine egne supportere! (på bortebaner der vi står bak et mål) Det hadde vært noe!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-lsk
×
×
  • Opprett ny...