Gå til innhold

Start - Stabæk


Anbefalte innlegg


B)--><div class='quotetop'>QUOTE(d*u*b @ 23. May 2006, 23:05) 75602[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

En glansperiode som det kan virke som har kommet til en brå slutt. Men jeg tror vi gjør lurt i å vurdere Start ut i fra deres prestasjoner i 2005. Da de i lange perioder var et topplag. For topplag slår vi jo...

 

Spiller vi uavgjort mot mener du vel...

 

alle disse uavgjorte gjør jo at vi rent statistisk sett nærmer oss en seier, det bør være slutt på å ta fra de gode å gi til de dårlige. Da vurderer jeg Start utifra hva de har gjort i år....

 

Godt vi ikke viste at vi var så langt unna en hjemmeseier, før seriestart! :ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Godt vi ikke viste at vi var så langt unna en hjemmeseier, før seriestart! :ph34r:

 

høhøøø.. Men hadde jeg fått vite at stabæk var ubeseiret etter 5 hjemmekamper før seriestart hadde jeg vært happy...

- Ikke minst om jeg hadde vist at det etter 9 serierunder kun hadde vært 1 tap.... :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Godt vi ikke viste at vi var så langt unna en hjemmeseier, før seriestart! :ph34r:

 

høhøøø.. Men hadde jeg fått vite at stabæk var ubeseiret etter 5 hjemmekamper før seriestart hadde jeg vært happy...

- Ikke minst om jeg hadde vist at det etter 9 serierunder kun hadde vært 1 tap.... :P

 

Jeg er glad media fokuserer på at det gode spillet istedenfor at klubben ikke klarer å vinne på hjemmebane...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det jo en viss mulighet for fotballstreik til helgen også, sjekk Niso og VG.

Det skal mekles i dag og på fredag, men det virker som partene foreløpig er ganske så uenige.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 23. May 2006, 23:05) 75602[/snapback]
En glansperiode som det kan virke som har kommet til en brå slutt. Men jeg tror vi gjør lurt i å vurdere Start ut i fra deres prestasjoner i 2005. Da de i lange perioder var et topplag. For topplag slår vi jo...

 

Spiller vi uavgjort mot mener du vel...

Nå prøver jeg å se litt langsiktig på det - historisk har vi definitivt en bedre statestikk mot de bedre lagene. Noe som kan ha sammenheng med at Stabæk alltid (og da tar jeg med tiden før vår nåværende glansperiode også) har hatt en tendens til å forsøke å være et spillende lag. Derfor får vi store vanskeligheter mot lag som legger seg kompakt bakpå, måker ballen i drillostil og satser på kontringer (og muripasninger i vårt forsvar). Vi blir antakelig også mer sårbare enn mange andre lag for dårlige baner. Det bekymrer meg litt, for med Fornebu Arenea vil vi få et perfekt dekke (iallefall ingen ujevnheter etc), noe som kan gjøre bortebaner ekstra vanskelige for oss.

 

Men du har helt rett - i år har vi spilt uavgjort mot de fleste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)--><div class='quotetop'>QUOTE(d*u*b @ 23. May 2006, 23:05) 75602[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

En glansperiode som det kan virke som har kommet til en brå slutt. Men jeg tror vi gjør lurt i å vurdere Start ut i fra deres prestasjoner i 2005. Da de i lange perioder var et topplag. For topplag slår vi jo...

 

Spiller vi uavgjort mot mener du vel...

Nå prøver jeg å se litt langsiktig på det - historisk har vi definitivt en bedre statestikk mot de bedre lagene. Noe som kan ha sammenheng med at Stabæk alltid (og da tar jeg med tiden før vår nåværende glansperiode også) har hatt en tendens til å forsøke å være et spillende lag. Derfor får vi store vanskeligheter mot lag som legger seg kompakt bakpå, måker ballen i drillostil og satser på kontringer (og muripasninger i vårt forsvar). Vi blir antakelig også mer sårbare enn mange andre lag for dårlige baner. Det bekymrer meg litt, for med Fornebu Arenea vil vi få et perfekt dekke (iallefall ingen ujevnheter etc), noe som kan gjøre bortebaner ekstra vanskelige for oss.

 

Men du har helt rett - i år har vi spilt uavgjort mot de fleste.

 

Heldigvis er ikke vi de eneste som bygger ny arena. Dette er positivt for utviklingen av norsk fotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan spillertyper er egentlig Håkon og Ulrik?

 

Synes helt klart man burde slippe en av dem til i. For å vokse er de nødt til å bli matchet på høyeste nivå, og i situasjoner som dette er vi nødt til å tørre å satse på dem, de er jo faktisk de eneste rene stopperreservene vi har.

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan spillertyper er egentlig Håkon og Ulrik?

 

Synes helt klart man burde slippe en av dem til i. For å vokse er de nødt til å bli matchet på høyeste nivå, og i situasjoner som dette er vi nødt til å tørre å satse på dem, de er jo faktisk de eneste rene stopperreservene vi har.

 

Scary hvis Mike blir skadet mot Start - da kan Stabæk bli tvunget til å avslutte med...

 

Morten-Ulrik-Håkon-Bjørnar

 

..bak... det er vel en snittalder på 20 år og det må være rekord for en forsvarsfirrer i eliteserien...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan spillertyper er egentlig Håkon og Ulrik?

 

Synes helt klart man burde slippe en av dem til i. For å vokse er de nødt til å bli matchet på høyeste nivå, og i situasjoner som dette er vi nødt til å tørre å satse på dem, de er jo faktisk de eneste rene stopperreservene vi har.

 

Scary hvis Mike blir skadet mot Start - da kan Stabæk bli tvunget til å avslutte med...

 

Morten-Ulrik-Håkon-Bjørnar

 

..bak... det er vel en snittalder på 20 år og det må være rekord for en forsvarsfirrer i eliteserien...

 

Hepp,

 

Bra Start sliter med å produsere da :)

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sannsynlig lagoppstilling Start (4-3-3):

Rune Nilssen – Steinar Pedersen, Atle Roar Håland, Lars Martin Engedal, Marius Johnsen – Fredrik Strømstad, Bjarte Lunde Aarsheim, Jon Midttun Lie – Alex Valencia, Todi Jónsson, Stefan Bärlin.

 

(link)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg leste stabaek.nos alltid så flotte analyse av motstanderlaget at Start har scoret halvparten av sine mål denne sesongen det første kvarteret. (Det er kanskje ikke så mange, men det ikke helt poenget)

 

De få kampene jeg har hatt anledning til å se av Stabæk i år synes jeg Stabæk har spilt dårlig denne perioden. Viking måtte jo score etter mye press, samme med lsk. Jeg husker å flere ganger ha bannet over at vi mister ballen igjen og igjen og igjen på unødvendige ting på midtbanen i oppbyggingen av spillet. Så kommer angrepet mot oss igjen..

 

Og det virker også ofte som når man mister ballen på motstanders banehalvdel er det ikke lov å prøve å ta den tilbake, men bare småjogge litt hjemover. Selv roter vi ofte bort ballen rett etter å ha fått den pga press fra han som mistet ballen. Stabæks fine spillestil kan vel ikke utelukke litt hardt arbeid?

 

Er det flere som har lagt merke til dette, eller er jeg sur og gretten? En supporter er en evig pessimist, leste jeg et sted.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye tyder på at enten Ulrik eller Håkon starter, og at Jesper vil komme inn mot slutten av kampen.

 

Stikken om saken.

 

Er friskt av JJ i såfall, men han vel heller kanskje ikke noe valg?

 

Uansett, vi skal få kjempe om poengene i Kristiansand. Jeg tror dog at Nanne finner veien til nettmaskene igjen i morgen, så om vi holder nullen.....

 

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye tyder på at enten Ulrik eller Håkon starter, og at Jesper vil komme inn mot slutten av kampen.

 

Stikken om saken.

 

Er friskt av JJ i såfall, men han vel heller kanskje ikke noe valg?

 

Uansett, vi skal få kjempe om poengene i Kristiansand. Jeg tror dog at Nanne finner veien til nettmaskene igjen i morgen, så om vi holder nullen.....

 

Forza Stabæk

 

 

Tipper det blir Ulrik - han har vært bunnsolid på andrelager s langt i år

 

Mye tyder på at enten Ulrik eller Håkon starter, og at Jesper vil komme inn mot slutten av kampen.

 

Stikken om saken.

 

Er friskt av JJ i såfall, men han vel heller kanskje ikke noe valg?

 

Uansett, vi skal få kjempe om poengene i Kristiansand. Jeg tror dog at Nanne finner veien til nettmaskene igjen i morgen, så om vi holder nullen.....

 

Forza Stabæk

 

 

Tipper det blir Ulrik - han har vært bunnsolid på andrelager s langt i år

 

 

SLUM har vært på treningen - antatt start11er:

 

Jon

 

Morten - Mike - Ulrik - Bjørnar

Tom - Tommy - Henning - Espen

Veigar - Daniel

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Espen Nystuen på venstre? Vis han sliter på høyre, kommer han hvertfall slite på venstrekanten! Men dette er nok, akkurat som mot lillestrøm, et taktisk defansivt trekk. Antagelig at Nystuen skal trekke inn i banen og gi litt bank til de sentrale midtbanespillerne til Start. Men han kan også bli god å ha mot Alex Valencia, som jeg tror Bjørnar kommer til å slite mer med, enn det han gjorde mot Bjørn Helge Riise.

Hæstad er ute, Strømstad er jeg ikke helt sikker på enda, men det som før var Starts beste våpen er nok Starts svakeste sted akkurat nå. Nå er ikke jeg helt oppdatert på skadesituasjonen til Start, men hvertfall Todi Jonsson er en god spiss, selv om han ikke helt har slått til enda. Stefan barlin er enda farligere. Han var den som imponerte meg mest i hele fjor på Start, og han kan fort skape store problemer for det nye stopperparret vårt.

Det Stabæk må passe på i morgen, er å ikke slippe Start for mye inn i kampen, og gi dem ballen for mye. For vis Start begynner å løpe og slite like mye som de gjorde ifjord kommer vi til å tape denne kampen, det er jeg ganske sikker på. Det kan fort bli en ny reprise av fredrikstad kampen hvor de rett og slett løp oss i senk.

Den jeg har mest forventinger til i morgen er Daniel. Han har gjort det ganske dårlig på banen de tre siste kampene uten scoring. Vært mye usynlig og når han først får sjansen bommer han.

I morgen kunne vært en typisk Strand kamp med humpete bane og at ballen går gjennom lufta er den beste løsningen, men Stabæk har ikke de typiske kant typene så da funker det ikke. Andreas er best inne i boksen og det funker ikke når han får tre innlegg av dårlig kvalitiet i en kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den jeg har mest forventinger til i morgen er Daniel. Han har gjort det ganske dårlig på banen de tre siste kampene uten scoring. Vært mye usynlig og når han først får sjansen bommer han.

I morgen kunne vært en typisk Strand kamp med humpete bane og at ballen går gjennom lufta er den beste løsningen, men Stabæk har ikke de typiske kant typene så da funker det ikke. Andreas er best inne i boksen og det funker ikke når han får tre innlegg av dårlig kvalitiet i en kamp.

Skal ikke se bort fra at Strand kommer inn etter hvert, og VGP flyttes ned på kant. Det vil gi et godt trykk framover på en dårlig bane. Kanskje Alan kommer inn på andre kanten, tror han er ballsikker nok til å få med seg ballen selv på en dårlig bane, men tror egentlig ikke han får spilletid når vi er så svekka bak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


SLUM har vært på treningen - antatt start11er:

 

Jon

 

Morten - Mike - Ulrik - Bjørnar

Tom - Tommy - Henning - Espen

Veigar - Daniel

 

 

En ung spiller som har gjordt det bra på andrelaget, blir satt inn på laget på bortebane mot Start? :blink:

Hvis det er tillfelle kan det slå meget uheldig ut, særlig med flere viktige spillere ute.

Janson, Karlson og Person.

Nå har ikke jeg sett Ulrik men jeg håper da treneren vet hva han gjør!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


SLUM har vært på treningen - antatt start11er:

 

Jon

 

Morten - Mike - Ulrik - Bjørnar

Tom - Tommy - Henning - Espen

Veigar - Daniel

 

 

En ung spiller som har gjordt det bra på andrelaget, blir satt inn på laget på bortebane mot Start? :blink:

Hvis det er tillfelle kan det slå meget uheldig ut, særlig med flere viktige spillere ute.

Janson, Karlson og Person.

Nå har ikke jeg sett Ulrik men jeg håper da treneren vet hva han gjør!

Synes det er friskt av janne å sette inn ulrik istede for å prøve på rokeringer som stenersen i midtforsvaret og sund inn i midten! Så får håpe ulrik klarer seg bra, bli spennende å se han idag! Ifølge kilder som har sett stabæk 2 har han vært helt konge i midtforsvaret der og en ting som er betrygende er at han har fart så blir spennende å se dette!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


er veldig usikker på denne ulrik..så han mot asker der han ikke imponerte, og lurer på om å gamble på jesper kanskje er smartere(selv om jeg ikke vet hvor mye dette kan si for hans videre skadesituasjon). tror også håkon er et bedre alternativ da han er mer passningsikker på en ujevn kristiansand stadion. Håper JJ vet hva han gjør, men en Ulrik tabbe tidlig i kampen kan få fatale følger(dvs. svekket selvtillit), men jeg skl ta av meg hatten viss ulrik gjør en kjempekamp.. da er han en gutt med en stor psyke

Lenke til innlegg
Del på andre sider


er veldig usikker på denne ulrik..så han mot asker der han ikke imponerte, og lurer på om å gamble på jesper kanskje er smartere(selv om jeg ikke vet hvor mye dette kan si for hans videre skadesituasjon). tror også håkon er et bedre alternativ da han er mer passningsikker på en ujevn kristiansand stadion. Håper JJ vet hva han gjør, men en Ulrik tabbe tidlig i kampen kan få fatale følger(dvs. svekket selvtillit), men jeg skl ta av meg hatten viss ulrik gjør en kjempekamp.. da er han en gutt med en stor psyke

 

 

 

Ulrik starter!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


er veldig usikker på denne ulrik..så han mot asker der han ikke imponerte, og lurer på om å gamble på jesper kanskje er smartere(selv om jeg ikke vet hvor mye dette kan si for hans videre skadesituasjon)

"Jönsson legger ikke skjul på at førstevalget er Jesper Jansson. Men at det mest sannsynlige er at Arneberg eller Skogseid starter siden Jansson ikke holder en hel kamp." (link)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror Ulrik er et godt valg. I tillegg er det en investering både i han med at han får førstelagsfotball, og i andre talenter som ser at de kan få tillitt. Tror også jeg leste et sted at JJ ville bruke Jeppe, men at Jeppe ikke holder en hel kamp. Er helt enig i at det da er best å spare Jeppe til slutten av kampen, da det kanskje blir litt hetere..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er veldig spent på kampen idag. er veldig glad ikke doffen spiller for vår del.

men er ganske skeptisk til å la ulrik starte første kamp i eliteserien borte mot start... men har egentlig ikke sett han nok til å uttale meg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er veldig spent på kampen idag. er veldig glad ikke doffen spiller for vår del.

men er ganske skeptisk til å la ulrik starte første kamp i eliteserien borte mot start... men har egentlig ikke sett han nok til å uttale meg

 

Doffen er overvurdert... <_< Ulrik blir veldig spennende, tror han er en mann for den nære fremtiden!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


SLUM har vært på treningen - antatt start11er:

 

Jon

 

Morten - Mike - Ulrik - Bjørnar

Tom - Tommy - Henning - Espen

Veigar - Daniel

 

 

En ung spiller som har gjordt det bra på andrelaget, blir satt inn på laget på bortebane mot Start? :blink:

Hvis det er tillfelle kan det slå meget uheldig ut, særlig med flere viktige spillere ute.

Janson, Karlson og Person.

Nå har ikke jeg sett Ulrik men jeg håper da treneren vet hva han gjør!

Synes det er friskt av janne å sette inn ulrik istede for å prøve på rokeringer som stenersen i midtforsvaret og sund inn i midten! Så får håpe ulrik klarer seg bra, bli spennende å se han idag! Ifølge kilder som har sett stabæk 2 har han vært helt konge i midtforsvaret der og en ting som er betrygende er at han har fart så blir spennende å se dette!

Espen på Høyre! snakka med Bjørnar

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Espen på Høyre! snakka med Bjørnar

 

Da blir det Tom på venstre igjen. Lerkendal. 1-6. Drømme Drømme. Dette er kampen vi må vinne. Serien blir jevn i år, og tre poeng nå må til for å ikke miste kontakten med teten!

 

Jeg tror også jeg skal melde meg inn i klubben for de som ikke har sett altfor mye av Ulrik som spiller. Men om han har fart, tror jeg det er et ekstra pluss mot Start, som etter hva jeg forstår prøver å angripe hurtig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er friskt av janne å sette inn ulrik istede for å prøve på rokeringer som stenersen i midtforsvaret og sund inn i midten! Så får håpe ulrik klarer seg bra, bli spennende å se han idag! Ifølge kilder som har sett stabæk 2 har han vært helt konge i midtforsvaret der og en ting som er betrygende er at han har fart så blir spennende å se dette!

Espen på Høyre! snakka med Bjørnar

 

 

Blir spennende, jeg håper han er så god som dere sier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Start - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...