Gå til innhold

Stabæk-VIF


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Nei. Så du mener det ikke var et gjennomgående problem at Jesper ikke klarte å henge med tempomessig..? Det var helt tydelig, spesielt i andreomgang, at det var lett match for de sentrale på midtbanen til Vålerenga.

Hepp,

 

Nei jeg synes faktisk ikke det. Tror i grunn du er ganske alene om å synes akkurat det. I først omgang var han stor, bokstavlig talt. I andre omgang blir han etterhvert sliten, men det er forståelig.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 235
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Tom Stenvoll får gjennomgå. Synes faktisk han var bra i dag. Mye initiativer. Men i likhet med Henning og Espen og resten av troppen vår; han er ikke kantspiller av Chippen-klasse! Kunne det vært mulig å kjøre han ned som venstre back, og la Bjørnar ta en kantrolle?

 

La oss nå heller fokusere på det positive!

 

Som det er skrevet her, vi er to små poeng fra medaljeplass!! Albert kan sikkert fortelle oss at den avstanden har vært større i tidligere sesonger.

 

Poengene vi har fått har vi fått etter dårlig uttelling! Med feks 4-0-2 istedetfor 0-6-0 hadde vi hatt seks poeng mer og hatt 3 _ned_ til fjerdeplassen!

 

Alt dette har vi klart med tildels betydelige skader på midten. Markus, Jeppe, Jokke, Henning, Branimir har alle vært mye skadet

 

Vi har Tippeligaens beste spiss! Veigar er toppscorer alene, og med uttelling i dag hadde han ledet med 3!

 

Vi har Tippeligaens nest beste spiss. Tegström er riktignok nummer to på listen, men bak han er det en trio; Steffen Iversen, Olivier Ocean og Daniel. Slutt å klag på mannen, bare vi og Sandefjord har en spiss som har scoret mer! I dag var han livsfarlig, og binder opp mye ressurser som gir Veigar rom.

 

Publikum og entusiasmen rundt laget har aldri vært fler eller mer oppriktig.

 

Om vi finner den riktige, har vi ressurser til å handle i sommer. Årets prestasjoner har vi klart uten dyre innkjøp! Og med Chippensalg blir det enda mer!

 

Konklusjon: Vi er i rute! Hvor mange ville vært misfornøyd med 2-2 mot Enga etter vårens treningskamp? Vi er nyopprykkete, vi er utsatte, men vi er gode!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syntes Jesper var meget god idag. Greit at han er relativt treg, men har er faen meg ikke lett å komme rundt han. Idag syntes jeg han var som jeg alltid forbinder med han: God duellspiller, sikker med ball og en god stabilisator. Idag var kantene nok en gang elednige og de må ta på seg skylda for at vif kom inn i kampen. Både Storbæk og Jepsen fikk komme gang på gang rundt henning og Tom og fikk lagt inn. Heldighvis var Jon (NESTEN!) helt sikker i feltet idag. Alt i alt en GOD kamp av Jesper

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok hvis folk er uenige i min observasjon, jeg kan respektere det, men det er vanskelig å respektere ting som "det får da faen meg være måte på Perf". Har du ikke noe bedre å si konkluderer jeg med at du så minst like lite av kampen som meg... :rolleyes:

 

I førsteomgang var det Veigar og IA som var store, ingen andre. I andreomgang var det kun IA. Jesper var et svakt ledd hele kampen igjennom, med unntak av et par anledninger da han hadde ballen i beina og viste stor ro og trygghet. De få situasjonene var ikke nok til å veie opp for alt som ikke stemte. Vi har et stort problem hvis sånne prestasjoner er nok til å forsvare en plass i førsteelleveren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tom Stenvoll får gjennomgå. Synes faktisk han var bra i dag. Mye initiativer. Men i likhet med Henning og Espen og resten av troppen vår; han er ikke kantspiller av Chippen-klasse! Kunne det vært mulig å kjøre han ned som venstre back, og la Bjørnar ta en kantrolle?

 

La oss nå heller fokusere på det positive!

 

Som det er skrevet her, vi er to små poeng fra medaljeplass!! Albert kan sikkert fortelle oss at den avstanden har vært større i tidligere sesonger.

 

Poengene vi har fått har vi fått etter dårlig uttelling! Med feks 4-0-2 istedetfor 0-6-0 hadde vi hatt seks poeng mer og hatt 3 _ned_ til fjerdeplassen!

 

Alt dette har vi klart med tildels betydelige skader på midten. Markus, Jeppe, Jokke, Henning, Branimir har alle vært mye skadet

 

Vi har Tippeligaens beste spiss! Veigar er toppscorer alene, og med uttelling i dag hadde han ledet med 3!

 

Vi har Tippeligaens nest beste spiss. Tegström er riktignok nummer to på listen, men bak han er det en trio; Steffen Iversen, Olivier Ocean og Daniel. Slutt å klag på mannen, bare vi og Sandefjord har en spiss som har scoret mer! I dag var han livsfarlig, og binder opp mye ressurser som gir Veigar rom.

 

Publikum og entusiasmen rundt laget har aldri vært fler eller mer oppriktig.

 

Om vi finner den riktige, har vi ressurser til å handle i sommer. Årets prestasjoner har vi klart uten dyre innkjøp! Og med Chippensalg blir det enda mer!

 

Konklusjon: Vi er i rute! Hvor mange ville vært misfornøyd med 2-2 mot Enga etter vårens treningskamp? Vi er nyopprykkete, vi er utsatte, men vi er gode!

 

Hør, hør - dette er innstillingen sin, det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok hvis folk er uenige i min observasjon, jeg kan respektere det, men det er vanskelig å respektere ting som "det får da faen meg være måte på Perf". Har du ikke noe bedre å si konkluderer jeg med at du så minst like lite av kampen som meg... :rolleyes:

 

I førsteomgang var det Veigar og IA som var store, ingen andre. I andreomgang var det kun IA. Jesper var et svakt ledd hele kampen igjennom, med unntak av et par anledninger da han hadde ballen i beina og viste stor ro og trygghet. De få situasjonene var ikke nok til å veie opp for alt som ikke stemte. Vi har et stort problem hvis sånne prestasjoner er nok til å forsvare en plass i førsteelleveren.

Kanskje så jeg like lite som deg, men det jeg så var ihvertfall helt annerledes enn det du så. Så får jeg bare beklage at jeg går i angrep på person istedenfor ball også får du leve i trua på at Jesper var dårlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


La oss nå heller fokusere på det positive!

 

Vi har Tippeligaens beste spiss! Veigar er toppscorer alene, og med uttelling i dag hadde han ledet med 3!

 

Publikum og entusiasmen rundt laget har aldri vært fler eller mer oppriktig.

 

Om vi finner den riktige, har vi ressurser til å handle i sommer. Årets prestasjoner har vi klart uten dyre innkjøp! Og med Chippensalg blir det enda mer!

 

Konklusjon: Vi er i rute! Hvor mange ville vært misfornøyd med 2-2 mot Enga etter vårens treningskamp? Vi er nyopprykkete, vi er utsatte, men vi er gode!

 

Yes.

 

Vi er til tider veldig gode. For å være ærlig hadde jeg ikke trodd vi skulle spilt den fotballen vi til tider gjør på hjemmebane, i år. Stabæk har overrasket meg positivt. Vi har aldri hatt et bedre spisspar, ferdighets- og samarbeidsmessig. Midtbanen har til tider spilt ball i hatt med motstanderne hjemme på Nadderud, og det selv med 2 til 3 mann konstant på skadelisten. Vi kan angripe langsomt og hurtig, høyt eller lavt.

 

Mye har vært bra, men vi kan bli bedre. Ønskelig hadde vært et mer utpreget kantspill, med spillere som er kapable til å komme til innlegg fra dødlinja. Dessuten hadde det vært fortreffelig med litt mer killerinnstinkt og vilje til å hente hjem 3 poeng på hjemmebane.

 

Samtidig nevner Jønsson et viktig ord: dårligste nivå. Dette tror jeg vi må heve utover høsten, for å ikke havne i sumpa. Både mot Start , Tromsø og FFK er vi til tider forferdelige. Det er vi forsåvidt til tider i dag og.

 

Selv med mye godt spill i våres, er følelsen allikevel litt sur. Vi kunne og burde hatt 6 poeng til, og ligget tett opptil toppen. Det er en kjip eim fra 2004 som ikke helt slipper taket, og da hjelper det ikke med 1 poeng og Wunder-baum spill.

 

Om vi hadde slått Brann, slått Rbk og slått Vif, hadde vi da hatt en kunstig plassering (@ringo)? Da mener jeg vi fortjent hadde ligget i toppen. Jønsson har jo skyldt på marginer tidligere, og sånn sett mener jo han at vi er marginer fra en topplassering.

 

Marginer eller udyktighet, begge deler har kun gitt 1 poeng.

 

Måtte høsten være mer innbringende.

 

Forza Stabæk

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


La oss nå heller fokusere på det positive!

 

Vi har Tippeligaens beste spiss! Veigar er toppscorer alene, og med uttelling i dag hadde han ledet med 3!

 

Publikum og entusiasmen rundt laget har aldri vært fler eller mer oppriktig.

 

Om vi finner den riktige, har vi ressurser til å handle i sommer. Årets prestasjoner har vi klart uten dyre innkjøp! Og med Chippensalg blir det enda mer!

 

Konklusjon: Vi er i rute! Hvor mange ville vært misfornøyd med 2-2 mot Enga etter vårens treningskamp? Vi er nyopprykkete, vi er utsatte, men vi er gode!

 

Yes.

 

Vi er til tider veldig gode. For å være ærlig hadde jeg ikke trodd vi skulle spilt den fotballen vi til tider gjør på hjemmebane, i år. Stabæk har overrasket meg positivt. Vi har aldri hatt et bedre spisspar, ferdighets- og samarbeidsmessig. Midtbanen har til tider spilt ball i hatt med motstanderne hjemme på Nadderud, og det selv med 2 til 3 mann konstant på skadelisten. Vi kan angripe langsomt og hurtig, høyt eller lavt.

 

Mye har vært bra, men vi kan bli bedre. Ønskelig hadde vært et mer utpreget kantspill, med spillere som er kapable til å komme til innlegg fra dødlinja. Dessuten hadde det vært fortreffelig med litt mer killerinnstinkt og vilje til å hente hjem 3 poeng på hjemmebane.

 

Samtidig nevner Jønsson et viktig ord: dårligste nivå. Dette tror jeg vi må heve utover høsten, for å ikke havne i sumpa. Både mot Start , Tromsø og FFK er vi til tider forferdelige. Det er vi forsåvidt til tider i dag og.

 

Selv med mye godt spill i våres, er følelsen allikevel litt sur. Vi kunne og burde hatt 6 poeng til, og ligget tett opptil toppen. Det er en kjip eim fra 2004 som ikke helt slipper taket, og da hjelper det ikke med 1 poeng og Wunder-baum spill.

 

Om vi hadde slått Brann, slått Rbk og slått Vif, hadde vi da hatt en kunstig plassering (@ringo)? Da mener jeg vi fortjent hadde ligget i toppen. Jønsson har jo skyldt på marginer tidligere, og sånn sett mener jo han at vi er marginer fra en topplassering.

 

Marginer eller udyktighet, begge deler har kun gitt 1 poeng.

 

Måtte høsten være mer innbringende.

 

Forza Stabæk

 

Hepp,

 

Jeg er bare redd for selvtilfredshet! Det må være litt panikk i sagbruket dersom det ikke skjer noe på spillefronten i løpet av ei uke eller to...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi må sette inn spillere med fart! Som tør å bruke farten! Alan er en sånn spiller. Henning hadde bare ikke dagen.. Byttet inn Alan tidlig i andre omgang. Og har lyst til å se Karim få prøve seg. Holmvik spilte veldig bra fortjent med ett mål. Synd av Knudsen, hadde han bare holdt seg i buret hadde vi vunnet vår første hjemmeseier i TL. Deilig at Veigar er i form i hvert fall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi må sette inn spillere med fart! Som tør å bruke farten! Alan er en sånn spiller. Henning hadde bare ikke dagen.. Byttet inn Alan tidlig i andre omgang. Og har lyst til å se Karim få prøve seg. Holmvik spilte veldig bra fortjent med ett mål. Synd av Knudsen, hadde han bare holdt seg i buret hadde vi vunnet vår første hjemmeseier i TL. Deilig at Veigar er i form i hvert fall.

alan har vist med ved en rekke anledninger i år at han ikke har gjort en god nok jobb! grei tnok at han er morsom å se på og at han har en strålene teknikk men han taper tross alt vær duell og spilleforsåelsen hans er ikke helt på topp! det er vanskelig for medspillere å skjønne hva han gjør så jeg synes dessverre det ser stygt ut for alans videre tilværelse i stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er bare redd for selvtilfredshet! Det må være litt panikk i sagbruket dersom det ikke skjer noe på spillefronten i løpet av ei uke eller to...

 

Vet ikke om jeg er enig med deg i det. Har ikke hørt noe fra Veigar, men våre to, ved siden av han, beste spillere i år; Daniel og IA er definitivt ikke selvtilfreds. De er etter hver kamp ute og ber om forsterkninger, og ihvertfall Daniel er ofte offentlig kritisk til både egne og lagets prestasjoner.

 

Kan det rett og slett hende at laget har tatt en motsatt "Martin"? I 04 gikk vi alle og forventet at Martin skulle fikse alt, og da han kom hjalp det ikke. I år har alle ventet på tre klassespillere, men de kom ikke. Og fordi de ikke kom, har laget tatt en kollektiv heving for å vise at de kan prestere likvel.

 

Håper vi unngår kjøp av typen "XX klar for Stabæk: dette blir medalje". Gutta har lagt ned en kjempeinnsats selv uten nyervervelser, men med skader. Husk at laget vårt hittil i år har vært betydelig dårligere besatt enn det som var i Adeccoligaen! Hva sier dere om følgende tre spillere klare for Stabæk til første kamp etter sommeren:

 

Branimir Poljac

Jokke Person

Markus Karlson

 

Vi har et lag som etter første omgang fort kunne leder med 3 mot Vålerenga, regjerende seriemester, og i tillegg får vi de tre spillerene! Det bare mååå bli mål, det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi må sette inn spillere med fart! Som tør å bruke farten! Alan er en sånn spiller. Henning hadde bare ikke dagen.. Byttet inn Alan tidlig i andre omgang. Og har lyst til å se Karim få prøve seg. Holmvik spilte veldig bra fortjent med ett mål. Synd av Knudsen, hadde han bare holdt seg i buret hadde vi vunnet vår første hjemmeseier i TL. Deilig at Veigar er i form i hvert fall.

alan har vist med ved en rekke anledninger i år at han ikke har gjort en god nok jobb! grei tnok at han er morsom å se på og at han har en strålene teknikk men han taper tross alt vær duell og spilleforsåelsen hans er ikke helt på topp! det er vanskelig for medspillere å skjønne hva han gjør så jeg synes dessverre det ser stygt ut for alans videre tilværelse i stabæk!

 

Hepp,

 

Kanskje man bare skulle latt ham reise hjem?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Likte ikke at Henning ble tatt av banen i går. Hadde vært bedre å tatt ut Jesper eller Tommy og satt Henning inn sentralt. Hadde fått mer gjennombruddshissighet (puh) på midten. Så burde vi satt inn Alan på kanten for å utfordre Jepsen, som virket litt utrygg i enkelte situasjoner. Hadde vært moro å sett Alan briljere helt ute på kanten. Tror han kunne åpnet kampen mer de siste 10-15 minuttene. Ellers må jeg si at Veigar er helt sinnsyk for tida. Har sjekket alle de store "avisene" i dag og samtlige skriver om Flo og hvor god han er. Ser ikke ut som om de bryr seg om toppscoreren som runddriblet hele Vålerengen, banket ballen i mål fra 100 meter (sett fra ståtribunen), banket en i stolpen fra ca 80 meter, og hadde målgivende pasning på 2-1 målet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høyresiden vår var trist å se på i andre. Tom og Morten var fryktelig slitne, og de hadde fortjent en bedre behandling enn å bli pressa til bli utpå matta. Når Hoseth attpåtil viste seg fra sin bedre side ble det ikke pent å se på.

 

Jeg synes Jesper var stor hele første. Veigar var slapp og dårlig inntil hans fantastiske nedtak og scoring, og etter det holdt han et nivå som er flere hakk over TL. IA var som vanlig en bauta. Jeg forstår ikke hvorfor han ikke er på landslaget og blir hyllet i media etter hver kamp.

 

Stenersen fikk ny personlig rekord i feilpasninger. Virket som om han ble usikker av å ha Jesper ved siden av seg, og forventet at Jesper skulle rydde opp alt.

 

IA raste til Ingebrigt på vei ut i går. Han tok tak i han og ropte at nå må det skje noe. Jeg tviler på at det kommer noen som hever oss betraktelig, men det hadde vært hyggelig å ha en stall som gjør at vi kan gjøre mer enn to bytter i en kamp der halve laget kun løper når de absolutt må i andre omgang.

 

Forresten litt artig å registrere at regjerende seriemester er godt fornøyd med ett poeng mot oss.

 

Med alle skadene våre skal vi være glade for at ferien kommer og at slitne gutter får slappe av litt. Gleder meg til høsten med Jocke, Markus og Branimir!

 

God sommer!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi må sette inn spillere med fart! Som tør å bruke farten! Alan er en sånn spiller. Henning hadde bare ikke dagen.. Byttet inn Alan tidlig i andre omgang. Og har lyst til å se Karim få prøve seg. Holmvik spilte veldig bra fortjent med ett mål. Synd av Knudsen, hadde han bare holdt seg i buret hadde vi vunnet vår første hjemmeseier i TL. Deilig at Veigar er i form i hvert fall.

alan har vist med ved en rekke anledninger i år at han ikke har gjort en god nok jobb! grei tnok at han er morsom å se på og at han har en strålene teknikk men han taper tross alt vær duell og spilleforsåelsen hans er ikke helt på topp! det er vanskelig for medspillere å skjønne hva han gjør så jeg synes dessverre det ser stygt ut for alans videre tilværelse i stabæk!

 

Hepp,

 

Kanskje man bare skulle latt ham reise hjem?

 

@ringo

Det blir veldig fort konsekvensen dersom han ikke får spille mer på 1. laget. Hvertfall hvis ikke jeg husker helt feil i forhold til oppholds og arbeids tillatelse. Det som ergrer meg med det er at han da veldig fort kan havne hos en annen klubb og gjøre det bra for dem. Ikke misforstå, jeg ønsker Allan alt godt, men ikke våre konkurenter. Han er for god for 2. laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette lukter jo uavgjort langt vei. Begge lagene havner i sumpa om de taper, og er greit med om det blir uavgjort. Det utrolige er jo at om Stabæk vinner, så ligger vi på 3 plass. Blir litt stressa av dette jeg. Det sier jo litt når 12 rette på kuppongen gir 2,5 mill. Du kan jo f... ikke regne noen kamper som sikre lenger.

 

:unsure: Phu

 

I rest my case....... <_<

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen tanker fra matchen igår...

 

Jesper er tilbake! Kriger og vinner hodedueller og andre dueller på midten. Viktig.

 

Etter en upresis start, stråler Veigar og herjer med VIF i 1. omg! Hadde bare en av de to andre store sjansene gått inn! Men han skaper sjanser og kommer til avslutninger - uten hjelp fra andre!

 

Daniel kommer igjen alene med keeper, og igjen misser han...Håper og tror det sitter én igjen snart.

 

Jon spiller en kamp som preges av den ene missen. Jeg syntes keeper skal holde seg på streken når det er duell med mange involvert. Her glipper seieren...

 

Henning har hatt en stigende formkurve, men idag var han ikke heldig. Er han bedre sentralt? Jeg syntes også Tommy sleit mye mere enn vanlig idag. Det kunne vært forsøkt å bytte ut Tommy og sette Henning inn sentralt...

 

Espen Nystuen er veldig sterk i lufta og har en enorm spenst.., men savner skikkelig guts særlig fremover , men igår også defensivt.

 

Lurer på hva som blir sagt i pausen? Virker som det sniker seg inn en tanke om at hvis vi bare ikke slipper inn mål nå så er 3 poeng i boks...Vi blir i allefall regelrett kjørt over av engen med to friske innbyttere og fornyet optimisme.

 

På dette tidspunkt ser man resultatet av en for tynn stall. Tror Jønsson helt klart ser at spillere kan/bør byttes ut, men savner gode alternativer på benken som definitivt ville styrket laget utover i annen omgang når kreftene begynner å ebbe ut...

 

Andreas Strand har ikke overbevist meg. Greit han har fått lite spilletid, men det er veldig få avslutninger han står bak til nå...

 

Til slutt - Kjipern at vi ikke drar i land den første 3. poengeren etter å ha ledet to ganger...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Jesper spiller med stor ro kan man trygt si. Faktisk så stor ro at man like gjerne kan kalle det gåstol. Synes han var fryktelig svak i dag og ga Vålerenga veldig lette arbeidsforhold.

Kødder du eller?

Jespers innsats i går var rett og slett stor!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Jesper spiller med stor ro kan man trygt si. Faktisk så stor ro at man like gjerne kan kalle det gåstol. Synes han var fryktelig svak i dag og ga Vålerenga veldig lette arbeidsforhold.

Kødder du eller?

Jespers innsats i går var rett og slett stor!

Janson var Konge. En sikkelig ballvinner på midtbanen. Var suveren så lenge kreftene holdt. Men ble litt sliten mot slutten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


så kampen fra sofaen etter legebesøk, men kan bekrefte at Jesper var god. Han spillte med ro og autoritet og det kommer til å smitte over på resten av laget. Dette var langt over det vi kunne forvente av Jeppe i sin første kamp på rad og viser hvor mye glede vi kommer til å få av ham utover høsten.

Stenersen ikke fullt så sterk og direkte forferdelig i forkant av utlikningen. Mener forøvrig at den situasjonen er så jævlig typisk Stabæk. Man roter bort ballen i langt innpå egen halvdel helt upresset. Vel har vi blitt bedre til å klarere, men dette skjer altfor ofte. Huff.

Helt ubegripelit at Jon forlater streken ved andre målet, men hvis ikke IA hadde ligget på bakken og trukket i trøya til en eller annen vif spiller alla han brasilianern på flo i 98, så hadde Jon nok tatt den greit. Uansett. Når han snubler ser det mye verre ut enn det var og slik kan skje den beste.

Når det gjelder Alan, tror jeg han lider av at vi har hatt Jokke og Jesper ute. Uten en meget trygg og erfaren defensiv midtbane har vi ikke rom til Alan utpå der. Jeg håper og tror at med første 11 pluss forsterkninger (forsterkninger? Nei, det har vi ikke sett...) på plass kan vi ha 'råd' til å la Alan prøve seg. Han må få spille på seg selvtillit. Helt enig med Tonje. Livredd for at dette skjer hos en annen klubb i Norge.

 

Merkelig med timingen i klubben. i 04' har vi kantspillerne (Wowoah og Ohr) men ikke spissene. I år er det omvendt. Kjipt.

 

Alt i alt en vårsesong med mye 'nesten'. Mange positive tendenser selv om jeg sitter og føler meg ganske snytt etter alle de uavgjorte kampene vi kunne og burde ha vunnet. Men 9 plass er akkurat det jeg hadde tippet før sesongen, så utfra hva jeg fryktet før det hele startet må man være småfornøyd. Så får vi håpe, stikk i strid med all fornuft og bedre viten at, klubben klarer å lokke noen forsterkninger til Nadderud. God sommer alle sammen.

 

:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


så kampen fra sofaen etter legebesøk, men kan bekrefte at Jesper var god. Han spillte med ro og autoritet og det kommer til å smitte over på resten av laget. Dette var langt over det vi kunne forvente av Jeppe i sin første kamp på rad og viser hvor mye glede vi kommer til å få av ham utover høsten.

Stenersen ikke fullt så sterk og direkte forferdelig i forkant av utlikningen. Mener forøvrig at den situasjonen er så jævlig typisk Stabæk. Man roter bort ballen i langt innpå egen halvdel helt upresset. Vel har vi blitt bedre til å klarere, men dette skjer altfor ofte. Huff.

Helt ubegripelit at Jon forlater streken ved andre målet, men hvis ikke IA hadde ligget på bakken og trukket i trøya til en eller annen vif spiller alla han brasilianern på flo i 98, så hadde Jon nok tatt den greit. Uansett. Når han snubler ser det mye verre ut enn det var og slik kan skje den beste.

Når det gjelder Alan, tror jeg han lider av at vi har hatt Jokke og Jesper ute. Uten en meget trygg og erfaren defensiv midtbane har vi ikke rom til Alan utpå der. Jeg håper og tror at med første 11 pluss forsterkninger (forsterkninger? Nei, det har vi ikke sett...) på plass kan vi ha 'råd' til å la Alan prøve seg. Han må få spille på seg selvtillit. Helt enig med Tonje. Livredd for at dette skjer hos en annen klubb i Norge.

 

Merkelig med timingen i klubben. i 04' har vi kantspillerne (Wowoah og Ohr) men ikke spissene. I år er det omvendt. Kjipt.

 

Alt i alt en vårsesong med mye 'nesten'. Mange positive tendenser selv om jeg sitter og føler meg ganske snytt etter alle de uavgjorte kampene vi kunne og burde ha vunnet. Men 9 plass er akkurat det jeg hadde tippet før sesongen, så utfra hva jeg fryktet før det hele startet må man være småfornøyd. Så får vi håpe, stikk i strid med all fornuft og bedre viten at, klubben klarer å lokke noen forsterkninger til Nadderud. God sommer alle sammen.

 

:)

 

 

Vi trodde riktignok at det ville bli jevnere enn noen gang, lite som skal til for at det hadde tippet i litt mer positiv retning. Det er to 2-2 matcher som iriterer noe jæææææævlig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok hvis folk er uenige i min observasjon, jeg kan respektere det, men det er vanskelig å respektere ting som "det får da faen meg være måte på Perf". Har du ikke noe bedre å si konkluderer jeg med at du så minst like lite av kampen som meg... :rolleyes:

 

I førsteomgang var det Veigar og IA som var store, ingen andre. I andreomgang var det kun IA. Jesper var et svakt ledd hele kampen igjennom, med unntak av et par anledninger da han hadde ballen i beina og viste stor ro og trygghet. De få situasjonene var ikke nok til å veie opp for alt som ikke stemte. Vi har et stort problem hvis sånne prestasjoner er nok til å forsvare en plass i førsteelleveren.

 

Er så vanvittig uenig i det du sier både om Jesper i denne tråden og om Daniel. Ja vi trenger forsterkninger det er jeg helt enig i. Men å si at Jesper var dårlig i går skjønner jeg ikke. Han har roen, og imponerer meg veldig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-VIF
×
×
  • Opprett ny...