Gå til innhold

Kamprop


gulper
 Del

Anbefalte innlegg


Hallo !

 

Har et forslag til nytt kamprop som kan brukes som et supplement til det vanlige

”KOM IGJEN STABÆK - KOM IGJEN STABÆK”

Det er liksom litt ”Enga” over det ropet der så det hadde vært moro og hatt et eget på Nadderud som vi er alene.

 

Mitt forslag er:

 

 

 

HALLO ----------------------------------------------------- HALLO

 

 

HVORDAN HAR DU DET --------------------------------- BARE BRA

 

 

HEI PÅ DEG ---------------------------------------------- HEI PÅ DEG

 

 

(i kor fra begge sider) -------STABÆKGUTT

 

 

Kan selvfølgelig bytte ut STABÆKGUTT med et mer kjønnsnøytralt ord, men selv kommer jeg ikke på et brukbart et som ”slår”.

 

Hvis dette kan være interessant kan vel han speakeren som leser opp lagoppstillingen, husker ikke navnet på´n, lære begge langsidene denne varianten på neste hjemmekamp. En to – tre gjennomkjøringer fra han 3-4 minutter før kampen så sitter dette ropet så det holder, tror jeg da!

 

Bare et forslag :blink:

 

Med hilsen GULPER

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror vi blir ledd ut om vi prøver det...

 

 

Av hvem da?

Men OK, tror du det så er det bare å fortsette med det gamle "Kom igjen Stabæk", for det er det fart i !!! Liksom ingen andre som har akkurat det! Er det ingen som kan finne på noe nytt??

Og som sagt var det kun et forslag fra min side.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er jo mye fetere å ha rop som hovis blir med på, da det skaper mye mer trøkk. Den gamle, kjedelige kom igjen Stabæk som vi deler internt i SS blir så lav, i og med at bare halvparten synger hver gang. Syns det var et godt forslag jeg!

Spørsmålet er vel om hovis gidder å være med, de er jo relativt redde for å drite seg litt ut virker det som...

 

Kan vi ikke prøve i det minste da? Markus, kan ikke du høre med Atle da, siden du er inne i systemet? Er det ikke han som er speaker a?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flott med initativ, forslag etc, men dette kommer garantert ikke til å funke. Gamle Knutsen & Ludviksen slagere er neppe det som slår an.

 

Jeg synes ellers at "Kom igjen, Stabæk" funker bra og etter hensikten jeg. Gutta på banen er nødt til å høre det, og det man roper har en mening. Å spørre den andre siden om de har det bra er neppe det som bidrar til økt innsats.

 

Men du skal ha for forsøket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


og det man roper har en mening

 

På samme måte som øl og vold og skamslåtte bønder?

 

Egentlig en kul idé, som Klanen sikkert kunne brukt, men det er som med motebildet; Bruker Beckham syke klær blir det mote, bruker jeg det er det bare patetsik.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva heter melodien dette ropet går på?:

 

Over alt fra nord til sør - Heia de blaa

Stabæk Fotball til vi dør - Heia de blaa

Llalala osv

 

Forresten er det driiiiit irriterende at Kjernen kjibba sangen da de var på besøk på Nadderud sist. (dunk, dunk, dunk, dunk lala-lalalalala-ååå Rosenborg dunk, dunk, dunk)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flott med initativ, forslag etc, men dette kommer garantert ikke til å funke. Gamle Knutsen & Ludviksen slagere er neppe det som slår an.

 

Jeg synes ellers at "Kom igjen, Stabæk" funker bra og etter hensikten jeg. Gutta på banen er nødt til å høre det, og det man roper har en mening. Å spørre den andre siden om de har det bra er neppe det som bidrar til økt innsats.

 

Men du skal ha for forsøket.

 

Enig, men jeg sybtes ropet STABÆK FOTBALL---------BÆRUMS STOLTEHET også er bra men det er lenge siden det ble ropt som kom igjen Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flott med initativ, forslag etc, men dette kommer garantert ikke til å funke. Gamle Knutsen & Ludviksen slagere er neppe det som slår an.

 

> Åååå, hvordan vet du det? Husk at hovedtribunen skal være med også, ikke bare SS.

 

 

Jeg synes ellers at "Kom igjen, Stabæk" funker bra og etter hensikten jeg. Gutta på banen er nødt til å høre det, og det man roper har en mening. Å spørre den andre siden om de har det bra er neppe det som bidrar til økt innsats.

 

> Jeg foreslo det nye ropet som et SUPPLEMENT til "Kom igjen Stabæk" ikke at det skal gravlegges.

Forøvrig er vel "Kom igjen, Stabæk" et rop som går igjen på annenhver stadion i hele verden, hvor kun klubbnavn blir byttet ut. Samme tonefall og varierende intensitet. Er det forresten bare meg som syntes at intervallene på dette ropet har blitt kortere og kortere jo lenger sesongen har vart? Mening og mening, hva med "Heia Stabæk" da, blir jo omtent det samme og ligger på samme nivå når det gjelder fantasi.

Men bytt gjerne ut noen ord, eller alle hvis dere har bedre forslag, men la oss komme med noe nytt som er genuint vårt........... Og det mener jeg :D !!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flott med initativ, forslag etc, men dette kommer garantert ikke til å funke. Gamle Knutsen & Ludviksen slagere er neppe det som slår an.

 

Nåja.

Dette ropet er jo ett gammelt fyllerop på Q-feltet og Onkel Blaa så ikke se bort i fra at det vil funke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Får vi til noe islandsk "takke-rop" til Veigar til lyn kampen?

Jeg synes vi bør stille med et banner for Veigar. Hadde jeg kommet ville jeg stilt med islandsk flagg i verandastørrelse. Men jeg kommer ikke. Og det vil ikke ha samme effekt to dager senere når Veigar spiller i det landet jeg nå befinner meg...

 

Gutta fikk til et veldig bra banner for Daniel. Hadde vært kult om de klarte no lignende nå. Husk at vi har ikke sikret oss Veigar for alltid - det er viktig at han føler at vi setter pris på ham.

 

Takk - Veigar

Vertu lengi hjá okkur!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Får vi til noe islandsk "takke-rop" til Veigar til lyn kampen?

Jeg synes vi bør stille med et banner for Veigar. Hadde jeg kommet ville jeg stilt med islandsk flagg i verandastørrelse. Men jeg kommer ikke. Og det vil ikke ha samme effekt to dager senere når Veigar spiller i det landet jeg nå befinner meg...

 

 

Kan jo prøve å se om jeg husker å ta det med, (I andre ord, se om jeg gidder å drasse med meg et svært flagg på toget og bussen til og fra Bekkestua)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Får vi til noe islandsk "takke-rop" til Veigar til lyn kampen?

Jeg synes vi bør stille med et banner for Veigar. Hadde jeg kommet ville jeg stilt med islandsk flagg i verandastørrelse. Men jeg kommer ikke. Og det vil ikke ha samme effekt to dager senere når Veigar spiller i det landet jeg nå befinner meg...

 

 

Kan jo prøve å se om jeg husker å ta det med, (I andre ord, se om jeg gidder å drasse med meg et svært flagg på toget og bussen til og fra Bekkestua)

Selvfølgelig gjør du det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I natt lå jeg og funderte; hvorfor i all verden har vi ikke noen sang til Janne?

Jeg bestemte meg da for å prøve å pønske ut en liten sang bare for å finne en eventuell løsning på "problemet". Visa går slik:

(Mel: Fader Jacob)

Janne Jönsson, Janne Jönsson

¨-Ble ikke ferdig med denne linjen-¨

Elsker denne mannen, elsker denne mannen

Jan Jönsson, Jan Jönsson

 

Jeg liker den, men linje to trenger seks stavelser som skal gjentas.

*Gruble gruble*

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med noe som "Ble hos oss, ble hos oss"?

Da blir det:

Janne Jönsson, Janne Jönsson

Ble hos oss, ble hos oss

Elsker denne mannen, elsker denne mannen

Jan Jönsson, Jan Jönsson

 

Ikke et så veldig bra forslag, sikkert ikke så vanskelig å finne på noe bedre :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med noe som "Ble hos oss, ble hos oss"?

Da blir det:

Janne Jönsson, Janne Jönsson

Ble hos oss, ble hos oss

Elsker denne mannen, elsker denne mannen

Jan Jönsson, Jan Jönsson

 

Ikke et så veldig bra forslag, sikkert ikke så vanskelig å finne på noe bedre :P

 

funker for nå, neste totre kampene (hvis vi vinner:p)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamprop
×
×
  • Opprett ny...