Gå til innhold

Kamptråd: Viking-Stabæk 17. September 18:00


Bjornh
 Del

Anbefalte innlegg


Håper ikke dette skjer før kampen.

 

De fleste klubbene som har byttet trener ser ut til å få en bra flyt.

 

 

Det er bare tull!

Viking spilte som et bånnlag ganske lenge og vi ??? hadde ikke noe på sette i mot!

JJ burde ta ett kjeeeempe laaangt smilekurs for å forsvare dette tapet!

2-0- mot Brann emdte 2-2, 0-1 mot bånnlagert Vikig endte 3-1.... noen som fatter hva som skjer?

Han har ikke det som trengs for å takkle norske Tl! Værre er det ikke!

Dette var Flaut!

Tape og spille gladfotball ok for meg, men å tape og spille som et bånnlag er ikke bra!!

Ta din Hatt å gå jj!!!!!!! Hvorfor ? dette er ikke Stabæk Værdig!

Nå blir du sikkert ikke sensurert, men det betyr ikke at innlegget ditt ikke er usannsynlig dumt. Hadde JJ kommet til Stabæk for å føre laget til seriegull hadde du kanskje hatt et poeng. Når nå målet for sesongen var å etablere laget i eliteserien, kan man ikke si at tap mot Rosenborg, Brann og Viking er noen skandale. Men surt? Ja bevares.

 

Vi får håpe at de høye herrer legger listen litt høyere neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 251
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Håper ikke dette skjer før kampen.

 

De fleste klubbene som har byttet trener ser ut til å få en bra flyt.

 

 

Det er bare tull!

Viking spilte som et bånnlag ganske lenge og vi ??? hadde ikke noe på sette i mot!

JJ burde ta ett kjeeeempe laaangt smilekurs for å forsvare dette tapet!

2-0- mot Brann emdte 2-2, 0-1 mot bånnlagert Vikig endte 3-1.... noen som fatter hva som skjer?

Han har ikke det som trengs for å takkle norske Tl! Værre er det ikke!

Dette var Flaut!

Tape og spille gladfotball ok for meg, men å tape og spille som et bånnlag er ikke bra!!

Ta din Hatt å gå jj!!!!!!! Hvorfor ? dette er ikke Stabæk Værdig!

 

Og du har tydligvis bruk for et relativt langt kurs i å skrive. Hadde det ikke vært for at jeg er helt uenig i budskapet ditt, så ville jeg mislikt det uansett pga måten du skriver på.

 

Så av og til slipper vi inn mål når vi taper og av og til scorer vi mål når vi ligger under. Er det poenget ditt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor lenge er det vanlig at en spiller med hjernerystelse er ute?

 

Med Mike ute for resten av sesongen og IA olsen ute kanskje i noen uker så er jeg bekymret for midtstoppersituasjonen. Jeg må innrømme jeg ikke er overbevist av Jansson på midtstopperplass.

 

Om ikke annet så bør dette bety at Ulrik får spille fra start framover.

 

Håper virkelig jeg tar feil her, men jeg har en følelse av at hjernerystelse inenbærer at en spiller er ute i 2-3 uker. Hvordan skjedde egentlig denne skaden?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det er godt mulig det, men trøyeholdinga til Keller kvalifiserer uansett til gult kort. Dessverre...

 

Det er det dummeste jeg har hørt på år og dag. Den mikroskopiske holdingen til Keller (jeg så den ikke i reprisen en gang..), er ikke i nærheten av holding som skjer i en 16meter ved hjørnespark, frispark, etc. Det blir bare for dumt.

 

Forøvrig vant viking fortjent, selv med den håpløse dømmingen til Edvardsen.

 

Håper ikke dette skjer før kampen.

 

De fleste klubbene som har byttet trener ser ut til å få en bra flyt.

 

 

Det er bare tull!

Viking spilte som et bånnlag ganske lenge og vi ??? hadde ikke noe på sette i mot!

JJ burde ta ett kjeeeempe laaangt smilekurs for å forsvare dette tapet!

2-0- mot Brann emdte 2-2, 0-1 mot bånnlagert Vikig endte 3-1.... noen som fatter hva som skjer?

Han har ikke det som trengs for å takkle norske Tl! Værre er det ikke!

Dette var Flaut!

Tape og spille gladfotball ok for meg, men å tape og spille som et bånnlag er ikke bra!!

Ta din Hatt å gå jj!!!!!!! Hvorfor ? dette er ikke Stabæk Værdig!

 

Finn deg en annen klubb a. Medgangssupportere er det værste jeg veit

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De fleste klubbene som har byttet trener ser ut til å få en bra flyt.

Nå blir du sikkert ikke sensurert, men det betyr ikke at innlegget ditt ikke er usannsynlig dumt. Hadde JJ kommet til Stabæk for å føre laget til seriegull hadde du kanskje hatt et poeng. Når nå målet for sesongen var å etablere laget i eliteserien, kan man ikke si at tap mot Rosenborg, Brann og Viking er noen skandale. Men surt? Ja bevares.

 

Vi får håpe at de høye herrer legger listen litt høyere neste år.

 

 

Hvor usansynlig dumt er det?

En midtbane som ikke fungerer. Vi lar Viking kjøre kampen. Vi ligger på 4 plass Viking solid i bånn!

Ser det helt klart i fra starten, ikke noen unødvedige sjanser, legger oss i forsvar.

Klare oss ok. mot Rbk og Brann som ligger i toppen skal vi klare å legge oss i forsvar det er greit, og taper vi er ikke det et stort problem!

Men når vi møter bånnlaget skal vi vise at det er vi som er det bedre laget!

JJ bommer på alt som er av taktikk i denne kampen, bytter ut Tommy og Allan som har noe å bidra med, Dansken som ikke har vær med i hele kampen får forsette til han får Rødt!

Latterlig dårlig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tydelig at Viging var mer aggresive i dag og skuffende at Stabæk fremstår såpass passive. Midtbanen er passiv og blir overløpt av Viging.

 

Ikke sant? Faen at de ikke gidder å løpe

 

Daniel var vel verst på det området, sto spiss siste tyve...

 

Ikke sant? Mangler totalt villervinje i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finn deg en annen klubb a. Medgangssupportere er det værste jeg veit

 

 

Sopporter siden??? Nr.300 og et eller annet??? har du noe å komme med???

Jeg er nr 712 på Forumet. Betyr det at du syns jeg skal holde med vålerenga eller Strømsgodset fordi jeg ikke er enig med deg i JJ bør ta sin hatt å gå?

 

Ellers så tror jeg kanskje at Keikosaken viser at et lag som bytter trener hver serierunde er mesterkandidater.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finn deg en annen klubb a. Medgangssupportere er det værste jeg veit

 

 

Sopporter siden??? Nr.300 og et eller annet??? har du noe å komme med???

Jeg er nr 712 på Forumet. Betyr det at du syns jeg skal holde med vålerenga eller Strømsgodset fordi jeg ikke er enig med deg i JJ bør ta sin hatt å gå?

 

Ellers så tror jeg kanskje at Keikosaken viser at et lag som bytter trener hver serierunde er mesterkandidater.

Dyrt. Men ikke så dumt tenkt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ååå rompe rompe rompe, han viking fyren som scorte 2-1 målet, skulle jo ikke vært på banen en gang! for det første demper han ballen med hånda, og før i kampen er han alt for sen i alle taklingene av alan, men får han rødt kort? Nei, men Keller får for kjeft bruk og et eller annet tull som ikke virket stygt i det hele tatt.

 

Jeg synes ikke at det lukter krise-enda. Stabæk har bevisst for seg selv at de kan spille veldig bra, og da må de bare prøve å komme tilbake til god-feelingen, den kan jo ikke være helt borte! Men til neste kamp stemmer jeg for Jeppe inn for Jokke.

 

Også synes jeg det er tullete av jon på 2-1 målet å vinke og rope for hands isteden for å prøve å ta ballen når viking fyren demper ballen to meter foran seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finn deg en annen klubb a. Medgangssupportere er det værste jeg veit

 

 

Sopporter siden??? Nr.300 og et eller annet??? har du noe å komme med???

Jeg er nr 712 på Forumet. Betyr det at du syns jeg skal holde med vålerenga eller Strømsgodset fordi jeg ikke er enig med deg i JJ bør ta sin hatt å gå?

 

Ellers så tror jeg kanskje at Keikosaken viser at et lag som bytter trener hver serierunde er mesterkandidater.

 

 

Jeg veit at du er en Stabæk supporter Albert , men når en debantant kaller meg for en medgangsupporter spør jeg selvfølgelig hva han har å komm med!

Har vært med hele veien siden 97 og var vel på alle hjemmekampene i fjor!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De fleste klubbene som har byttet trener ser ut til å få en bra flyt.

Nå blir du sikkert ikke sensurert, men det betyr ikke at innlegget ditt ikke er usannsynlig dumt. Hadde JJ kommet til Stabæk for å føre laget til seriegull hadde du kanskje hatt et poeng. Når nå målet for sesongen var å etablere laget i eliteserien, kan man ikke si at tap mot Rosenborg, Brann og Viking er noen skandale. Men surt? Ja bevares.

 

Vi får håpe at de høye herrer legger listen litt høyere neste år.

 

 

Hvor usansynlig dumt er det?

En midtbane som ikke fungerer. Vi lar Viking kjøre kampen. Vi ligger på 4 plass Viking solid i bånn!

Ser det helt klart i fra starten, ikke noen unødvedige sjanser, legger oss i forsvar.

Klare oss ok. mot Rbk og Brann som ligger i toppen skal vi klare å legge oss i forsvar det er greit, og taper vi er ikke det et stort problem!

Men når vi møter bånnlaget skal vi vise at det er vi som er det bedre laget!

JJ bommer på alt som er av taktikk i denne kampen, bytter ut Tommy og Allan som har noe å bidra med, Dansken som ikke har vær med i hele kampen får forsette til han får Rødt!

Latterlig dårlig!

 

Tabellen er hellig. Vi har hatt flyt i år, og gjort det bedre enn forventet. Viking har hatt noe som tydeligvis er en totalt innkompetent trener som har fått en gullfavoritt (kremt, Ringo) til å bli et bunnlag. Nå har de fått inn Norges beste fotballtrener og presterer bedre. Er villig til å vedde på at Viking kommer til å være topp 5 i poeng resten av sesongen. Trolig topp 3.

 

Du kan ikke både klage over at midtbanen blir overløpt og at Alan taes av? Det er jo en av grunnene til at vi blir overløpt! Viking i en tilnærmet 4-5-1 mot våre tre på midten?

 

Hva med å prøve å komme opp med noe litt mer konstruktivt enn "alle er så dårlige"? Hvordan vil du vi skal spille neste gang?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finn deg en annen klubb a. Medgangssupportere er det værste jeg veit

 

 

Sopporter siden??? Nr.300 og et eller annet??? har du noe å komme med???

 

 

:huh:

Dust. Er det sammenheng mellom når man ble med på stabaek.net og når man ble stabæksupporter..?

 

 

 

Tilbake til topic:

Artig å se Stenvoll på laget igjen. Synes lenge han var en stabæks beste, men sliter, som resten av laget, på slutten

Lenke til innlegg
Del på andre sider


[Hva med å prøve å komme opp med noe litt mer konstruktivt enn "alle er så dårlige"? Hvordan vil du vi skal spille neste gang?

 

 

Jeg er supporter av et lag som skal spille fotball!

I dag ser vi helt klart at JJ fokuserer på defansiv jobbing. Holde nullen bakover og skaffe kontringer.

Stabæk har mange gode spillere som kan spille fotball og jobbe motstanderne i senk.

I dag så i hverfall ikke jeg et forsøk på dette, selv om Alan og Somen gjorde jobben sin offansift.

Hva skal vi med Nannskog når han ikke får en eneste ball å jobbe med?

Hva skal vi med den Italienske Dansken når han ikke får en eneste ball å jobbe med?

Skjønner spillerne godt når de ikke er svette etter 90 min....

Vi skal sevlføgelig spille på det vi er gode på.

Offansiv fotball og skape målsjenser for å senke motstandern.

Rbk-Stabæk 10-15 - 0 i målsjanser!

Hvor mange hadde vi i dag?

Selvfølgelig er jeg sur som F.. i dag for tapte poeng for snart er vi i bånnstriden!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så vi samme kamp? Med fare for å starte en ørkesløs debatt lurer jeg på hvorfor noen alltid skal henge Alan (og andre alltid lovprise ham) Han jobbet og sleit og skapte mye, syns nå jeg. Etter Brann-kampen var det også mange som klaget på Alan. Samtidig ble han kåret til beste Stabækspiller av blant annet Aftenposten...

Syns han skapte hverken mer eller mindre enn andre av gutta i dag. Det er innsatsen når vi ikke har ballen jeg irriterer meg grønn over. I dag skal det sies at det var flere som la ned en slett innsats, men jeg mener at vi rett og slett ikke er gode nok til å ha en spiller som Alan på banen fra start av, ettersom han etterlater seg enorme flater på venstrekanten når han trekker inn i banen og i tillegg kun jobber hjem en gang i blant. Gang etter gang må medspillere og trenerapparat skrike til han at han må jobbe mot ballfører.

Resultatet av dette blir som regel at Tommy må trekke ned/ut på kanten for å tette rommene og dermed er Jocke alene forann IA og Markus. I de siste 3 kampene har vi slitt veldig med bl.a. dette. Legger på ingen måte skylden for våre dårlige form på bruken av Alan alene, men vi må ta tak i det kollektive arbeidet både i angrepsfasen og i forsvarfarsfasen. Mønstre og formasjoner er vitalt å ha kontroll på om vi skal få til noe strukturert, og her svikter desverre Alan totalt.

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finn deg en annen klubb a. Medgangssupportere er det værste jeg veit

 

 

Sopporter siden??? Nr.300 og et eller annet??? har du noe å komme med???

 

 

:huh:

Dust. Er det sammenheng mellom når man ble med på stabaek.net og når man ble stabæksupporter..?

 

 

 

Har vel litt med det du skriver å gjøre!

Medgangs supporter?

vet du hva det er?

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finn deg en annen klubb a. Medgangssupportere er det værste jeg veit

 

 

Sopporter siden??? Nr.300 og et eller annet??? har du noe å komme med???

 

 

:huh:

Dust. Er det sammenheng mellom når man ble med på stabaek.net og når man ble stabæksupporter..?

 

 

 

Har vel litt med det du skriver å gjøre!

Medgangs supporter?

vet du hva det er?

 

Joda. Og det er det værste jeg veit. Synes det er ufattelig håpløst og enkelt å kreve trenerens hode på et fat fordi man taper kamper.

Stabæks mål har hele tiden vært å beholde plassen, til nå har de overbevist så det holder og Jan Jonsson har levert varene. Det er ihvertfall min oppfatning.

Det du skriver minner meg om trønderpublikumet som piper i pausen fordi det bare er 1-0.

Beklager om jeg kalte deg medgangssupporter om du ikke er det.

Endret av kuk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


[Hva med å prøve å komme opp med noe litt mer konstruktivt enn "alle er så dårlige"? Hvordan vil du vi skal spille neste gang?

 

 

Jeg er supporter av et lag som skal spille fotball!

I dag ser vi helt klart at JJ fokuserer på defansiv jobbing. Holde nullen bakover og skaffe kontringer.

Stabæk har mange gode spillere som kan spille fotball og jobbe motstanderne i senk.

I dag så i hverfall ikke jeg et forsøk på dette, selv om Alan og Somen gjorde jobben sin offansift.

Hva skal vi med Nannskog når han ikke får en eneste ball å jobbe med?

Hva skal vi med den Italienske Dansken når han ikke får en eneste ball å jobbe med?

Skjønner spillerne godt når de ikke er svette etter 90 min....

Vi skal sevlføgelig spille på det vi er gode på.

Offansiv fotball og skape målsjenser for å senke motstandern.

Rbk-Stabæk 10-15 - 0 i målsjanser!

Hvor mange hadde vi i dag?

Selvfølgelig er jeg sur som F.. i dag for tapte poeng for snart er vi i bånnstriden!

 

Sorry, men foreslår at du kjører innleggene dine gjennom stavekontrollen til Word før du sender dem ut her. Når man må konse for å forstå hva du skriver, blir du automatisk ikke tatt seriøst. Like it or not, that's life.

 

Somen gjorde jobben sin offensivt, det er bra, for han er spiss. Alan gjorde jobben sin offensivt, men glemte noe annet.

 

Om du tror at det er så lett som å se hvordan en kamp er, og dermed avgjøre at det er sånn begge trenerne håper å få kampbildet sånn som det blir, så tro omigjen. Tror du det er JJ som sier til gutta at "nå legger vi oss bak og lar Viking dominere. Og for all del gutta, ikke send ballen opp til Daniel"?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Medgangs supporter?

vet du hva det er?

Nå syns jeg egentlig vi bør legge denne debatten død. Ingen poeng i å diskutere hvorvidt andre er gode eller dårlige supportere. Det blir typisk tapstemning; når vi har tapt kaster vi oss alle og hverandre.

 

Men til spørsmålet ditt: Medgangssupporter er normalt et annet navn på et medlem av klanen.

 

;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om du tror at det er så lett som å se hvordan en kamp er, og dermed avgjøre at det er sånn begge trenerne håper å få kampbildet sånn som det blir, så tro omigjen. Tror du det er JJ som sier til gutta at "nå legger vi oss bak og lar Viking dominere. Og for all del gutta, ikke send ballen opp til Daniel"?

 

Så hva er det da?

Viking var så utrolig gode at vi havna bakpå?

Det som skjer på banen er Trenerens oppgave, bommer han ok... så er det rom for forandringer, men for all del ikke bytt ut de som funker for det var det han gjorde i dag! Hvorfor?

jeg forventer en vettug svar fra deg Word controll eller ikke :blink:

 

Medgangs supporter?

vet du hva det er?

Nå syns jeg egentlig vi bør legge denne debatten død. Ingen poeng i å diskutere hvorvidt andre er gode eller dårlige supportere. Det blir typisk tapstemning; når vi har tapt kaster vi oss alle og hverandre.

 

Men til spørsmålet ditt: Medgangssupporter er normalt et annet navn på et medlem av klanen.

 

;)

 

 

Greit det Albert tror ikke Kuk er en elendig Stabæk supporter!

Reger med at han er en hengiven supporter.

Vil da for all del ikke rakke ned på en av gutta :)

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det er i allefall tid for å stoppe opp, evaluere og muligens tenke litt nytt. De 4 siste kampene har vi slitt med å skape noe offensivt.

 

Motstanderene har lært seg det offensive spillet vårt nå, og de tar ut dybde slik at vi ikke legenger får truet bakrommet. Samtidig spiller vi for enkelt offensivt. Det blir for mye langt og for lite oppbyggende spill gjennom midtbanen. Det er for lite bevegelse rundt ballfører når vi har ballen og vi fører ball for mye. Vi har egentlig ikke vinger i laget så det spørs om vi bare skal drite i flankespillet helt og holdent.

 

Kanskje vi bør legge veigar ned i midtbanen og kjøre på med to gjennombruddspisser forran ham i en form for 4312 formasjon...

 

Lag mot FFK:

Jon

Tom, IA/Jeppe, Markus, Bjørnar

Henning, Jokke, Tommy,

Veigar

Nanne, Somen/Ola

 

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sånn jeg ser det har mye av problemet i det offensive et navn, og det er Jokke. Ikke ene og alene, så klart, men jeg ser han som et klart hinder i å spille variert og gjennom midtbaneleddet. Et annet poeng er misforholdet mellom offensive kvaliteter i forsvarsfireren og bruk av disse til å sette igang angrep.

 

Omlegging av formasjon nå mener jeg er en stort feilgrep. Det blir litt sånn hokus pokus-løsning, og de gjør som regel vondt verre. Det er vel mer hensiktsmessig å bygge videre på det som er innarbeidet og jobbe med å luke vekk det som ikke fungerer (eksempelvis hvilken rolle backfireren skal ha i forhold til oppbyggingen av spillet)?

 

Det er ingen grunn til at det som har fungert tidligere plutselig ikke er bra nok. Utfordringen er å få tilbake kvaliteten i det vi har hatt suksess med. At de andre lagene plutselig har funnet trylleformelen for å stoppe oss, og derfor er det bare å gi opp det vi har gjort så langt, har jeg ingen tro på. På de siste tre kampene har vi møtt de to beste lagene i landet pluss et Viking-lag som virkelig har måttet ta seg sammen for å overleve. Når vi selv stiller med svekket lag og mister viktige spillere under veis, er det ikke sikkert årsaken til tre strake tap ligger i at vi har brukt opp formasjonen og taktikken vår.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siddissene er forresten noen skikkelig høl etter min mening. Svenning har akkurat blitt liggende nede med en alvorlig hodeskade, og når IA får nesten tilsvarende skade buer de som faen fordi han knuffa borti en kar for 3 år siden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sorry, men foreslår at du kjører innleggene dine gjennom stavekontrollen til Word før du sender dem ut her. Når man må konse for å forstå hva du skriver, blir du automatisk ikke tatt seriøst. Like it or not, that's life.

 

Somen gjorde jobben sin offensivt, det er bra, for han er spiss. Alan gjorde jobben sin offensivt, men glemte noe annet.

 

Om du tror at det er så lett som å se hvordan en kamp er, og dermed avgjøre at det er sånn begge trenerne håper å få kampbildet sånn som det blir, så tro omigjen. Tror du det er JJ som sier til gutta at "nå legger vi oss bak og lar Viking dominere. Og for all del gutta, ikke send ballen opp til Daniel"?

 

 

Det er i hvert fall useriøst å lage et hovedpoeng ut av at andre ikke er like opptatt av å skrive korrekt. La oss forsøke å holde diskusjonen til fotball, ikke rettskrivning (selv om også jeg foretrekker mest mulig korrekt norsk).

 

Det var åpenbart hvilken taktikk Stabæk startet kampen med i dag. Dersom du ikke så dette, er det grunn til å stille spørsmålstegn ved fotballforståelsen din. Det lave presset var påfallende fra start, og var på ingen måte et resultat av at Viking presset oss tilbake. De var faktisk overraskende svake, men vi lot dem likevel styre spillet.

 

Andre trenere har denne sesongen hatt betydelig suksess ved å satse på høyt press fra start på bortebane, for så å trekke seg gradvis tilbake etterhvert. Hvorfor gjør ikke vi dette? Det er greit å starte litt forsiktig på Lerkendal, men mot bunnlaget i tippeligaen bør vi sette oss mer i respekt.

 

Lavtpress- og kontringstaktikk kan selvsagt være effektiv den, men en slik taktikk vil i større grad være basert på tilfeldigheter, ikke eget spill. Stabæks gode kamper i år, ikke minst på bortebane, har vært basert på at vi tør å spille vårt eget spill.

 

Det kan være mulig at JJ vurderte oss som så svekket fremover i Veigars fravær, at taktikken ble deretter. Jeg vet ikke.....

Endret av Tom
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siddissene er forresten noen skikkelig høl etter min mening. Svenning har akkurat blitt liggende nede med en alvorlig hodeskade, og når IA får nesten tilsvarende skade buer de som faen fordi han knuffa borti en kar for 3 år siden.

 

Tror nok mange mente han lå nede for å dra ut tiden... Likevel, IA gjorde en såpass bra kamp, og var såpass viktig for Stabæk at han "vant" den kampen, om det skulle være et poeng. IA kastet seg ned og "åpnet" for at Somen kunne putte ballen inn. Jævlig kjipt at han ble skadet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan det hende at JJ og KSHW faktisk var klar over at Viking har hatt en tendens til å gå helt tomme i andreomgang og at de derfor forsøkte seg på å gå ut lavt, la Viking kjøre seg tomme og så ta over i andreomgang? Kan hende hadde det til og med fungert om ikke IA måtte ut med skade...

 

Det var ikke et vellykket trekk, men var det nødvendigvis dumt tenkt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan det hende at JJ og KSHW faktisk var klar over at Viking har hatt en tendens til å gå helt tomme i andreomgang og at de derfor forsøkte seg på å gå ut lavt, la Viking kjøre seg tomme og så ta over i andreomgang? Kan hende hadde det til og med fungert om ikke IA måtte ut med skade...

 

Det var ikke et vellykket trekk, men var det nødvendigvis dumt tenkt?

 

 

Det er alltid begrunnelser bak en treners valg av taktikk. Dette kan sikkert være en slik begrunnelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trist kamp for vår del, så vel spillemessig som skademessig og resultatmessig.

 

Synes det luktet offside av både 2- og 3-målet til Viking, i tillegg til tilsynelatende hands på det ene.

 

Ellers er vel kanskje Soma den spilleren som burde vært vist ut av banen. En ting er om han nå velger å skalle ned medspillere - motspillere bør han uansett ikke benytte springskalle mot - spesielt ikke når de er Blaa.

 

Vet det er lett å klage på dommerne - at de burde se mer, vurdere "riktigere" osv..., men når det gjelder klare regelbrudd, stygt spill, ufin oppførsel osv. er det jo uansett spillerne som utfører slikt som er ansvarlig - enten dommerne ser det/dem eller ikke.

 

Denne sesongen har gitt meg mer og mer tro på at videodømming kan være både fornuftig og nødvendig - uansett om mange kampresultatet da muligens vil måtte justeres i ettertid. Det viktigste er vel at de blir rettferdige.

 

Ellers enig med enkelte andre . Angrep og offensiv fotball er og har vel alltid vært vårt sterkeste side. Å gå forsiktig ut og/eller å ri på en ledelse er noe vi sjelden har kommet godt ut av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Viking-Stabæk 17. September 18:00
×
×
  • Opprett ny...