Gå til innhold

Kamptråd: Viking-Stabæk 17. September 18:00


Bjornh
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 251
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Jaja, så er det ny kamp på gang.

 

Landslagspausen var ikke entydig postiv for de blaa, og 8(?) mål på to treningskamper hjalp ikke nevneverdig på det offensive mot Rbk og Brann. 0 poeng, utspilt i Trondheim og kjip medieomtale er hva Stabæk tar med seg inn i kampen mot et Viking lag, som satser på at Nordlie-effekten skal få laget til å blomstre.

 

Jeg vil se følgende lag på søndag:

 

Jon

Morten - IA - Markus - Bjørnar

Keller - Tommy - Jesper - Henning

Andreas - Daniel

 

Hvorfor?

Viking spillemønster klarer ikke Nordlie gjøre noe med på kun få dager, men jeg tror han vil få dem til å kjempe som løver. Han er en dyktig motivator, og kommer nok til å trykke på de riktige knappene i så måte. Derfor vil jeg i første omgang ha ut Somen og Alan, og erstatte de med duellstyrke og mer defensivt stabile Keller og Henning. Samtidig vil jeg ha Andreas på topp fremfor Somen, både fordi Andreas har visst gode takter i treningskampene, samtidig som Somen vil være en større trussel når Vikings forsvarere begynner å bli slitne mot slutten.

 

Jeg vil i motsetning til en del andre, fortsatt ha Bjørnar på backen. Jeg synes han spiller en bra kamp mot Brann, bortsett fra de famøse klareringene. Til hans forsvar så er han presset ved første klareringen, og Stabæk skulle hatt en forsvarer til liggende i rommet der ballen falt ned. Ved det andre målet er Alan veldig feilplassert, men Bjørnar skulle nok sett dette og latt ballen gå til corner i stedet.

 

Til slutt vil jeg ha inn Jesper på midten. Jeg synes han virker spillesugen, og jeg vil ha duellstyrken hans inn sentralt. At jeg vil han skal inn for Jokke har ingenting med taklingen å gjøre, men rett og slett fordi Jokke spiller en dårlig kamp. Makan til dårlig touch som han hadde mot Brann, skal du lete lenge etter. Jesper har heller ikke Veigar touch, men han har en finere fot og større trygghet med ballen. Han er dog noe temposvak ift Jokke, men jeg tror det er verdt det.

 

Med denne 11ern kan vi i andre omgang sette på Alan, Somen og Jokke, og jeg tror det kan være en effektiv og lur disponering.

 

Jeg fryktet denne kampen før Nordlie ble innsatt, og frykter den ikke det spor mindre nå. Blir spennende å se hva vi klarer offensivt uten Veigar, og hvordan evt. Keller klarer seg.

 

Forza Stabæk

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


1) Ikke alle har råd til å dra, eller har andre planer

2) Av (1) ser man at jeg ikke har penger, derav inget abonnement på FXT.. disse kampene er vel ikke gratis? har det ikke blitt lagt ut slike linker før?

Tipper på at den vises på Onkel Blaa. Har du ikke råd til å betale "inngangspengene" (som som kjent inkluderer en drikke), får du sikkert et glimt av kampen på uteskjermene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jon

 

Morten - IA - Markus - Bjørnar

 

Keller - Jeppe - Jokke- Steners

 

Daniel - Somen

 

 

Tror vi må forvente å bli presset ganske kraftig innledningsvis. Da blir det viktig med defensive kvaliteter og duellstyrke. Somen tar Veigar rollen og Nannskog truer som vanlig bakrom. Jeppe slår presise pasninger med begge bein. Viktig for å kunne kjøre raske kontringer med Nannskog i bakrom.

 

La oss kontre dem i senk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje ikke så imponerende "lineær akselerasjon", som det visstnok heter for tiden, men farten til Somen er jo bra. At han er raskere enn Veigar kan det i hvert fall ikke være tvil om.

 

Håper på noe sånt som dette:

 

Daniel - Somen

 

Alan - Tommy - Jesper - Keller

 

Tom - Markus - IA - Morten

 

Jon

 

Men har vanskelig for å tro at JJ inndrar klippekortet til sin store favoritt Jokke Persson.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


La oss kontre dem i senk!

Og det mener du vi skal gjøre med Somen på topp???

 

Ja, det mener jeg! Med mindre det finnes regler mot å kontre med en Somen på topp? Med Keller Jeppe Jokke og Steners på midten har vi gode duellspillere som kan vinne ballen mens Viking er på vei frem. Da kan man enten slå direkte i bakrom mot Nannskog eller bruke Somen som oppspillspunkt som igjen kan spille igjennom Nannskog, i tillegg til at han har ferdigheter nok til å utfordre selv.

 

Jeg er også av oppfatning at at det er på tide å gi Andreas Strand sjansen, men ser mer for meg at det er i en kamp som vi forventer å dominere han kommer til sin rett. Han hadde vært perfekt de siste 30 minuttene mot Brann. Da trykte vi på uten å ha noen i boksen som kunne utfordre stopperene til Brann.

 

Godt mulig Strand kan fungere bra som en oppspillspunkt mot Viking. Men jeg ser for meg at Somen vil fungere like bra, i tillegg til at han har bedre ferdigheter til å utrette mer på egenhånd.

 

Alan på topp i kampen mot Viking er slett ingen dårlig ide. Blir vi trykket tilbake på banen, noe jeg tror vi blir innledningsvis ihvertfall kan han få store rom og utnytte sin fart og voldsomme egenskaper 1 mot 1.

 

Faren er vel, forutsatt at kampforløpet blir som antydet, at vi blir tvunget til å slå mye langt og høyt. Da skal det bli vanskelig å få utnyttet Alans egenskaper.

Endret av trond
Lenke til innlegg
Del på andre sider


La oss kontre dem i senk!

Og det mener du vi skal gjøre med Somen på topp???

 

Ja, det mener jeg! Med mindre det finnes regler mot å kontre med en Somen på topp? Med Keller Jeppe Jokke og Steners på midten har vi gode duellspillere som kan vinne ballen mens Viking er på vei frem. Da kan man enten slå direkte i bakrom mot Nannskog eller bruke Somen som oppspillspunkt som igjen kan spille igjennom Nannskog, i tillegg til at han har ferdigheter nok til å utfordre selv.

 

Jeg er også av oppfatning at at det er på tide å gi Andreas Strand sjansen, men ser mer for meg at det er i en kamp som vi forventer å dominere han kommer til sin rett. Han hadde vært perfekt de siste 30 minuttene mot Brann. Da trykte vi på uten å ha noen i boksen som kunne utfordre stopperene til Brann.

 

Godt mulig Strand kan fungere bra som en oppspillspunkt mot Viking. Men jeg ser for meg at Somen vil fungere like bra, i tillegg til at han har bedre ferdigheter til å utrette mer på egenhånd.

 

Alan på topp i kampen mot Viking er slett ingen dårlig ide. Blir vi trykket tilbake på banen, noe jeg tror vi blir innledningsvis ihvertfall kan han få store rom og utnytte sin fart og voldsomme egenskaper 1 mot 1.

 

Faren er vel, forutsatt at kampforløpet blir som antydet, at vi blir tvunget til å slå mye langt og høyt. Da skal det bli vanskelig å få utnyttet Alans egenskaper.

 

Problemet jeg ser er at Somen bruker usedvanlig lang tid på å få opp noe som ligner på fart med de lange bena sine.

 

Men hvis jeg skal gjette så vil nok Jønsson velge han på topp likevel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


La oss kontre dem i senk!

Og det mener du vi skal gjøre med Somen på topp???

 

Ja, det mener jeg! Med mindre det finnes regler mot å kontre med en Somen på topp? Med Keller Jeppe Jokke og Steners på midten har vi gode duellspillere som kan vinne ballen mens Viking er på vei frem. Da kan man enten slå direkte i bakrom mot Nannskog eller bruke Somen som oppspillspunkt som igjen kan spille igjennom Nannskog, i tillegg til at han har ferdigheter nok til å utfordre selv.

 

Jeg er også av oppfatning at at det er på tide å gi Andreas Strand sjansen, men ser mer for meg at det er i en kamp som vi forventer å dominere han kommer til sin rett. Han hadde vært perfekt de siste 30 minuttene mot Brann. Da trykte vi på uten å ha noen i boksen som kunne utfordre stopperene til Brann.

 

Godt mulig Strand kan fungere bra som en oppspillspunkt mot Viking. Men jeg ser for meg at Somen vil fungere like bra, i tillegg til at han har bedre ferdigheter til å utrette mer på egenhånd.

 

Alan på topp i kampen mot Viking er slett ingen dårlig ide. Blir vi trykket tilbake på banen, noe jeg tror vi blir innledningsvis ihvertfall kan han få store rom og utnytte sin fart og voldsomme egenskaper 1 mot 1.

 

Faren er vel, forutsatt at kampforløpet blir som antydet, at vi blir tvunget til å slå mye langt og høyt. Da skal det bli vanskelig å få utnyttet Alans egenskaper.

 

Problemet jeg ser er at Somen bruker usedvanlig lang tid på å få opp noe som ligner på fart med de lange bena sine.

 

Men hvis jeg skal gjette så vil nok Jønsson velge han på topp likevel.

 

Men er jo uansett ikke Somen som skal løpe fra forsvarerne, det er det jo Daniel som skal. Somen skal spille Daniel igjennom.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan er jo den på laget som ligner mest på veigar, både fysisk og teknisk, derfor ser jeg ikke noe særlig problem med at han skulle erstatte Veigar. Men ettersom Somen startet som spiss mot Lyn og spilte vel det litt også mot Odd (treningskampene) så jeg blir ikke overrasket hvis jønsson starter med han på topp.

Personlig synes jeg det hadde vært veldig spennende med alan som en litt hengende spiss bak Daniel mot Viking. De fleste husker vel åssen veigar briljerte i første omgang mot VIF i nettopp dette mellomrommet mellom midtbane og forsvar. Alan er også kapabel til å holde lenge på ballen, og da hvis Stabæk blir presset langt bakover av et kjempende Viking, kan han holde på den slik at Stabæk får flyttet opp folk.

Alan og Andreas er to veldig forskjellige spillere, og kan begge brukes på to veldige forskjellige måter. Alan er avhengig å få ballen langs bakken, noe som kan bli umulig hvis vær gang Stabæk får ballen er i egen 16-meter og det trengs en 40 meters klarering får å få ballen ordentlig vekk. Da er Andreas Strand gunstig. Ikke vet jeg, hva som blir best.

Somen er jo en slags mellomting mellom disse to så da virker det heller ikke dumt å la han starte :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jon

 

Morten - IA - Markus - Bjørnar

 

Keller - Jeppe - Jokke- Steners

 

Daniel - Somen

 

 

Tror vi må forvente å bli presset ganske kraftig innledningsvis. Da blir det viktig med defensive kvaliteter og duellstyrke. Somen tar Veigar rollen og Nannskog truer som vanlig bakrom. Jeppe slår presise pasninger med begge bein. Viktig for å kunne kjøre raske kontringer med Nannskog i bakrom.

 

La oss kontre dem i senk!

 

Kunne ikke vært mer enig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er litt bekymert for statistikken Nordli-Stabæk: 3-1-1 (Tatt fra Dagbladet, og ikke kvalitetssikret av Albert) Ser ut som om Nordli vet hvordan han skal slå Stabæk. Men siden dette er "moooot noormalt"-sesongen vår passer det fint inn med seier over Nordlis Viking i Stavanger

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er litt bekymert for statistikken Nordli-Stabæk: 3-1-1 (Tatt fra Dagbladet, og ikke kvalitetssikret av Albert) Ser ut som om Nordli vet hvordan han skal slå Stabæk. Men siden dette er "moooot noormalt"-sesongen vår passer det fint inn med seier over Nordlis Viking i Stavanger

Og ikke gidder Albert kvalitetssikre det heller, en slik logikk skulle bety at om Alex Ferguson begynner å trene Tufte IL vil de slå vålerenga eller noe sånn. Uansett hvor feit en trener er, så er det spillerne som avgjør kampen (såframt ikke laget består av en 10-15 spillende trenere).

 

Vår statistikk mot Nordli spiller ingen rolle, selv om det er mulig at trenerskiftet betyr noe for årets Vikingslag, at de går fra å være håpløst elendige til å holde et brukbart tippeliganivå.

 

Statistikken som betyr noe er vår mot Viking, og den gir ikke noe svar - annet enn at det kan gå alle veier (vi har like mange seire som tap mot Viking, både totalt og på bortebane).

 

Forøvrig varierer mine følelser fra å være skikkelig usikker til å være grundig i tvil. Og det er muligens bra, for jeg var sikker på at vi skulle ta Brann hjemme.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Viking-Stabæk 17. September 18:00
×
×
  • Opprett ny...