Gå til innhold

Tabellsimulator


odd
 Del

Anbefalte innlegg


1. Rosenborg 68

2. Molde 58

3. Odd Grenland 54

4. Stabæk 49

5. Brann 46

6. Tromsø 42

7. Viking 41

8. Start 37

9. Lillestrøm 35

10. Vålerenga 35

11. Sandefjord 35

12. Strømsgodset 32

13. Aalesund 31

14. Fredrikstad 30

15. Bodø/Glimt 29

16. Lyn 26

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Rosenborg -67(!)

2. Stabæk -55

3. Molde -53

4. Odd Grenland -48

5. Brann -48

6. Tromsø -44

7. Viking -42

8. Start -39

9. Sandefjord -38

10. Bodø/Glim -36

11. Lillestrøm -35

12. Fredrikstad -33

13. Strømsgodset -33

14. Aalesund -33

15. Vålerenga -32

16. Lyn -21

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Tabell fra 3. runde i fjor til 2. runde i år (siste 30 runder):

 

Rosenb 67

Stabæk 55

Molde 50

Odd 46

Brann 44

Våler 43

Trom 42

Start 42

Sand 40

AaFK 40

SIF 39

LSK 38

Viking 37

Haug 30*

Kongs 28*

Hønef 28*

 

 

* = Var ikke med i TL 2009 - har fått ett poeng per kamp.

 

 

På de kommende 9 kampene som skal strykes fra fjoråret tok vi tilsammen 9 poeng, så vi forventes å ta inn på Rosenborg/øke avstanden til lagene bak på denne tabellen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sammenligner du runde for runde, eller tilsvarende oppgjør i fjor?

 

 

Sammenligner ikke motstander for motstander, nei. Bare legger sammen poengene fra de siste 30 seriekampene for hvert lag.

 

Har du funnet feil?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei, ingen feil, men lite verdi... (for min del).

 

Sammenligner vi motstander for motstander ligger vi bak skjema, og RBK foran skjema...

 

 

Det blir jo like tilfeldig som å se på runde for runde. Tilfeldigvis har RBK møtt det ene laget som griseflakset inn tre poeng mot dem i fjor, mens vi tilfeldigvis klarte en sterk borteseier mot Odd også i fjor.

 

Skal du ha et fast skjema å sammenligne med, er det nok bedre å sette opp nødvendige antall poeng (i hver kamp) for å klare så og så mange poeng til slutt. På skjema til ca. 50 poeng mener jeg vi burde hatt minimum tre poeng (helst fire) fra våre første to kamper, og det er det vi har. Rosenborg hadde en like vanskelig bortekamp som oss, men en lettere hjemmekamp, likevel ligger vi likt på tabellen. Det skal tale til vår fordel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vær sin smak!

 

Jeg foretrekker altså den sammenligningen som tar hensyn til de forskjellene som ligger hvilket lag vi møter. Det er for meg mer givende å se hvor de faktiske poengtapene kommer, enn i hvilken runde dette skjer, da enkelte kamper er nøkkelkamper i kampen om medalje. Det betyr mindre for meg om det er runde 22 eller 28, eksempelvis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kjørte sånne tabeller for noen år siden, og da lot jeg lagene som rykket opp få med seg poengene til lagene de erstattet.

 

 

Tenkte å gjøre det sånn jeg også, men denne gangen føler jeg de tre lagene som rykket opp var såpass like (etter en hel sesong skilte det kun to poeng melom dem) og de tre som rykket ned såpass forskjellige, at det ville gitt et skjevt bilde å gi dem hhv. 34, 28 og 16 poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kjørte sånne tabeller for noen år siden, og da lot jeg lagene som rykket opp få med seg poengene til lagene de erstattet. Jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg gjør det i år, men jeg lover å gjenreise statistikktråden.

 

Hurra!

 

Hyggelig at folk savner statistikktrådene mine (hyggelig at noen husker dem...). Selv om ovenstående forsåvidt er sitatforfalskning, kan jeg ta under - en dag skal jeg gjenreise tråden!

 

Men for nå går det flere timer daglig til ting jeg "må" gjøre for $$, så det jeg har "lyst" til å gjøre får vente.

 

(Jeg har lyst til i gjøre det jeg må også!)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tabell fra og med 4. runde i fjor til og med 3. runde i år (siste 30 runder):

 

(1) Rosenb 67

(2) Stabæk 55

(3) Molde 48

(4) Odd 48

(5) Brann 46

(6) Våler 44

(7) Trom 42

(11) SIF 42

(12) LSK 41

(7) Start 40

(9) Sand 39

(9) AaFK 38

(13) Viking 37

(14) Haug 29*

(15) Kongs 27*

(15) Hønef 27*

 

 

* = Var ikke med i TL 2009 - har fått ett poeng per kamp.

 

(tall i parentes er forrige plassering)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Med uavgjort i går ligger vi 6 poeng bak vårt eget skjema fra 2009, om vi setter de tilsvarende oppgjørene opp mot hverandre. Vi har til nå 6 poeng i kamper som vi tok 12 poeng i fjor, og ligger således et stykke bak oss selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med uavgjort i går ligger vi 6 poeng bak vårt eget skjema fra 2009, om vi setter de tilsvarende oppgjørene opp mot hverandre. Vi har til nå 6 poeng i kamper som vi tok 12 poeng i fjor, og ligger således et stykke bak oss selv.

 

Det er litt skummelt, men det forteller ikke nødvendigvis hele historien. Jeg synes det ser ut som vi kommer til sette spillet tidligere i år, og kommer nok til å ta flere poeng mot de lagene vi gjorde dårlig mot i åpningen i fjor. Samtidig bør det nevnes at Engen og spesielt LSK kommer til å ta betraktelig flere poeng i år

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De fleste er vel enige om at et snitt på 9 poeng pr 5 kamper burde holde til medalje. Vi er nå 3p bak skjema, men de neste 5 kamper ser lovende ut mtp dette skjemaet:

Kongsvinger (Hjemme)

Hønefoss (Hjemme)

Viking (Borte)

Haugesund (Hjemme)

RBK (Borte)

 

Her MÅ vi ta 9p på hjemmebane, slik at vi ikke taper mer i forhold til skjemaet. Vi har to vanskelige bortekamper. Håper gutta har tatt litt lærdom av LSK-kampen og ser at man kan være mer kyniske på bortebane. I forhold til gulldrøm er det nesten nødvendig å stjele bortepoeng mot RBK og Viking. Om gutta tar alle hjemmepoengene og en 3-poenger på bortebane, er vi tilbake på sporet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med uavgjort i går ligger vi 6 poeng bak vårt eget skjema fra 2009, om vi setter de tilsvarende oppgjørene opp mot hverandre. Vi har til nå 6 poeng i kamper som vi tok 12 poeng i fjor, og ligger således et stykke bak oss selv.

 

Det er litt skummelt, men det forteller ikke nødvendigvis hele historien. Jeg synes det ser ut som vi kommer til sette spillet tidligere i år, og kommer nok til å ta flere poeng mot de lagene vi gjorde dårlig mot i åpningen i fjor. Samtidig bør det nevnes at Engen og spesielt LSK kommer til å ta betraktelig flere poeng i år

For ikke å nevne Aalesund. De har jo snart like mange poeng som de fikk i fjor...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter 8 runder ligger vi 8 poeng bak vårt eget skjema fra i fjor om vi sammenligner med de tilsvarende oppgjørene.

 

(Hønefoss overtar FFKs resultater, KIL overtar Lyns, og Haugesund er tiltenkt Glimts resultater)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gidder ikke lage ny tråd, men her er formtabellen (siste 6 kamper)

TIL 14

AaFK 13

RBK 12

Haugesund 11

Start 10

VIF 10

Godset 9

Viking 9

LSK 8

Molde 8

Brann 5

Stabæk 5

Kongsvinger 5

Odd 4

Hønefoss 4

Sandefjord 1

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da var det blitt 10 poeng bak vårt eget skjema fra 2009...

 

 

Eventuelt à poeng med vårt eget skjema til 2009 (da også med 10 poeng etter 9 runder). Statistikk kan brukes til så mangt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da var det blitt 10 poeng bak vårt eget skjema fra 2009...

 

 

Eventuelt à poeng med vårt eget skjema til 2009 (da også med 10 poeng etter 9 runder). Statistikk kan brukes til så mangt.

 

Så da blir det ny 3 plass i år? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da var det blitt 10 poeng bak vårt eget skjema fra 2009...

 

 

Eventuelt à poeng med vårt eget skjema til 2009 (da også med 10 poeng etter 9 runder). Statistikk kan brukes til så mangt.

 

Så da blir det ny 3 plass i år? :)

 

Fortsetter vi i dette tempoet blir det 33 poeng - det er mindre enn FFK hadde i fjor, men jeg tror tabellene blir litt forskjellige. Medaljelagene kommer neppe til å ta like mange poeng som i fjor, og mer suverene bunnkandidater - minst to av Hønefoss, Kongsvinger og Sandefjord tror jeg vil ha en poengmessig meget svak sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Formtabellen

Plass - Lag - Poeng - poeng siste 6 kamper (siste kamp sist)

1 TIL 14 3 1 3 3 1 3

2 RBK 12 3 3 1 1 1 3

3 VIF 11 3 3 1 3 0 1

4 Viking 11 0 1 3 3 1 3

5 AaFK 10 3 0 1 3 3 0

6 LSK 10 1 1 1 1 3 3

7 Godset 9 3 0 3 0 3 0

8 Haugesund 8 0 3 1 3 1 0

9 Kongsvinger 8 3 1 0 0 1 3

10 Molde 8 0 3 1 0 1 3

11 Start 7 3 1 0 3 0 0

12 Odd 6 0 1 1 0 1 3

13 Brann 5 0 0 1 3 1 0

14 Stabæk 5 1 3 0 0 1 0

15 Hønefoss 5 0 0 3 0 1 1

16 Sandefjord 0 0 0 0 0 0 0

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flere enn meg som sitter med en liten følelse av at Sandefjord kommer til å snu trenden sånn ca 6. juni?

og kanskje Brann 9. mai?

Det tviler jeg på, dette er nok en IQ-test, og rekken fortsetter slik 0-0-1-3-1-0-0(Stabæk)-1-3-1-0-0.

 

Men, liker aldri å spille mot lag som skal snu stygge trender, vi pleier å være behjelpelige med slikt, hadde vært fint om det snudde i kampen etter at vi spiller mot de, for en gangs skyld

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 Viking 14

1 TIL 14

3 LSK 12

4 VIF 11

5 RBK 10

6 Odd 9

6 Haugesund 9

8 Molde 8

6 Hønefoss 8

10 Stabæk 7

10 AaFK 7

12 Godset 6

13 Kongsvinger 5

13 Brann 5

15 Start 4

16 Sandefjord 0

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tabellsimulator
×
×
  • Opprett ny...