Gå til innhold

Den Gule Fare


Albert
 Del

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

4. serierunde: Ingen nye kort.  Listen er dermed fortsatt slik:

 

To gule:

Tom Stenvoll

06.jpg06.jpg

Ett gult:

Daniel Nannskog

Mike Kjølø

 

11.jpg04.jpg

Første soning finner sted etter det tredje gule kortet (så framt man ikke får to av dem i samme kamp...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5. serierunde: Tommy Stenersen meldte seg på lista.

 

To gule (soner etter neste):

Tom Stenvoll

06.jpg06.jpg

 

Ett gult:

Daniel Nannskog

Mike Kjølø

Tommy Stenersen

11.jpg04.jpg21.jpg

Første soning finner sted etter det tredje gule kortet (så framt man ikke får to av dem i samme kamp...)

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


6. serierunde: IA noterer seg for to gule kort og dermed ett rødt.  Han soner minst en kamp (normalt er det bare en kamp); han er dermed ute mot Odd.  Pontus fikk også gult kort.

 

To gule (soner etter neste):

Tom Stenvoll

06.jpg06.jpg

 

Ett gult:

Daniel Nannskog

Mike Kjølø

Tommy Stenersen

Pontus Segerstrøm

11.jpg04.jpg21.jpg05.jpg

 

 

Røde kort

Inge André Olsen (to gule) - soner neste kamp

 

20.jpg

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7. serierunde: Det ble delt ut tre gule kort i kampen mot Odd.  To av dem for ulovlig takling av Alan og også det tredje gikk til Odd.  Fotballforbundet fulgte egne retningslinjer og vanlige fortolkninger og ila IA en kamps karantene for de to gule kortene i Fredrikstad. Han er dermed tilbake mot Lillestrøm.

 

To gule (soner etter neste):

Tom Stenvoll

06.jpg06.jpg

 

Ett gult:

Daniel Nannskog

Mike Kjølø

Tommy Stenersen

Pontus Segerstrøm

11.jpg04.jpg21.jpg05.jpg

 

 

Røde kort

Inge André Olsen (to gule) - har sonet

 

20.jpg

 

 

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Burde ikke IA føres opp med to gule? Selv om de kom i samme kamp så er det jo fortsatt slik at han har fått to gule, og da blir det vel også suspensjon etter det neste gule kortet han får?

 

Nei. De 2 gule blir omgjort til ett rødt. Han tar ikke med seg noen gule kort. IA har sonet ferdig. Hvis ikke, så blir det jo dobbelt straff.

 

Men når man får gult kort først, og så direkte rødt, så tar man med seg det første gule.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Burde ikke IA føres opp med to gule? Selv om de kom i samme kamp så er det jo fortsatt slik at han har fått to gule, og da blir det vel også suspensjon etter det neste gule kortet han får?

 

Nei. De 2 gule blir omgjort til ett rødt. Han tar ikke med seg noen gule kort. IA har sonet ferdig. Hvis ikke, så blir det jo dobbelt straff.

 

Men når man får gult kort først, og så direkte rødt, så tar man med seg det første gule.

 

Det stemmer.  Men det jeg lurer på er når IA får sin neste suspensjon.  Jeg tipper på at den kommer etter to nye gule kort, men jeg har ikke hatt tid til å forsøke å finne det ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 Jeg tipper på at den kommer etter to nye gule kort, men jeg har ikke hatt tid til å forsøke å finne det ut.

Hvorfor det? Han står nå på 0, iom at straffen er sonet, og må da ha tre gule før han får noen ny karantene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 Jeg tipper på at den kommer etter to nye gule kort, men jeg har ikke hatt tid til å forsøke å finne det ut.

Hvorfor det? Han står nå på 0, iom at straffen er sonet, og må da ha tre gule før han får noen ny karantene.

 

Fordi andre som har fått en suspensjon for tre gule kort, trenger bare to nye for å få en til.  Skal forsøke å finne ut av dette når jeg har tid.  Eller kanskje Sexxes kan opplyse oss...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 Jeg tipper på at den kommer etter to nye gule kort, men jeg har ikke hatt tid til å forsøke å finne det ut.

Hvorfor det? Han står nå på 0, iom at straffen er sonet, og må da ha tre gule før han får noen ny karantene.

 

Fordi andre som har fått en suspensjon for tre gule kort, trenger bare to nye for å få en til.  Skal forsøke å finne ut av dette når jeg har tid.  Eller kanskje Sexxes kan opplyse oss...

 

IA har jo ikke sonet for tre gule kort, men derimot for et rødt kort. Dog helt feil behøver det jo ikke å være. Får han de to gule kortene i samme kamp så må han selvsagt sone, men igjen så vil det være det røde kortet som fører til suspensjon.

 

Det er derimot korrekt at har man sonet for tre gule kort, trenger man bare to nye for å få en til, og deretter to til osv.

 

I NM soner man etter to gule kort, og deretter for hvert gult.

 

Forøvrig ble jeg nesten litt forvirret da jeg leste gjennom reglementet, men det var soning for rødt kort hvis man fikk mer enn en kamps karantene. Skal la det ligge itv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

8. serierunde:

Dommer Tom Henning Øvrebø går litt berserk med kortstokken på Åråsen mandag.  Seks gule kort er forsåvidt greit i en svært tøff fysisk kamp, men statistisk er det merkelig at vi får fire av dem.  Og at taklinger som ville gitt utvisning i ishockey ikke gir særlig mer enn en skuldertrekning fra fotballdommeren tyder vel på tilløp til en viss favorisering av "kraftfotball".  I alle fall i denne kampen.

 

Tom fikk sitt tredje gule kort for sesongen - og har dermed fri i årets første oppgjør mot Lyn.  

 

Tre gule:

Tom Stenvoll - soner i neste kamp

06.jpg

To gule (soner etter neste kort):

Ingen

Ett gult:

Daniel Nannskog

Mike Kjølø

Tommy Stenersen

Pontus Segerstrøm

Bjørnar Holmvik

Christian Keller

Alanzinho

Røde kort

Inge André Olsen (to gule) - har sonet

 

20.jpg

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det kortet til Tom irriterer meg noe vanvittig. Har ikke sett situasjonen på TV, men på storskjermen på Åråasen. Mener likevel at det ikke var noe kort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det kortet til Tom irriterer meg noe vanvittig. Har ikke sett situasjonen på TV, men på storskjermen på Åråasen. Mener likevel at det ikke var noe kort.

For ikke å snakke om når Keiko snakket på Bjørnar kort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

9. serierunde:

Dommer Tom Henning Øvrebø tar det litt mer med ro med kortstokken enn han gjorde i forrige serierunde.  Christian Keller er han dog ikke så glad i, så han dobler sin beholdning.  

 

Ingen skal sone i kampen mot Aalesund.

 

Tre gule:

Tom Stenvoll - (har sonet)

06.jpg

To gule (soner etter neste kort):

Christian Keller

Ett gult:

Daniel Nannskog

Mike Kjølø

Tommy Stenersen

Pontus Segerstrøm

Bjørnar Holmvik

Alanzinho

Røde kort

Inge André Olsen (to gule) - har sonet

 

20.jpg

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

10. og 11. serierunde:

Våre gutter går kortløse av banen.  Eneste "bombe" var kortutdelingen i Ålsesund.  Så vidt jeg fikk med kom ingen av kortene til Aalesunds spillere som følge av overfall på Alan.  Jeg tror normalen ligger i nærheten av to kort pr kamp for slike brudd på både fotballregler og uskrevne moralregler (vi har da alle lært at man skal ikke være slem med dem som er mindre enn seg...).  Men Viking rettet opp statistikken og fikk fire kort for overfall på vår lille brasse.  To av dem sågar til samme mann som dermed tok del i den populære bonusordningen (to gule gir som kjent et rødt i bonus).

 

Så ingen av spillerne gårt glipp av Tromsøturen pga karantene.

 

Tre gule:

Tom Stenvoll - (har sonet)

06.jpg

To gule (soner etter neste kort):

Christian Keller

Ett gult:

Daniel Nannskog

Mike Kjølø

Tommy Stenersen

Pontus Segerstrøm

Bjørnar Holmvik

Alanzinho

Røde kort

Inge André Olsen (to gule) - har sonet

 

20.jpg

 

 

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


10. og 11. serierunde:

Våre gutter går kortløse av banen.  Eneste "bombe" var kortutdelingen i Ålsesund.  Så vidt jeg fikk med kom ingen av kortene til Aalesunds spillere som følge av overfall på Alan.  Jeg tror normalen ligger i nærheten av to kort pr kamp for slike brudd på både fotballregler og uskrevne moralregler (vi har da alle lært at man skal ikke være slem med dem som er mindre enn seg...).  Men Viking rettet opp statistikken og fikk fire kort for overfall på vår lille brasse.  To av dem sågar til samme mann som dermed tok del i den populære bonusordningen (to gule gir som kjent et rødt i bonus).

Mulig jeg husker feil, men jeg mener Alan hadde sin andel også mot Aalesund. Aalesund var forøvrig (som du så glimrende skrev i ditt innlegg på forsiden) en fantastisk trivelig by, jeg håper virkelig de holder seg i TL.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvem fikk gult kort i går? Bjørnar og Tom var det ikke?

 

 

Hvem fikk gult kort i går? Bjørnar og Tom var det ikke?

 

Bjørnar, Tom, Pontus og Veigar.

 

Det er faktisk litt for mange gule kort i en kamp, men det var vell en litt overivrig kortutdeler som var på banen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvem fikk gult kort i går? Bjørnar og Tom var det ikke?

 

 

Hvem fikk gult kort i går? Bjørnar og Tom var det ikke?

 

Bjørnar, Tom, Pontus og Veigar.

 

Det er faktisk litt for mange gule kort i en kamp, men det var vell en litt overivrig kortutdeler som var på banen...

 

Betyr ikke det at Tom er ute mot Brann dersom han får gult mot vrakGodset?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvem fikk gult kort i går? Bjørnar og Tom var det ikke?

 

 

Hvem fikk gult kort i går? Bjørnar og Tom var det ikke?

 

Bjørnar, Tom, Pontus og Veigar.

 

Det er faktisk litt for mange gule kort i en kamp, men det var vell en litt overivrig kortutdeler som var på banen...

 

Betyr ikke det at Tom er ute mot Brann dersom han får gult mot vrakGodset?

 

Tom fikk sitt 4. Det betyr at han må ut etter 5.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvem fikk gult kort i går? Bjørnar og Tom var det ikke?

 

 

Hvem fikk gult kort i går? Bjørnar og Tom var det ikke?

 

Bjørnar, Tom, Pontus og Veigar.

 

Det er faktisk litt for mange gule kort i en kamp, men det var vell en litt overivrig kortutdeler som var på banen...

 

Betyr ikke det at Tom er ute mot Brann dersom han får gult mot vrakGodset?

 

Tom fikk sitt 4. Det betyr at han må ut etter 5.

 

 

"Ja", med andre ord ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12. serierunde:

Jeg saa ikke denne runden live - satt paa fly, men har skjoent at dommeren trodde han var paa bridgeturne med Martin Andresen (han burde vite at det er to og et halvt aar siden Martin forlot Stabaek...). Uansett tok Stabaek et stort steg nedover paa fair play-tabellen.

 

Kort til Tom gjoer at han naermer seg sin andre karantene, mens Bjoernar og Pontus gaar mot sin foerste. Veigar fikk sitt foerste kort i aar.

 

Det er altsaa ingen soninger mot Stoemsgodset.

 

Fire gule:

Tom Stenvoll - (maa sone etter neste kort)

06.jpg

 

Tre gule

Ingen

 

To gule (soner etter neste kort):

Christian Keller

Pontus Segerstrøm

Bjørnar Holmvik

 

Ett gult:

Daniel Nannskog

Mike Kjølø

Tommy Stenersen

Alanzinho

Veigar Pall Gunnarsson

 

Røde kort

Inge André Olsen (to gule) - har sonet

 

20.jpg

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

14. serierunde:

Etter en runde uten gule kort (13.) dro vi på oss tre kort i gårsdagens kamp mot Brann, uten at det har umiddelbar betydning.  Men nå har vi seks spillere - alle fra startsoppstillingen mot Brann - som må sone etter et nytt gult kort.

 

Fire gule:

Tom Stenvoll - (må sone etter neste kort)

06.jpg

 

Tre gule

Ingen

 

To gule (soner etter neste kort):

Christian Keller

Pontus Segerstrøm

Bjørnar Holmvik

Alan Carlos Gomez da Costa

Veigar Páll Gunnarsson

 

Ett gult:

Daniel Nannskog

Mike Kjølø

Tommy Stenersen

Henning Hauger

Røde kort

Inge André Olsen (to gule) - har sonet

 

20.jpg

 

Endret av Albert
Glemte Henning...
Lenke til innlegg
Del på andre sider


14. serierunde:

Etter en runde uten gule kort (13.) dro vi på oss to kort i gårsdagens kamp mot Brann, uten at det har umiddelbar betydning. Men nå har vi seks spillere - alle fra startsoppstillingen mot Brann - som må sone etter et nytt gult kort.

 

Fire gule:

Tom Stenvoll - (må sone etter neste kort)

06.jpg

 

Tre gule

Ingen

 

To gule (soner etter neste kort):

Christian Keller

Pontus Segerstrøm

Bjørnar Holmvik

Alan Carlos Gomez da Costa

Veigar Páll Gunnarsson

 

Ett gult:

Daniel Nannskog

Mike Kjølø

Tommy Stenersen

 

Røde kort

Inge André Olsen (to gule) - har sonet

 

20.jpg

 

Mener du at alle de som fikk kort i går, må sone??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14. serierunde:

Etter en runde uten gule kort (13.) dro vi på oss to kort i gårsdagens kamp mot Brann, uten at det har umiddelbar betydning. Men nå har vi seks spillere - alle fra startsoppstillingen mot Brann - som må sone etter et nytt gult kort.

 

Fire gule:

Tom Stenvoll - (må sone etter neste kort)

06.jpg

 

Tre gule

Ingen

 

To gule (soner etter neste kort):

Christian Keller

Pontus Segerstrøm

Bjørnar Holmvik

Alan Carlos Gomez da Costa

Veigar Páll Gunnarsson

 

Ett gult:

Daniel Nannskog

Mike Kjølø

Tommy Stenersen

 

Røde kort

Inge André Olsen (to gule) - har sonet

 

20.jpg

 

Mener du at alle de som fikk kort i går, må sone??

 

 

Teit av Veigar å prate på seg gult kort, selv om jeg forstår frustrasjonen hans. Brann hadde lov til litt mer i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må innrømme at jeg ble irritert over all filmingen i går. Hva er vitsen? Uansett, synes Martin også burde hatt kort for kvelertaket, men han er vel fredet..

 

Enig. Både Somen og Alan forsøkte å filme seg til straffe i går. Ikke bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Den Gule Fare
×
×
  • Opprett ny...