Gå til innhold

Hvem skal ut?


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Kleiven blir vel hvis klubben vil det. Mener han har kontrakt ut 2013, eller?

Kleiven har kontrakt ut 2013, og er således avhengig av et tilbud klubben ikke kan si nei til for å forsvinne, men det kan jo selvsagt skje. Evt. må han sutre så mye at man ikke kan la han bli værende, men det hverken håper eller tror vi.

Og det er det han kanskje prøver på? Dog så virker det vel som journalisten putter en del ord i munnen på Kleiven. Dog skal ikke ha særlig flere sånne før det blir et større problem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke umulig det, tror dog han hadde hatt godt av både erfaringen, og forholdsvis fast plass i laget.

 

Hva gjelder Eikrem bemerkes det at han nok har lært en hel del i United B som må sies å holde godt over middels TL-nivå...

 

Tipper Enga bruker opsjonen og at Yngve, Morten og Espen P kommer hylende til etter at TV2 har laget et nytt makkverk av en reportasje...

 

Klart, Eikrem har kommet lenger enn Stengel. Mente ikke å påstå at de er på samme nivå. Men jeg tror at dersom de to hadde byttet lag denne sesongen, ville prestasjonsnivået vært byttet om også. De har endel styrker og svakheter felles og vil trolig prestere/underprestere under like omstendigheter. Hvis Stengel går til et topplag - dvs et lag som henger sammen defensivt og der spillerne faktisk beveger på seg så det er mulig å finne kreative pasningsalternativer - tror jeg de får en langt bedre spiller enn den vi har sett i år.

 

Min mening er at for oss er 7-10 millioner verdt mye mer enn å beholde Stengel og jeg er langt fra sikker på at det er noe mer utviklende for han å spille gampefotball i 30 kamper i førstedivisjon enn å spille 15 kamper i løpet av en sesong for et godt Tippeliga-lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Artikkel i Budstikka papir i dag som informerer om at Bjarni ikke overraskende har takket nei til ny kontrakt. I tillegg har, litt mer overraskende, også Hunstad takket nei til tilbudet fra Stabæk. Aase er fortsatt sykmeldt og på utgående kontrakt, uten at man har gjort noe mer med det ennå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Artikkel i Budstikka papir i dag som informerer om at Bjarni ikke overraskende har takket nei til ny kontrakt. I tillegg har, litt mer overraskende, også Hunstad takket nei til tilbudet fra Stabæk.

Litt overraskende kanskje, men så har han jo en kjæreste som i sin tid stakk fra Stabæk for å sitte på andre klubbers benker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Artikkel i Budstikka papir i dag som informerer om at Bjarni ikke overraskende har takket nei til ny kontrakt. I tillegg har, litt mer overraskende, også Hunstad takket nei til tilbudet fra Stabæk.

Litt overraskende kanskje, men så har han jo en kjæreste som i sin tid stakk fra Stabæk for å sitte på andre klubbers benker.

 

Artikkel i Budstikka papir i dag som informerer om at Bjarni ikke overraskende har takket nei til ny kontrakt. I tillegg har, litt mer overraskende, også Hunstad takket nei til tilbudet fra Stabæk. Aase er fortsatt sykmeldt og på utgående kontrakt, uten at man har gjort noe mer med det ennå.

Bjarni var forventet - men legg til litt og behold Kim.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Behold Hunstad! Jeg ser mer potensiale i fyren enn de fleste stopperne vi har hatt på lang tid. Rask, svær, sterk, rolig, klok og god innsats, hvis han fikser opp i de litt slurvete klareringene og kommuniseringen kan han bli virkelig god!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hunstad har vel bevist at han holder et greid på nedre-halvdel-av-tabellen-TL-nivå, og vil sikkert se an mulighetene før han skriver under på ny kontrakt. Problemet vårt er om han drøyer for lenge med å bestemme seg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


er det et sted på banen jeg minst av alt frykter utskiftninger, så er det i forsvarsleddet. Den minst svake har vært Jalasto, og han er med videre - takk og pris. At bjarni forlater oss er bare positivt etter sin svakeste sesong i blå drakt, spesielt defensivt.

 

Jeg har vondt for å tro at vi ikke klarer å komponere en bedre forsvarsfirer i løpet av overgangsvinuet enn hva vi stilte med i 2012.

 

Hunstad er for gammel til å ha noe stort potensiale, men holder nok adecconivå. Han bør ikke være kresen på kontraktsvilkår fra stb, jeg kan ikke tenke meg en eneste tl-klubb som vil ha ham som noe annet en stallfyll.

 

sant å si ønsker jeg at vi titter litt på importmarkedet. Vi har gjennomgående god erfaring med fx svensker. mer for penga, og de løper ikke til rbk. (til deg mix/fantomet: jeg spanderte øl på hele godset ettersom de vant slik at rbk ikke fikk sølv i år)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hunstad er for gammel til å ha noe stort potensiale.

 

Si ikke det. Han er helt i starten på det som normalt er en fotballspillers beste år og han har ikke tidligere hatt muligheten til å trene eller spille med profesjonelle lag; utviklingen hans kan komme raskt og i store bykst. Jeg mener han helt klart har større potensiale enn f.eks. Jalasto. Det føltes for all del godt å få inn Jalasto, særlig i de første kampene hans, men jeg tror det er naivt å tenke på han som bauten i midtforsvaret; han er strengt tatt bare en fattigmanns-Skjønsberg, uten den samme Stabæk-kulturen i blodet.

 

Vi trenger uansett en ny midtstopper som er bedre enn både Hunstad, Jalasto og Hammer. Hvis ikke Hunstad vil forlenge, må vi finne to. Men tanke på IAOs trackrecord er det skyhøy odds for at vi klarer å finne to gode midtstoppere i vinter - det føles tryggere å beholde de få som fungerer sånn noenlunne og har vist prov på potensiale.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan jo for all del være at han har funnet ut av at skal han spille fotball på de øverste nivåene skal han kunne leve av det. Han er tross alt 28 år og dersom han allerede har en utdannelse er det ikke sikkert at spill på nest øverste nivå kombinert med en deltidsjobb er det smarteste han kan gjøre for egen fremtid

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Har vi ikke nå en utlending for mye i stallen? Noen som har info om hvordan dette løses? Det står vel og faller på om Singh blir med i A-lagstroppen eller ikke? Slik jeg har forstått det så opereres det ikke i tippeligaen på samme vis som i enkelte utenlandske ligaer hvor man registrerer en egen tropp til ligaen, i Norge handler det vel mer om hele a-lagsstallen? Budstikka skrev jo blant annet at en måtte ut (uten at de skal regnes som en altfor troverdig kilde på slike ting).

 

Noen som vet noe om det er noen som vil ha Timmi eller Craig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det virker vel som om klubben vil ha Craig, men ikke Timmi. Så det er vel han som er på vi ut. Dersom det er hele troppen som gjelder, så betyr vel det at vi faktisk ikke kunne signere Giorgi dersom han ble tiendemann på "utlendingskvota"?

 

Det er tre muligheter dersom vi ikke har ti slike spillere nå:

- Noen av de 10 spillerne regnes ikke på kvota på grunn av tre års opphold i norsk klubb før 21 år (skjønner ikke helt hvem dette skulle vært)

- Sandhu er faktisk ikke signert

- Vi har klart å omgå reglementet (alle har signert, men er ikke oppført i A-lagsstallen eller lignende)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har jo blant annet Asgeir fra Island i klubben også, og han går ikke på utlendingskvoten, siden han kun spiller for 2. laget. Derimot har han vel spilt i cupen i år?

Regner med at han er amatørspiller, og mistenker at det samme gjelder vår indiske keeper. Jeg velger å tro at IA har kontroll på dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ifølge IAO er det ikke noe hastverk med å kvitte seg med noen av utlendingene våre:

 

- Det er en utfordring vi har. Samtidig er det mye interesse rundt flere av våre spillere, deriblant Sayouba som har blitt fulgt tett av klubber siden i vår, forklarer Olsen, som sier at klubben ikke nødvendigvis må kvitte seg med én av disse i løpet av dette vinduet.

 

http://touch.budstikka.no/sport/giorgi-19-er-stabeks-nye-angrepsvapen-na-ma-en-spiller-ut-1.8540264

 

Jeg vet ikke hvordan reglene er, men håper klubben har kontroll.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har jo blant annet Asgeir fra Island i klubben også, og han går ikke på utlendingskvoten, siden han kun spiller for 2. laget. Derimot har han vel spilt i cupen i år?

Regner med at han er amatørspiller, og mistenker at det samme gjelder vår indiske keeper. Jeg velger å tro at IA har kontroll på dette.

Om jeg bruker FM 14 som kilde/fasit kan en tropp i Norge bestå av så mange utlendinger den vil, men av disse kan kun 9 registreres for spill i Tippeligaen!

I cupen derimot er det fritt fram for å bruke disse som ikke er registrert i TL troppen, uansett nationalitet.

 

EDIT: om det stemmer som Ingo meldte tidligere er også Harouna klar når han fyller år!

Så tror reglen fra FM stemmer greit sånn jeg ser det

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Hvem skal ut?
×
×
  • Opprett ny...