Gå til innhold

Hvem skal ut?


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Karim til Sparta?

Karim har vært på prøvespill hos Sparta Sarpsborg og gjort sine ting bra. De skal være interessert i å få til en avtale i dag, virker som om det er snakk om utlån. Raufoss skal visstnok også fortsatt være litt interessert, så vi får håpe på en budrunde :-)

Utlånsavtalen er klar

Lykke til Karim!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jepp. lykke til karim! satser på at han utvikler seg masse og er tilbake hos oss neste sesong ;)

Hvordan er økonomien i dette?

Trond, Karim, Andreas og Ulrik på utlån.  Markus og Jesper lagt opp, Jocke "gis" sannsynligvis bort.  Over et halvt lag ute fra sesongen 2006 til 2007 uten at det betyr en eneste klingende mynt i kassen.  

 

Kanskje det er derfor man går etter bosmenn?  Kapitalkostnadene er ikke av de største, mens driftkostnadene sannsynligvis er noe høyere.

 

Og dessuten kan man få "nye" spillere "gratis" neste år, slik vi har "fått" Eirik i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk sparer vel en god del i lønnskostnader som en følge av spillere som

blir leid ut/ legger opp!

Er dette penger som kan brukes i forbindelse med nye spillere,

eller penger som ble benyttet til å signere langtidskontrakter

med daniel,veigar,ia og PFO?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vil tro det er et totalperspektiv som spiller inn, og at de nødvendigvis ikke vekter Veigar sin nye kontrakt mot Strand og Ulrik sin leiekontrakt. Men, jeg har aldri driftet en fotballklubb, og kommer neppe til å gjøre det heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så at det i et lite øyeblikk sto at Jocke`s tid i Stabæk var over på stabak.no. Men da jeg gikk tilbake etter å ha lest nyheten om Pontus var det fjernet... Får vel regne med at den kommer opp igjen i løpet av kvelden eller morgendagen.

 

Uansett trist, selvom det lå i kortene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppdatert liste:

 

UT:

Markus (lagt opp)

Jeppe (lagt opp)

Jokke (Frigitt)

Trond (MS)

Andreas (Utlån, Moss)

Ulrik (Utlån, Skeid)

Karim (Utlån, Sparta)

 

Inn:

PFO

Pontus

Eirik (tilbake fra utlån)

Jonas (opprykk fra 2. laget?)

 

Stallen:

Keeper: Jon, Jens (2)

Forsvar: Morten, Tom, Pontus, Mike, IAO, Håkon, Bjørnar (7)

Midtbane: PFO, Branimir, Christian, Somen, Espen, Tommy, Henning, Alan (8) + (Jonas?)

Spiss: Daniel, Veigar, Ola, Eirik (4)

 

Totalt: 21 (22?) spillere

7 ut, 3 (4?) inn.

Basert på lagoppstillinger fra i fjor er ikke laget nevneverdig svekket, jeg vi heller si styrket.

 

Vi har en svært god første-11er, uten at jeg vil foreta noe laguttak. I forsvars- og midtbaneleddet mener jeg at vi har i hvertfall 6 spillere som er aktuelle for første-11eren. På topp har vi landets beste duo, som ikke er truet med det første, mens kvaliteten på Jens er omdiskutert. Jeg tror både Jens og våre to siste spisser kan bli gode, men er redd for at førstevalgene er så klare at det blir lite spilletid. Med muligheter for å sette midtbanespillere på topp, tror jeg vi er godt rustet for en ny sesong, og at skader ikke svekker laget nevneverdig, så lenge det ikke blir for mange på en gang. Om vi skal ha en spiller skadefri hele sesongen, må det bli Jon.

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Stallen pr 31/10 2007

1. Jon Knudsen

15. Morten M. Skjønsberg

4. Jon Inge Høiland

16. Tor Marius Gromstad

4. Mike Kjølø

17. Espen Olsen

5. Pontus Segerström

18. Thomas Rogne

6. Tom Stenvoll

19. Branimir Poljac

7. Henning Hauger

20. Inge Andre Olsen

9. Christian Keller

21. Tommy Stenersen

10. Veigar Pall Gunnarsson

24. Espen Nystuen

11. Daniel Nannskog

25. Alan Carlos Gomes da Costa "Alanzinho"

12. Kristoffer Jensen

26. Bjørnar Holmvik

13. Somen Tchoyi

27. Eirik Markegård

14. Ola Kamara

28. Jens Waltorp Sørensen

 

Inn (tilbake fra utlån):

(korriger meg om jeg tar feil)

Trond Haugstad

Andreas Strand

Ulrik Arneberg

 

Ut

Karim Aouida (ble vel solgt, eller eier vi han fortsatt?)

 

Hvem skal ut?

Håper ingen av de etablerte forlater oss. Tviler vel på at noen av de utleide kommer tilbake (er noen av de solgt?). Vi vil vel egentlig ikke miste noen, men hvem må ofres for å få nytt blod inn?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Strand fikk kontrakten avsluttet, slik at vi ikke eier han lenger. Haugstad mener jeg også er long gone. Han ble vel leid ut til Korsvoll i fjor, i MS nå, men ikke på utleie.

Arneberg er leid ut, aner lite om status her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Karim er ute for godt, det er vel Haugstad og, håper det hvertfall. Han kommer aldri til å bli god nok. Jens WS burde vel kanskje også "se etter andre utfordringer". Forutsatt at vi får en ny keeper. Får vi Austbø ryker han hvert fall. Branimir og Eirik er vel også spillere som begynner å få dårlig tid, men som jeg synes vi burde beholde dersom vi ikke får noen nye midtbaner/spisser. Alt avhenger egentlig av hva vi får inn.

Vi kan uansett ikke selge noen spillere av verdi, da vi stort sett har brukt 12 spillere i år, og selvfølgelig trenger alle. Det blir heller snakk om å sile ut bunnslammet.

Endret av blaamann
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmm, kan det være at han starter med usual suspects, og evt. setter inn Høiland som et ekstra angrepsvåpen mot slutten?

 

 

Jeg tipper at Høiland starter denne gangen også, han var god mot Tromsø, og han er jo landslagsklasse

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmm, kan det være at han starter med usual suspects, og evt. setter inn Høiland som et ekstra angrepsvåpen mot slutten?

 

Jeg tviler på at noen endringer vil bli gjort foran kampen. MMS gjorde det bra defensivt mot Tromsø, men egentlig vil jeg se stenvoll som venstreback. Han har lett for å komme med ett par gode skudd nå og da som han gjorde mot Odd. Vi får se hva Janne synes, men Stenvoll på venstre, mike og pontus i midten, og høiland på høyre er min favoritt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor er Bjørnar, han fortjener da minstefall å kunne bli vurdert, selv om han kanskje ikke er aktuell fra start...

 

Jeg har tenkt litt på det, men jeg tror kanskje laget kanskje blir litt vel offensivt med han på backen. Men et innhopp hvis ikke alt går etter planen er en ypperlig, med tanke på innleggsfoten hans.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tja, i vår beste periode denne sesongen spilte vel Bjørnar fast på venstreback. Lite tydet på at det ble for offensivt. Etter min mening viste Bjørnar positiv utvikling i år, langt bedre enn i fjor, så lenge han fikk stabilt med spilletid. Tabbe å sette han på benken til fordel for en rusten Mike i stedet for å fortsette med samme forsvarsfirer, mener nå iallfall jeg. Både Morten og Bjørnar hadde hatt godt av å spille fast som henholdsvis midtstopper og venstreback i en lenger periode.

 

Jeg føler meg rimelig sikker på at Bjørnars defensive svakheter er en smule overdrevet og at det hele i bunn og grunn handler om tillit over tid - å kunnne spille seg inn i en fast forsvarsfirer og etablere gode relasjoner med midtstopper og kantspiller.

 

Faren er at vi for sterkt føler at stallen er for tynn og begynner å overdrive i motsatt retning, gjør den for stor, og dermed skviser ut spillere som vi egentlig kan få god nytte av. Dessverre blir det fort sånn at man skviser ut de som ennå ikke er fulletablerte, mens man holder for lenge på spillere som strengt tatt er ferdige. Med Høilands inntreden er det dags for å tynne ut litt i forsvaret, og da er iallfall ikke jeg i tvil om hvem som har gjort sitt og hvem som fremdeles har mye å komme med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei, kanskje ikke, men nå snakket jeg jo om en back, som bør har gode relasjoner til både stopper og kant.

 

Som en aldri så liten digresjon kan man jo fint finne eksempler på gode relasjoner mellom stopper og kant også. Det holder vel å nevne Marquez' tidlige oppspill til Ronaldinho som en av nøkkelfaktorene til sistnevntes kanskje beste sesong noen sinne for et par år siden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Hvem skal ut?
×
×
  • Opprett ny...