Gå til innhold

Hvem skal ut?


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Branimir bader ikke i spilletid i Brasil. Er han med? Er han MED? Hvorfor? Hvorfor ikke?

 

Har lurt på dette selv. Han er jo ikke på benken heller, så enten så er han skadet eller så er han på vei ut. Det ble jo rapportert om fulltallig tropp. Men ingen Branimir er å se.

 

Jeg tipper han er på vei ut. Men er det noen som vet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Branimir bader ikke i spilletid i Brasil. Er han med? Er han MED? Hvorfor? Hvorfor ikke?

 

Har lurt på dette selv. Han er jo ikke på benken heller, så enten så er han skadet eller så er han på vei ut. Det ble jo rapportert om fulltallig tropp. Men ingen Branimir er å se.

 

Jeg tipper han er på vei ut. Men er det noen som vet?

Hepp,

 

Brani er visst nok ikke med til Brasil. Han er heller ikke skadet.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan se han ikke har spillet særlig mange kampe for jer de sidste år, hvorfor ?

En hilsen fra Esbjerg.

Så det er der han er....

 

Skader, på skader. Blant annet derfor, og dermed vansklig for han å spille seg in på laget igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Branimir er først og fremst en teknisk god, driblesterk spiller. Spiller best på kanten (fløjen?), men kan spille angrep.

Som andre har nevnt er skader en grunn til at han ikke har spilt noe særlig i 06 og 07, men også fordi vi har en trener som ikke bytter spillere ofte. En annen ting er at vi trenger en mer defensivt sterk spiller på høyrekanten.

 

Branimir er en spennende spiller, men det er vanskelig å si om han vil lykkes i et lag i øverste divisjon i Danmark

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brani fikk ikke kontrakt i Esbjerg...

 

"Således er også kantspilleren Branimir Poljac blevet sendt hjem fra sin prøvetræning i det vestjyske uden kontrakt, da han ikke kunne forstærke holdet væsentligt. Michael Adeyinka, som prøvetræner i øjeblikket, er eneste åbne spørgsmål."

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sesongen nærmer seg, og vi har fortsatt 26 spillere i troppen. Har ikke gått igjennom de andre lagene, men har en følelse av at dette er forholdsvis mye.

 

Den vanlige melodien er vel at noen må ut før vi kan få noen inn. Men pr. d.d. ser jeg ikke helt hvem som skal ut. Den som vel var nærmest og sendes på dør, ser ut til å ikke å ha funnet lykken verken i Danmark eller Moss.

 

Så da har vi IA, som godset "lukter" på. Evt er nok utleie det mest sannsynlige. Men jeg innbiller meg at han vil forsøke å kjempe seg til et plass på laget, og ikke er interessert i å gå før til sommeren, hvis han da ikke spiller forholdsvis fast. Det samme gjelder vel forsåvidt også Mike. Dette er 2 spillere som har lang fartstid, og som jeg ikke tror vil være fornøyd med å være 3. og 4. valg som midtstopper, over lengre tid.

 

Vi kan komme til å slippe enten Tommy eller Espen N., men utover det ser jeg ikke hvilke spillere vi frivillig vil kvitte oss med.

 

Våre 4 unge nyervervelser + Ola kan man jo tenke seg kan leies ut til en Adecco-klubb for å få spilletid.

 

Men går det ingen ut, så tror jeg nok ikke vi får noen inn. Som mange andre her, kunne jeg godt tenkt meg et litt annet alternativ på midtbanen enn de vi pr. d.d. har på benken. Men jeg tror ikke dette er kritisk, så lenge vi beholder troppen og holder dem skadefrie. (og det bør jo ikke være noe problem)

Endret av Freak Magnet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel har vi formelt 26 mann i A-troppen, men i hvertfall 4 av dem (Gromstad, Hedenstad, Kamara og Aase) er vel mer juniorer som må utvikles en del før de evt kan gå inn i elleveren/troppem. I tillegg er jo Rogne ute, men han er (var) kanskje nærmere spilletid i TL.

 

Jeg kan derfor ikke at stallens størrelse i seg selv skal forhindre en evt forsterkning, her vil heller økonomien avgjøre (selv om antall spillere og utgifter selvsagt henger sammen). Den som er nærmest å bli sendt ut er nok Branimir, fulgt av Tommy og IAO dersom de ikke får spille. Nystuen nektet jo å dra i fjor, og sa han ville kjempe om en plass på laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har vært inne på klubbenes hjemmesider og forsøkt å telle spillere.  Med alle mulig forbehold ser det slik ut:

 

Bodø/Glimt 28

Stabæk 26

Lyn 26

Tromsø 26

Aalesund 25

Lillestrøm 25

Vålerenga 25

HamKam 25

Brann 25

Molde 25

Viking 25

Rosenborg 23

Strømsgodset 22

Fredrikstad 21

 

Om det viktigste er å ha mange spillere vinner Bodø/Glimt og vi kjemper om sølv.  Rosenborg er i nedrykkstriden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Beklager klisjeen "skummelt tynn". Bjørnar Holmvik er også en sterk reserve. - Selv om jeg mener han er et naturlig førstevalg sammen med Hauger. Jeg vet jeg er i mindretall her. Jeg har imidlertid full tillit til JJ angående førsteellever. (Det skulle bare mangle.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Beklager klisjeen "skummelt tynn". Bjørnar Holmvik er også en sterk reserve. - Selv om jeg mener han er et naturlig førstevalg sammen med Hauger. Jeg vet jeg er i mindretall her. Jeg har imidlertid full tillit til JJ angående førsteellever. (Det skulle bare mangle.)

 

Hvem mener du er førstevalget sammen med Henning? Bjørnar?? eller Tommy? Uansett er jeg spent på hvor du vil ha Somen..?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har en følelse av at "kvartetten" alle snakket om i fjor, blir "kvintetten" i år, der Henning utgjør femteposisjonen. At vi også har enkelte defensive kvaliteter virker det som ingen i media har oppdaget. Jeg regner med at Jon Inges inntog vil bli lagt merke til, men det kommer nok i skyggen av festfotballen fremover på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har en følelse av at "kvartetten" alle snakket om i fjor, blir "kvintetten" i år, der Henning utgjør femteposisjonen. At vi også har enkelte defensive kvaliteter virker det som ingen i media har oppdaget. Jeg regner med at Jon Inges inntog vil bli lagt merke til, men det kommer nok i skyggen av festfotballen fremover på banen.

 

Henning har vært stor i treningskampene. Jeg tror også han kommer til å få mye oppmerksomhet fra media denne sesongen. Jeg tror også at Jon Inges samarbeid med Keller kommer til å løfte sistnevntes prestasjoner et hakk. Mulig vi klarer å skape noe fra kantene denne sesongen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Etter sommerens ekstremt gode overganger, må vel kanskje denne frem fra side 11? Kan ikke skjønne annet enn at vi må selge/leie ut noen, og kanskje allerede fra dette overgangsvinduet.

 

Tommy S er vel ferdig, og IAO har nok også spilt sin siste kamp i vår vakre drakt. Ellers er jeg mer usikker, men vi må vel være forberedt på at en av "stjernene" forsvinner også (i tillegg til Annan). Kan liksom ikke skjønne at ikke Veigar er god nok for en større liga, selv om det (bokstavelig talt) er gull for oss om han fortsetter å bli vraket fra landslaget.

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider


FC København driver for tiden og spaner i Tippeligaen; de overvar blant annet vår kamp mot Lyn. Sies å være på jakt etter kantspillere, og dem er det vel neppe stort flere enn én av i Tippeligaen som kan være interessante for FCK. Stygt redd for at både Alan og Veigar forsvinner i løpet av vinteren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


FC København driver for tiden og spaner i Tippeligaen; de overvar blant annet vår kamp mot Lyn. Sies å være på jakt etter kantspillere, og dem er det vel neppe stort flere enn én av i Tippeligaen som kan være interessante for FCK. Stygt redd for at både Alan og Veigar forsvinner i løpet av vinteren.

 

Om Alan forsvinner skal de få betale dyrt i alle fall. Jeg har mer tro på Veigar i så måte. Er ganske sikker på at vi neste sesong ser Veigar i utlandet, og Hoff på plassen hans.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


FC København driver for tiden og spaner i Tippeligaen; de overvar blant annet vår kamp mot Lyn. Sies å være på jakt etter kantspillere, og dem er det vel neppe stort flere enn én av i Tippeligaen som kan være interessante for FCK. Stygt redd for at både Alan og Veigar forsvinner i løpet av vinteren.

 

 

Så vidt jeg kan huske har verken Veigar eller Alan uttrykt ønsker om å dra til dansk liga.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel sjenden at spillere uttrykker et ønske om å spille i dansk liga før de eventuelt får et tilbud. FCK er nok i stand til å tilby noe som kan gjøre de fleste Tippeliga-spillere interesserte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


FC København driver for tiden og spaner i Tippeligaen; de overvar blant annet vår kamp mot Lyn. Sies å være på jakt etter kantspillere, og dem er det vel neppe stort flere enn én av i Tippeligaen som kan være interessante for FCK. Stygt redd for at både Alan og Veigar forsvinner i løpet av vinteren.

 

 

Så vidt jeg kan huske har verken Veigar eller Alan uttrykt ønsker om å dra til dansk liga.

Veigar har uttalt at han ønsker seg til Tyskland.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel sjenden at spillere uttrykker et ønske om å spille i dansk liga før de eventuelt får et tilbud. FCK er nok i stand til å tilby noe som kan gjøre de fleste Tippeliga-spillere interesserte.

 

 

med en ny arena, liga vinst o champions leauge kval/spel nästa år för stabaek, så vet jag inte om dom har så mycket att erbjuda stabaek spelare nästa år.

inte precis någon drömfotboll FCK presterar.

tror stabaek skulle spöa dom med sitt "joga bonito"

 

ska nån lämna stabaek för att ta ett steg upp o utvecklas så bör det väl bli till minst holland, frankrike eller tyskland. att göra som somen och dra till österrike tror ja bara är en dead end

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Hvem skal ut?
×
×
  • Opprett ny...