Gå til innhold

Mer liv fra $$


Harald
 Del

Anbefalte innlegg


Som jeg skrev i kamptråden er det sykt at det finnes en mer irriterende tromme og en mer tilbakestående trommeslager enn det Odd har. Ganske imponerende faktisk!

Ikke mobb Rune Tribune!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Mange sarte sjeler på det kommentarfeltet som tydeligvis føler seg vonbrotne over å ha fått tilsnakk for å ikke synge.

 

De fikk like mye tilsnakk da vi vant serien i 2008. Det var tydeligvis ikke like farlig den gang som de senere to årene.. Mon tro hvorfor..

 

Har du sesongkort hos er det for å bidra med stemmen. Basta

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Irriterer meg grenseløst over kommentarene på stabak.no hvis folk ikke vil stå eller blir støtt av enkelte rop, kan de vel sitte på langsidene. Som Stabæktilhenger setter jeg utrolig stor pris på stabæk support og den stemningen de lager. Hurra!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange sarte sjeler på det kommentarfeltet som tydeligvis føler seg vonbrotne over å ha fått tilsnakk for å ikke synge.

 

De fikk like mye tilsnakk da vi vant serien i 2008. Det var tydeligvis ikke like farlig den gang som de senere to årene.. Mon tro hvorfor..

 

Har du sesongkort hos er det for å bidra med stemmen. Basta

 

Men det var flere som "gjemte seg" nederst på feltet (mot corner) på Nadderud :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange sarte sjeler på det kommentarfeltet som tydeligvis føler seg vonbrotne over å ha fått tilsnakk for å ikke synge.

 

De fikk like mye tilsnakk da vi vant serien i 2008. Det var tydeligvis ikke like farlig den gang som de senere to årene.. Mon tro hvorfor..

 

Har du sesongkort hos er det for å bidra med stemmen. Basta

Du mener det var riktig av fem $$ere å skrike til min høygravide og slitne kone om å reise seg opp siden "hun tross alt var på supportfeltet" Selv om hun sto mesteparten av den sesongen ellers. ....jada <_<

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange sarte sjeler på det kommentarfeltet som tydeligvis føler seg vonbrotne over å ha fått tilsnakk for å ikke synge.

 

De fikk like mye tilsnakk da vi vant serien i 2008. Det var tydeligvis ikke like farlig den gang som de senere to årene.. Mon tro hvorfor..

 

Har du sesongkort hos er det for å bidra med stemmen. Basta

Du mener det var riktig av fem $$ere å skrike til min høygravide og slitne kone om å reise seg opp siden "hun tross alt var på supportfeltet" Selv om hun sto mesteparten av den sesongen ellers. ....jada <_<

 

Selvfølgelig ikke. Men du skjønte helt sikkert hva jeg siktet til..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange sarte sjeler på det kommentarfeltet som tydeligvis føler seg vonbrotne over å ha fått tilsnakk for å ikke synge.

 

De fikk like mye tilsnakk da vi vant serien i 2008. Det var tydeligvis ikke like farlig den gang som de senere to årene.. Mon tro hvorfor..

 

Har du sesongkort hos er det for å bidra med stemmen. Basta

Du mener det var riktig av fem $$ere å skrike til min høygravide og slitne kone om å reise seg opp siden "hun tross alt var på supportfeltet" Selv om hun sto mesteparten av den sesongen ellers. ....jada <_<

 

Selvfølgelig ikke. Men du skjønte helt sikkert hva jeg siktet til..

Joda. Bare ikke begynn med polizeitendenser fordi man evt. tar en pust i bakken. Seff er STÅfeltet for å stå, og støtt alltid, uansett(stemme). Men ett sted må grensen gå. Vi er der av samme årsak (Stabæk), og de fleste av oss er noenlunde voksne :rolleyes:, så det går ann å oppføre seg dithenn også. Ikke alltid like morsomt å føle man blir kjeftet på i en alder av 30..

 

Men allt dette blir off topic så vi stopper der..

Endret av Zemzemi
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange av dere gjør en strålende innsats og skaper liv på arenaen, takk til dere. Uten dere hadde kampene blitt et viktig element fattigere.

 

Det er fetere for oss andre med mye folk på SS, syngende og mindre syngende, enn få syngende. Totalt sett mer liv (alle er med på noe), og hvis disse vonbrotne da ikke går på match, tjener Stabæk mindre enn om de hadde løst billett til SS feltet. Jeg har merket meg at flere synes det er kjedeligere på kamp pga færre folk og mindre liv, og at det er trist med SS som har blitt mange færre. Jeg har ikke noe mål om å blande meg inn i SS sitt virke, men så mange som mulig på kamp burde være et mål, og kanskje en smule raushet og ydmykhet ift at vi ikke er så mange at vi kan ekskludere folk som vil støtte Stabæk. Hadde feltet vært fullt, og kapasiteten sprengt, hadde jeg forstått rigiditeten, men sånn som status er pdd virker dette som tap-tap.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


poenget er vel at det er utrolig lame av noen slappe tullinger å være med i $$ for å få billigere billetter/sesongkort men ikke gidder å bidra, vil heller sitte litt på siden/oppover feltet og prate i telefonen. skarru være så skarru være, å ha et ståfelt hvor store deler sitter å småroper seg imellom pga. de irriterende folka som driver å synger når man prøver å prate, blir for dumt.

 

Ståfelt er ståfelt, hvor man synger det man er god for. Sittefelt er sittefelt hvor man småprater piss om hva som har skjedd på jobben den siste uka!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det får være grenser for hvor ydmyk man må være mot de som smyger til seg småpenger fra en hardt økonomisk presset fotballklubb.

 

Amen, la dette hugges inn i betongen på ståfeltet på TA!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo her.

 

Det er en fascinerende debatt som går om stående, syngende supportere og kravene for å kunne være på SS-feltet. Både Posse, Meningsfull og flere andre gir glitrende redegjørelser, synes jeg. Samtidig mener jeg at vi - både klubb og Support - må ta de innsigelsene som kommer frem, på alvor. For oss som sitter på Hovis og bidrar med det lille vi kan av klapp-klapp-klapp og kanskje litt rop-kasting på gode dager, er det utrolig viktig hva som skjer på Support-feltet. Det er ingen tvil om at mange blir lei seg av å se at feltet skrumper inn i antall personer, om ikke like mye i volum. Kvaliteten på rop og synging er kanskje all-time-high i år, faktisk. Men siden det kanskje, eller åpenart, er mange mennesker som helt vil være med Support, men ikke makter å stå, synge, hoppe og rope LIKE MYE som lokomotiv-gjengen, hadde det vært strålende hvis man på en eller annen måte hadde kunnet komme hverandre i møte. Jeg tror at en del av dem som ytrer seg og synes det er et for strengt regime på support-feltet, ikke ser det som et alternativ å sitte på en langside eller på Budstikka-tribunen. De vil være med der det skjer, men bidra etter egen evne og forutsetninger. Jeg tviler på at hovedgrunnen for de fleste av disse er at de skal snyte Stabæk for penger, selv om det sikkert finnes noen sånne også. Men flere er bedre enn få, og kanskje aller viktigst på Support-tribunen. Kan man nærme seg hverandre? Finnes det et kompromiss? Kan man få til en løsning som ikke virker ekskluderende, uten å redusere kraften i SS og uten å tappe Stabæk for penger?

 

Det blir litt interessant å se hva som skjer mot Brann, når det er ta-med-en-venn tilbud. Blir vi mange flere? Blir det mange som sitter og ikke bidrar overhode? Kommer noen av disse til å "vokse inn i Support"?

 

Vi er så få, egentlig, vi som holder med Stabæk. Hver er en søster, bror eller venn. Vi har ingen å miste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet hvor stor av $$s medlemmer som regelmessig går på kamper? Det er helt sikkert en del støttemedlemmer som kommer på kamp når de kan, evt sitter på langsiden (jeg er en av de). Når man ikke får gått regelmessig på kamp, kan $$-feltet sikkert være et litt skremmende sted å oppholde seg, spesielt om man er ny og ikke kan alle rop/sanger. Jeg innbiler meg at dette kan være en hemmende faktor mtp rekruttering til $$ og $$-feltet.

Med "Ha med en venn"-prinsippet har som ny mulighet til å gå på kamp med "en fadder" som kan gi deg en innføring i "skikk og bruk", hvilket jeg tror er en god tanke. Videre tror jeg at flestet er stort nok for alle $$-medlememr, både hardcore og de litt mer "softcore". Mine oppleveler på langsiden tilsier at dess fler som står/klapper/roper rundt meg, dess mer blir man selv delaktig. Dersom man f.eks definerte en del av feltet for hardcoresupportere og åpnet opp for de som ikke er like dedikerte på radene over, tror jeg at man vil oppnå at periferien også blir med på de aller fleste rop/sanger og klapping. Ser ikke bort ifra at de som ikke synes de er hardcore nok til å stå på $$-feltet og som synes langsiden koster litt for mye til å få med seg hver kamp, kunne sett flere kamper som en "softcore" $$er

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønner argumentene fra begge sider her, og vil påpeke følgende:

Det er riktig at det er lettere å bidra dersom flere rundt deg gjør det, som Håvard sier. Vær samtidig klar over at dette fungerer begge veier. Jeg har selv opplevd å stå i utkanten av feltet, etter å ha kommet litt sent, og opplevd at det er vanskeligere å bidra. Grunnen til dette er at "ingen" i nærheten er med på å synge. Jeg har faktisk også opplevd å bli sett rart på i disse situasjonene. Og jeg tror ikke det er bare fordi jeg synger falsk. Ingo påpeker at "trøkket" fra feltet er bra i år, muligens bedre enn noensinne. Dette på tross av at vi er færre. Jeg tror det er en viss sammenheng i disse to aspektene.

 

Jeg skulle ønske, i likhet med de aller fleste, at feltet vårt var smekkfullt. Men jeg vil ikke at dette skal gå på akkord med stemningen. Jeg ønsker ikke at $$ skal fremstå som en lukket organisasjon, for meningen er at vi skal være inkluderende. Vi er alle tjent med at vi er mange.

 

Derimot ser jeg argumenter som henspeiler direkte på Stabæks prispolitikk her. Håvard nevner at dersom noen synes det er litt dyrt å få med seg alle kampene på langsiden, så er det greit å ha $$-sesongkort i stedet. Dette er en helt annen diskusjon, og har lite med praksis på feltet å gjøre. Vi ønsker IKKE at noen skal være på feltet vårt KUN motivert av prisen. $$-feltet tilbyr et av de billigste sesongkortene i Tippeligaen, og her ser vi medaljens bakside. Man må innse at de lave prisene forplikter.

 

Det er ingen tvil om at vi må ta denne debatten. Vi må være åpne for argumenter, for både klubb og supporterklubb er tjent med at vi er flest mulig, både av økonomiske årsaker og på grunn av stemningen. Vi ønsker oss flest mulig medlemmer. Samtidig ønsker vi at flest mulig av dem skaper trøkk.

 

Hva med at vi åpner J-feltet for sittende $$-meldemmer til en noe redusert pris? Ikke samme rabatt som ståfeltet, men nok til at det lønner seg kontra langsiden? Da bør vel alle bli fornøyde?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har ikke selv vært i Bærum-området de siste årene, og har ikke fått med meg alle Stabæks kamper på stadion. Jeg har likevel ikke gått glipp av en eneste seriekamp siden 2008 - i mine øyne - men jeg har vært tvunget til å se en del av dem på Sumo. Jeg har vært på de hjemmekampene jeg har hatt mulighet til - men har da stort sett sittet på langsiden. Jeg har også fått med meg en håndfull bortekamper, og jeg har da stått sammen med SS. Det har vært fantastisk moro.

 

Betrakter jeg meg da som en blodekte supporter, selv om jeg ikke alltid er på stadion, og selv om jeg ikke alltid står med SS? JA. Uten tvil. Stabæk er én av få ting jeg ånder for, og som jeg konstant tenker på. Og selv om ikke alle i den harde kjernen er enig med meg (har fått høre det tidligere), så er ikke jeg alltid enig med alt av holdninger i SS heller. Det er greit. Jeg står litt på sidelinjen her, og forventer ikke at alle skal være enige, men jeg tenker å dele mine synspunkter likevel.

 

Mange av dere gjør en strålende innsats og skaper liv på arenaen, takk til dere. Uten dere hadde kampene blitt et viktig element fattigere.

 

Jeg kunne ikke vært mer enig med superblaa! Den innsatsen SS gjør for Stabæk og for resten av publikum på TA er ENORM. Helt fantastisk, og Stabæk hadde vært noe helt annet uten dere. Jeg skulle ønske det var hundrevis av nye personer man kunne hente til å stå sammen med SS på kamp som sang for full hals og skapte liv til enhver tid. Dessverre er det ikke så enkelt. Da må vi finne ut hva som er det viktigste for tiden fremover.

 

Personlig er det to ting jeg føler er viktig for Support. Lage god lyd under kamp, og vise at man er mange og står sammen. Det er synd når vi får situasjoner som på Godset kampen der GodsetUnionen er tre ganger så mange som SS på TA! Hvis vi holder det økonomiske ute av bildet en liten stund: Hadde det ikke vært bedre om man kunne fylt på feltet med 500 stk til, selv om bare halvparten av dem stod og sang? Det hadde både blitt bedre lyd, og det hadde vært flere folk. Ja, noen hadde vært tilskuere i større grad, men jeg tror folk i utgangspunktet ønsker å stå med support for å kjenne på/høre på stemningen, ikke for å være gratispassasjer. Det er ikke alle som kan sangene, som føler seg helt tilfreds de første gangene de er tilstede, men det er sinnsykt morsomt å stå med SS likevel. Helt til man blir kjefta på. Så vet jeg at "kjeftingen" er godhjerta, men jeg tror den på lang sikt virker mot sin hensikt. Hvis noen av dem som virker mindre interesserte får være med og stå med SS og lære seg sangene og lære seg ritualene, da blir det etterhvert enklere å bli med som fullverdig medlem. Da blir det lettere å stå og hoppe og synge og rope. Det er ikke så enkelt som å si at man skal være 100% fra første gang man er med SS på stadion. Eller andre. Eller tredje...

 

poenget er vel at det er utrolig lame av noen slappe tullinger å være med i $ for å få billigere billetter/sesongkort men ikke gidder å bidra, vil heller sitte litt på siden/oppover feltet og prate i telefonen.

 

 

Virker som om det er en etablert sannhet at årsaken til at vi er færre nå er fordi de som står og synger mye har kjeftet ut alle de som ikke gjør det, ikke fordi vi i 2009 var regjerende seriemestere og spilte i Europa. Det er et betydelig antall som har hørt Kapteinens og andres generelle tilrop med "Kom igjen a, nå må dere synge", og et svært snevert mindretall som har fått direkte kjeft eller tilsnakk. Selv om det ikke er hyggelig for mottakeren er det ikke derfor vi er under halvparten av hva vi har vært.

 

Folk som tydelig ikke ønsker å være med er jeg enig i at burde kunne sitte på langsiden. Det er ikke dem jeg argumenterer for her. Men det er mange som ligger i mellomsjiktet, og det er der det må rekrutteres hvis SS skal kunne vokse og bli sterkere. Dog tror jeg at det er mange som blir "skremt" av noen av holdningene, og at personer som på sikt kunne blitt et bra tilskudd til SS kun er med et par ganger - det tror jeg ikke er nok til å komme ordentlig med! Dersom vi ikke klarer å få nye folk til å vende tilbake så kan heller ikke SS vokse. Vær litt tålmodige, vær glade for at det er andre som også brenner for Stabæk, men som ikke er så høylydte rundt det i begynnelsen.

 

 

Derfor har jeg en oppfordring knyttet til Brann-kampen på søndag (jeg skal selv på feltet da): Stå frem og vis at det er morsomt å støtte klubben vår! Vis at Stabæk-supportere er en familie. La oss vise de som er på feltet for første gang at det er sinnsykt mye morsommere å se på fotballkamp hvis man kan rope og skrike og synge og hoppe. La oss vise dem hva som er norges beste supporterklubb!

 

La oss drive med litt god gammeldags barneoppdragelse: Istedenfor å kjefte på de som har gjort noe galt, skryt av de som gjør noe riktig. Gå foran med et godt eksempel. Da følger de andre snart etter..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Satt ved siden av noen nøytrale tilskurer mot godset som kommenterte at det var få supportere, men som underveis og etter kampen var utrolig imponert over nivået. For egen del: det er vel ingen stor vits å se mange stille og sittende supportere? De vi jeg heller se på hvovedtribunene - der er det tynt der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det ble nevnt i et innlegg at Klanen er så mange at de kan dele i "stående syngende", "sittende syngende" og "stående ikkesyngende". Det virker som en god måte å la folk "snike seg inn" på. Det er ikke alle som er klare for å kaste hemningene man har lært i møblerte hjem 100% fra første forsøk. Men det er nok mange som kan trekkes gradvis over. Folk starter tross alt ikke rett på heroin..

 

En annen ting som ikke har vært tatt opp er at Support-feltet er det eneste der det er lov å stå. Det er vel ikke bare pga synging at det er ståplasser? Det er kanskje mange som ville foretrukket å stå på kamp, selv om de ikke vil synge?

 

Feltet til $$ er så stort at det burde være mulig å dele opp dersom det er et problem at de syngende ikke får stå samlet.

 

Det blir kastet ut en risiko for at mange vil havne på Support-feltet pga pris dersom det åpnes opp. Kunne det vært en idé til senere sesonger å øke support-prisen opp til normal pris, men å sette av økningen til å sponse borteturer, tifo etc? Det er vel en viss sammenheng mellom hvem som synger (og dermed "fortjener" rabatt) og de som drar på borteturer etc. Med en sånn prising vil denne gruppen få tilbake de ekstra pengene de selv betaler, de som står og ikke synger hele tiden slipper å bli utpekt som snyltere og totalbeløpet for supporterstøtte (borteturer etc) vil øke ("snylterne" betaler også normal pris der mye settes av til å støtte de som drar land og strand rundt for Stabæk)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er vel blant dem som ikke er spesielt fornøyd med alle som er på øvre halvdel av ståfeltet, jeg blir oppgitt hver gang jeg snur meg midt i Kapteinens skjennepreken og ser at folk ikke bare sitter men til og med ligger bakover.

 

Som noen har poengtert: vi får sterkt rabatterte sesongkort. Dette er fordi vi gjør en jobb. Men skal vi ta den jobben seriøst, synes jeg vi samtidig kunne gjøre en ting, for å vise at vi faktisk ønsker å få med oss flest mulig på feltet : Flytte oss (som alltid synger) bakover. Strengt tatt burde ingen stått bak lokomotivet. Vi er så få på feltet at vi godt kunne sperret av alt fra rad 15 og bakover. Da kan man enten stå i lokomotivfeltet (som da kunne vært på rad 10-15), eller så kan man stå foran lokomotivfeltet. Mye lettere å la seg rive med på litt kauking da. Gulrot er mye bedre enn pisk.

 

Så lenge lokomotivfeltet ikke er villig til å prøve dette eller tilsvarende tiltak, mener jeg man vi ikke har så mye rett til å skjelle ut folk som ikke prøver å synge - vi prøver jo ikke å få dem med vi heller.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er vel blant dem som ikke er spesielt fornøyd med alle som er på øvre halvdel av ståfeltet, jeg blir oppgitt hver gang jeg snur meg midt i Kapteinens skjennepreken og ser at folk ikke bare sitter men til og med ligger bakover.

 

Som noen har poengtert: vi får sterkt rabatterte sesongkort. Dette er fordi vi gjør en jobb. Men skal vi ta den jobben seriøst, synes jeg vi samtidig kunne gjøre en ting, for å vise at vi faktisk ønsker å få med oss flest mulig på feltet : Flytte oss (som alltid synger) bakover. Strengt tatt burde ingen stått bak lokomotivet. Vi er så få på feltet at vi godt kunne sperret av alt fra rad 15 og bakover. Da kan man enten stå i lokomotivfeltet (som da kunne vært på rad 10-15), eller så kan man stå foran lokomotivfeltet. Mye lettere å la seg rive med på litt kauking da. Gulrot er mye bedre enn pisk.

 

Så lenge lokomotivfeltet ikke er villig til å prøve dette eller tilsvarende tiltak, mener jeg man vi ikke har så mye rett til å skjelle ut folk som ikke prøver å synge - vi prøver jo ikke å få dem med vi heller.

 

Lokomotivet prøvde jo å flytte seg en kamp i fjor, da ble det helt dødt på feltet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo her.

 

Det er en fascinerende debatt som går om stående, syngende supportere og kravene for å kunne være på SS-feltet. Både Posse, Meningsfull og flere andre gir glitrende redegjørelser, synes jeg. Samtidig mener jeg at vi - både klubb og Support - må ta de innsigelsene som kommer frem, på alvor. For oss som sitter på Hovis og bidrar med det lille vi kan av klapp-klapp-klapp og kanskje litt rop-kasting på gode dager, er det utrolig viktig hva som skjer på Support-feltet. Det er ingen tvil om at mange blir lei seg av å se at feltet skrumper inn i antall personer, om ikke like mye i volum. Kvaliteten på rop og synging er kanskje all-time-high i år, faktisk. Men siden det kanskje, eller åpenart, er mange mennesker som helt vil være med Support, men ikke makter å stå, synge, hoppe og rope LIKE MYE som lokomotiv-gjengen, hadde det vært strålende hvis man på en eller annen måte hadde kunnet komme hverandre i møte. Jeg tror at en del av dem som ytrer seg og synes det er et for strengt regime på support-feltet, ikke ser det som et alternativ å sitte på en langside eller på Budstikka-tribunen. De vil være med der det skjer, men bidra etter egen evne og forutsetninger. Jeg tviler på at hovedgrunnen for de fleste av disse er at de skal snyte Stabæk for penger, selv om det sikkert finnes noen sånne også. Men flere er bedre enn få, og kanskje aller viktigst på Support-tribunen. Kan man nærme seg hverandre? Finnes det et kompromiss? Kan man få til en løsning som ikke virker ekskluderende, uten å redusere kraften i SS og uten å tappe Stabæk for penger?

 

Det blir litt interessant å se hva som skjer mot Brann, når det er ta-med-en-venn tilbud. Blir vi mange flere? Blir det mange som sitter og ikke bidrar overhode? Kommer noen av disse til å "vokse inn i Support"?

 

Vi er så få, egentlig, vi som holder med Stabæk. Hver er en søster, bror eller venn. Vi har ingen å miste.

 

Jonas. Leder i Stabæk Support her.

 

For å ha det klinkende klart; dette er en eldgammel debatt som har pågatt i mange år. Blant annet er denne debatten grunnen til at man i sin tid startet Stabæk Support.

 

Det er selvsagt takhøyde for de som av ymse grunner er syke, skadede, slappe eller er tvunget til å sitte av andre grunner. Disse menneskene skal selvsagt forskånes for "slemme" tilrop. Har du vondt i ryggen sitter du kanskje, men du synger. Vi har blandt annet et handicap-felt for de som behøver det. MEN, jeg har gjentatte ganger observert samme personer sette seg litt for seg selv og snurpe igjen snella. Disse går til kiosken litt før pause, sniker seg ut litt før matchen er over, sitter med fjeset begravet i iphonen sin osv. Vi har vært helt ærlige med de av våre medlemmer som ønsker å kjøpe billetter til STÅ-tribunen. Hos oss står og synger man. Hopping er ikke noe krav.

 

Desverre har vi blitt snytt for et ståfelt uten seter og dermed er vi i den situasjonen at det er mulig å sitte. Den muligheten er det en del som benytter seg av. Kamp etter kamp. Dette er svært ødeleggende og demotiverende for de som faktisk er der for å bidra til å gjøre kampen bedre, - forbedre kampdags-produktet som man i NTF er så opptatt av. Det er ikke morsomt å ville synge når folk rundt deg er stumme som østers. Vi opplever at stemingen og innsatsen den enkelte genererer har blitt betydelig bedre ettersom medgangsfolket har forsvunnet.

 

Det er ikke noe krav om at man synger veldig høyt, men man bidrar med den stemmen man har. I forbindelse med sesongkortsalget er vi i styret soleklare, i flere kanaler, på at ståfeltet nettopp er et ståfelt for syngende supportere. Dette produktet finnes kun hos oss og er forbeholdt de som vil bidra. Resten av Telenor Arena er forbeholdt de som ønsker litt roligere forhold og et sete å sitte på. Det er jo tusenvis av plasser og masse god stemning andre steder også.

 

Alle medlemmer, uansett om de står på feltet eller sitter andre steder, er hjertelig velkomne på turer, medlemsmøter og andre arrangementer i regi av Stabæk Support. Dere er alle viktige bidragsytere ved å betale for medlemsskap. Det gjør at vi kan stille med flagg, bannere og annet moro. Det gjør at vi kan sende folk avgårde til bortekamper uten at de blakker seg helt. Deres bidrag gjør det mulig for Stabæk å kunne skilte med skikkelige supportere, - noe alle klubber med respekt for seg selv ønsker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg husker da jeg gikk på videregående (dessverre har det blitt noen år siden) og det ble laget skolerevy (og påfølgende revyfester). Disse revyfestene var alltid de festene man helst ville gå på, ikke usannsynlig fordi det her var desidert høyest mengde klining, roting og andre syndigheter. Men det var en hake ved det hele, man måtte delta på revyen. Ikke nødvendigvis som skuespiller, men kanskje med rydding, kakebaking, etc.. whatever, alle her har vel gått på videregående så dere skjønner hva det innebærer.

 

Men..

 

Det hele var meget enkelt. Ingen deltakelse i revyforberedelsene = ingen revyfest (= ingen klining). Så kan man selvsagt si hva man vil om det, men slik var det. Jeg synes egentlig det er naturlig at det samme gjelder her. Man må delta for å få godene det innebærer (i form av billig sesongkort, mer liv, mer stemning, osv).

 

For meg er dette et bevisst valg. Jeg innser at jeg ikke ville bidratt godt nok, og av den grunn finner jeg andre plasser å se kamper fra, og bidrar på andre måter (gjennom dyrere sesongkort, etc). Den dagen jeg derimot føler meg motivert for å synge før kampen, gjennom 2x45 minutter + tillegg og etter kampen, er løsningen meget enkel. Jeg bestiller et sesongkort med $$. Men da skal og må jeg også bidra.

 

Argumentet om at det er mer liv blant $$ er selvsagt riktig, men jeg synes ikke det er riktig at man skal være "freerider" her og ikke bidra selv. Selvsagt koster det ikke mer for buss-selskapet om 1 ekstra passasjer eller 10 ekstra passasjerer sitter på gratis. Men hvis alle sitter på gratis vil man få et stort problem. Derfor er det viktig å holde betalingsviljen, i dette tilfellet innsatsviljen oppe for at man skal få et godt resultat.

 

Jeg tror ikke det dreier seg om å snyte Stabæk for penger, men heller at mange ønsker å få en god kampopplevelse uten å bidra så mye til den selv. Hvis alle tenker sånn, så går det ikke særlig bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvsagt skal man stå på ståfeltet. Man skal synge så godt man kan. Og hoppe, klappe osv etter beste evne.

 

Selvsagt kan man være syk, gravid, skadet, sliten osv.

 

Men ønsker man å sitte, er man der for å nyte stemningen, kan man velge tusenvis av andre plasser. SS-feltet er for folk som vil jobbe.

 

Full støtte til Potter!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er vel blant dem som ikke er spesielt fornøyd med alle som er på øvre halvdel av ståfeltet, jeg blir oppgitt hver gang jeg snur meg midt i Kapteinens skjennepreken og ser at folk ikke bare sitter men til og med ligger bakover.

 

Som noen har poengtert: vi får sterkt rabatterte sesongkort. Dette er fordi vi gjør en jobb. Men skal vi ta den jobben seriøst, synes jeg vi samtidig kunne gjøre en ting, for å vise at vi faktisk ønsker å få med oss flest mulig på feltet : Flytte oss (som alltid synger) bakover. Strengt tatt burde ingen stått bak lokomotivet. Vi er så få på feltet at vi godt kunne sperret av alt fra rad 15 og bakover. Da kan man enten stå i lokomotivfeltet (som da kunne vært på rad 10-15), eller så kan man stå foran lokomotivfeltet. Mye lettere å la seg rive med på litt kauking da. Gulrot er mye bedre enn pisk.

 

Så lenge lokomotivfeltet ikke er villig til å prøve dette eller tilsvarende tiltak, mener jeg man vi ikke har så mye rett til å skjelle ut folk som ikke prøver å synge - vi prøver jo ikke å få dem med vi heller.

 

Lokomotivet prøvde jo å flytte seg en kamp i fjor, da ble det helt dødt på feltet!

 

Lokomotivet flyttet seg bakover, og dermed sluttet lokomotivet å synge? Denne må du forklare nærmere...

 

 

Poenget mitt er uansett at de som er på feltet vårt fordi de synes det er beste stemning der (men likevel ikke orker å bidra noe) sannsynligvis ikke er så vanskelige å få med på å synge. Vi som synger vet jo at det bare øker gleden av å stå på feltet. Men noe positivt må vi nok gjøre for å få dem med på synginga. Bare pisk nytter neppe.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg forstår ikke at dette er mulig å lage en debatt av i det hele tatt. Ståfeltet er for stående syngende supportere. Nå er det svaært mange som ikke synger på feltet vårt. Det er umulig å gå rundt og skille mumlere fra syngende og selv blant U1912 er det flere som ikke engang beveger munnen når det synges. Også blant de som har sterke meninger om dette temaet. Det er faktisk slik at mange av de som TROR de synger ikke merker selv at de ikke gjør det.

 

Videre har vi fått en farsott med folk som sitter og henger på setene rundt oss. Hva skyldes dette? Ønsker de å ødelegge stemninga? Jeg tror ikke det. Jeg tror dette fenomenet kommer av at vi har for god plass og det enkle faktum at vi står på en sittetribune. Når vi har vært så uforståelig få som i år (jeg tror dette er effekten av den grusomme fjorårssesongen med jjj) så både synes dette bedre og det sprer seg fortere fordi folk bak på feltet har alt for mye rom rundt seg og det virker litt snodig å stå alene midt i en seterad.

 

Med all respekt for sterke meninger, noen erfaringer har vi gjort oss opp igjennom årene:

 

Kjefting på folk for å synge fungerer dårlig. Folk må oppfordres hardt og utvetydig til å ta i for faen!, og få skryt når de synger bra. Det siste er vi ikke alltid like bra på. Å kjefte ned enkeltpersoner må vi være voksne nok til å la være uansett promille.

 

Når det gjelder sittinga må ansvaret være motsatt. MÅ du sitte på ståtribunen er det rimelig selvsagt at man trekker seg diskret bak/på sidene av vårt alt for store felt, og forsøker å unngå smitteeffekt av dette. Kanskje vi kan lage en serie t-skjorter til kr 300 med påtrykk "Jeg vil også stå og synge for Stabæk, men jeg kan ikke" der overskuddet uavkorta går til støtteaksjekontoen.

 

 

1. Det største problemet vi har i dag er antallet på ståtribunen. Der må vi prioritere jobbinga. Lite tyder på at folk har flyktet til sittetribunen. Vi må få tak i de som hadde sesongkort i fjor men ikke i år og høre hvorfor og invitere dem til resten av sesongen på TA hvis de ikke er på sitte. Om bakgrunnen for at de ikke er på match er noe vi kan gjøre noe med må vi vurdere om vi kan imøtekomme dem.

 

 

2. Det nest største problemet er sitting på ståtribune.n. Jeg foreslår sperrebånd på toppen av feltet og bak sperrebåndet tillates folk unntaksvis å sitte. Innenfor "feltet vårt" står alle i 2x45min. I pausen kan folk sitte.

 

3. Det tredje problemet (heldigvis) er synginga. Vi synger faktisk helt ok ift antall, det skal vi ha. Men dette er det produktet vi gir stb, og her må folk - særlig vi som har vært med mer enn 1 års tid stå fram. Vi trenger mer Fishermans og hese stemmer etter kamp. Mumle kan man gjøre hjemme. Som det er nevnt her - prating under sanger er fy. Kapteinen gjør en solid jobb som forsanger, og det er vår plikt å følge de enkle instruksjonene. Nye på feltet får selvsagt tid til å lære sangene og kulturen.

Som Ingo skriver må vi bli flere. Vi skal være inkluderende, det er en av grunnverdiene i klubben og det er en av hovedforutsetningene i en supporterklubb, som er en sosial tilhørighet for medlemmene. reagerer man på at noen ikke synger eller at de sitter der vi står, ta det opp, men på en ordentlig måte og med glimt i øyet. Målsettingen er å få folk til å synge og stå, ikke at de skal bli ydmyket og forulempet. Husk: Dette er VÅRE folk. Og Stabækfans er siviliserte mennesker som ikke kaster brostein, men

 

Vi må ha takhøyde for meningsforskjeller innenfor et definert rom både i supporterklubben, på feltet og på forumet hele tiden med formålet "Å STØTTE STABÆK" i fokus.

 

 

Hva gjelder kommentarfeltet på stabak.no synes jeg det snarest bør fjernes og erstattes av et registrert kommentarfelt, gjerne basert på dette forumet (evt. facebook-profiler). Jeg tror kommentarfeltet florerer med troll, og ser ikke hva det tilfører av verdi til Stabæks hjemmeside slik det fungerer nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva gjelder kommentarfeltet på stabak.no synes jeg det snarest bør fjernes og erstattes av et registrert kommentarfelt, gjerne basert på dette forumet (evt. facebook-profiler). Jeg tror kommentarfeltet florerer med troll, og ser ikke hva det tilfører av verdi til Stabæks hjemmeside slik det fungerer nå.

 

Vi skal endre kommentarfeltet på stabak.no til å baseres på Facebookprofilen. Ølriksen er på saken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye enig med Alzs seneste innlegg, og jeg vil påstå at å slutte med så nedsatt pris faktisk vil fjerne mange av freeloaderne og ingen andre. 500, 1000 kroner eller mer dyrere er ikke avgjørende for sesongkort kjøp, men om man orker eller har lyst til å stå der hver eneste kamp. Det kan på en måte sammenlignes med konsertbilletter - er man gira på å stå foran der å rocke eller skal man mimre litt til forrige gang man så dem?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På søndag lover jeg å være så blid og oppmuntrende at dere kommer til å tro at jeg har tatt medikamenter. Så får vi se om det får folk til å synge. Vel møtt alle sammen:) Dere er alle mine venner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mer liv fra $$
×
×
  • Opprett ny...