Gå til innhold

Mer liv fra $$


Harald
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg synes Asker og Bærums Budstikke burde bytte navn fordi forkortelsen blir ABB, og det er den samme som Anders Behring Breivik.

 

Den satt. Nå var du utrolig morsom.:D:D Men er ikke forkortelsen $$, som er to dollartegn. Har ikke noe med krigen dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


husker ikke hvilken post det var i, men mener å huske det var i denne.

Det var snakk om at folk ikke skulle snike seg inn på $$ feltet uten å delta, rekruttering til $$ feltet etc.

Det er på søndagens kamp mulighet for å ta med seg mennesker som IKKE er medlemmer, og det er jo konge!

Men hva med å gjøre det slik at de som kjøper sesongkort på $ feltet får 5 "venneklipp" på sitt sesongkort. Med andre ord, man kan ta meg seg en venn 5 ganger eller 5 venner 1 gang?

Vennen(e) vil da betale vanlig $$ bilett i følge med sin "fadder".

Endret av Kittil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


husker ikke hvilken post det var i, men mener å huske det var i denne.

Det var snakk om at folk ikke skulle snike seg inn på $$ feltet uten å delta, rekruttering til $$ feltet etc.

Det er på søndagens kamp mulighet for å ta med seg mennesker som IKKE er medlemmer, og det er jo konge!

Men hva med å gjøre det slik at de som kjøper sesongkort på $ feltet får 5 "venneklipp" på sitt sesongkort. Med andre ord, man kan ta meg seg en venn 5 ganger eller 5 venner 1 gang?

Vennen(e) vil da betale vanlig $$ bilett i følge med sin "fadder".

Vi vil veldig gjerne ha flest mulig medlemmer.

Dersom man kan være på feltet vårt opptil 5 ganger i løpet av sesongen uten å være interessert i å melde seg inn, synes jeg man har prioritert litt merkelig.

Synes det er helt OK at dette arrangeres en gang i året, der de som er usikre får prøvd seg på feltet, men bortsett fra dette mener jeg det er helt OK at det er krav om medlemskap.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har du ikke FB konto i 2011? vil si det er ganske sært.. har utviklet seg til mer viktig en bare "likes" nå omdagen.. (topic=off)

off topic svar: nei, har ikke fb konto. hadde ingen i 2010 eller 2011, og kommer ikke til aa ha en i 2012. synes heller ikke at fb har utviklet seg saa voldsomt bra at jeg bare MAA faa en egen fb konto.

 

anders c: friheten til aa uttale seg burde ikke vaere avhengig av aa vaere medlem av fb. tenk deg at alle som skal ytre seg her paa forumet maa vaere stab. sup. medlem slik at vi slipper unna troll og alle idioter som bare vil provosere...

 

stephanois: og saa faar vi en haug med barn som aldri faar navn som lar seg forkorte til "fb" ;)

 

perfect7: synes stabaek support er et fantastisk navn. ingen lureri, rett ut og enkelt aa huske. selv folk fra utlandet kan uttale det. forkortelsene, ja vel, folk som har et avslappet forhold til verdens historie kan gjerne bruke "$$" (eller "SS"). jeg liker ikke forkortelsene (og bruker de aldri) men jeg kommer ikke til aa dö naar jeg ser andre bruker de.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


husker ikke hvilken post det var i, men mener å huske det var i denne.

Det var snakk om at folk ikke skulle snike seg inn på $ feltet uten å delta, rekruttering til $ feltet etc.

Det er på søndagens kamp mulighet for å ta med seg mennesker som IKKE er medlemmer, og det er jo konge!

Men hva med å gjøre det slik at de som kjøper sesongkort på $ feltet får 5 "venneklipp" på sitt sesongkort. Med andre ord, man kan ta meg seg en venn 5 ganger eller 5 venner 1 gang?

Vennen(e) vil da betale vanlig $ bilett i følge med sin "fadder".

Vi vil veldig gjerne ha flest mulig medlemmer.

Dersom man kan være på feltet vårt opptil 5 ganger i løpet av sesongen uten å være interessert i å melde seg inn, synes jeg man har prioritert litt merkelig.

Synes det er helt OK at dette arrangeres en gang i året, der de som er usikre får prøvd seg på feltet, men bortsett fra dette mener jeg det er helt OK at det er krav om medlemskap.

 

Jojo, ser den med at man ønsker seg flest mulige medlemmer. Ergo hvorfor man ikke har muligheten til å ha med seg en venn til vanlig.

Men hva om man setter ned da, til 3 "venneklipp", så man har muligheten til å dra med seg noen på kamp, prøve å få de interresert?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor ikke bare åpne opp feltet ved siden av SS på kortsiden, slik at det kan deles i to SS-soner, en med venner og de ikke fullt så ihugga hopperne og en med hardcoregjengen? Må jo være med optimalt med tanke på rekruttering til et SS som ser ekstremt glissent ut for tiden. Jeg vet det er slik blandt annet Klanen bruker å rekruttere, og vil tro det vil være mer inkluderende enn å bli kastet rett inn i krigssonen enkelte forteller om.

Endret av Villpuma
Lenke til innlegg
Del på andre sider


husker ikke hvilken post det var i, men mener å huske det var i denne.

Det var snakk om at folk ikke skulle snike seg inn på $ feltet uten å delta, rekruttering til $ feltet etc.

Det er på søndagens kamp mulighet for å ta med seg mennesker som IKKE er medlemmer, og det er jo konge!

Men hva med å gjøre det slik at de som kjøper sesongkort på $ feltet får 5 "venneklipp" på sitt sesongkort. Med andre ord, man kan ta meg seg en venn 5 ganger eller 5 venner 1 gang?

Vennen(e) vil da betale vanlig $ bilett i følge med sin "fadder".

Vi vil veldig gjerne ha flest mulig medlemmer.

Dersom man kan være på feltet vårt opptil 5 ganger i løpet av sesongen uten å være interessert i å melde seg inn, synes jeg man har prioritert litt merkelig.

Synes det er helt OK at dette arrangeres en gang i året, der de som er usikre får prøvd seg på feltet, men bortsett fra dette mener jeg det er helt OK at det er krav om medlemskap.

 

Jojo, ser den med at man ønsker seg flest mulige medlemmer. Ergo hvorfor man ikke har muligheten til å ha med seg en venn til vanlig.

Men hva om man setter ned da, til 3 "venneklipp", så man har muligheten til å dra med seg noen på kamp, prøve å få de interresert?

 

skal du ha med noen 3 (eller 5 for den saks skyld) kan du jo like greit kjøpe medlemskap til dem til jul el. 150,- er ikke så gær'nt! ;p

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor ikke bare åpne opp feltet ved siden av SS på kortsiden, slik at det kan deles i to SS-soner, en med venner og de ikke fullt så ihugga hopperne og en med hardcoregjengen? Må jo være med optimalt med tanke på rekruttering til et SS som ser ekstremt glissent ut for tiden. Jeg vet det er slik blandt annet Klanen bruker å rekruttere, og vil tro det vil være mer inkluderende enn å bli kastet rett inn i krigssonen enkelte forteller om.

rekruttere folk og saa skal alle som er mindre aktive, nybegynnere eller venner som bare er med for aa "kikke" staa for seg selv i et avstengt areale?

da kommer ingen til aa hoppe/synge og folk generelt kommer til aa lure paa hvorfor man skiller mellom "de vanlige" og "de elitaere". ingen god ide. og skal en som ellers er en ivrig og aktiv supporter staa utenfor denne "hardcoreregionen" naar han/hun har med venner? eller skal man sette av vennene sine i "passiv-/venner-regionen" og selv nyte kampen i "hardcoreregionen"?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg sa ingen ting om at det skulle være en stillesone, men det er jo tydelig at det er enkelte som har ønsket å være en del av fellesskapet, men som føler de ikke kan bidra nok til å få "innpass" på feltet. Dette vil da på en måte være et bindeledd mellom nye supportere og kjernen, samt åpner opp for at folk kan prøve seg uten å måtte være medlem av SS (jeg tror det er lettere å først rekruttere nye mennesker til kamp for så å få de til å melde seg inn i SS enn å måtte gå andre veien via først å kjøpe medlemskap, for så å kunne prøve det). Ser ei heller ingen grunn til at disse feltene ikke kan være åpne slik at folk kan velge mellom dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det er jo allerede vanskelig aa faa med erfarne folk som staar ytterst paa feltet vaart. hvordan skal det da funke naar man samler de nye, de mindre erfarne, de sjenerte og de som fra för av ikke gidder aa synge höyt i en ekstra sone? det du forestiller deg som en slags "akklimatiserings-sone" blir fort en "stille-sone" tror jeg.

jeg skjönner tankegangen din men tror det ville funke daarlig og heller mot sin hensikt (stikkord: ulik behandling av ellers like fans)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


:rolleyes: Vi avslutter denne diskusjonen før den bærer helt galt avsted. Dere har misforstått hovedpoenget mitt, og hisser dere opp for ingenting. Mitt første og siste innlegg er produsert, og jeg kommer ikke til å være en del av Stabæk Support, ever. Jeg vil heller bruke tiden min til å få flere på kamp, uansett hvor de måtte ha lyst til å sitte, eller om de ønsker å være en del av det livlige SS. eller for den sakens skyld, forsøke å hente inn mer penger til Stabæk Fotball.Dere klarer dere utmerket godt uten min innblanding - That's for sure. En ting er sikkert - Vi står vel sammen for at Stabæk Fotball skal beholde lisensen? :) Beklager at dette ble postet i feil tråd..

 

Ha det bra, alle sammen. (Hilsen medlem nr 9 (tror jeg det er) i SS 2011

Endret av Cornerstone
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er det så mange usaklige kommentarer på navnebytte. Man behøver jo ikke å dra inn andre firmanavn mht assosiasjoner mot eller for noe. Holmboe skrev noe på stabak.no som opptar han, og gamlegutta brakte det inn i dette forum. Synes det står respekt av dette, og stiller meg bak for en saklig diskusjon.

Hva er viktigst for SS. Er det å få med flest mulig på kamp? er det å være en gjeng med særinger som vet mye bedre enn alle andre, eller er SS en del av Stabækfansen som er ihuga FANS, og som vet hva ALLTID. UANSETT. betyr. HVORFOR er det stadig færre på feltet? Av og til blir jeg flau over visse kommentarer som kommer ut i dette fora.

Kan ikke være voksne mennesker som står bak. Med fare for et skikkelig hugg fra dere alle, publiseres dette i tro på at det er mulig å samarbeide på tvers i hele hallen, men at SS har sitt felt, og ønsker andre velkommen, selv om det bare er for en enkelt kamp. DET ER JO NÅ DET GJELDER. Forrige kamp hørtes JR. support nesten bedre og de kastet rop og glede over til SS feltet uten at det ble besvart!

God kamp på søndag!

 

Blir ferre på hele stadion, ikke bare feltet.

 

JR-support var nok ikke så høylytte, for da hadde de nok fått svar!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er det så mange usaklige kommentarer på navnebytte. Man behøver jo ikke å dra inn andre firmanavn mht assosiasjoner mot eller for noe. Holmboe skrev noe på stabak.no som opptar han, og gamlegutta brakte det inn i dette forum. Synes det står respekt av dette, og stiller meg bak for en saklig diskusjon.

Hva er viktigst for SS. Er det å få med flest mulig på kamp? er det å være en gjeng med særinger som vet mye bedre enn alle andre, eller er SS en del av Stabækfansen som er ihuga FANS, og som vet hva ALLTID. UANSETT. betyr. HVORFOR er det stadig færre på feltet? Av og til blir jeg flau over visse kommentarer som kommer ut i dette fora.

Kan ikke være voksne mennesker som står bak. Med fare for et skikkelig hugg fra dere alle, publiseres dette i tro på at det er mulig å samarbeide på tvers i hele hallen, men at SS har sitt felt, og ønsker andre velkommen, selv om det bare er for en enkelt kamp. DET ER JO NÅ DET GJELDER. Forrige kamp hørtes JR. support nesten bedre og de kastet rop og glede over til SS feltet uten at det ble besvart!

God kamp på søndag!

 

 

Ikke rart du er redd for å få et hugg, når du snakker om at det "ikke kan være voksne mennesker" som står bak innleggene her. Det viktigste for SS er å støtte Stabæk best mulig. Det er ingen automatikk i at det skjer ved å være flest mulig, hvis ikke folk bidrar. Det finnes en balansegang der vi synger bra som tipper over der det er mange blant oss som ikke synger og dermed trekker ned stemningen. Hvis du har lest deg opp på de siste sidene og funnet ut at det ikke kan være voksne mennesker som står bak, hvordan kan du da starte med det billigste argumentet i boka? "Hva er viktigst for SS, er det å være flest mulig på kamp?" Svaret er vel nei, det er ikke viktigst å være flest. Det er viktigst at SS fungerer best tenkelig med synging, hopping, flagging og alt som hører til supporterkultur. I cupfinalen mot enga var vi mange, flott det. Men vi leverte også en av de dårligste kampene noensinne. Jeg snudde meg og så giddalause folk som stod med armene i kors og stod tause hele kampen, noen med flaggene vi hadde brukt timer på å sette ut brettet som teite hatter på hodet.

 

Vi vil gjerne bli flere, men ikke for enhver pris. Og det er såvidt jeg har lest den samme oppfatningen alle de som bidrar mye har.

 

God kamp du og.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er det så mange usaklige kommentarer på navnebytte. Man behøver jo ikke å dra inn andre firmanavn mht assosiasjoner mot eller for noe. Holmboe skrev noe på stabak.no som opptar han, og gamlegutta brakte det inn i dette forum. Synes det står respekt av dette, og stiller meg bak for en saklig diskusjon.

Hva er viktigst for SS. Er det å få med flest mulig på kamp? er det å være en gjeng med særinger som vet mye bedre enn alle andre, eller er SS en del av Stabækfansen som er ihuga FANS, og som vet hva ALLTID. UANSETT. betyr. HVORFOR er det stadig færre på feltet? Av og til blir jeg flau over visse kommentarer som kommer ut i dette fora.

Kan ikke være voksne mennesker som står bak. Med fare for et skikkelig hugg fra dere alle, publiseres dette i tro på at det er mulig å samarbeide på tvers i hele hallen, men at SS har sitt felt, og ønsker andre velkommen, selv om det bare er for en enkelt kamp. DET ER JO NÅ DET GJELDER. Forrige kamp hørtes JR. support nesten bedre og de kastet rop og glede over til SS feltet uten at det ble besvart!

God kamp på søndag!

 

Navnebytte diskusjon har vel streng tatt ikke noe i "Mer liv fra $$" tråden å gjøre. Ønsker man en debatt om navnebytte er det bare å opprette en egen tråd for det. Engasjementet rundt klubben endres vel neppe av hva vi kaller oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er det så mange usaklige kommentarer på navnebytte. Man behøver jo ikke å dra inn andre firmanavn mht assosiasjoner mot eller for noe. Holmboe skrev noe på stabak.no som opptar han, og gamlegutta brakte det inn i dette forum. Synes det står respekt av dette, og stiller meg bak for en saklig diskusjon.

Hva er viktigst for SS. Er det å få med flest mulig på kamp? er det å være en gjeng med særinger som vet mye bedre enn alle andre, eller er SS en del av Stabækfansen som er ihuga FANS, og som vet hva ALLTID. UANSETT. betyr. HVORFOR er det stadig færre på feltet? Av og til blir jeg flau over visse kommentarer som kommer ut i dette fora.

Kan ikke være voksne mennesker som står bak. Med fare for et skikkelig hugg fra dere alle, publiseres dette i tro på at det er mulig å samarbeide på tvers i hele hallen, men at SS har sitt felt, og ønsker andre velkommen, selv om det bare er for en enkelt kamp. DET ER JO NÅ DET GJELDER. Forrige kamp hørtes JR. support nesten bedre og de kastet rop og glede over til SS feltet uten at det ble besvart!

God kamp på søndag!

Usakligheten i kommentarene til navnebyttet var vel omtrent proposjonal med fjolleriet i å mene Stabæk Support er et uheldig navn fordi forkortelsen gir to bokstaver som for 70 år siden tilfeldigvis var en forkortelse for noe som ikke hadde noe med Stabæk, Bærum, Norge eller fotball å gjøre. Det er bare noen bokstaver, som alle de andre i alfabetet. Å ha et anstrengt forhold til alfabetet er ingen god grunn til å bytte ut et navn som fungerer godt til sitt formål.

 

Du snakker om saklighet, men presterer selv å karakterisere dem som har ønsker for supporterkulturen på sitt felt som ikke samsvarer med ditt syn for særinger. At SS har andre idéer om hva som fungerer på sitt felt enn det enkelte som sitter andre steder på tribunen har, gjør dem ikke til særinger. Det viser bare hvorfor det finnes kulturforskjeller etter hvor på tribunen man befinner seg, hvorfor noen står blant SS mens andre sitter på langsiden: folk har forskjellige ønsker og behov når de er på fotballkamp.

 

Over til noe annet: Når det gjelder forsklaget om inndeling i soner etter hvor aktiv man er, høres det ikke umiddelbart ut som en hensiktsmessig løsning. I praksis er vel feltet allerede inndelt i soner etter engasjement og lydnivå, men da etter et mønster som oppstår helt naturlig, uten en definert deling av hardcore- og lærlingesupportere: Folk holder seg gjerne litt i utkanten dersom de ikke føler seg komfortable med å slippe alle hemninger fra første kamp blant de stående, syngende. Jeg tror det blir mindre sannsynlig at man etter hvert slipper seg mer løs hvis man må ta steget over fra en avgrenset del av tribunen til en annen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I de ti årene stabæk support har eksistert har jeg ikke hørt andre enn forumtroll nevne at forkortelsen har uheldige assosiasjoner. Uaktuelt med navnebytte. Diskusjon slutt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er det så mange usaklige kommentarer på navnebytte. Man behøver jo ikke å dra inn andre firmanavn mht assosiasjoner mot eller for noe. Holmboe skrev noe på stabak.no som opptar han, og gamlegutta brakte det inn i dette forum. Synes det står respekt av dette, og stiller meg bak for en saklig diskusjon.

Hva er viktigst for SS. Er det å få med flest mulig på kamp? er det å være en gjeng med særinger som vet mye bedre enn alle andre, eller er SS en del av Stabækfansen som er ihuga FANS, og som vet hva ALLTID. UANSETT. betyr. HVORFOR er det stadig færre på feltet? Av og til blir jeg flau over visse kommentarer som kommer ut i dette fora.

Kan ikke være voksne mennesker som står bak. Med fare for et skikkelig hugg fra dere alle, publiseres dette i tro på at det er mulig å samarbeide på tvers i hele hallen, men at SS har sitt felt, og ønsker andre velkommen, selv om det bare er for en enkelt kamp. DET ER JO NÅ DET GJELDER. Forrige kamp hørtes JR. support nesten bedre og de kastet rop og glede over til SS feltet uten at det ble besvart!

God kamp på søndag!

 

Det slår jo ikke feil at det konsekvent er nystartede brukere som slenger ut sånt bare for å få fyre opp. Innlegget er uten logikk.

 

På ståtribunen skal det synges og skapes stemning. Vi skal ikke være flest mulig for antallets skyld, men best mulig for stemningas skyld.

 

På resten av stadion kan folk gjøre akkurat som de vil, sove, klappe, gjespe, sitte prompe eller hva faen de vil. Der skal de bare være flest mulig. Cornerstone er hjertelig velkommen til et av hallens 10.000 ledige seter.

 

Folk som etter 10 år har oppdaget at Stabæk Support kan forkortes til SS og mister nattesøvnen av den grunnen kan ta det opp på et årsmøte (lykke til!). Det er ingen debatt rundt supporterklubbens navn eller forkortelse. Synes noen SS er for jævlig å skrive kan de skrive Stabæk Support eller $$. Er det så jævla vanskelig?

 

Du stiller spørsmålet om hvorfor det stadig er færre på stadion. Vi som går på match kan selvsagt ikke svare på det. Spør de som ikke går på kamp. De finner du sannsynligvis ikke her på forumet heller.

 

Vi får se hva som skjer

 

Vi får se

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er egentlig mest overrasket hvor mange som har vært med en stund, og allikevel gidder å svare på dette med navnebytte. Som Hansa skriver kommer det ikke til å skje.

 

Skal vi se hvor lang tid det tar før noen foreslår å få Erik og Kriss til å lage Stabæk-låt? Og by the way, er det kun jeg som synes det er teit at man må være medlem for å være med på gratis busstur?

 

Hva var det den boken het igjen...

 

 

Edit: forøvrig er det vel bedre fora å ta opp navnebytte enn kommentarfeltet på stabak.no også, f.eks generalforsamlingen Der holder det å være SS (knis!) medlem, FB medlemsskap er ikke et krav (ennå).

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


:rolleyes: Vi avslutter denne diskusjonen før den bærer helt galt avsted. Dere har misforstått hovedpoenget mitt, og hisser dere opp for ingenting. Mitt første og siste innlegg er produsert, og jeg kommer ikke til å være en del av Stabæk Support, ever. Jeg vil heller bruke tiden min til å få flere på kamp, uansett hvor de måtte ha lyst til å sitte, eller om de ønsker å være en del av det livlige SS. eller for den sakens skyld, forsøke å hente inn mer penger til Stabæk Fotball.Dere klarer dere utmerket godt uten min innblanding - That's for sure. En ting er sikkert - Vi står vel sammen for at Stabæk Fotball skal beholde lisensen? :) Beklager at dette ble postet i feil tråd..

 

Ha det bra, alle sammen. (Hilsen medlem nr 9 (tror jeg det er) i SS 2011

Lenke til innlegg
Del på andre sider


To diskusjoner vi ikke trenger ha her, er om vi skal hete Stabæk Support, og hvorvidt feltet vårt skal ha krav om at man skal stå og synge. Det sier seg selv.

 

Det vi derimot bør søke å finne ut av, er hvordan man kan få en større andel av feltet med på kravet om å stå og synge. Som det er idag er det betydlig del av feltet som ikke deltar, det må vi få gjort noe med. Jeg kan komme på fire muligheter:

1. Skjelle ut de som ikke deltar. Slitsomt for den som skjeller ut. Slitsomt for den som blir skjelt ut. Får neppe fler til å synge.

2. True de som ikke deltar med sanksjoner (bortvisning, inndragelse av sesongkort/billett osv). Samme problemene som punktet over, bare enda verre.

3. Konsentrere feltet. Dersom man f.eks. sperrer av de øverste radene med flagg og sperrebånd, vil man tvinge folk til å stå tettere. Da vil det bli noe lettere å heve stemmen.

4. Flytte lokomotivfeltet, slik at alle andre ikke står bak det, men foran det. Så lenge hele lokomotivet synger av full hals er jeg overbevist om at dette vil få flere med. Samme psykologi som i punkt 3, man vil ikke bare høre egen stemme når man synger/roper.

 

Feltet turte å prøve å stå et nytt sted når man konkluderte med at felt D ikke funka. Det endte i en kraftig forbedring. Nå er det igjen på tide å prøve noe nytt: et mindre felt med lokomotivet øverst.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


:rolleyes: Vi avslutter denne diskusjonen før den bærer helt galt avsted. Dere har misforstått hovedpoenget mitt, og hisser dere opp for ingenting. Mitt første og siste innlegg er produsert, og jeg kommer ikke til å være en del av Stabæk Support, ever. Jeg vil heller bruke tiden min til å få flere på kamp, uansett hvor de måtte ha lyst til å sitte, eller om de ønsker å være en del av det livlige SS. eller for den sakens skyld, forsøke å hente inn mer penger til Stabæk Fotball.Dere klarer dere utmerket godt uten min innblanding - That's for sure. En ting er sikkert - Vi står vel sammen for at Stabæk Fotball skal beholde lisensen? :) Beklager at dette ble postet i feil tråd..

 

Ha det bra, alle sammen. (Hilsen medlem nr 9 (tror jeg det er) i SS 2011

 

Hvis du er medlem nr 9 antar jeg at du var på årsmøtet? :) Da har du sikkert fått satt deg inn i de viktigste elementene av supporterkultur og vår funksjon. Synd at du allerede nå har bestemt deg for at du aldri noensinne igjen vil være medlem. Det smerter når langtidsmedlemmer tar en slik overveid avgjørelse, og slik boikott i kommentarfeltene av supporterklubben er det verste som kan skje dersom folk som denne Båtnes skal kunne sitte trygt i førersetet.

 

Flott at du vil bruke tiden på å få folk på kamp, vi står sammen om at SF skal klare lisensen. Vi står også sammen mot ABB, RBK og andre felles fiender.

 

Geirti; kanskje vi kan samle de som sprer seg øverst og ytterst ved at vi binder et langt tau fast nede i oss på de 3 første radene, også kan to litt røslige karer trekke tauet rundt alle de som står ytterst og knyte hele klacken sammen til en knallhard supporterball. Det kunne blitt litt funny. :)

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Credz til han på Sparebank1-tribunen med orange cap (?) som fikk dratt igang litt der borte. Håper det fortsetter.

Bortsett fra det var også det bra når "hele" arenaen svarte på "kom igjen,Stabæk".

 

Også håper jeg vi er "ferdige" med hatet nå når vi har møtt Brann. Stor overvekt med å disse motstanderne i dag, kontra å støtte eget lag, synes jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forferdelige, grusomme, slemme $$ får så hatten passer i bergenspressen.

 

Drøyt om Holmvik

Refser gamle venner

 

Linken til BT er skrevet av en aftenpostenjournalist.

 

Uten å starte Alan/JJ-diskusjonen på nytt er det vel en del også her på forumet som har gitt uttrkk for det samme, og MMS + Johan er sitert direkte på at de synes noe ble for drøyt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg driter i Holmvik, og har ikke noe imot om man kaller ham litt av hvert. Det samme med dommeren. Og SKB og Bergen by generelt.

 

Men jeg mener vi kanskje brukte litt mye energi på disse i går. I valget mellom å disse motstander eller hylle egne, mener jeg vi oftere bør velge det siste. Vi er store når vi alltid setter igang en sang for gutta få sekunder etter at vi har kommet under, som i går, men jeg synes vi bør prøve å holde litt bedre fokus kampen gjennom også. Dette gjelder selvfølgelig ikke bare Kapteinen. Flere ganger i går dro han igang diverse sanger, men ble avbrutt/stoppet av diverse tilrop til Brannspillere og/eller dommeren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes miksen av hat og kjærlighet var akkurat passe. HolmSvik fortjener betydelig krassere karakteristikker enn han fikk. Heldigvis har han endt opp som en av tidenes dårligste investeringer i Brosteinsbataljonen Bergen. Dommeren kunne godt fått mer pepper. Svein Oddvar Moen har tradisjon på elendig dømming Stb-Brosteinklubben. Dere husker handsen på Nadderud han "ikke så"?

 

At folk som har fotball som underholdninng synes vi er slemme får vi bare leve med. Det er vel derfor at sånne som gufa sitter. Hvem bryr seg egentlig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel derfor at sånne som gufa sitter. Hvem bryr seg egentlig?

 

En tilbakevendende argumentasjon har vært:

 

1) NSA eller NFF gjorde en undersøkelse som viste at liv fra supportere er det viktigste for å få flere (sittende) på kamper.

2) Flere (sittende) på kamper er viktig for klubben.

3) Derfor må klubben legge opp til gode arbeidsforhold og subsidierte billetter for de som gjør den jobben.

 

Derfor bør du bry deg om hva "alle andre" mener.

 

Hvis du derimot legger alle de noble ordene til side og sier at du er på kampen kun for din egen del forstår jeg at du gir faen i hva sittende mener.

 

Men dette er egentlig en ikke-sak. Nå har ingen, ikke engang sutrete, sære gufa, klaget på dette her på forumet. Det er et par journalister som tok det opp som fælt, og hdaniels som synes det var fælt at journalistene skrev om det.

 

Uansett har vel Jon Knudsen og geirti rett i at det beste er å støtte eget lag fremfor å rope etter Brann? De fleste er kanskje også enig i at "vi har venstreback" er et bedre rop enn å ty til hore-begrepet i tid og utide?

Endret av gufa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er et par journalister som tok det opp som fælt, og hdaniels som synes det var fælt at journalistene skrev om det.

 

Imponerende. Flere ting jeg synes, som jeg ikke vet selv at jeg synes en gang?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brannsupporterne skriver på forumet sitt at vi er de mest ufyselige i landet. Om det var noen spesielle hendelser bak akkurat det innlegget veit jeg ikke, men det må være litt av et kultursjokk for en bergenser å oppleve hvordan det føles å være østlending i Bergen.

 

En kar snakket ihvertfall om at noen fans/ultras fra Stabæk hadde "dyttet og slått" mot en liten gjeng bergensere. Alle vi som var der vet ganske godt at det ikke akkurat var tilfelle...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mer liv fra $$
×
×
  • Opprett ny...