Gå til innhold

Mer liv fra $$


Harald
 Del

Anbefalte innlegg


Fortsetter diskusjonen om syngingen av "Blø for drakta" etter kampen borte mot Vålerenga her.

 

Til Mortimer: jeg mener det ikke er konstruktivt å synge Blø for drakta akkurat når de kommer bort til oss rett etter kampen. Tipper spillerne var minst like skuffet som oss og for akkurat de samme tingene. Jeg innrømmer gladelig at jeg umiddelbart gjorde som alle andre og ropte med. Tok meg deretter i det og foreslo for sidemannen at vi heller burde hylle Fredrik Brustad. Ble derfor kjempeglad da det var nettopp det som skjedde.

 

Tror selvsagt spillerne både tåler det og er proffe nok til å takle det. Ser bare ikke hva det skal være godt for.

 

Når det gjelder fyllerør og ralling ser det ut som du og enkelte fra Vestfronten har lest det jeg skrev slik som fanden leser bibelen. Det var ment for å unnskylde/forklare syngingen av "Blø for drakta" da en annen på forumet først reagerte på det. Ikke ta helt av, folkens.

Endret av Bebe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Herregud! Skal vi bare stå og klappe og smile etter å å tatt 1 poeng på 7 kamper da eller? Etter 10 runder hadde vi 18 poeng og lå på 3 plass(med 2 plussmål). Nå har vi spilt 17 og har 19 poeng og -11 i målforskjell! Nei, vi piper ikke gutta av banen som de gjør i andre deler av landet, men litt misnøye må det for faen være lov til å vise!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(så ikke slum sin kommentar før jeg skrev dette innlegget, og visste heller ikke om dette)

 

Synes generelt vi er veldig flinke til å støtte i motgang.

 

Får bare være at vi "alle" endte opp med å synge Blø for drakta etter match selv om det i ettertid kanskje ikke var det beste. Men "alle" sang jo faktisk med (meg selv inkludert), så det viser vel at folk hadde litt misnøye de ville få frem, selvom mange fort ønsket å prøve å snu det til noe mer positivt. Alt i alt ble det en god miks, avsluttet med "Stabæk uansett", igangsatt av undertegnede.

 

Vi fikk frem både at vi er litt misfornøyde, at vi er veldig fornøyde med Brustad og at vi uansett vil støtte klubben. Synes det oppsummerer greit jeg.

 

Alt i alt en bra match fra $$ sin side. Nå ser vi fremover mot RBK på søndag. Jeg gleder meg og er ihvertfall forberedt på å synge av full hals uansett om det står 7-0, 0-5 eller noe midt i mellom på måltavlen.

 

Alltid.Uansett

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det gjelder fyllerør og ralling ser det ut som du og enkelte fra Vestfronten har lest det jeg skrev slik som fanden leser bibelen. Det var ment for å unnskylde/forklare syngingen av "Blø for drakta" da en annen på forumet først reagerte på det. Ikke ta helt av, folkens.

 

 

Det var ingen fra VF som startet denne sangen, de sang bare med for full hals. Så skjønner ikke hvorfor det blir nevnt i det hele tatt.

Endret av Daigo nr 10
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Herregud! Skal vi bare stå og klappe og smile etter å å tatt 1 poeng på 7 kamper da eller? Etter 10 runder hadde vi 18 poeng og lå på 3 plass(med 2 plussmål). Nå har vi spilt 17 og har 19 poeng og -11 i målforskjell! Nei, vi piper ikke gutta av banen som de gjør i andre deler av landet, men litt misnøye må det for faen være lov til å vise!!

Når flere av oss også vet hvordan enkelte spillere disponerte sommerpausen, blir vi provoserte. Å smugle inn spritflasker på Kontraskjæret og deretter noen timer senere krabbe ut fordi man ikke kan stå på beina er ikke Stabækspillere verdig. Spesielt ikke midt i sesongen.

 

 

Hvis dette er tilfelle synes jeg du bør ta det opp med klubben og gi de navnene på spillerne det gjelder. Konsekvensen for spillerne bør være sparken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Herregud! Skal vi bare stå og klappe og smile etter å å tatt 1 poeng på 7 kamper da eller? Etter 10 runder hadde vi 18 poeng og lå på 3 plass(med 2 plussmål). Nå har vi spilt 17 og har 19 poeng og -11 i målforskjell! Nei, vi piper ikke gutta av banen som de gjør i andre deler av landet, men litt misnøye må det for faen være lov til å vise!!

Når flere av oss også vet hvordan enkelte spillere disponerte sommerpausen, blir vi provoserte. Å smugle inn spritflasker på Kontraskjæret og deretter noen timer senere krabbe ut fordi man ikke kan stå på beina er ikke Stabækspillere verdig. Spesielt ikke midt i sesongen.

Hvis dette er tilfelle synes jeg du bør ta det opp med klubben og gi de navnene på spillerne det gjelder. Konsekvensen for spillerne bør være sparken.

Uverdig og uprofesjonelt, ja. Men tror ikke vi burde sparke noen akkurat i år...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Herregud! Skal vi bare stå og klappe og smile etter å å tatt 1 poeng på 7 kamper da eller? Etter 10 runder hadde vi 18 poeng og lå på 3 plass(med 2 plussmål). Nå har vi spilt 17 og har 19 poeng og -11 i målforskjell! Nei, vi piper ikke gutta av banen som de gjør i andre deler av landet, men litt misnøye må det for faen være lov til å vise!!

Når flere av oss også vet hvordan enkelte spillere disponerte sommerpausen, blir vi provoserte. Å smugle inn spritflasker på Kontraskjæret og deretter noen timer senere krabbe ut fordi man ikke kan stå på beina er ikke Stabækspillere verdig. Spesielt ikke midt i sesongen.

Hvis dette er tilfelle synes jeg du bør ta det opp med klubben og gi de navnene på spillerne det gjelder. Konsekvensen for spillerne bør være sparken.

Uverdig og uprofesjonelt, ja. Men tror ikke vi burde sparke noen akkurat i år...
Enig, har vel ikke flere i stallen enn vi er nødt til å ha der i en tøff høstsesong.

MEN, jeg regner med at saken er tatt opp internt i klubben og at de spillerene det dreier seg om vil få den pepper'n/bøter de fortjener.

Endret av guttensindet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som husker hvem vi ga kassa til i fjor? Gullfiskhukommelsen min fant det ikke ut selv, og en titt på WoF her på stabaek.no hjalp dessverre heller ikke stort...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som husker hvem vi ga kassa til i fjor? Gullfiskhukommelsen min fant det ikke ut selv, og en titt på WoF her på stabaek.no hjalp dessverre heller ikke stort...

Det var vel Stokken som fikk den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Noen som husker hvem vi ga kassa til i fjor? Gullfiskhukommelsen min fant det ikke ut selv, og en titt på WoF her på stabaek.no hjalp dessverre heller ikke stort...

Det var vel Stokken som fikk den.

Stemmer.

Med nesten halvparten av stemmene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

1. Stabæk Supports medlemmer får gunstige priser på billetter fordi man skaper stemning. Dette innebærer at det forventes at man bidrar når man står på Stabæk Supports felt.

 

2. Dersom alle hadde brukt like mye energi på å synge for eget lag som enkelte bruker på å klage på dommere og motstandere hadde vi blitt Norges beste ift antall.

Endret av msp
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det bør også nevnes at forsangerne er blitt mye flinkere til å dra i gang sangen igjen når sånt skjer. I fjor resulterte dårlige dommeravgjørelser ofte i 2-3 minutter med dommerklaging, nå er det ofte over i løpet av 10-15 sekunder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Lekse" til neste kamp:

 

Prøv å ikke bruke ordene "fjerdemann" eller "linjedommer" en eneste gang i løpet av kampen.

 

Gjelder alle på ståfeltet.

 

 

 

Forøvrig er jeg helt enig i at forsangerne skal ha skryt for måten de stadig klarer å motvirke den verste klaginga midt i sanger, ved å dra oss i gang igjen. Bra!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt klaging på dommerne lever jeg fint med. Det viktigste er gode forsangere, som i går, og at alle på feltet er raske med å hente seg inn igjen og drar med på ny sang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dette med sidelengs hopping er en ting jeg har tenkt på en stund, men alltid glemmer å ta opp. Hva er greia her egentlig? Dette ble startet som en "ultrasgreie", men slik det er nå så virker det som at det er resten av klacken som driver med sidelengs hopping på "over alt fra nord til sør" mens ultrasene er de som står stille. Jeg tror det har med å gjøre at sangen blir startet i første minutt i begge omganger og at man dermed ikke er i skikkelig modus. Bedre å dra frem denne når det er skikkelig driv i klacken slik at vi får med absolutt hele ståfeltet. Synspunkter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette med sidelengs hopping er en ting jeg har tenkt på en stund, men alltid glemmer å ta opp. Hva er greia her egentlig? Dette ble startet som en "ultrasgreie", men slik det er nå så virker det som at det er resten av klacken som driver med sidelengs hopping på "over alt fra nord til sør" mens ultrasene er de som står stille. Jeg tror det har med å gjøre at sangen blir startet i første minutt i begge omganger og at man dermed ikke er i skikkelig modus. Bedre å dra frem denne når det er skikkelig driv i klacken slik at vi får med absolutt hele ståfeltet. Synspunkter?

Enig. Ultrasene har vært slappe med hoppinga på denne sangen på hjemmebane lenge. Men vi kan gjerne ta sangen på et bedre tidspunkt også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For min del kan vi gjerne utsette denne sangen litt i 2 omgang.. Blir mye søl når folk skal hoppe sidelengs med kaffe, pølser og brus i hendene.

Hæ?! Kaffe, pølser og brus når kampen har begynt?

 

Da skal all oppmerksomhet være på å støtte gutta!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

For min del kan vi gjerne utsette denne sangen litt i 2 omgang.. Blir mye søl når folk skal hoppe sidelengs med kaffe, pølser og brus i hendene.

Hæ?! Kaffe, pølser og brus når kampen har begynt?

 

Da skal all oppmerksomhet være på å støtte gutta!!!

 

I en perfekt verden er jeg enig med deg. Dessverre er det slik at om man går i kiosken når dommeren blåser til pause, så er man heldig om man får pølsa før spillerne kommer inn på banen igjen. Da får man akkurat tatt første biten før msp drar i gang "Oveeeer alt fra nord til sør"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mer liv fra $$
×
×
  • Opprett ny...