Gå til innhold

Mer liv fra $$


Harald
 Del

Anbefalte innlegg


Min første Stabæk kamp var mot Lyn forrige helg. Sto mitt blant $$ og prøvde å synge med så godt jeg kunne (lært meg sangene litt bedre nå... :P) og syntest ikke sangene var døve... Det eneste jeg syntest vi var litt dårlig på var samarbeid, alt for mange som valgte å starte en sang selv. Vi burde ha noen faste forsangere (vet ikke om vi har det), virket litt for tilfeldig, vi burde bli mer sammensveisa. Også må vi synge lengre enn 20 sek av gangen da!

 

EDIT: Man får bare et førsteinntrykk, og må si at førsteinntrykket mitt av $$ er knall bra!

Endret av Dancin' Devil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må vi ha så døve tekster?

 

Det høres jo ut som julesanger.

 

Som forrige post delvis beskriver er første prioritering å senke tempoet på syngingen og å synge lenge, samtidig som vi får alle med. Vi trenger evighetssanger som alle kan synge med på. Stabækspillerne sa i Brasil at de likte veldig godt "vi er de blaa", så det er ikke helt meningsløst å lage sånne sanger heller. Kom gjerne med forslag, vi kan ikke få for mange sanger! Tror jeg da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


...men vær så snill, ikke flere tekster om vind og vær og blå og sammen er vi nå og jammen sa jeg så.

 

Når vi presterer bannertekster som vi reiser hjem 1945 og greed is a sin må vi kunne klare å lage tekster med brodd, snert og humor også.

 

capish?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


...men vær så snill, ikke flere tekster om vind og vær og blå og sammen er vi nå og jammen sa jeg så.

 

Når vi presterer bannertekster som vi reiser hjem 1945 og greed is a sin må vi kunne klare å lage tekster med brodd, snert og humor også.

 

capish?

 

Det er bare å komme opp med noe det, Alz ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


...men vær så snill, ikke flere tekster om vind og vær og blå og sammen er vi nå og jammen sa jeg så.

 

Når vi presterer bannertekster som vi reiser hjem 1945 og greed is a sin må vi kunne klare å lage tekster med brodd, snert og humor også.

 

capish?

 

 

Mel: Og hvis nesa di er lang

Jeg er faenmeg så flott

når jeg kler meg opp i blått

gi meg øl, gi meg sigg

så blir kampen ekstra digg

og hvis morra di er mann

kan hun bli med neste gang

for vi er Bæææærumspøbler på turné!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mel: Og hvis nesa di er lang

Jeg er faenmeg så flott

når jeg kler meg opp i blått

gi meg øl, gi meg sigg

så blir kampen ekstra digg

og hvis morra di er mann

kan hun bli med neste gang

for vi er Bæææærumspøbler på turné!

 

Nice!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mel: Og hvis nesa di er lang

Jeg er faenmeg så flott

når jeg kler meg opp i blått

gi meg øl, gi meg sigg

så blir kampen ekstra digg

og hvis morra di er mann

kan hun bli med neste gang

for vi er Bæææærumspøbler på turné!

 

Dette er vel ikke akkurat en konstruktiv melding fra meg, jeg bare reagerer på altfor mange stavelser i den siste linja. Jeg klarer ikke å få dette til å passe med melodien... Blir det en alternativ slutt?

 

Orginalen ser slik ut:

hvis dine ører henger ned

kan du ta dem å vifte med

kan du binde dem ganske lett

kan du knytte dem i en rosett

kan du ta dem på ryggen å bære

som en liten soldat med gæveret

hvis dine ører henger ned

Link

 

Ellers må jeg si at det var et artig og fengende melodivalg. :) *Tomlene opp*

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig bra sang!! Men siden jeg er og blir en djevelens advokat: er det bare jeg som synes gi meg sigg så blir kampen digg høres ganske teit ut?

 

Har tenkt litt men er forderdelig dårlig på rim, så klarer ikke å komme opp med noe alternativ :huh:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, det er klart den kan renskrives :) Men se på tidspunktet og legg til et par våkedøgn før eksamen, så skjønner dere kvaliteten. Jeg kan godt skrive den om i bedre og mer sangvennlig utgave, men da må håkon ta den vekk fra førstesida først.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


...men vær så snill, ikke flere tekster om vind og vær og blå og sammen er vi nå og jammen sa jeg så.

 

Når vi presterer bannertekster som vi reiser hjem 1945 og greed is a sin må vi kunne klare å lage tekster med brodd, snert og humor også.

 

capish?

 

 

Mel: Og hvis nesa di er lang

Jeg er faenmeg så flott

når jeg kler meg opp i blått

gi meg øl, gi meg sigg

så blir kampen ekstra digg

og hvis morra di er mann

kan hun bli med neste gang

for vi er Bæææærumspøbler på turné!

 

 

lol

La stå!

Herlig! En helt vanvittig parodi på all verdens supportersanger.

 

Eneste problemet her er at jeg tror denkangånoesåheltsinnsyktjævlafort.

Men den utfordringa tar vi?

Klar mot aalesund?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror jeg skal finne på et par andre linjer der før vi prøver den, så den kanskje varer litt lenger enn

Jeg lå en dag og runka

helt til spruten stod i taket

gjett om jeg fikk sjokk

da spruten kom tilbake

 

laalalalalalaa!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


...men vær så snill, ikke flere tekster om vind og vær og blå og sammen er vi nå og jammen sa jeg så.

 

Når vi presterer bannertekster som vi reiser hjem 1945 og greed is a sin må vi kunne klare å lage tekster med brodd, snert og humor også.

 

capish?

 

 

Mel: Og hvis nesa di er lang

Jeg er faenmeg så flott

når jeg kler meg opp i blått

gi meg øl, gi meg sigg

så blir kampen ekstra digg

og hvis morra di er mann

kan hun bli med neste gang

for vi er Bæææærumspøbler på turné!

 

:lol::lol::lol:

Jææææævlig bra!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe var galt i dag. Kanskje var det den ekle "dette kan vi jo ikke tape, så da trenger jeg ikke gi jernet"-syndromet? Ikke at det var dårlig, med mye labrere enn tidligere. Noe som underbygges av dette; Da Aafk scoret var det flere rundt meg som ikke fikk dette med seg før speakeren annonserte det, fordi de var så opptatt av å småsnakke. Ikke bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da Aafk scoret var det flere rundt meg som ikke fikk dette med seg før speakeren annonserte det, fordi de var så opptatt av å småsnakke. Ikke bra.

 

Da Aafk scoret var det VELDIG mange som ikke fikk det med seg, de var opptatt med tribuneras. Kan noen forklare meg poenget med det?? Skjønner ikke helt relevansen til fotballkampen, som ihvertfall jeg er der for å se.

Jeg plages forsåvidt ikke av det personlig, men det må da være kjipt å gå glipp av scoringer (selv om det er motstanderen som scorer) fordi man er mer opptatt av å dytte sidemannen ned i betongen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da Aafk scoret var det flere rundt meg som ikke fikk dette med seg før speakeren annonserte det, fordi de var så opptatt av å småsnakke. Ikke bra.

 

Da Aafk scoret var det VELDIG mange som ikke fikk det med seg, de var opptatt med tribuneras. Kan noen forklare meg poenget med det?? Skjønner ikke helt relevansen til fotballkampen, som ihvertfall jeg er der for å se.

Jeg plages forsåvidt ikke av det personlig, men det må da være kjipt å gå glipp av scoringer (selv om det er motstanderen som scorer) fordi man er mer opptatt av å dytte sidemannen ned i betongen?

Wall of death... stabæk blackdeathcommandoskullfacekillers sin favorittsyssel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var egentlig ikke så dårlig synging i dag, selv om jeg slet litt med klacken min borti der. Det som var bra er at vi nesten ikke sang i kano når forsangerne så på hverandre. Anders C og Gunnar gjorde en kjempejobb, men viktig at dere ikke snur dere vekk, da klarer jeg ikke lese på leppene :) Får høre fra tvtitterne at det ikke var noe særlig kano i det hele tatt, og god lyd generelt. Vi kan godt fokusere på å bli samstemte nå, og bruke trykket vi har i oss under tak som mot FFK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var egentlig ikke så dårlig synging i dag, selv om jeg slet litt med klacken min borti der. Det som var bra er at vi nesten ikke sang i kano når forsangerne så på hverandre. Anders C og Gunnar gjorde en kjempejobb, men viktig at dere ikke snur dere vekk, da klarer jeg ikke lese på leppene :) Får høre fra tvtitterne at det ikke var noe særlig kano i det hele tatt, og god lyd generelt. Vi kan godt fokusere på å bli samstemte nå, og bruke trykket vi har i oss under tak som mot FFK.

 

Enig. Bra jobbet alle sammen! (Og mindre klapping i dag.) :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Der jeg stod klarte jeg å lese leppene til samtlige forsangere, det funket veldig bra idag. Vi bør jobbe videre med tempoet vårt - og kanskje si ifra til folk om rolig tempo og å ikke klappe før forsangere evt. gjør det?

 

Slutter meg til Posse: Anders og Gunnar gjorde en knalljobb!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det var litt dårligere i dag enn det har vært før. Var for få ute på kanten der hvor jeg sto som sang skikkelig, men det kan jo også ha noe med motstanderen å gjøre, selv om det ikke burde det. En ting jeg ikke likte var når vi tok hende i været før vi skulle "klapp, klapp, klappklappklapp, klappklappklappklapp, Stabæk" og vi skulle gjøre det så sakte. Selv om det var klar beskjed om "klapp sakte", så ble det en del surr. Ellers bra med mindre kano og jeg satser på at vi i tillegg får opp volumet til FFK-kampen.

 

Bra jobb, forsangere! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er en av tv-titterne som kan bekrefte at det i dag var mindre kano enn på lenge.. Lurte faktisk på om det var tatt i bruk hjelpemidler for å få dette til.

 

Skulle likt å høre hvordan $$ låter når alle medlemmer slipper inn på feltet (ikke bare de med sesongkort), mer kompakt ståfelt (høyere og mindre bredt) og tak over..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mer liv fra $$
×
×
  • Opprett ny...