Gå til innhold

Mer liv fra $$


Harald
 Del

Anbefalte innlegg


Det må jo gjøres aksjoner!

 

Kan ikke legge dette bak oss....?

 

Det var ikke det jeg sa. Det er 1 mnd ti seriestart. Vi får ingen endring nå. Da bør vi etter min mening (en periode) konsentrere oss om å fylle feltet. Så får vi komme tilbake til saken noe senere

Hør! Hør!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Går det ikke finne en tekst til denne?:

 

Meg bekjent er det bare kanari som bruker den i Norge. Synd vi ikke har en, for dette er en av de beste tribunesanger som finnes.

 

synes å minnes at Fredrikstad også bruker den..??

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi lagde vel en tekst til denne samtidig som Stabækfans sangen, og la ut sak på forsida til folk om å øve på den, men den ble aldri dratt i gang så den ble bare borte.

Skjønner, det var synd.. Stemmer nok også at PH har den (glemte i farta)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Verken Plankehaugen eller Kanarifansen bruker denne som tribunesang. Derimot bruker de en litt lignende sang, spesielt i utdraginga av "ååååå", før teksten kommer. Sangen de bruker er denne - på tribunen. Det er så vidt jeg vet heller ingen andre supportergrupper som bruker denne sangen Blaapatur linket til. Synes melodien er bra og sangen har fin variasjon - fritt frem.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det nærmer seg seriestart og de fleste begynner vel å bli litt gira. $$ ser, - og høyner. Fram mot kampen mot LSK kommer vi til å publisere videoklipp fra seriemesterfesten på Bekkestua, og de første klippene ligger ute her. Vi lover fyrverkeri, enorm stemning og frysninger! Enjoy!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det nærmer seg seriestart og de fleste begynner vel å bli litt gira. $$ ser, - og høyner. Fram mot kampen mot LSK kommer vi til å publisere videoklipp fra seriemesterfesten på Bekkestua, og de første klippene ligger ute her. Vi lover fyrverkeri, enorm stemning og frysninger! Enjoy!

 

Høy sippefaktor på dette! :)

Faen for en sesong vi hadde i fjor!

Så stolt....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det nærmer seg seriestart og de fleste begynner vel å bli litt gira. $$ ser, - og høyner. Fram mot kampen mot LSK kommer vi til å publisere videoklipp fra seriemesterfesten på Bekkestua, og de første klippene ligger ute her. Vi lover fyrverkeri, enorm stemning og frysninger! Enjoy!

Bra initiativ:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som har ideer på hvordan vi kan engasjere den andre langsiden i synging fremover?

 

Jeg tenker feks innføring av en sang med tre rop, a la R-B-K på Lerkendal (i mangel på bedre sammenligning...). Sett i forhold til hvor fulle langsidene var på søndag bør dette være realistisk. Det innebærer at noen må informere begge langsidene før kamp (ved inngangen feks)

 

On that note: Kanskje en ide å dele ut en to-sider der $$ beskriver sangene som sittende supportere skal være med på? feks i de første 2-3 rundene, så går det naturlig etter det. Er mange muligheter slik vi er plassert nå, og med (forhåpentligvis) flere tilskuere enn i fjor.

 

Kos og klems

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som har ideer på hvordan vi kan engasjere den andre langsiden i synging fremover?

 

Jeg tenker feks innføring av en sang med tre rop, a la R-B-K på Lerkendal (i mangel på bedre sammenligning...). Sett i forhold til hvor fulle langsidene var på søndag bør dette være realistisk. Det innebærer at noen må informere begge langsidene før kamp (ved inngangen feks)

 

On that note: Kanskje en ide å dele ut en to-sider der $ beskriver sangene som sittende supportere skal være med på? feks i de første 2-3 rundene, så går det naturlig etter det. Er mange muligheter slik vi er plassert nå, og med (forhåpentligvis) flere tilskuere enn i fjor.

 

Kos og klems

 

Hvis tanken er å få dem med på 2-3 forskjellige rop, så er det vel en god del fra hovis som sitter på canal digital-tribunen i år, og som har verdt med på slikt tidligere. Tror det handler mest om å komme i gang, vi har jo tross alt enda ikke spilt en eneste kamp man sitter på de faste plassene sine. Så lenge $$$ er mange og høylydte, bør det være en smal sak å få med seg motsatt side på en del rop. Skulle det gå litt vel treigt, kan man vel begynne å se på flyers på setene o.l.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som har ideer på hvordan vi kan engasjere den andre langsiden i synging fremover?

 

Jeg tenker feks innføring av en sang med tre rop, a la R-B-K på Lerkendal (i mangel på bedre sammenligning...). Sett i forhold til hvor fulle langsidene var på søndag bør dette være realistisk. Det innebærer at noen må informere begge langsidene før kamp (ved inngangen feks)

 

On that note: Kanskje en ide å dele ut en to-sider der $ beskriver sangene som sittende supportere skal være med på? feks i de første 2-3 rundene, så går det naturlig etter det. Er mange muligheter slik vi er plassert nå, og med (forhåpentligvis) flere tilskuere enn i fjor.

 

Kos og klems

 

Hvis tanken er å få dem med på 2-3 forskjellige rop, så er det vel en god del fra hovis som sitter på canal digital-tribunen i år, og som har verdt med på slikt tidligere. Tror det handler mest om å komme i gang, vi har jo tross alt enda ikke spilt en eneste kamp man sitter på de faste plassene sine. Så lenge $$$ er mange og høylydte, bør det være en smal sak å få med seg motsatt side på en del rop. Skulle det gå litt vel treigt, kan man vel begynne å se på flyers på setene o.l.

 

Jo. Tenkte mer på Sparebank 1 Tribunen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som har ideer på hvordan vi kan engasjere den andre langsiden i synging fremover?

 

Jeg tenker feks innføring av en sang med tre rop, a la R-B-K på Lerkendal (i mangel på bedre sammenligning...). Sett i forhold til hvor fulle langsidene var på søndag bør dette være realistisk. Det innebærer at noen må informere begge langsidene før kamp (ved inngangen feks)

 

On that note: Kanskje en ide å dele ut en to-sider der $ beskriver sangene som sittende supportere skal være med på? feks i de første 2-3 rundene, så går det naturlig etter det. Er mange muligheter slik vi er plassert nå, og med (forhåpentligvis) flere tilskuere enn i fjor.

 

Kos og klems

 

Hvis tanken er å få dem med på 2-3 forskjellige rop, så er det vel en god del fra hovis som sitter på canal digital-tribunen i år, og som har verdt med på slikt tidligere. Tror det handler mest om å komme i gang, vi har jo tross alt enda ikke spilt en eneste kamp man sitter på de faste plassene sine. Så lenge $$ er mange og høylydte, bør det være en smal sak å få med seg motsatt side på en del rop. Skulle det gå litt vel treigt, kan man vel begynne å se på flyers på setene o.l.

 

Jo. Tenkte mer på Sparebank 1 Tribunen.

 

Da synes jeg også man skal tenke litt på hva man vil ha denne langsiden til å gjøre. Når man slenger rop mellom canal digital og support, vil man da at FGH skal rope sammen med support? Eller skal de også være med på å svare?

 

Forventer man at resten av langsiden skal lære seg (noen av) sangene til support? Det blir kanskje litt i overkant. Eller er det bare jeg som undervurderer den "sivile" delen av langsida?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som har ideer på hvordan vi kan engasjere den andre langsiden i synging fremover?

 

Jeg tenker feks innføring av en sang med tre rop, a la R-B-K på Lerkendal (i mangel på bedre sammenligning...). Sett i forhold til hvor fulle langsidene var på søndag bør dette være realistisk. Det innebærer at noen må informere begge langsidene før kamp (ved inngangen feks)

 

On that note: Kanskje en ide å dele ut en to-sider der $ beskriver sangene som sittende supportere skal være med på? feks i de første 2-3 rundene, så går det naturlig etter det. Er mange muligheter slik vi er plassert nå, og med (forhåpentligvis) flere tilskuere enn i fjor.

 

Kos og klems

 

Hvis tanken er å få dem med på 2-3 forskjellige rop, så er det vel en god del fra hovis som sitter på canal digital-tribunen i år, og som har verdt med på slikt tidligere. Tror det handler mest om å komme i gang, vi har jo tross alt enda ikke spilt en eneste kamp man sitter på de faste plassene sine. Så lenge $$ er mange og høylydte, bør det være en smal sak å få med seg motsatt side på en del rop. Skulle det gå litt vel treigt, kan man vel begynne å se på flyers på setene o.l.

 

Jo. Tenkte mer på Sparebank 1 Tribunen.

Hvis du mener at Sparebank 1 Tribunen skal svare så tror jeg det kan føre til litt mye kluss i vellinga...

Endret av avløsen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


...

...

Hvis du mener at Sparebank 1 Tribunen skal svare så tror jeg det kan føre til litt mye kluss i vellinga...

 

En mulighet er jo:

$$: Kom igjen Stabæk!

JS: Kom igjen Stabæk!

CD: Kom igjen Stabæk!

S1: Kom igjen Stabæk!

$$: Kom igjen Stabæk!

osv...

 

Eventuelt:

$$+JS: Kom igjen Stabæk!

CD+S1: Kom igjen Stabæk!

 

Eller:

$$+S1: Kom igjen Stabæk!

CD+JS: Kom igjen Stabæk!

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


...

...

Hvis du mener at Sparebank 1 Tribunen skal svare så tror jeg det kan føre til litt mye kluss i vellinga...

 

En mulighet er jo:

$$: Kom igjen Stabæk!

JS: Kom igjen Stabæk!

CD: Kom igjen Stabæk!

S1: Kom igjen Stabæk!

$$: Kom igjen Stabæk!

osv...

 

Eventuelt:

$$+JS: Kom igjen Stabæk!

CD+S1: Kom igjen Stabæk!

 

Eller:

$$+S1: Kom igjen Stabæk!

CD+JS: Kom igjen Stabæk!

 

 

Den siste er nok mest aktuell, og det er i realiteten den som har blitt brukt nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


[quote name='avløsen'

$+S1: Kom igjen Stabæk!

CD+JS: Kom igjen Stabæk!

Det er i realiteten den som har blitt brukt nå.

 

Den er vel den som vil fungere best (de som sitter omtrent på samme langside roper samtidig), men den må få litt tid til å sette seg. SS må få CD til å svare ordentlig, og først når CD roper skikkelig kan det bli liv i S1. JS er vel verdens letteste gjeng å få dratt med, så de nevner jeg ikke engang ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke dårlig.. de har lært seg "her er guttene våre" i Japan ;)

 

 

Det var vel et eksempel på hvordan man ikke vil ha det på kamp. Et samlet publikum som står og synger av full hals, og så et musikkanlegg som desperat prøver å overdøve dem med idiotiske fanfarelignende toner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg følte da at vi fikk trøkket til sikkelig på en god del sanger, men igjen. Jeg stod jo midt oppi det, følte da aldeles ikke at Kanaris eide oss på noen som helst måte. Men! Gleder meg til kortsiden :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

Jeg følte da at vi fikk trøkket til sikkelig på en god del sanger, men igjen. Jeg stod jo midt oppi det, følte da aldeles ikke at Kanaris eide oss på noen som helst måte. Men! Gleder meg til kortsiden :)

 

 

når skjer dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg følte da at vi fikk trøkket til sikkelig på en god del sanger, men igjen. Jeg stod jo midt oppi det, følte da aldeles ikke at Kanaris eide oss på noen som helst måte. Men! Gleder meg til kortsiden :)

 

For all del, det er sikkert ordentlig trøkk på felt D, men på felt G hører vi bare "er det alltid like stille borti der?", og et og annet kasterop som varer lenge nok på felt M,N,O (ca.) til at det sprer seg hos oss også. Men med tanke på hvor tunge folk på felt G var å få dratt med på litt enkel roping (kom igjen stabæk eller stabæk-klapp-klapp-klapp), skal jeg vel bare holde helt kjeft :ph34r:

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eide er nok et for sterkt uttrykk ja. De var nok litt oven. Opplevelsen var ihvertfall slik, men de fikk god drahjelp av trommer og plassering.

Uttrykket tungt passer derimot godt på hvordan opplevelsen var utenfor gruppa.

 

Med referanse til mitt innlegg i kamptråden legger jeg til her at jeg satt helt til høyre på E, og hørte nok til å høre hvilken melodi som ble sunget, men ikke nok til å gi meg motet til å henge meg på med annet enn nynning. 

Apropo.... Hadde jeg stått sammen med dere, noe jeg ville gjort hadde det passet slik, ville nok opplevelsen der gitt meg volumet. 

Men ja som nevnt det høres at det prøves å bli hørt, men lyden bærer bare ikke ut i arenaen.

 

Daglish7, flytting til kortsiden skjer vel tidligst neste sesong da sesongkort vel er solgt til nummererte plasser eller hur?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mer liv fra $$
×
×
  • Opprett ny...