Gå til innhold

Mer liv fra $$


Harald
 Del

Anbefalte innlegg


Olympiakos-sangen var fet.

 

Ellers for kortere spillersanger og sånt hva med å bruke refrengene fra feks Jokke eller Raga? Mange bra allsangmelodier der!

 

Eksempler

 

Jokke - Sola skinner

 

Raga Rockers - Slakt

 

Tekster er noe jeg skulle ønske jeg kunne lage, men de blir like teite alle sammen.....

Ser det

 

 

Hva er det du prøver å si, kjære?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Olympiakos-sangen var fet.

 

Ellers for kortere spillersanger og sånt hva med å bruke refrengene fra feks Jokke eller Raga? Mange bra allsangmelodier der!

 

Eksempler

 

Jokke - Sola skinner

 

Raga Rockers - Slakt

 

Tekster er noe jeg skulle ønske jeg kunne lage, men de blir like teite alle sammen.....

Ser det

 

Har du noe forslag selv, eller er du en sånn som foretrekker å holde kjeft når du ikke kan kritisere andre?

n som foretrekker å holde kjeft og kritisere andre

 

Olympiakos-sangen var fet.

 

Ellers for kortere spillersanger og sånt hva med å bruke refrengene fra feks Jokke eller Raga? Mange bra allsangmelodier der!

 

Eksempler

 

Jokke - Sola skinner

 

Raga Rockers - Slakt

 

Tekster er noe jeg skulle ønske jeg kunne lage, men de blir like teite alle sammen.....

Ser det

 

 

Hva er det du prøver å si, kjære?

nja :P kanskje

 

 

Olympiakos-sangen var fet.

 

Ellers for kortere spillersanger og sånt hva med å bruke refrengene fra feks Jokke eller Raga? Mange bra allsangmelodier der!

 

Eksempler

 

Jokke - Sola skinner

 

Raga Rockers - Slakt

 

Tekster er noe jeg skulle ønske jeg kunne lage, men de blir like teite alle sammen.....

Ser det

 

Har du noe forslag selv, eller er du en sånn som foretrekker å holde kjeft når du ikke kan kritisere andre?

En som foretrekker å holde kjeft og kritisere andre

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå som vi er inne på synging:

 

1. Hvorfor har det blitt slik at man må klappe så fordømt mye i enhver jævla sang?

 

Slik var det jo ikke tidligere... Noen vil sikkert påstå at jo mer leven vi lager jo fetere er det, MEN slik er det ikke. Klappingen øker takten betraktelig, noe som fører til at vi synger raskere, mer utydelig og lavere. Lungekapasiteten til klacken burde brukes til høye og klare sanger.

 

2. Burde man ikke snart innse at en fast forsanger på en av de nedre radene kan være til stor hjelp?.

 

Når det gjelder dette å dra igang sanger så mener jeg at man med stor fordel kan begynne i halvt tempo av det man ønsker at klacken skal synge.

 

Vi har til tider vist at vi kan briljere når vi holder oss til et rolig tempo, og synger de sangene somenda ikke har blitt belemret med den utidige klappingen...

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ulle Yesterday, 23:51

Post #122

 

 

"Like interessant som Svenn O"

 

 

Må si denne beskrivelsen passet bemerkelsesverdig godt :)

Ser du er i det mosomme humøret idag! <_< din beskrivelse passer jo egentlig også ganske bra. "Fortsatt en pingle" :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Husker ikke hvilken sang det er, men den funker alltid bra til vi begynner å klappe, og tempoet går helt heisann.

 

Forza Stabæk. hadde funka bra med klapping om takten hadde holdt seg. men heller la være å klappe, enn å bruke tromme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Husker ikke hvilken sang det er, men den funker alltid bra til vi begynner å klappe, og tempoet går helt heisann.

 

Forza Stabæk. hadde funka bra med klapping om takten hadde holdt seg. men heller la være å klappe, enn å bruke tromme.

Hva med en tamburin?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skjønner ikke mye av det de synger, men jeg hører i hvert fall at de roper "Stabæk!".

 

 

Har nå funnet ut hva de synger.

 

Oversatt til norsk:

 

Vi er verdens beste lag fra Bærum

Vi er blå og mørkeblå

Vi spiller på Nadderud stadion

Hvem er det vi heier på?

STABÆK!

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Hvorfor har det blitt slik at man må klappe så fordømt mye i enhver jævla sang?

 

2. Burde man ikke snart innse at en fast forsanger på en av de nedre radene kan være til stor hjelp?.

 

 

1. Helt enig! Det er så forbanna irriterende når vi ender opp med å synge så fort at ingen hører hva vi synger! Klapping bør brukes varsomt..

 

2. Støttes! Jeg tar gjerne ansvaret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forsangere kan være bra, men på nedre rader? Da forutsetter vel det at vedkommende ikke har lyst til å se kampen. Derimot ved å ha forsangere oppe på feltet kan alle høre han samtidig som han kan se kampen.

 

Er dette noe vi kan sette ned en gruppe på? Altså en gruppe med forsangere, som blir enige om hvordan ting kan fungere godt og prøver det ut. Kanskje prøve nye sanger?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bør være en kjerne med forsangere, som kan spres utover feltet. Trengs litt "hjelp" for å få med seg flest mulig på kantene. Holder ikke å samle de "beste" sangerne i midten.

Jeg sto på venstre side sett fra banen i år, og ja, det er skralt med synging, til tross for at jeg brøler som en idiot på hver sang.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er dette noe vi kan sette ned en gruppe på? Altså en gruppe med forsangere, som blir enige om hvordan ting kan fungere godt og prøver det ut. Kanskje prøve nye sanger?

 

Jeg er med..

GOD ide(Y) burde jo være noen som har vært med en stund som fikser å få alle igang!

 

og det med klapping. det blir jo litt for mye av det av og til, spess når man ikke hører sangen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er dette noe vi kan sette ned en gruppe på? Altså en gruppe med forsangere, som blir enige om hvordan ting kan fungere godt og prøver det ut. Kanskje prøve nye sanger?

 

Jeg er med..

 

 

Med!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forsangere kan være bra, men på nedre rader? Da forutsetter vel det at vedkommende ikke har lyst til å se kampen. Derimot ved å ha forsangere oppe på feltet kan alle høre han samtidig som han kan se kampen.

 

 

Ser ikke helt den. Forsangeren skal stå foran slik at alle ser vedkommende. På den måten blir det lettere å holde takten. Kampen klarer han å se uansett.. Synes forøvrig det er svært positivt med de ideer og forslag som har kommet frem så langt!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det man kunne gjøre er at man skriker ut hvilken sang som skal synges, så blir alle med samtidig... er jo litt dumt at første del av sangen aldri blir hørt av alle, da de fleste trenger noen sekunder på å bli med og kore...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det man kunne gjøre er at man skriker ut hvilken sang som skal synges, så blir alle med samtidig... er jo litt dumt at første del av sangen aldri blir hørt av alle, da de fleste trenger noen sekunder på å bli med og kore...

 

Det som funker bedre er at den som starter sangen begynner med de siste setningene. Da kommer alle med fra starten.. Har funket før(i de gamle Inferno-tider)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


det man kunne gjøre er at man skriker ut hvilken sang som skal synges, så blir alle med samtidig... er jo litt dumt at første del av sangen aldri blir hørt av alle, da de fleste trenger noen sekunder på å bli med og kore...

 

Det som funker bedre er at den som starter sangen begynner med de siste setningene. Da kommer alle med fra starten.. Har funket før(i de gamle Inferno-tider)

Å synge de første strofene sakte funker også, som "bløøøøøøøøøø for drakta Staaaaaaaabæk gutta hei hei"

 

Vel, det pleier å funke.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det største problemet er folk som tror de er forsangere...

 

Hvorfor trenger man en dedikert forsanger på sanger som "alle" kan? Høres litt ut som; ikke kom å lur deg inn i vår lille kameratgjeng som styrer 1000 man i Stabæk Support.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det største problemet er folk som tror de er forsangere...

 

Hvorfor trenger man en dedikert forsanger på sanger som "alle" kan? Høres litt ut som; ikke kom å lur deg inn i vår lille kameratgjeng som styrer 1000 man i Stabæk Support.

 

Hvis "alle" kan sangene, hvorfor synger da ikke "alle"? Jeg tror en forsanger vil være en god idè.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det største problemet er folk som tror de er forsangere...

 

Hvorfor trenger man en dedikert forsanger på sanger som "alle" kan? Høres litt ut som; ikke kom å lur deg inn i vår lille kameratgjeng som styrer 1000 man i Stabæk Support.

 

Det største problemet er folk som tror de er forsangere...

 

Fordi Slum har et poeng, nemlig at det synges mye rart. At man starter sanger som en ikke burde synge. At vi synger sanger feil. Eller at folk starter sanger feil.

 

Dette henger ofte sammen med promillegrensen til folk, men det handler også om erfaring. Når det er sagt så er selvsagt alle medlemmer velkommen til $$ feltet, og alle kan synge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor trenger man en dedikert forsanger på sanger som "alle" kan? Høres litt ut som; ikke kom å lur deg inn i vår lille kameratgjeng som styrer 1000 man i Stabæk Support.

 

Jeg snakker ikke om èn dedikert forsanger. Men heller 5-6 faste folk som starter sanger.

Ett stort problem er at folk ikke vet hvordan man på en best mulig måte kan få med seg flest mulig på sangen. Noen har en stemme som rett og slett ikke egner seg som forsanger, andre skjønner ikke at sanger skal startes saaaaaakte. Enkelte veit heller ikke den riktige teksten på starten på sangen og når skal det klappes osv..

 

Vi har noen svært gode faste forsangere blandt oss idag.

Alzheimer, Potter, Anders C, MSP er gode eksempler. Pluss ett par andre fra

de nederste radene på feltet vårt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å kalle inn til ett møte før sesongen, som noen har skrevet tidligere i denne tråden, er en god idè.

På slutten av nittitallet arrangerte Alzheimer noe vi (han) kalte for Dinamo Sangforum.

 

Kanskje på tide å gjeninnføre dette?

 

La oss samles ett par-tre-fire kvelder i vinter med en noen kasser øl. Så kan vi diskutere alt som har med tribunesanger å gjøre. Her kan vi også komme opp med nye sanger, da slipper vi nemlig å høre på alle mulige tåplige forslag som kommer via forumet fra fjortisser osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å kalle inn til ett møte før sesongen, som noen har skrevet tidligere i denne tråden, er en god idè.

På slutten av nittitallet arrangerte Alzheimer noe vi (han) kalte for Dinamo Sangforum.

 

Kanskje på tide å gjeninnføre dette?

 

La oss samles ett par-tre-fire kvelder i vinter med en noen kasser øl. Så kan vi diskutere alt som har med tribunesanger å gjøre. Her kan vi også komme opp med nye sanger, da slipper vi nemlig å høre på alle mulige tåplige forslag som kommer via forumet fra fjortisser osv.

 

interessant holdning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det kommer mye piss fra div. her på forumet, det er ikke noe å stikke under en stol, men om de er fjortisser eller ikke kan man vel ikke vite, og jeg tror de ansvarlige vet hvem de er....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mer liv fra $$
×
×
  • Opprett ny...