Gå til innhold

Mer liv fra $$


Harald
 Del

Anbefalte innlegg


Problemet med at folk er på SS-feltet fordi det er de billigste plassene er allerede delvis løst ved at SS ble flyttet til kortsiden. Nesten 100 % av de som i år har hatt SS-sesongkort kjøpte det i troen om at D og E ville være SS-feltet gjennom hele sesongen. At noen har valgt å kjøpe fordi det er billig er ganske naturlig når det koster 3000 å sitte på den andre halvdelen av E og 4200 på F.

 

Mange av se såkalte problemene som mange lister opp vil nok også forsvinne ganske fort om SS vokser litt til. SS er akkurat litt for få til å fylle opp hoveddelen av SS-feltet (bilder). Så fort man er mange nok til at disse plassene blir mer eksklusive vil flere av problemene nevnt forsvinne. De ivrigste vil komme tidlig nok til å sikre seg en bra bidragsplass. Folk vil stå tettere, som gjør det lettere å bidra. Ingen liker å kun høre sin egen stemme. De mindre ivrigste vil trekker ut av feltene utenfor de blå linjene, og man oppnår på mange måter det gerti ser for seg. Feltet var stapp fullt mot FCK. Stemningen var middels i forhold til antallet på felte, men likevel har vel aldri volumet vært større de få gangene flertallet bidro på for eks "beste laget er". Hadde trykket for å komme inn på Stabækfeltet vært like stort hver Stabækkamp ville man etterhvert fått til en bedre "strukturering" på feltet

enn i engangstilfellet under FCK-kampen. Mange av de ivrigste som opplevde å få dårligste plasser mot FCK ville komme tidligere neste kamp, og med tiden ville dette gått seg til på en måte som ville gjort at den ivrige klakken ville vært innenfor feltet og de mindre ivrigste ville plassert seg utenfor feltet.

 

87688075.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så ... da må 15 åringen reise 20 mil alene på hver hjemmekamp, bare for at faren hans står mellom valget å kjøpe Hovis-billett, sitte 3 timer i bilen på utsiden eller synge, mener du?....

Hmmmmm... tror vel ikke DET er rett måte å få flere supportere...

 

Poenget at "daukjøtt" er så mangt. En delt løsning på TA, kan være en god løsning....

Hvorfor kan du ikke bare kjøpe billett på hovis? Regner med at en 15 åring klarer seg to timer uten pappa 1,5 meter unna seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så ... da må 15 åringen reise 20 mil alene på hver hjemmekamp, bare for at faren hans står mellom valget å kjøpe Hovis-billett, sitte 3 timer i bilen på utsiden eller synge, mener du?....

Hmmmmm... tror vel ikke DET er rett måte å få flere supportere...

 

Poenget at "daukjøtt" er så mangt. En delt løsning på TA, kan være en god løsning....

Hvorfor kan du ikke bare kjøpe billett på hovis? Regner med at en 15 åring klarer seg to timer uten pappa 1,5 meter unna seg.

 

Så lenge han trekker seg til utsiden av feltet som han sier, så ser jeg ikke helt problemet. Daukjøttproblematikken øker eksponensielt så fort "daukjøttet" plasserer seg i midten av en feltet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så ... da må 15 åringen reise 20 mil alene på hver hjemmekamp, bare for at faren hans står mellom valget å kjøpe Hovis-billett, sitte 3 timer i bilen på utsiden eller synge, mener du?....

Hmmmmm... tror vel ikke DET er rett måte å få flere supportere...

 

Poenget at "daukjøtt" er så mangt. En delt løsning på TA, kan være en god løsning....

Hvorfor kan du ikke bare kjøpe billett på hovis? Regner med at en 15 åring klarer seg to timer uten pappa 1,5 meter unna seg.

Det var det med prisen da... "Litt" forskjell, kan man si.

20 mils kjøring annenhver helg, sesongkort for to - for at 1 gjerne vil være med i SS....

 

Poenget er som sagt at det kan være mange forskjellige grunner til det som mange kaller for "daukjøtt" står og henger i utkanten. Mener vel at jeg gir mitt bidrag, ved å sørge for at det finnes 1 SS til nede i mengden, selvom jeg "henger litt mer i utkanten"....

 

Edit: En todelt løsning på SS-feltet vil kanskje derfor være en ok måte. Etterhvert som SS vokser og fyller mer av feltet, vil problemet løse seg selv. De som ikke deltar like mye, vil automatisk bli "skviset" ut fra hovedkjernen.

Endret av Kane
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så ... da må 15 åringen reise 20 mil alene på hver hjemmekamp, bare for at faren hans står mellom valget å kjøpe Hovis-billett, sitte 3 timer i bilen på utsiden eller synge, mener du?....

Hmmmmm... tror vel ikke DET er rett måte å få flere supportere...

 

Poenget at "daukjøtt" er så mangt. En delt løsning på TA, kan være en god løsning....

Hvorfor kan du ikke bare kjøpe billett på hovis? Regner med at en 15 åring klarer seg to timer uten pappa 1,5 meter unna seg.

Det var det med prisen da... "Litt" forskjell, kan man si.

20 mils kjøring annenhver helg, sesongkort for to - for at 1 gjerne vil være med i SS....

 

Poenget er som sagt at det kan være mange forskjellige grunner til det som mange kaller for "daukjøtt" står og henger i utkanten. Mener vel at jeg gir mitt bidrag, ved å sørge for at det finnes 1 SS til nede i mengden, selvom jeg "henger litt mer i utkanten"....

 

"Litt" forskjell, men ikke så mye om du sammenligner med tilsvarende sesongkort i andre enden av hangaren. Blaa Familie koster 1800,-, $$ koster 1350,- inkl. medlemskap. Altså en forskjell på 450,- (og ikke f.eks. 1650,- sammenlignet med langsiden). Men jeg er faktisk på din side her. Det feteste for alle andre enn disse "stand and sing or else fuck off" typene hadde vært om $$ sin kortside var utsolgt. Muligens med en stående og en sittende del - samme for meg. Slik det ser ut nå er det jo ikke akkurat imponerende med en "forholdsvis" liten gjeng som står tett på et ellers svært, grått og særdeles trist felt.

 

En annen ting å huske er at de som sitter på $$ feltet har også betalt sitt medlemskap. Dvs. at de har bidratt til å finansiere busser, TIFOer og andre ting. For ikke å snakk om folk som har betalt medlemskap fordi de synes $$ er en jævlig bra greie, men som kjøper sesongkort andre steder av diverse årsaker. Og som faktisk løser enkeltbiletter på ståfeltet når de ikke har med resten av familien, selv om de kanskje har sesongkort på felt B :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En annen ting å huske er at de som sitter på $$ feltet har også betalt sitt medlemskap. Dvs. at de har bidratt til å finansiere busser, TIFOer og andre ting.

 

Men de som sitter på $$-feltet har skrevet under på at de ikke skal sitte, men stå og synge. Til gjengjeld har de fått en god rabatt på sesongkortet sitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange av se såkalte problemene som mange lister opp vil nok også forsvinne ganske fort om SS vokser litt til.

 

Det er veldig mange ting som løser seg selv etterhvert. Problemet er ikke hva som skjer når $$ har vokst, men hvordan skal vokse.

 

Uttrykket "stand and sing or else fuck off"-typene var ganske bra. Dette er de mest engasjerte her, og skal ha respekt for det. Jeg mener likevel at første prioritet hos oss må være å fylle feltet, ikke å bli flest mulig "stand and sing or else fuck off"-typer. Se det som en investering!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En annen ting å huske er at de som sitter på $ feltet har også betalt sitt medlemskap. Dvs. at de har bidratt til å finansiere busser, TIFOer og andre ting.

 

Men de som sitter på $-feltet har skrevet under på at de ikke skal sitte, men stå og synge. Til gjengjeld har de fått en god rabatt på sesongkortet sitt.

 

 

Og en annen ting er det at grunnen til at $$ får billigere sesongkort er fordi vi bidrar aktivt, vi skal være stående supportere som bidrar med sang og rop, for å skape stemning i Hangar'n.

 

Det er en forskjell på å være medlem, og å være medlem med sesongkort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En annen ting å huske er at de som sitter på $$ feltet har også betalt sitt medlemskap. Dvs. at de har bidratt til å finansiere busser, TIFOer og andre ting.

 

Men de som sitter på $$-feltet har skrevet under på at de ikke skal sitte, men stå og synge. Til gjengjeld har de fått en god rabatt på sesongkortet sitt.

 

Og det er et flott prinsipp. Ingen tvil om noe annet.

 

Men la oss si at 3 av 4 nye medlemmer blir fullstendig bitt av basillen i løpet av noen få kamper og blir med å synge og hoppe - hvor usannsynlig er det? Det er jo dritbra. Får vi 200 nye medlemmer så har vi plutselig 150 nye aktive stemmer! Så har vi også 50 nye sittende medlemmer, som av naturlige årsaker vil holde seg til utkanten av der 'action' finner sted. Likevel er de etter all sannsynlighet mer aktive enn folk på Hovis eller Blaa Familie. Og de bidrar til at $$ feltet fylles opp av blaakledde. Jeg klarer ikke å se hvorfor det er så ille....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har du skrevet under på at du skal stå og synge er det ikke noe spørsmål. Da skal man stå og synge! Folk som kjøper sessongkort hos ss fordi det er billig og ikke står og synger har ikke noe på ss sitt ståfelt å gjøre! De har selvfølgelig noe på TA å gjøre. Er mann en del av en supporterklubb som står og synger, der du også skrev under på at du skulle stå og synge før du fikk medlemskortet ditt er det ikke noe spørsmål. Da er det det du skal gjøre på ssfeltet. Hvis ikke er det mange andre steder på stadion man kan sitte og se fotball!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange av se såkalte problemene som mange lister opp vil nok også forsvinne ganske fort om SS vokser litt til.

 

Det er veldig mange ting som løser seg selv etterhvert. Problemet er ikke hva som skjer når $ har vokst, men hvordan skal vokse.

 

Uttrykket "stand and sing or else fuck off"-typene var ganske bra. Dette er de mest engasjerte her, og skal ha respekt for det. Jeg mener likevel at første prioritet hos oss må være å fylle feltet, ikke å bli flest mulig "stand and sing or else fuck off"-typer. Se det som en investering!

 

Helt enig med deg. Det er derfor jeg må mange måter har forsvart daukjøttet i denne debatten. Det vil alltid være slik at folk er forskjellige og at ikke alle bidrar like mye på et felt, men det ser ut til å være vanskelig for enkelte å akseptere. Hvis man ikke aksepterer det blir det vanskelig å vokse. Noen foretrekker til og med å bli færre enn å bli flere.

 

Så vidt jeg kan telle på høyoppløsningsbildet på wikipedia er det ca 21*43=903 seter på hovedfeltet. Målet til SS burde være å nå 1000 solgte sesongkort innen seriestart. Er det noen som har oversikt over hvor mange det var solgt foran denne sesongen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange av se såkalte problemene som mange lister opp vil nok også forsvinne ganske fort om SS vokser litt til.

 

Det er veldig mange ting som løser seg selv etterhvert. Problemet er ikke hva som skjer når $ har vokst, men hvordan skal vokse.

 

Uttrykket "stand and sing or else fuck off"-typene var ganske bra. Dette er de mest engasjerte her, og skal ha respekt for det. Jeg mener likevel at første prioritet hos oss må være å fylle feltet, ikke å bli flest mulig "stand and sing or else fuck off"-typer. Se det som en investering!

 

Helt enig med deg. Det er derfor jeg må mange måter har forsvart daukjøttet i denne debatten. Det vil alltid være slik at folk er forskjellige og at ikke alle bidrar like mye på et felt, men det ser ut til å være vanskelig for enkelte å akseptere. Hvis man ikke aksepterer det blir det vanskelig å vokse. Noen foretrekker til og med å bli færre enn å bli flere.

 

Så vidt jeg kan telle på høyoppløsningsbildet på wikipedia er det ca 21*43=903 seter på hovedfeltet. Målet til SS burde være å nå 1000 solgte sesongkort innen seriestart. Er det noen som har oversikt over hvor mange det var solgt foran denne sesongen?

 

Jeg husker ikke nøyaktig hvor mange vi solgte innen sesongstart, men vi solgte totalt 1011 sesongkort.

Endret av mharl
skriveleif
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis jeg var var en som lurte litt på om jeg skulle bli med i stabæk support i 2010 for første gang og kjøpe sesongkort, og hadde lest denne tråden, tror jeg IKKE hadde gjort det.

 

Alle har vært daukjøtt. Det tipper jeg han derre derre og Chriss også har vært. Det var jeg og, kunne ikke sanger osv. Men jeg har alltid hatt kamerater med meg som vil stå så nærme AndersC som mulig og være med. jeg tror viljen til å synge og flagge og ha det så morro som vi har det på kortsiden vår må komme av at de vil de selv. Ikke at de har skrevet under på det osv. Jeg ser desverre ikke alt dette daukjøttet dere snakker om hele tiden. Jeg står som sagt temlig nærme Anders C ofte.

Angrer nå på at jeg ikke har tittet litt rundt og sett hvor ille dette egentlig er. Det må jo tydeligvis være helt forferdelig.

Jeg ser også veldig ofte repriser av kamper, og må si det er særdeles lite "daukjøtt" man egentlig ser her. Folk står og er engasjerte. Noe jeg mener er det viktigste.

 

Jeg syntest det er rart å kunne være så bastant angående en sak som dette. Tror man må bruke litt skjønn og tenke litt lenger enn akkurat denne sesongen. Hvis vi skal kaste ut alt daukjøttet hvordan skal vi da rekruttere? Folk må få være litt "daukjøtt" for å komme inn i det blaa miljøet.

 

Den beste måten å få folk til å synge og være med på det vi gjør som SS er vel det at folk skal trives og ha det morro?

Er ihvertfall derfor jeg er med.

Og det håper jeg også at jeg syntest neste sesong!

 

-Bendel

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så vidt jeg kan telle på høyoppløsningsbildet på wikipedia er det ca 21*43=903 seter på hovedfeltet. Målet til SS burde være å nå 1000 solgte sesongkort innen seriestart. Er det noen som har oversikt over hvor mange det var solgt foran denne sesongen?

 

Jeg husker ikke nøyaktig hvor mange vi solgte innen sesongstart, men vi solgte totalt 1011 sesongkort.

 

Da må man kanskje oppjustere målet litt da i forhold til 1000 for å fylle hele feltet. Hva var tallet på Nadderud i fjor da? Hvordan går egentlig sesongkortsalget? Noen tall så langt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du glemmer vel støtte laget i hvorfor du er med i ss? Det er hvertfall en viktig grunn for meg. Har ikke vært med siden vi begynte klatringa. Men siden jeg ble med i $$ har jeg vært mange ganger på kamp alene og det med at det tar seg lang tid er BS! De fleste tekstene finner du på nett og etter et par kamper kan du bidra så og si på alle sanger. Jeg har vært ny, men ikke daukjøtt. Første kampen jeg var på med ss hadde jeg lært sangene på nettet, og de jeg ikke kunne fra før sang jeg med på for full hals etter en runde. Det ble mye feil de første kampene men jeg holdt faen ikke kjeft for det. Vil du ikke synge deg stemmeløs kan jeg se det. Men man kan bidra uten å miste stemmen. Personlig går stemmen ofte. Men ikke kom å kall meg daukkjøtt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De med sesongkort som var daukjøtt i begynnelsen av sesongen, har vært det hele sesongen og fremdeles var daukjøtt mot Glimt, hva er unnskyldningen deres? Selvfølgelig må folk lære seg ting, men det nytter ikke å skylde på at man var ny når man har hatt opptil flere kamper å lære seg det.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så vidt jeg kan telle på høyoppløsningsbildet på wikipedia er det ca 21*43=903 seter på hovedfeltet. Målet til SS burde være å nå 1000 solgte sesongkort innen seriestart. Er det noen som har oversikt over hvor mange det var solgt foran denne sesongen?

 

Jeg husker ikke nøyaktig hvor mange vi solgte innen sesongstart, men vi solgte totalt 1011 sesongkort.

 

Da må man kanskje oppjustere målet litt da i forhold til 1000 for å fylle hele feltet. Hva var tallet på Nadderud i fjor da? Hvordan går egentlig sesongkortsalget? Noen tall så langt?

 

Målet for 2010 er oppjustert, siste året på Nadderud hadde vi 800 sesongkort, foreløpig så har det ikke vært solgt så mange sesongkort for 2010. Regner med at det kommer større rush rundt juletider, og som tidligere år så er det vel verst rundt sesongstart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problem:

Det er noen som kjøper sesongkort med $$ for å få billigere billetter

 

Problem:

Det er noen som liker å stå på kamper, men først og fremst er på kamp for å se og diskutere fotball

 

Problem:

Noen er på $$-feltet for å komme nærmest mulig stemningen

 

Mulig løsning:

Dele kortsiden i to. Stabæk Support har sitt ståfelt som nå. Begrenset med plasser, slik at det fylles opp. De som kjøper sesongkort her har de samme kravene til deltakelse og synging som har vært regelfestet i år.

 

Rett ved siden av oppretter Stabæk et annet ståfelt. Dette feltet har ingen regler på deltakelse, men man må akseptere at folk rundt står, synger, hopper, holder opp skjerf og vifter med et flagg nå og da. Prisen på dette feltet settes mellom prisen til $$ og vanlige sesongkort.

 

De som evt ikke bidrar kan kastes over på andre siden, og ved gjentatte utkastelser klippes kortet. De som evt ønsker å gli inn i $$-feltet gjør dette når de føler for det. De har betalt for et dyrere sesongkort enn $$, og vil ikke gjøre dette for å spare penger.

 

For det første mener jeg at noen av "problemene" dine må man bare godta. Skal dette med tribunesangpoliti være effektiv, må man være langt mer iherdig enn jeg tror noen ønsker å være.

 

At det opplyses godt nok til sesongkortkjøpere at man skal stå og synge har jeg full tro på, det er neppe der det skorter. Men informasjon er dessverre ikke nøkkelen til alt. En del sier nok jada jada, og gir blaffen. Man vil da ha tre muligheter:

1. Sette opp prisen, så det ikke blir gnienheten som jager ekstra folk inn på ståfeltet.

2. Være skikkelig nazi mot folk (i alle aldre) som tydeligvis ikke er der for å bidra.

3. Godta at ikke alle bidrar like mye (og en del ikke en dritt), og la folk være.

 

Jeg mener at en kombinasjon av 1 og 3 er riktig vei å gå. Ikke gjør det så sinnsykt økonomisk attraktivt å stå med oss, og godta de få som velger å sitte/stå uten å synge. For hvem pokker gidder bruke halvparten av hver kamp på å gå rundt og få kjipinger som ikke har skjønt til å late som de bidrar?

 

Alt som innebærer mer kontroll enn at man oppfører seg pent (ikke kaster mynter osv.), og har de(t) riktige kortene/kortet for å komme inn blir bare ekstra mas som man ikke vil klare å følge opp tilstrekkelig uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje sesongkortet i 2011 kan koste 1800 kr, eller tilsvarende voksen blaa familie, så kan heller folk veksle inn det overskytende i forhold til årets pris i 1 eller 2 gratis lange borteturer. Da blir vi flere på langtur, og ingen taper noe penger på det. De som kun er ute etter billigere kort kan dermed like gjerne kjøpe på motsatt kortside.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har tidligere vært veldig kritisk til såkalt "daukjøtt".

 

I år føler jeg derimot at vi har hatt en relativt bra utvikling mtp både antall stående på kamp, og antall faktisk syngende, selv om det også her har vært noen svingninger.

 

Bendel kom med mange gode innspill i sitt innlegg. Det viktigste for å få folk til å bidra er at de syns det er gøy å stå på feltet. Ønsket om å bidra må komme fra en selv, ikke påtvinges fra andre. Således har både undertegnede og andre i SS en vei å gå i forhold til å heller motivere folk til å synge snarere enn å kjefte dem opp, selv om kjeft til tider trengs det også.

 

Vi har nå hatt en sesong i hallen, og lært den å kjenne. Vi vet bedre hva som funker og hva som ikke funker. Vinteren bør brukes til å komme opp med nye og gode sanger, i tillegg til ideer rundt organiseringen av feltet.

 

Neste år kunne jeg tenke meg en mye kraftigere megafon, slik at flere hører hvilke sanger som startes. Samtidig må jeg nok en gang trekke frem trommedebatten. Evighetssanger vil kunne holdes mye lenger dersom vi får oss tromme, og man kan da holde et jevnt bra trøkk gjennom hele kampen. Jeg tror helt ærlig at dette kan hjelpe på å få flere passive medlemmer med på sangene. At trommer så langt har vært forbeholdt bønder får så være. Det er en kamel jeg gjerne kan svelge på høykant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bærum var opprinnelig en jordbrukskommune, så en tromme er kanskje på sin plass.

Var ikke mange som kritiserte Karanba for deres bruk av tromme. Når den brukes riktig er det faktisk sinnssykt fett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når den brukes riktig er det faktisk sinnssykt fett.

Vil heller si at når den brukes riktig og med måte, er det sinnsykt fett. Hamrer du sambarytmer 45 min x 2 blir det dog litt i overkant av hva som kan betraktes som fett...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var ikke mange som kritiserte Karanba for deres bruk av tromme.

 

Så er det da heller ikke mange i Stabæk Support (les: ingen) som er like gode på tromme heller da.

 

Anders C spilte vel tromme i korpset. Men jeg vet ikke om han klarer både trommis og megafon. Han kan evt beatboxe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mer liv fra $$
×
×
  • Opprett ny...