Gå til innhold

TL 2007


Øystein
 Del

Anbefalte innlegg


Vi Menn Fotball er ute, og vi er tippet på en 5.plass. Bombe...

 

Tipset;

1. RævBK

2. LSK''''

 

3. Brann

4. VIF

5. Stabæk

6. Viking

7. Start

8. Lyn

9. Odd

10. Godset

11. TIL

12. FFK

13. Sandefjord

14. AaFK[/quo

 

 

 

Mitt tips.

1. Rbk

2. Viking

3. Lsk

4 Brann

5. Vif

6. Lyn

7. Stabæk

8. Start

9. Tromsø

10.Godset

11.Sandefjord

12.Aalesund

13.Odd

14.Ffk :lol:

Merkelig!! DU har tydligvis ikke troa du.. Skremmende...-

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


7. Plass.......

herregud for noen skrøpelige ambisjoner.

ikke rart det har blitt tyst om nye kjøp.

Synes det er imponerende feigt når vi har så spennende navn som vi faktisk har i troppen vår.

Nå er ikke 7-plassen i seg selv målet, men å bli blandt de 7 beste, det er en vesensforskjell der...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7. Plass.......

herregud for noen skrøpelige ambisjoner.

ikke rart det har blitt tyst om nye kjøp.

Synes det er imponerende feigt når vi har så spennende navn som vi faktisk har i troppen vår.

Nå er ikke 7-plassen i seg selv målet, men å bli blandt de 7 beste, det er en vesensforskjell der...

 

Stabæk kan bli alt fra 5 plass og nedover, og derfor tipper jeg 7 plass på Stabæk og tror det er relistisk tips, men håper selvfølgelig at jeg tar feil. Alle med blaat hjerte ønsker vel at Stabæk blir bedre enn i fjor. ;);)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi Menn Fotball er ute, og vi er tippet på en 5.plass. Bombe...

 

Tipset;

1. RævBK

2. LSK

3. Brann

4. VIF

5. Stabæk

6. Viking

7. Start

8. Lyn

9. Odd

10. Godset

11. TIL

12. FFK

13. Sandefjord

14. AaFK

 

Imponerende at et magasin som vil late som at de har en seriøs tilnærming til dette velger å lansere noe sånt mer enn 3 uker før sesongstart, og før overgangsvinduet er stengt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 21. Mar 2007, 09:35) 100078[/snapback]
Vi Menn Fotball er ute, og vi er tippet på en 5.plass. Bombe...

 

Tipset;

1. RævBK

2. LSK

3. Brann

4. VIF

5. Stabæk

6. Viking

7. Start

8. Lyn

9. Odd

10. Godset

11. TIL

12. FFK

13. Sandefjord

14. AaFK

 

Imponerende at et magasin som vil late som at de har en seriøs tilnærming til dette velger å lansere noe sånt mer enn 3 uker før sesongstart, og før overgangsvinduet er stengt...

Tar man også hensyn til produksjonstid blir det helt patetisk :unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 21. Mar 2007, 09:35) 100078[/snapback]
Imponerende at et magasin som vil late som at de har en seriøs tilnærming til dette velger å lansere noe sånt mer enn 3 uker før sesongstart, og før overgangsvinduet er stengt...

Nja, dette er iallefall ikke noe nytt. Alle magasinene som har kommet de siste årene har vært nødt å sende det til trykk "for tidlig". Og når påsken kommer imellom blir det enda vanskeligere.

Dessuten er egentlig tabelltipsene før sesongen håpløse uansett. De aller fleste lagene gjør så mye med laget om sommeren at forutsetningene for tipsene ikke lenger er tilstede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I høst ville jeg sagt umulig at Stabæk kan ende på en kvalik-plass.

Men etter vinterens treningskamper, beslutningen på å senke målet for sesongen til topp 7, andre lags spillerkjøp og vår mangel på kjøp,

tror jeg dessverre det heller mer i den retningen enn i noen medaljekamp..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I høst ville jeg sagt umulig at Stabæk kan ende på en kvalik-plass.

Men etter vinterens treningskamper, beslutningen på å senke målet for sesongen til topp 7, andre lags spillerkjøp og vår mangel på kjøp,

tror jeg dessverre det heller mer i den retningen enn i noen medaljekamp..

 

Uenig. Jeg er positiv i forhold til stallen. Utfordringen er samspillet. Får man det på plass mener jeg at vi har en meget habil stall med nøkkelspillere i alle ledd.

 

Her blir det medalje. Halmstad kommer til å få kjørt seg på lørdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I høst ville jeg sagt umulig at Stabæk kan ende på en kvalik-plass.

Men etter vinterens treningskamper, beslutningen på å senke målet for sesongen til topp 7, andre lags spillerkjøp og vår mangel på kjøp,

tror jeg dessverre det heller mer i den retningen enn i noen medaljekamp..

 

Uenig. Jeg er positiv i forhold til stallen. Utfordringen er samspillet. Får man det på plass mener jeg at vi har en meget habil stall med nøkkelspillere i alle ledd.

 

Her blir det medalje. Halmstad kommer til å få kjørt seg på lørdag.

Med tanke på at vi har én ny i start 11ern burde vel samspillet sitte snart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I høst ville jeg sagt umulig at Stabæk kan ende på en kvalik-plass.

Men etter vinterens treningskamper, beslutningen på å senke målet for sesongen til topp 7, andre lags spillerkjøp og vår mangel på kjøp,

tror jeg dessverre det heller mer i den retningen enn i noen medaljekamp..

 

Helt enig! Stallen er nå så dårlig at vi risikerer å rykke rett ned til 3. divisjon. Vi har lave ambisjoner, dårlige spillere og har tapt hver treningskamp i vinter. Treneren vår er dessuten en novise som aldri har trent noe lag til bra plasseringer og vi har en sportslig ledelse som gang på gang har bevist at de handler feil og gjør gale prioriteringer. Sett i lys av vår ekstremt gode økonomi er det ikke annet enn en katastrofe at vi ikke har køpt inn minst 3 landslagsspillere samt noe stallfyll.

 

Jeg advarer om noe ironi i innlegget

Endret av Anders C
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmm,

 

Interessant... Selv om jeg ikke akkurat har tatoert optimist i panna så er dette likevel et litt overraskende tips fra norsk tipping... Lurer på hvilket resonement som ligger bak.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


dersom jeg ikke husker helt feil er vel Sandefjord og Odd de eneste lagene med mindre budsjett enn oss. Men så enkel kan vel ikke analysen deres være. For å presisere mitt forrige innlegg: tror ikke vi ender på kvalik, men er redd vi kommer til å tilbringe mer tid på nedre halvdel av tabellen enn øvre..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmm,

 

Interessant... Selv om jeg ikke akkurat har tatoert optimist i panna så er dette likevel et litt overraskende tips fra norsk tipping... Lurer på hvilket resonement som ligger bak.

 

@ringo

 

det er ikke noe tips fra dem... for øyeblikket ligger oddsen på 30 ca.... det er en flytende odds etter hvem som stemmer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmm,

 

Interessant... Selv om jeg ikke akkurat har tatoert optimist i panna så er dette likevel et litt overraskende tips fra norsk tipping... Lurer på hvilket resonement som ligger bak.

 

@ringo

 

det er ikke noe tips fra dem... for øyeblikket ligger oddsen på 30 ca.... det er en flytende odds etter hvem som stemmer.

 

Aha...

 

Ja, ja, sånn er det når man er prinsippmotstander av all slags pengespill :)

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor er alle så pessimistiske?

Syns det er greit at ikke Stabæk handler inn så mange utlendinger. Hadde dere vært mer fornøyd om Stabæk brukte 2 millioner kr på en ukjent utlending som dere antok var god?

Jeg syns det er mye bedre å la unggutta få mer spilletid, slik at de kanskje utvikler seg til å bli mye bedre enn en dyr middelmodig utenlandsk spiller for oss.

Og hvorfor skulle Stabæk havne så langt ned på tabellen?

Spillet vårt er ikke så dårlig, og når dere ser på lag som rykker ned, så oppdager man at det er ikke uflaks som skylder det, kun dårlig spill.

Og jeg mener Stabæk leverer godt nok spill for å ikke tenke på nedrykk

Endret av Danny
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Norsk tipping spår Stabæk på kvalifisering!

 

Tullinger!

 

Edit: Norsk Tipping altså.

 

Sier flytende odds deg noe?

 

Jeg kan forklare. Tenk deg et løp med to hester. 10 spillere setter penger på hest nr 1, mens ingen spiller på hest nr 2. Da vil oddsen på hest nr 1 bli 1.0.

At stabæk har 3 høyest odds betyr bare at stabæk er det laget som 3 færrest har spilt på som serievinner. Har altså ikke noe med hva norsk tipping tror.

Endret av jokke
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I høst ville jeg sagt umulig at Stabæk kan ende på en kvalik-plass.

Men etter vinterens treningskamper, beslutningen på å senke målet for sesongen til topp 7, andre lags spillerkjøp og vår mangel på kjøp,

tror jeg dessverre det heller mer i den retningen enn i noen medaljekamp..

 

Selvom samspillet ikke har vært på topp i år for å si det mildt, så synes jeg det er veldig pessimistisk å tro på noe dårligere enn syvende plass. Vi har en sterk stall, og når det gjelder slår vi til. Vi har noen vanskelige kamper i starten, men det er kjempe forskjell på treningskamper og tippeliga (selvom alle vinner mot alle i vårsesongen).

Men selvom jeg er en optimist, kan jeg dessverre ikke se en medalje på oss i år... :unsure:

 

Odds er jo ikke akkurat legit tipping når man tenker på plassering heller...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Får hive inn ett tips på tampen, jeg også da:

 

1 Rosenborg

2 Brann

3 Lillestrøm

4 Stabæk

5 Viking

6 Vif

7 Strømsgodset

8 Lyn

9 Odd

10 Tromsø

11 Start

12 Aalesunds FK

13 Fredrikstad

14 Sandefjord

 

I god gammel pessemistisk ånd har jeg endret litt på tipset mitt fra julequiz´n, til mitt offesielle tabelltips for sesongen 2007. Selvfølgelig uten like velbegrunnede argumenter som på stabaek.no

 

1 Rosenborg

2 Brann

3 Viking

4 Lillestrøm

5 Vif

6 Stabæk

7 Strømsgodset

8 Lyn

9 Tromsø

10 Start

11 Aalesunds FK

12 Fredrikstad

13 Odd

14 Sandefjord

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her kommer mine tips for tippeligaen 2007. Her har jeg prøvd å holde meg nøytral, og er selvfølgelig langt unna hvordan jeg håper det går. En kort oppsumering av klubbenes sterke og svake sider, men går ikke i dybde.

 

 

1 Rosenborg

2 Vålerenga

3 Lillestrøm

4 Viking

5 Brann

6 Stabæk

7 Start

8 Tromsø

9 Lyn

10 Sandefjord

11 Strømsgodset

12 Odd Grenland

13 Fredrikstad

14 Aalesund

 

 

Nr 1 Rosenborg

+ Norges sterkeste stall. Tørum viste gode takter i fjor. Masse erfaring i alle ledd. God økonomi.

Norges beste spiller i Sappara. Spennende talenter.

- Tørum uerfaren som hovedtrener. Veldig svake i Royal League. Vil afrikanerne lykkes?

 

Nr 2 Vålerenga

+ Sterk stall. Spennende unggutter. Dyktig keeper. Godt med erfaring.

- Vil ungguttene ta de nødvendige skrittene? Vil Sørensen fortsette å levere?

Har Myhre klart å lage en offensiv plan? Hvem skal score målene hvis Sørensen ikke leverer?

 

Nr 3 Lillestrøm

+ Sterk stall. Mye kvalitet i første ellveren. Fin blanding av talenter og rutine. God trener i medgang.

- Ny spillestil. Mange personligheter, vil de fungere sammen? Vil Occean levere?

 

Nr 4 Viking

+ Mange dyktige spillere. God keeper som alene kan redde mange poeng. Dyktig trener.

- Har de klart å riste av seg fjorårets skuffelse?

 

Nr 5 Brann

+ Norges nest sterkeste stall? Kanskje norges bredeste og beste midtbane. God keeper.

- Har de klart å riste av seg fjorårets skuffelse? Noen må sitte på benken, blir det bråk?

Sæternes skadeutsatt. Helstad leverer ikke like ofte som før. Hvor lenge sitter Mjelde?

 

Nr 6 Stabæk

+ Sterk første ellver. Norges beste spisspar. Norges beste serv i Stenersen? God keeper.

En av tippeligaens beste midtstoppere i Olsen. Dyktig trener.

- Ustabile. Alanzinho og Tchoyi kan forsvinne helt i kamper. Svak venstre side defensivt.

Vil ungguttene Holmvik og Hauger levere? Dårlig økonomi, kan bli vanskelig å hente erstattere

ved langtidsskader. Tynn stall. Mistet mye rutine.

 

Nr 7 Start

+ Spennende stall. Gode offensive spillere. Ny stadion. Spennende brasilianer i Ygor.

- Mistet Hæstad og Johnsen. Tynn stall. Mangler en utpreget målscorer. Dårlig keeper.

 

Nr 8 Tromsø

+ Gode spisser. Mye erfaring. Fin form i vinter. Strand i form er en klassespiller. God keeper.

- Tynn stall. Vanskelig å hente nye spillere. Må ta til takke med vrakgods fra andre lag.

 

 

Nr 9 Lyn

+ Tippeligaens beste spiss i Edu? God trener. Mange talenter.

Almeyda en klasse for seg selv i tippeligaen hvis han nærmer seg gammel klasse.

- Hvem skal score når(hvis) Edu forsvinner? Fortsetter talentene utviklingen? Vil Alemeyda og Flores

påvirke klubben positivt eller negativt?

 

Nr 10 Sandefjord

+ Sterk sentral linje i Kjølner, Knarvik og Tegstrøm. Noen unge spennende spillere.

- Tynt besatt utenom sentral linjen. Sårbare for skader. Dårlig økonomi.

 

Nr 11 Strømsgodset

+ Mye erfaring. Noen spennende spillere. Espen Johnsen god på sitt beste.

- Mange usikre kort. Vil gamlingene levere? Ohr en garantist for at man skal kjempe mot nedrykk.

Ingen utpregete målscorere. Tynn stall.

 

Nr 12 Odd Grenland

+ Gode spillere i Jarstein, Ruud, Svindal Larsen og Nilsson

- To hovedtrenere. Tynn stall. Dårlige spisser. Bråk mellom ledelsen og Svindal Larsen.

Hvor lenge blir Svindal Larsen og Nilsson i klubben? Dårlig økonomi. Dårlige spisser.

 

Nr 13 Fredrikstad

+ God keeper. Bjarkøy er god. Kvisvik strålende på sine beste dager. Et av norges største

talenter i Elyounoussi.

- Tynn stall. Ingen utpregete målscorere. Dårlige spisser. Morgan Andersen klarer å ødelegge det

meste. To Ivorikanske spillere er eid av Charlton. En ny Mikel-sak på vei?

 

Nr 14 Aalesund

+ Fin stadion. God økonomi. God keeper.

- Svak stall. Mye vrakgods fra andre klubber. Mistet sin eneste målscorer i Dedè.

Vil selvtilliten slite pga tidligere resultater i tippeligaen? Vanskelig å skaffe nye spillere til klubben

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror:

 

1. Rosenborg.

Etter en turbulent sesong hvor Tørum tilslutt må ta sin hatt å gå (frivillig, selvfølgelig) reddes sesongen mot slutten.  Selv om trøndernes forsøk på å sikre seg Janne Jønsson fra Stabæk mislykkes.  Gamlegutta går i åpent opprør mot ledelsen; de mener Rosenborg skal ha nordmenn på laget (de har gitt opp kravet om trøndere).

 

2. Stabæk

Eliteseriens mest stabile lag gjør sitt beste noensinne i serien.  Etter lenge å ha vært med i kampen om gull.

 

3. Brann

Brann stempler inn til tredjeplass etter en jevn sesong.  For andre år på rad går bergenserne i folketoget med hodet hevet.  Stor skuffelse i Bergen over at Martin Andresen ikke signerer ny kontrakt.  Og går som Bosman til .....

 

4. Lillestrøm

En turbulent sesong hvor klubbeieren til slutt må akseptere at Tom Nordlie var en idiotisk ide.  Men ikke før de hadde sparket Fjørtoft.  Som blir ekspertkommentator på tv.  Redder seg med en god høstsesong.

 

5. vålerenga

Også enga får en turbulent sesong med relativt tidlig trenerskifte.  Også de berger seg til en hederlig innsats gjennom en god høstsesong. (PS - jeg ønsker vålerenga på nedrykksplass, men tror det ikke)

 

6. Strømsgodset

Nykommerne gjør det rimelig bra, til tross for at klubbens superpensjonist ikke klarer så mange kamper.  Spekulasjoner mot slutten av sesongen om at Tore Andre Flo - som fremdeles sliter med skader han har pådratt seg i sovende tilstand - kommer til Drammen.

 

7. Lyn (FC Lyn Oslo)

Henning Berg fortsetter å imponere media med sine begeistrede utspill over den norske dommerstanden.  Etter en god forsesong sliter Lyn kraftig på sommeren og høsten, blant annet fordi flere spillere rett og slett forsvinner, flere av dem uten at noen skjønner hvor de er blitt av.

 

8. Sandefjord

Tor Thodesen fortsetter å få til utrolig mye, og pressen maser om at han er Norges beste trener.  Det de egentlig mener er at han er den beste norske treneren.

 

9. Viking 

er årets skuffelse også i år, selv om de aldri er veldig involvert i nedrykksstriden.  Uwe Rössler sitter trygt, men antyder at han er

litt skuffet over at Stabæk Support ikke har mobbet ham siden han flyttet til Stavanger.

 

10. Tromsø

Norges nordligste eliteserielag klarer seg greit, til tross for at de for andre sesong på rad ikke vet som er lagets trener.

 

11. Odd Grenland

Oddrane berger tippeligaplassen nok en gang, til tross for en begredelig høstsesong.  De ser seg om en ny trener fra august; alle gode ting er tre, mener styret, som ikke har noen planer om å sparke de to som allerede er der.

 

12. Aalesund

De orange laget sikrer seg kvalifiseringsplassen på rein skjær entusiasme.  Fra publikum.  Alle andre er enige om at de er heldige som ikke rykket rykket direkte ned.  At de i tillegg sikrer seg ny eliteseriekontrakt etter å slått treeren i 1. divisjon - Molde - får byen til å gå av hengslene.

 

13. Start

Bjørnebyes disipler får det bare ikke til.  Til tross for at byen stiller seg bak laget blir det bare ikke bra nok.  Og i siste serierunde annonserer Bjørnebye at han går tilbake til landslaget.  Etter at Start blir slått av Aalesund på målforskjellen.

 

14. Fredrikstad

Dette er sesongen hvor alt går galt i plankebyen.  Den nye stadion har ikke den samme atmosfære som den gamle.  Kritikere hevder at Fredrikstad - i likhet med Start - spiller bedre fotball på potetåkre enn det dekket som er på de nye banene.  Den svnekse treneren - som ingen kan navnet på - må gå før Sankthans ettersom Fredrikstad fremdeles ikke har vunnet en eliteseriekamp på hjemmebane.  1. juli vinner Fredrikstad sin første kamp (mot Odd) på den nye stadion under ledelse av spillende trener Raymond Kvisvik. Morgan Andersen blir forøvrig solgt til Moss (det er Fredrikstad som betaler) etter at det viser seg at afrikanerne han har kjøpt egentlig tilhører Torshavn, Færøyene.

 

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


he, he, bra skrevet Albert!

 

Mitt tips er desverre ikke like optimistisk for vår del:

1 Rosenborg

2 Brann

3 Lillestrøm

4 Vif

5 Stabæk

6 Viking

7 Lyn

8 Strømsgodset

9 Odd

10 Sandefjord

11 Tromsø

12 Start

13 Aalesunds FK

14 Fredrikstad

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bergens Tidene spår idag Stabæk på 8 plass.

 

De skriver følgende:

 

"Angrepet er Stabæks styrke

 

Internt murres det i bekymring over dårlig utteliing på overgangsmarkedet. Akkurat som i fjor. Da ble Stabæk blant de store overraskelseslagene i eliteserien. Bæringene hang lenge godt med i medaljekampen, men endte til slutt på femteplass.

 

Superduoen

Daniel Nannskog og Veigar Pall Gunnarson forsvarsspillerne til vannvidd i 2006. Fortsetter spissduoen målfesten, snuser Stabæk på medalje. "

 

I tillegg har de 5 punkter som omhandler laget og de har "regnet ut" sannsynlig Stabæk seier i de ti første kampene. Det kan tyde på en mager sesong..

 

Hjemmelag : Bortelag : % Stabæk seier : % Uavgjort : % Motstander : BT tips (S = Stabæk seier, T = tap, U = uavgjort)

Stabæk : Brann : 36 : 38 : 26 : U

VIF : Stabæk : 28 : 30 : 41 : T

Stabæk : RBK : 30 : 40 : 30 : U

Start : Stabæk : 29 : 27 : 43 : T

Stabæk : SF : 36 : 44 : 20 : U

FFK : Stabæk : 35 : 26 : 39 : T

Stabæk : Odd : 34 : 43 : 23 : U

LSK : Stabæk : 32 : 31 : 37 : T

Stabæk : Lyn : 32 : 43 : 23 : U

Aafk - Stabæk : 26 : 45 : 28 : U

 

Med andre ord : BT gir oss 6 poeng på 10 kamper.. hvorledes det til slutt skal holde til 8 plass er et godt spørsmål..

 

Forøvrig er nedre del av tabellen slik:

9. Tromsø

10. Godset

11. Odd

12. Aalesund

13. Fredrikstad

14. Sandefjord

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

TL 2007
×
×
  • Opprett ny...