Gå til innhold

Europa-cup


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 604
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


For en måte å si det på, ja han redda et mål men han satt vel oftere på stumpen når Franskmenna lekte?

Setter igang et poeng system:

Jon 3

Mm 2

Mike 2

Keller 3

Bh 1

Annan 2

Pontus 1

Anderson1

Alan 1

Nan 1

veigard 1

 

Værre er det ikke!

 

De selger halvflasker på Polet. Anbefales.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


MMS banens beste. Helt sjef i forsvaret. Synd han ikke putter på den store sjansen.

 

Resten av laget er vel noget under pari

Synes ikke Jon var under pari..

 

For en måte å si det på, ja han redda et mål men han satt vel oftere på stumpen når Franskmenna lekte?

Setter igang et poeng system:

Jon 3

Mm 2

Mike 2

Keller 3

Bh 1

Annan 2

Pontus 1

Anderson1

Alan 1

Nan 1

veigard 1

 

Værre er det ikke!

Skjønner ikke åssen du kan gi Pontus 1!!? Han er vel den spilleren som viser at han har internasjonal erfaring utpå der..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


MMS banens beste. Helt sjef i forsvaret. Synd han ikke putter på den store sjansen.

 

Resten av laget er vel noget under pari

Synes ikke Jon var under pari..

 

For en måte å si det på, ja han redda et mål men han satt vel oftere på stumpen når Franskmenna lekte?

Setter igang et poeng system:

Jon 4

Mm 5

Mike -

Keller 4

Bh 0,5

Annan 3/4

Pontus 4

Anderson 2

Alan 3

Nanne 3

Veigar 4

 

Værre er det ikke!

 

Quote:Jodda, det er litt verre!..

Endret av nr.25
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For en måte å si det på, ja han redda et mål men han satt vel oftere på stumpen når Franskmenna lekte?

Setter igang et poeng system:

Jon 3

Mm 2

Mike 2

Keller 3

Bh 1

Annan 2

Pontus 1

Anderson1

Alan 1

Nan 1

veigard 1

 

Værre er det ikke!

 

De selger halvflasker på Polet. Anbefales.

 

Drikker aldri sprit til din innformasjon!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dagens mann: Jon Knudsen. synes han gjorde en kjempekamp.

Han gjorde vel strengt tatt en relativt stor blemme på straffensparket, selv om han reddet i første omgang. Straffen var så elendig at det var umulig ikke å redde den dersom man satset til riktig side. Det gjorde Jon, og det er bra, men han burde enten holdt den eller i det minste bokset den rett til siden, iallfall ikke slippe den rett ut igjen. Skuddet var såpass svakt og dårlig plassert at en retur i farlig område er en keepertabbe.

Å kalle det en blemme er vel litt drøyt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som ser noe mer positivt?

 

Etter hva jeg har skjønt, er det ikke så store pengepremier i den turneringen... Hadde vi glått glipp av CL, DA hadde jeg vært skuffa.

 

 

Det positive med denne kampen er vel at gutta har fått kjenne på nivået i Frankeriket.

Får bare håre at Lsk får kjenn vår vrede på mandag!

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dagens mann: Jon Knudsen. synes han gjorde en kjempekamp.

Han gjorde vel strengt tatt en relativt stor blemme på straffensparket, selv om han reddet i første omgang. Straffen var så elendig at det var umulig ikke å redde den dersom man satset til riktig side. Det gjorde Jon, og det er bra, men han burde enten holdt den eller i det minste bokset den rett til siden, iallfall ikke slippe den rett ut igjen. Skuddet var såpass svakt og dårlig plassert at en retur i farlig område er en keepertabbe.

Å kalle det en blemme er vel litt drøyt.

 

Det er ikke en blemme, en dårlig straffe ja men å holde den fast er ikke lett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å kalle det en blemme er vel litt drøyt.

Nei, jeg synes ikke det. Det er ene og alene det at Jon slipper ballen rett ut igjen som gjør at Leroy får muligheten til å score etter å ha tatt et straffesparket som var så løst og dårlig plassert at en slik retur med enkelhet kunne vært unngått. Når det er et valg eller en feil en målvakt gjør som fører til scoring, er det keepertabbe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pontus spillte ingen god kamp. Han er ALTFOR nonchalant og driter seg ut ved et par anledninger. Dessuten er det vel han som skaper straffe. Ser ut til at han overvurderer egne og andres evner altfor ofte og bør snarest jekkes ned noen hakk av Janne.

 

Møkkakamp

Møkkadommer

Møkkaskade

 

Nå skal vi f#$%#$ ræv$"#%$#" lsk som hevn...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skuffende! Mener ærlig talt at dette Rennes-laget burde vi kunne slått ut. Det var absolutt ikke noe storlag vi møtte. Synes hele laget virket veldig preget av omstendighetene og ikke var til å kjenne igjen. Vi får kanskje sette det på kontoen for manglende internasjonal erfaring og håpe at vi leverer mer respektable prestasjoner i Europa i fremtiden. Forsåvidt ingen skam å tape for et fransk toppserielag, men måten det skjer på synes jeg er, om ikke pinlig, så i hvert fall fryktelig skuffende. Tør påstå ganske skråsikkert at f.eks. Rosenborg ikke ville hatt store problemer med å slå ut det laget der. Skuffa!

 

 

tror som du säger att rutinen fattades. man måste va mer cynisk i europa.

tyckte också att dom visade renne för stor respekt fram till att renne gjorde 1-0.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er skikkelig frustrert over presisjonen pA bakromsballene. Mot et lag som stAr sA h0yt mA det gA an A utnytte bakrommet, men da kan ikke naer sagt samtlige baller komme pA hodet til Petter Hansson eller utover sidelinjen. Dommer var konsekvent dArlig, men ikke konsekvent mot stabaek. Offsidegrenselusking er bingosport, det er fysisk umulig for en linjedommer A ha stAlkontroll pA bAde offsidelinja samt mannen med ball. Man kan 0nske seg videod0mming eller sA fAr man bare akseptere dette som en kalkulert risiko. Denne ene situasjonen irriterer meg mindre enn de 9 andre vi ikke hadde...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ikke en blemme, en dårlig straffe ja men å holde den fast er ikke lett.

Det er vel heller svakt av utespillerene som ikke går etter returen...

 

 

 

Å "redde" et skudd, for så å la den trille rett ut i feltet er ikke bra. Men det er selvsagt vanskelig å vinkle returer på straffer. (Eller å holde dem i fast grep.)

 

Jon er imidlertid vurdert (av Hareide) som en av Norges beste keepere. Så vurderingslisten bør vaere høy.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var synd å få den feilaktige offsideavgjørelsen, men å påstå at dommeren kostet oss kampen, er lettere patetisk. Vi tapte mot et hissigere og bedre lag i dag. Hva som hadde skjedd hvis vi hadde spilt på vår store styrke, det offensive spillet, er et spørsmål som for evig vil bli ubesvart, men jeg tror denne kampen ville fått noenlunde samme utfall ni av ti ganger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi fikk jo nesten ikke låne ballen i perioder og når vi fikk den ble den klarrert med engang, dette bedret seg litt utover i 2 omg men....... Faen vi ble for små! Og den Suka Bleetha av en dommer var dårlig begge veier. Kom til slutt til en konk. at han rett og slett likte lyden av fløyten mer enn en fotballkamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rennes var mye bedre enn oss i går, men det er selvfølgelig irriterende at vi lar dem bli så gode. Og som Janne sa, hadde det blitt 2-0 på nadderud hadde vi nok vært videre. Offsideavgjørelsen mot slutten var håpløs og dritirriterende, men vi var heldige som beholdt Pontus på banen hele kampen.

At vi måtte møte Rennes, mens Viking, som kom bak oss på tabellen i fjor, møter finske Honka (..), er også irriterende.

Alt er dritt nå, men vi tar det ut på Lillestrøm, vinner serie og cup, og spiller mesterligagruppespill på Telenor arena i 2009!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å kalle det en blemme er vel litt drøyt.

Nei, jeg synes ikke det. Det er ene og alene det at Jon slipper ballen rett ut igjen som gjør at Leroy får muligheten til å score etter å ha tatt et straffesparket som var så løst og dårlig plassert at en slik retur med enkelhet kunne vært unngått. Når det er et valg eller en feil en målvakt gjør som fører til scoring, er det keepertabbe.

You gotta be kidding?

Ingen keeper forventer en ræva straffe. Det er bonus å redde et skudd som kommer fra 11 meter. Det å holde den fast eller å tenke "hmm, skal jeg nå forsøke å styre den til høyre eller venstre, kommer kanskje en forsvarer å hjelper meg, jeg får tenke litt på det...", det skjer nesten ikke. Jon redda. Dessverre gikk returen i beina på dassen. Lite å gjøre med det.

 

Fortjent tap, men som alle sier; den offsideavblåsningen hvor BÅDE Daniel og Veigar ville vært gjennom var sur. Der hadde vi garantert scoret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes laget var overraskende langt unna avansement i går. Men det viktigste er erfaringen laget har dratt med seg videre. Når de skal spille på bortebane ute i Europa neste gang, vil det forhåpentligvis gå litt bedre. Ting gikk ikke på skinner for Brann i UEFA-cupen i fjor, men de dro med seg erfaringen videre. På onsdag synes jeg de spilte bra mot et antatt bedre hjemmelag enn Rennes. Får vi jevnlig matching i europacuper, kommer dette Stabæk-laget til å reise seg skikkelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes vi var dårlige i 60 minutter. Rennes løp mer, var raskere og mer ballsikre enn oss, og de få gangene vi fikk ballen var 80 meter til målet. De siste 30 var ok, men alt i alt er det ikke noe å si på at Rennes vant. Det virker som vi ble for veike fysisk, både Alan, Veigar, Annan, Johan og Bjørnar ble regelrett skubbet bort av sterkere motspillere. Alt i alt litt skuffende, men vi får en ny mulighet neste år.

 

Edit: Jon var stor, skjønner ikke at Jarstein vurderes som bedre.

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider


You gotta be kidding?

Ingen keeper forventer en ræva straffe. Det er bonus å redde et skudd som kommer fra 11 meter. Det å holde den fast eller å tenke "hmm, skal jeg nå forsøke å styre den til høyre eller venstre, kommer kanskje en forsvarer å hjelper meg, jeg får tenke litt på det...", det skjer nesten ikke. Jon redda. Dessverre gikk returen i beina på dassen. Lite å gjøre med det.

Det er vel ingen som har påstått eller tror at fotballspillere har en lang monolog med seg selv for hver involvering. Det meste en spiller gjør ute på banen er ting som sitter i ryggmargen, ikke noe de vurderer nøye frem og tilbake før de fatter en beslutning. At en keeper ikke skal slippe returer rett ut i feltet foran seg er en av de klareste reglene de forholder seg til, og skal være innarbeidet refleks. Første pri er å holde og dersom det ikke går styrer man ballen vekk fra farlig område. Når en keeper slipper en retur rett ut mot femmeteren, er det en feil.

 

Feil er ikke nødvendigvis tabber, det avhenger av hvor vanskelig situasjonen er. Straffesparket var så elendig tatt at da Jon i utgangspunktet satset til riktig side, som var enten flaks eller en god prestasjon, var ikke skuddet en større utfordring enn at han med letthet burde klart å enten holde den fast eller få slått den ut til siden. Jeg mener det var en stor blemme å slippe den rett ut og skjønner ærlig talt ikke at det er noe å krangle på. Uansett var det bare ment som en liten bemerkning til en som mente at Jon sto kanonbra og feilfritt.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


You gotta be kidding?

Ingen keeper forventer en ræva straffe. Det er bonus å redde et skudd som kommer fra 11 meter. Det å holde den fast eller å tenke "hmm, skal jeg nå forsøke å styre den til høyre eller venstre, kommer kanskje en forsvarer å hjelper meg, jeg får tenke litt på det...", det skjer nesten ikke. Jon redda. Dessverre gikk returen i beina på dassen. Lite å gjøre med det.

Det er vel ingen som har påstått eller tror at fotballspillere har en lang monolog med seg selv for hver involvering. Det meste en spiller gjør ute på banen er ting som sitter i ryggmargen, ikke noe de vurderer nøye frem og tilbake før de fatter en beslutning. At en keeper ikke skal slippe returer rett ut i feltet foran seg er en av de klareste reglene de forholder seg til, og skal være innarbeidet refleks. Første pri er å holde og dersom det ikke går styrer man ballen vekk fra farlig område. Når en keeper slipper en retur rett ut mot femmeteren, er det en feil.

 

Feil er ikke nødvendigvis tabber, det avhenger av hvor vanskelig situasjonen er. Straffesparket var så elendig tatt at da Jon i utgangspunktet satset til riktig side, som var enten flaks eller en god prestasjon, var ikke skuddet en større utfordring enn at han med letthet burde klart å enten holde den fast eller få slått den ut til siden. Jeg mener det var en stor blemme å slippe den rett ut og skjønner ærlig talt ikke at det er noe å krangle på. Uansett var det bare ment som en liten bemerkning til en som mente at Jon sto kanonbra og feilfritt.

 

Dette støtter jeg IKKE. Det å klandre en keeper for å slippe inn en straffe, nesten uansett skuddkvalitet, høres for meg veldig merkelig ut! :huh: Jon var på ballen. Klart det hadde vært en enda bedre prestasjon om han hadde slått ballen til siden eller holdt den fast.. Men å kalle det tabbe eller feil...ja ja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk ikke sett kampen, men ser at selv L'Equipe skriver at dommeren gjorde kampen lett for Rennes, og i Frankrike er det IKKE vanlig å diskutere dommere på samme måte som i Norge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


You gotta be kidding?

Ingen keeper forventer en ræva straffe. Det er bonus å redde et skudd som kommer fra 11 meter. Det å holde den fast eller å tenke "hmm, skal jeg nå forsøke å styre den til høyre eller venstre, kommer kanskje en forsvarer å hjelper meg, jeg får tenke litt på det...", det skjer nesten ikke. Jon redda. Dessverre gikk returen i beina på dassen. Lite å gjøre med det.

Det er vel ingen som har påstått eller tror at fotballspillere har en lang monolog med seg selv for hver involvering. Det meste en spiller gjør ute på banen er ting som sitter i ryggmargen, ikke noe de vurderer nøye frem og tilbake før de fatter en beslutning. At en keeper ikke skal slippe returer rett ut i feltet foran seg er en av de klareste reglene de forholder seg til, og skal være innarbeidet refleks. Første pri er å holde og dersom det ikke går styrer man ballen vekk fra farlig område. Når en keeper slipper en retur rett ut mot femmeteren, er det en feil.

 

Feil er ikke nødvendigvis tabber, det avhenger av hvor vanskelig situasjonen er. Straffesparket var så elendig tatt at da Jon i utgangspunktet satset til riktig side, som var enten flaks eller en god prestasjon, var ikke skuddet en større utfordring enn at han med letthet burde klart å enten holde den fast eller få slått den ut til siden. Jeg mener det var en stor blemme å slippe den rett ut og skjønner ærlig talt ikke at det er noe å krangle på. Uansett var det bare ment som en liten bemerkning til en som mente at Jon sto kanonbra og feilfritt.

 

 

Skjønner ikke hvordan man kan argumentere for at det målet burde vært unngått. Forsvaret står jo på 16 stillestående, mens Leroy er i fart og har et forsprang på 5 meter.

Hvis du ser straffen om igjen tror jeg du skjønner at du ikke kan kalle det en feil. Han går riktig redder med nederste hånda og prøver å ta den på vei ut med den øvre. Så god reaksjonsevne/fart i armene er det et fåtall av keepere som har.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


You gotta be kidding?

Ingen keeper forventer en ræva straffe. Det er bonus å redde et skudd som kommer fra 11 meter. Det å holde den fast eller å tenke "hmm, skal jeg nå forsøke å styre den til høyre eller venstre, kommer kanskje en forsvarer å hjelper meg, jeg får tenke litt på det...", det skjer nesten ikke. Jon redda. Dessverre gikk returen i beina på dassen. Lite å gjøre med det.

Det er vel ingen som har påstått eller tror at fotballspillere har en lang monolog med seg selv for hver involvering. Det meste en spiller gjør ute på banen er ting som sitter i ryggmargen, ikke noe de vurderer nøye frem og tilbake før de fatter en beslutning. At en keeper ikke skal slippe returer rett ut i feltet foran seg er en av de klareste reglene de forholder seg til, og skal være innarbeidet refleks. Første pri er å holde og dersom det ikke går styrer man ballen vekk fra farlig område. Når en keeper slipper en retur rett ut mot femmeteren, er det en feil.

 

Feil er ikke nødvendigvis tabber, det avhenger av hvor vanskelig situasjonen er. Straffesparket var så elendig tatt at da Jon i utgangspunktet satset til riktig side, som var enten flaks eller en god prestasjon, var ikke skuddet en større utfordring enn at han med letthet burde klart å enten holde den fast eller få slått den ut til siden. Jeg mener det var en stor blemme å slippe den rett ut og skjønner ærlig talt ikke at det er noe å krangle på. Uansett var det bare ment som en liten bemerkning til en som mente at Jon sto kanonbra og feilfritt.

 

Gi meg gjerne en advarsel, men dette kan du ikke mene! Jeg gremmes faktisk!

 

Ved straffer er man overtent på å redde den jævla ballen at alt annet svinner hen. God prestasjon av Jon og redde, uflaks at den går rett ut til leroy. Og hvis du ser på bildene så gjetter Jon side og han slenger seg for langt, du skjønner det er vanskelig å stoppe bevegelser i luften!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Europa-cup
×
×
  • Opprett ny...