Jump to content

Lars Bohinen

hdaniels
 Share

Recommended Posts

Må nok slenge meg på denne skpetisk trenden. Tror han er ganske feil person til denne typen jobb i Stabæk. Tror nok at han passet bedre til jobben i VIF. I Stabæk er det jo en helt annen kultur og denne tror ikke jeg en så uerfaren kar klarer å omstille seg til. Greit nok at han har spilt fotball i noen år, men en jobb som denne krever mer utdanning enn det, tror jeg.

Leste nettopp at han skulle ta over endel av oppgavene til Scelvan, og det tror jeg ikke han har sjangs til å gjøre like bra og av samme kaliber som Tom. Han kommer ikke til å tilføre klubben den rutinen som mange journalister og folk her uttrykker. Jeg tror han hadde passet mye bedre i en jobb som spillerutvikler, assistenttrener eller billettselger. En jobb som sportsdirektør er feil. Skal selvfølgelig gi fyren en sjangse og ønske han velkommen, men håper personelig og for klubbens beste at han forsvinner like plutselig som han kom!

Hvem foreslår du i stedet for?

Hva slags utdanning bør en sportsjef ha?

Hvor stor sjanse tror det er for at Bohinen ønsker seg jobb i billettluka på Nadderud?

Tom S. er det deg?

Hehe...jeg er nok ikke Shchelvan, men skulle gjerne vært de for han er en genial mann. Er nok kanskje litt bitter for at han skal dra og Bohinen skal ta over, men jeg mener fortsatt ikke at han er rett mann til jobben. Jeg mener at en sportsdirktør burde ha mer utdanning enn allmen eller idrettsfag på videregående skole, og de som tidligere har en karriere som fotballspiller har ofte ikke mer utdanning en det. En sportsdirektør skal ikke bare fortelle spilleren hvordan de skal ta ned en ball på brystet eller når det er taktisk riktig å ta et bueløp inn i bakrommet. Han skal også drive med endel økonomi og annet papirarbeid, og viktigst av alt være et sunt ansikt for klubben utad. Jeg mener ikke at Lars Bohinen har de kvalitetene i seg som trengs til denne typen arbeid. På spørsmålet om hvem som burde vært der istede så er jeg ikke veldig sikker. Synes som sagt Tom S. gjorde en genial i den perioden han har vært hos oss. Så det må nok bli en type som er temmelig han, både som person og faglig.

Skjønner at mange ikke er helt enig dette, men det er ihvertfall min mening. Felles er jo at vi vil det beste for klubben!

Jeg tror ikke Bohinen hadde hatt noe imot jobben som billettselger i Stabæk. Det er en bedre jobb en sportsdirektør i Vålerenga, BLÆH! :P

Er nok kanskje litt bitter for at han skal dra og Bohinen skal ta over, ......

Han skal også drive med endel økonomi og annet papirarbeid, og viktigst av alt være et sunt ansikt for klubben utad. Jeg mener ikke at Lars Bohinen har de kvalitetene i seg som trengs til denne typen arbeid.

Mulig du vet mer enn det jeg kan lese av artikkelen som står på www.stabak.no, men jeg forholder meg inntil videre til det som er offisiell informasjon fra Stabäk fotball.

I artikkelen på www.stabak.no står det da vitterlig at LB skal inn i en sportslig ledertrio sammen med JJ og TS. TS skal väre administrativ sportslig leder, mens LB er ansatt som sportsdirektör. Slik jeg tolker dette betyr det at TS kommer til å gjöre endel av de oppgavene du mener LB er svak på. Ting rundt fjorårets overgangsvinduer synes utad som om kanskje TS hadde litt for mange oppgaver, så dermed ser jeg ikke helt problemet. Tror dette kan bli en bra ledertroika jeg! Lykke til! :D

Edited by apk

Er nok kanskje litt bitter for at han skal dra og Bohinen skal ta over, ......

Han skal også drive med endel økonomi og annet papirarbeid, og viktigst av alt være et sunt ansikt for klubben utad. Jeg mener ikke at Lars Bohinen har de kvalitetene i seg som trengs til denne typen arbeid.

Mulig du vet mer enn det jeg kan lese av artikkelen som står på www.stabak.no, men jeg forholder meg inntil videre til det som er offisiell informasjon fra Stabäk fotball.

I artikkelen på www.stabak.no står det da vitterlig at LB skal inn i en sportslig ledertrio sammen med JJ og TS. TS skal väre administrativ sportslig leder, mens LB er ansatt som sportsdirektör. Slik jeg tolker dette betyr det at TS kommer til å gjöre endel av de oppgavene du mener LB er svak på. Ting rundt fjorårets overgangsvinduer synes utad som om kanskje TS hadde litt for mange oppgaver, så dermed ser jeg ikke helt problemet. Tror dette kan bli en bra ledertroika jeg! Lykke til! :D

Jeg tror det her er litt forvirring rundt titlene fra Torqman sin side.. TS er som vi vet sportslig leder, LB er sportsdirektør.

Jeg bare minner om at LB også er ansatt som Daglig leder i klubben og man ansetter ikke en mann uten noen form for økonomi utdannelse i en slik stilling. Styret i Stabæk mener de har god oversikt over hva LB kan og ikke så vi må tro at de vet hva de gjør og at de stiller de nødvendige kravene til en daglig leder og sportsdirektør.

Det er ingenting som hindrer fotballspillere og studere ved siden av sin fotball karrieære så kanskje man ikke skal være så bastante med uttalelsene sine før man vet hva man snakker om.

Jeg vet heller ikke hvaslags formell kompetanse LB innehar, men regner med at der er noe mer en fra vgs.

Jeg vet heller ikke hvaslags formell kompetanse LB innehar, men regner med at der er noe mer en fra vgs.

I motsetning til folk som Røkke... Det er vel begrenset erfaring Bohinen har, men man kan utmerket godt lære seg det meste uten å gå på skole. Det finnes flere veier til Rom ;)

Men uansett, når han først er her må han få muligheten til å vise hva han kan. Bidrar han til både sportslig og økonomisk suksess så er ingen ting bedre enn det.

VPN sammenligner VIF med lettöl og Stabäk med ekte öl :lol:

Jeg synes egentlig det smurfekjøret fra Enga er ganske morsomt.

Hvem er vi som så få?

Vi er Stabæk små og blaa!

Stabæk, si meg hva er det

kom til Nadderud for å se!

lalallalala

Kommer vi gjennom en varmtvannskran?

Vi kommer gjennom en varmtvannskran

Kommer vi gjennom et nøkkelhull?

Vi kommer gjennom et nøkkelhull

hva er det beste smurfer vet

å heie på Stabæk i evighet

lalalalalal

hei du der, smurf ordentlig

yes, sir!

Hvem er vi som så få?

lalallalala

lalalalalal

yes, sir!

Rekker du å synge inn den med et ska/punk komp før seriestart?

Hvem er vi som så få?

lalallalala

lalalalalal

yes, sir!

Rekker du å synge inn den med et ska/punk komp før seriestart?

Ska/punk lat hadde vært knall! Lars; jeg ordner band, du lager låta ferdig?

Hvem er vi som så få?

lalallalala

lalalalalal

yes, sir!

GENIALT!

Låten er jo ganske fengende og klistrer seg på hjernen mener jeg å huske fra sent 70-tall og tidlig 80-tall!

Eneste forbedringspotensial jeg ser er å bytte ut varmtvannskran, nøkkelhull og sykkelpumpe med mer med fotballrelaterte objekter, som fotballpumpe i steden for sykkelpumpe f.eks.

En gjesteopptreden av smurfesjef Geir Børresen fra Nesøya på en innspilling hadde vært skikkelig kult, og kanskje noe for å få litt mediafokus? ;-)

Jeg bare minner om at LB også er ansatt som Daglig leder i klubben og man ansetter ikke en mann uten noen form for økonomi utdannelse i en slik stilling.

Det er vel like sannsynlig å ansette en uten økonomiutdannelse som daglig leder som å ha en utdannings/ kunnskapsminister uten utdanning.. nei vent - det siste har jo alt skjedd.. (ja Øystein Djupedal har examen artium som høyeste..) ;)

Jeg bare minner om at LB også er ansatt som Daglig leder i klubben og man ansetter ikke en mann uten noen form for økonomi utdannelse i en slik stilling.

Han er ikke daglig leder i AS'et!

Nei det er riktig (eller Holding eller hva F det er vi har aksjer i alle sammen ;))

Hvem er vi som så få?

lalallalala

lalalalalal

yes, sir!

GENIALT!

Låten er jo ganske fengende og klistrer seg på hjernen mener jeg å huske fra sent 70-tall og tidlig 80-tall!

Eneste forbedringspotensial jeg ser er å bytte ut varmtvannskran, nøkkelhull og sykkelpumpe med mer med fotballrelaterte objekter, som fotballpumpe i steden for sykkelpumpe f.eks.

En gjesteopptreden av smurfesjef Geir Børresen fra Nesøya på en innspilling hadde vært skikkelig kult, og kanskje noe for å få litt mediafokus? ;-)

Geir Børresen er vel ikke fra Nesøya? Han gikk på barneskole på Tanum Tror han bodde i Nedre Ås vei uten å være for sikker.

Geir Børresen er vel ikke fra Nesøya? Han gikk på barneskole på Tanum Tror han bodde i Nedre Ås vei uten å være for sikker.

OK, rett skal være rett. Geir Børresen bor ikke på Nesøya men på Vollen. http://www.teaternett.no/skuespillere/geir-borresen.htm

Hovedsaken min var at det hadde vært kult om man skulle gjøre en Smurfe-cover med Stabæk-tekst, hadde det vært kult å fått med Smurfe-sjefen, som også er rikskjendis! At han er oppvokst på Tanum gjør ham jo bare mer lokal!

Synes andre fotballag gjennom tidene har fått sin del fotballsanger med mer eller mindre rikskjendiser med på laget, og dermed mediadekning.

for å spore litt inn igjen, er jeg enig i at (jeg tror at) Bohinen passer bedre i Vålerengen enn i Stabæk, det er tross alt litt større rum for error der. Med det mener jeg at de har større resursser. Jeg synes ikke det er spesielt imponerende at et lag med de resurssene og den geografiske plasseringen er topp 3 tre år på rad. Det er ikke dårlig, men det er som forventet. De har rum for error i og med at de kan feilansette et par folk (en av jobbene til LB), og gjøre et par store feilkjøp uten at det har så mye å si. Å kjøpe/betale lønna til spillere som Flo og Ronny Johnsen var store gamblinger, en gikk til helvete og en gikk bra, men sånt har ikke vi råd til. Det er helt klart en annen type jobb som må gjøres i Stabæk (hvertfall fram til vi spiller på Fornebu og kommer med i CL), og jeg synes ofte eks-spillere har en tendens til å være litt i overkant visjonære, godtmenende og godtroende i slike jobber, og det er akkurat det vi ikke trenger i Stabæk, og som har felt oss før. Men som sagt: det kan gå bra, og da skal jeg spise mine ord, men jeg har ikke verdens beste følelse. Han har sikkert masse kontakter, og det er veldig bra, men sånne typer som han og Jeppe passer bedre som speidere for stabæk (jada jeg vet bohinen ikke hadde tatt en "dårlig" betalt speiderjobb hos oss), mens sportsdirektøren vår kan være en type med erfaring (type god) fra en klubb med lignende rammer (og hverken lyn vif eller lsk er en slik klubb). Når han i tillegg sier at han liker at vi har store hårete mål blir jeg enda mer tvilsom, vi er ikke en klubb som kan gå etter store hårete mål. Selvsagt på lang sikt, men da er det jo ikke hårete mål lenger. Stein på stein, lag på lag, så skal vi etablere oss i norgestoppen.

Edited by blaamann

for å spore litt inn igjen, er jeg enig i at (jeg tror at) Bohinen passer bedre i Vålerengen enn i Stabæk, det er tross alt litt større rum for error der. Med det mener jeg at de har større resursser. Jeg synes ikke det er spesielt imponerende at et lag med de resurssene og den geografiske plasseringen er topp 3 tre år på rad. Det er ikke dårlig, men det er som forventet. De har rum for error i og med at de kan feilansette et par folk (en av jobbene til LB), og gjøre et par store feilkjøp uten at det har så mye å si. Å kjøpe/betale lønna til spillere som Flo og Ronny Johnsen var store gamblinger, en gikk til helvete og en gikk bra, men sånt har ikke vi råd til. Det er helt klart en annen type jobb som må gjøres i Stabæk (hvertfall fram til vi spiller på Fornebu og kommer med i CL), og jeg synes ofte eks-spillere har en tendens til å være litt i overkant visjonære, godtmenende og godtroende i slike jobber, og det er akkurat det vi ikke trenger i Stabæk, og som har felt oss før. Men som sagt: det kan gå bra, og da skal jeg spise mine ord, men jeg har ikke verdens beste følelse. Han har sikkert masse kontakter, og det er veldig bra, men sånne typer som han og Jeppe passer bedre som speidere for stabæk (jada jeg vet bohinen ikke hadde tatt en "dårlig" betalt speiderjobb hos oss), mens sportsdirektøren vår kan være en type med erfaring (type god) fra en klubb med lignende rammer (og hverken lyn vif eller lsk er en slik klubb). Når han i tillegg sier at han liker at vi har store hårete mål blir jeg enda mer tvilsom, vi er ikke en klubb som kan gå etter store hårete mål. Selvsagt på lang sikt, men da er det jo ikke hårete mål lenger. Stein på stein, lag på lag, så skal vi etablere oss i norgestoppen.

Er veldig enig i det du sier her, og det er noe av det jeg har prøvd å si før! Blant annet dette at en gammel spiller, uten noen annen form for utdanning en allmen eller idrettsfag på videregående, ikke passer i slike jobber med så mye ansvar, og så mye jobbing. Tror nok speider eller talentutvikler (som Belsvik har skjønt) er mer passende. Flott innlegg forresten!:D

• 2 weeks later...
  • 1 month later...