Jump to content

Lars Bohinen

hdaniels
 Share

Recommended Posts

Vi har et meget godt utgangspunkt i dagens stall, de spillerne vi skal ha inn neste sesong bør være spillere som tidligere har vist at de kan levere varene på øverste nivå over tid. Så må de yngre spillerne som alt er her - Hammy, Ottesen, Piggen, Kostadinov, Metcalfe, Gift osv ta et steg videre i utviklingen. 

Om vi viderefører den solide defensive plattformen vi bl.a. viser i dag så skal vi bli vriene å bryte ned i eliten neste år også.

9 timer siden skrev @ringo:

Vi har et meget godt utgangspunkt i dagens stall, de spillerne vi skal ha inn neste sesong bør være spillere som tidligere har vist at de kan levere varene på øverste nivå over tid. Så må de yngre spillerne som alt er her - Hammy, Ottesen, Piggen, Kostadinov, Metcalfe, Gift osv ta et steg videre i utviklingen. 

Om vi viderefører den solide defensive plattformen vi bl.a. viser i dag så skal vi bli vriene å bryte ned i eliten neste år også.

Tror nevnte spillere kan heve spille sitt mot bedre motstand. Rett person til rett tid med Bohinen og tror han kan overraske neste år om vi henter et par etablerte spillere. 

7 timer siden skrev @ringo:

Rent hypotetisk ja - MEN og det er et jævla stort MEN -  Kjønø holdt på å koste oss det her opprykket. Bidraget hans var å holde igjen poengfangsten og han har derfor veldig lite bidrag i opprykket og skal følgelig ikke hedres. Han var en signering på linje med McKinlay, Bjørkmann og Wiggen - en jævla hjerbeblødning.

Personlig har jeg vært lungn som skjæra på tunet etter at Kjønø ble tuppet ut. Det var han som var bremseklossen, det var han som kunne ha kostet oss opprykket. Med han ute og en kompetent trener inn så ville kvalitetene i troppen komme gradvis mer til syne vs resten av obosligaen.

Skål og nyt festen!

Er selvsagt helt enig. Men han beholdt jobben fordi poengfangsten ikke var ille nok til å sparke før 10 runder før slutt. Ifølge bjarmann og co.

17 timer siden skrev @ringo:

Rent hypotetisk ja - MEN og det er et jævla stort MEN -  Kjønø holdt på å koste oss det her opprykket. Bidraget hans var å holde igjen poengfangsten og han har derfor veldig lite bidrag i opprykket og skal følgelig ikke hedres. Han var en signering på linje med McKinlay, Bjørkmann og Wiggen - en jævla hjerbeblødning.

Personlig har jeg vært lungn som skjæra på tunet etter at Kjønø ble tuppet ut. Det var han som var bremseklossen, det var han som kunne ha kostet oss opprykket. Med han ute og en kompetent trener inn så ville kvalitetene i troppen komme gradvis mer til syne vs resten av obosligaen.

Skål og nyt festen!

Det som blir mest spennende i vinter, og som etter mitt syn er tungen på vektskålen, om vi blir ett bra lag igjen eller ikke, er:

Hva skjer med disse som har stått for ansettelsen av F.eks Kjønø, og som beskyttet han til det siste?

Det er på høy tid aktuelt med utskiftning på toppen.

1 time siden skrev blaasoldat:

Hva skjer med disse som har stått for ansettelsen av F.eks Kjønø, og som beskyttet han til det siste?

Alle vet at enten beskytter man treneren, eller man sparker han. Det er ikke noen mellomting.

Så mener mange at han ble sparket for sent, men nå er jo stemningen her at ansettelsen av Bohinen var en genistrek? Hva skjer med de som sto for den ansettelsen? 😉

37 minutter siden skrev odd:

Alle vet at enten beskytter man treneren, eller man sparker han. Det er ikke noen mellomting.

Så mener mange at han ble sparket for sent, men nå er jo stemningen her at ansettelsen av Bohinen var en genistrek? Hva skjer med de som sto for den ansettelsen? 😉

Synes ikke det er en geni strek! Meget fornøyd med opprykket, men så har LB samme rykte på seg som Nordli, det blir som regel stor slitasje rundt, før det ryker! Men jeg håper på andre tider nå.

Nå er det ikke bare Kjønø som går under F.eks Kjønø, men alle de rare signeringene i admin/sport, vi har sett siden BB dro!

Og ikke minst de personene vi har støtt i fra oss!

Jeg sier det rett ut: Jon og Moe må gi plassen sin til nye personer, vi trenger sårt endring i tankegang og drift. Ellers kommer vi aldri tilbake på toppen av Norsk fotball.

2 timer siden skrev blaasoldat:

Nå er det ikke bare Kjønø som går under F.eks Kjønø, men alle de rare signeringene i admin/sport, vi har sett siden BB dro!

Kan si meg veldig enig mtp signeringene vi har gjort. Uansett så var Kjønø og Stabæk en veldig dårlig match hele veien, tegnene var der i fjor høst. Men spist er spist. La oss håpe vi har lært av dette nå.

Føler litt synd på Kjønø nå, burde aldri fått jobben. Kan umulig hjelpe selvitiliten hans at ting har gått så bra etter han dro heller, men ønsker han lykke til uansett! Når det er sagt så er LB helt rå, at ting skulle bli bedre var forventet. Men at vi allerede skulle feire opprykk i nest siste runde var det vel ingen som hadde trodd. LB drikker gratis på Onkel Blaa neste lørdag håper jeg!

3 timer siden skrev odd:

Blind høne finner også korn :)

Vi har blitt mer stabile under Bohinen, men hovedgrunnen til at vi nå kan sikre opprykk i nest siste runde er jo at  Ranheim og Ulf har kollapset i høst. 

Det var riktig å skifte ut Kjønø i sommer, men det var ikke som at vi var hektet av opprykk. I min verden så er det langt fra usannsynlig at vi hadde rykket opp med Kjønø og, om man ser på formutviklingen til lagene som lå foran oss.

Det var som sagt tegn i luften på at noe burde gjøres og skuffende utvikling under Kjønø. Men han har jo helt klart vært en del av dette opprykket. Årets beste kamper har blitt spilt under Kjønø, borte mot Åsane, borte mot Raufoss og borte mot Mjøndalen. Så har opplagt de dårligste kampene også blitt spilt under Kjønø. 

Bohinen har gjort gode justeringer og hans tydelige lederstil har nok påvirket spillerne på en god måte. Men jeg ser ingen grunn til å geniforklare Bohinen her.  Vi har ikke akkurat spilt fantastisk fotball de siste åtte kampene. Merkelig følelse å rykke opp med et lag som har imponert så lite.

42 minutter siden skrev M-A-N:

Vi har blitt mer stabile under Bohinen, men hovedgrunnen til at vi nå kan sikre opprykk i nest siste runde er jo at  Ranheim og Ulf har kollapset i høst. 

Det var riktig å skifte ut Kjønø i sommer, men det var ikke som at vi var hektet av opprykk. I min verden så er det langt fra usannsynlig at vi hadde rykket opp med Kjønø og, om man ser på formutviklingen til lagene som lå foran oss.

Det var som sagt tegn i luften på at noe burde gjøres og skuffende utvikling under Kjønø. Men han har jo helt klart vært en del av dette opprykket. Årets beste kamper har blitt spilt under Kjønø, borte mot Åsane, borte mot Raufoss og borte mot Mjøndalen. Så har opplagt de dårligste kampene også blitt spilt under Kjønø. 

Bohinen har gjort gode justeringer og hans tydelige lederstil har nok påvirket spillerne på en god måte. Men jeg ser ingen grunn til å geniforklare Bohinen her.  Vi har ikke akkurat spilt fantastisk fotball de siste åtte kampene. Merkelig følelse å rykke opp med et lag som har imponert så lite.

Jeg tror at uansett hva Stabæk kjøper og selger neste sesong, så må det være snakk om å bygge et lag, og å kjempe om å bli et eliteserie lag. Jeg vet ikke om Bohinen er en god lagbygger, men det får vi vell se hvis han får tillit ut hele sesongen neste år. Jeg føler at hvis vi unngår nedrykk og ser en god kurve med et lag som blir bedre og bedre, så er jeg ganske happy. 
Jeg er litt skuffet over at vi har brukt talenter så lite denne sesongen, som for eksempel Veum, Andresen og Ulla. Jeg forestilte meg jo at de skulle bli mer og mer klare for å bli en del av laget, men det ble vell for viktig med å sikre opprykket.
Jeg tror at vi bare må bli vant til å ikke spille fantastisk fotball, og må finne et par taktikker som funker med de spillerne vi har. 

1 time siden skrev M-A-N:

Du har rett i at de andre lagene rett og slett ikke er gode nok, nivået generelt i Obos er veldig svakt. Vi traff også gull med Gift, der vi fant den nødvendige matchvinneren dem andre manglet. Har mye å si. Men er ganske sikker på at 2 plassen hadde glippet under Kjønø. Vi har tatt 13 av 15 poeng på hjemmebane under LB og slike tall så man aldri under EK. Hjemme formen var ikke god nok som viste til kun 3 (!!) hjemme seiere i år. Rykker ikke opp sånn, og fortjener heller ikke å rykke opp med slik hjemmeform. 

LB har gjort gode trekk, fått sikkelig fart på Azemi og Hammy, gitt sjansen til Metcalfe og holdt han i laget. Byttet Wernersson for Lange som har vært bra, Victor er bedre som innbytter. Syntes også Piggy er i sin beste periode denne sesongen, sett bedre ut under LB. Alt i alt så gikk det STB sin vei tilslutt, vi kan allerede se mot neste sesong! Gøy blir det.

• 2 months later...